toobek

Zetor 5211 45 KM i 51 Km

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Zetor
toobek    46

Witam
Czy mógłby mi ktoś wytłumaczyć jak rozróżnić w Zetorze 5211 ten słabszy silnik od tego mocniejszego. Wiem że te mocniejsze były od 1987r. Ale czy da się je rozróżnić po czymś konkretnym?
Z góry dziękuję.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

volvo1150    8

te konie to nie są zauważalne no chyba że w prasie bo na wom chodzi  to głównie chodzi o masę ciągnika daj my na to robiłem c 330 i t 25 i oba mają po 30 km i co z tego jak c 330 lepiej sobie z pługiem radzi bo ma obciążniki  na tylnych kołach i nie ma poślizgu i każdy powie że ma więcej siły a to nie prawda tak samo jest z zetorem czy ursusem ursus 4512 ma 60km a od 98r 69 km po prostu myk zrobili taki że te starsze mają podaną moc wedle książki 60 km przy obrotach 2tys a 69 km przy 2200 i każdy opowiada że inny silnik a to jest tak pompa ustawiona bo woziłem pompę i pytał jak ma ustawiać a z tego silnika Anglicy 75 km w MF 590 wyciągneli tak samo porównaj sobie c 355  c 360 i 4011 i popatrz na obroty silnika ile ma każdy z nich a  i powiedź mi czy czujesz różnicę między tymi ciągnikami jeździłem wszystkimi dla mnie wszystkie mają taką samą moc a co najlepsze 4011 ma tylko 43 km jak dobrze pamiętam powinna być duża różnica mocy bo 9 km a dla mnie nie ma popytaj sąsiadów to ci porównają

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
toobek    46

Ale chodzi mi o to czy da się te dwa silniki odróżnić wzrokowo. Wychodzi na to że wizualnie nie da się ich odróżnić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Te przed 87 miały 3 pierścienie na tłok i większą komorę spalania a te po 87 4 pierścienie i mniejsza komorę spalania . A można zastosować do tego co miał tłoki z 3 pierścieniami takie tłoki co mają 4 pierścienie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetorki12    7274

Same silniki na oko to chyba zewnętrznie się nie da , natomiast trochę się różnią blacharką .


ZETOR TEAM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    64

Te przed 87 miały 3 pierścienie na tłok i większą komorę spalania a te po 87 4 pierścienie i mniejsza komorę spalania . A można zastosować do tego co miał tłoki z 3 pierścieniami takie tłoki co mają 4 pierścienie?

 

 wszystko na odwrót -starsze miały 4 pierścienie , później montowano tylko 3 pierścieniowe z większą komorą . Można zamiennie stosować te tłoki nizależnie od tego co było wcześniej wstawiane.

Koledzy ,nie wiem skąd bierzecie dane o róznicy w mocy silników bo instrukcje obsługi podają tylko 45KM


nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    64

mam od 5011 z 1983r. , od 5211 z lat1988 -89 i od 3320 z 1996 r we wszystkich moc jednakowa choć montowano tłoki z różnymi komorami spalania i 3 różne pompy wtryskowe .

Myślę ,że dane producenta są najbardziej wiarygodne tym bardziej ,że  nie zawyża

Edytowano przez DarekD

nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wlamaj1    35

Ja mam wydanie II z 1988r i nie ma tam podanych żadnych danych silnikowych typu pojemność, średnica cylindra,skok tłoka, nie ma również parametrów takich jak moc i moment obrotowy. Jedyną mocą która jest podana to jest moc na WOM-ie i wynosi 31 kW dla 52xx. Jest to oryginalna instrukcja obsługi otrzymana razem z ciągnikiem...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
juras390    2

mam taki pytanko jak wyjmuje pompe wtryskową z 5211 to na co mósze zwrócić uwage by przy zakładaniu niemiał problemów z odpaleniem jeszcze nigdy nie wycągałem pampy wtryskowej 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    64

mocowana jest do bloku na trzech szpilkach . Odkręcasz nakrętki i wyjdzie do tyłu . Nic nie pomylisz bo jest tulejka z podwójnym zębem ,więc nie da się inaczej złożyć !!!

Przed odkręceniem zrób rysę (jak nie ma ) na korpusie pompy i bloku  ,żeby zachować ten sam kąt wtrysku


nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rafik87    14

Koledzy jak jest w Waszych zetorkach 5211, czy jak włączanie WOM to tylko idzie go załączyć sprzegłem ręcznym czy nożnym też idzie bo  w moim przypadku tylko idzie ręcznym a znajomy mówił ze jak mial zetora 7211 to nożnym też załączał walek...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetorki12    7274

W niektórych występuje tzw. sprzęgło pneumatyczne i wtedy przy włączonej sprężarce się da .(w innych niż 72xx też było) .


ZETOR TEAM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez wyrebski1
      Witam!
      Mam problