toobek

Zetor 5211 45 KM i 51 Km

Polecane posty

toobek    57

Witam
Czy mógłby mi ktoś wytłumaczyć jak rozróżnić w Zetorze 5211 ten słabszy silnik od tego mocniejszego. Wiem że te mocniejsze były od 1987r. Ale czy da się je rozróżnić po czymś konkretnym?
Z góry dziękuję.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
volvo1150    8

te konie to nie są zauważalne no chyba że w prasie bo na wom chodzi  to głównie chodzi o masę ciągnika daj my na to robiłem c 330 i t 25 i oba mają po 30 km i co z tego jak c 330 lepiej sobie z pługiem radzi bo ma obciążniki  na tylnych kołach i nie ma poślizgu i każdy powie że ma więcej siły a to nie prawda tak samo jest z zetorem czy ursusem ursus 4512 ma 60km a od 98r 69 km po prostu myk zrobili taki że te starsze mają podaną moc wedle książki 60 km przy obrotach 2tys a 69 km przy 2200 i każdy opowiada że inny silnik a to jest tak pompa ustawiona bo woziłem pompę i pytał jak ma ustawiać a z tego silnika Anglicy 75 km w MF 590 wyciągneli tak samo porównaj sobie c 355  c 360 i 4011 i popatrz na obroty silnika ile ma każdy z nich a  i powiedź mi czy czujesz różnicę między tymi ciągnikami jeździłem wszystkimi dla mnie wszystkie mają taką samą moc a co najlepsze 4011 ma tylko 43 km jak dobrze pamiętam powinna być duża różnica mocy bo 9 km a dla mnie nie ma popytaj sąsiadów to ci porównają

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
toobek    57

Ale chodzi mi o to czy da się te dwa silniki odróżnić wzrokowo. Wychodzi na to że wizualnie nie da się ich odróżnić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Te przed 87 miały 3 pierścienie na tłok i większą komorę spalania a te po 87 4 pierścienie i mniejsza komorę spalania . A można zastosować do tego co miał tłoki z 3 pierścieniami takie tłoki co mają 4 pierścienie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Same silniki na oko to chyba zewnętrznie się nie da , natomiast trochę się różnią blacharką .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    70

Te przed 87 miały 3 pierścienie na tłok i większą komorę spalania a te po 87 4 pierścienie i mniejsza komorę spalania . A można zastosować do tego co miał tłoki z 3 pierścieniami takie tłoki co mają 4 pierścienie?

 

 wszystko na odwrót -starsze miały 4 pierścienie , później montowano tylko 3 pierścieniowe z większą komorą . Można zamiennie stosować te tłoki nizależnie od tego co było wcześniej wstawiane.

Koledzy ,nie wiem skąd bierzecie dane o róznicy w mocy silników bo instrukcje obsługi podają tylko 45KM


nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    70

mam od 5011 z 1983r. , od 5211 z lat1988 -89 i od 3320 z 1996 r we wszystkich moc jednakowa choć montowano tłoki z różnymi komorami spalania i 3 różne pompy wtryskowe .

Myślę ,że dane producenta są najbardziej wiarygodne tym bardziej ,że  nie zawyża

Edytowano przez DarekD

nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wlamaj1    186

Ja mam wydanie II z 1988r i nie ma tam podanych żadnych danych silnikowych typu pojemność, średnica cylindra,skok tłoka, nie ma również parametrów takich jak moc i moment obrotowy. Jedyną mocą która jest podana to jest moc na WOM-ie i wynosi 31 kW dla 52xx. Jest to oryginalna instrukcja obsługi otrzymana razem z ciągnikiem...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
juras390    2

mam taki pytanko jak wyjmuje pompe wtryskową z 5211 to na co mósze zwrócić uwage by przy zakładaniu niemiał problemów z odpaleniem jeszcze nigdy nie wycągałem pampy wtryskowej 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    70

mocowana jest do bloku na trzech szpilkach . Odkręcasz nakrętki i wyjdzie do tyłu . Nic nie pomylisz bo jest tulejka z podwójnym zębem ,więc nie da się inaczej złożyć !!!

Przed odkręceniem zrób rysę (jak nie ma ) na korpusie pompy i bloku  ,żeby zachować ten sam kąt wtrysku


nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rafik87    16

Koledzy jak jest w Waszych zetorkach 5211, czy jak włączanie WOM to tylko idzie go załączyć sprzegłem ręcznym czy nożnym też idzie bo  w moim przypadku tylko idzie ręcznym a znajomy mówił ze jak mial zetora 7211 to nożnym też załączał walek...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

W niektórych występuje tzw. sprzęgło pneumatyczne i wtedy przy włączonej sprężarce się da .(w innych niż 72xx też było) .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez skarpetahanzo
      Witam wymienilem filtr oleju baka na wymienny i mam problem z duzym cisnieniem oleju , podobno trzeba zmienic tez zawor cisnienia oleju na pompie i pytanie mam zwyczajnie kupic nowy czy do filtra wymiennego powinien byc inny ? Rozbieralem stary zawor ale brak tam podkladek wiec zbytnio nie mam jak zmniejszyc tego cisnienia na starym zaworze .
    • Przez Kondzio55
      Witam,Problem ciagnie się już kolejny rok i problemu nie rozwiazalismy.Sezon jakos przechodził ale do sedna. Ma nadal problemy z odpaleniem po np nocy,łapie na 2 tłoki pozniej na 3 i na 4 .Dym ze idzie sie udusić No dobra idąc dalej cisnienie oleju w normie,zimny trzyma 5,5atm, ciepły (80st) trzyma 3atm.Pompa paliwa daje cisnienie,po kompletnej regeneracji,wtryski prawidłowo rozpylaja,cisnienie 170-180, Kompresja 1 cylinder 24 ,2 cylinder 21(próba olejowa wzrosło do 24) 3 cylinder 22, 4 cylinder 22.Teraz gdzie szukać przyczyny?? Czy złe tłoki i pierscienie? Rocznik 88   i z tego co wyczytałem to powinien być tłok z 3 pierscieniam wiec prawidłowo załozone. Ja już nie mam pojecia co moze byc nie tak..Moze ktos miał taki przypadek? Dodam ze oleju nie przybywa,ani nie ubywa 
    • Przez Lukasz93
      Owy Zetor zaczał czasem pod obciazeniem wyganiać płyn z chlodnicy i szybko się zagrzewał, załozylem bańkę na przelew, pozniej zaczęła wariowac temperatura jakby zaciał sie termostat, wyrzuciłem więc termostat. Sprawdziłem go we wrządku w 100 % sprawny, wahler. Wkoncu zaczął przy byle obciążeniu wyrzucać płyn, w chlodnicy pełno bąbli powietrza. Zalozony nowy korek chlodnicy, jeszcze gorzej. Cisnienie w pracy sie zrobiło ze zaczeło wypychac plyn przewodem od chlodnicy. W oleju nie ma płynu, odwrotnie też.
      A wiec jakis przedmuch tak czy siaķ. Glowice zostały zrzucone i do regeneracji. Na jednej uszczelce może był jakis przedmuch do kanału. Tuleje wydawyaly sie ok. Wszystkie glowice okazały się dobre na regeneracji. Założone nowe uszczelki, 1 odpalenie i odrazu tak samo bąble w chlodnicy. Wymieniona następnie pompa wodna. Nic nie dało. Test na co² robiony, kolor czynnika się nie zmienia, jakby nie bylo przedmuchu. Zrzuciłem paski z pompy wodnej, wsadzilem rurkę pcv zamiast korka i zalałem płyn aż do tej rurki. Po zapaleniu bez kręcącej się pompy rośnie płyn w tej rurce aż wkoncu strzeli bombel.
      Próbowałem znaleźć na ktorym cylindrze jest przedmuch podkładając monetę pod trzonek zaworu wydechowego żeby odprężyć cylinder. Na każdym cylindrze tak samo płyn rośnie.
      No jakby przedmuch ale test co² nie pokazuje. Za co się tu brać teraz może ktos ma jakieś rady?
    • Przez niunieq666
      Witam forumowiczów
       
      Od ok 12 lat jestem posiadaczem Zetorka 4718, gdy w końcu klękneła pompa wtryskowa przyszedł czas na remont. Niestety, naprawa jej nie była taka prosta. Gość któremu to zleciłem stwierdził że do tak starego modelu nie ma już części i stąd moje pytanie. Czy podejdzie do tego pompa od powiedzmy 5211?
    • Przez MaciejSZ
      Witam. Ostatnio zauważyłem w moim zetorze 5011 bardzo duze wibracje na całym ciągniku, na wysokich obrotach. Jest to strasznie uciążliwe i chce się tego pozbyć. Do tego ciągnik dosyć mocno kopci. Poczytałem w necie i podejrzewam ze moze to byc wina wtryskiwaczy.  Moze ktoś miał podobny problem. Z góry dziękuje za odpowiedź   
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj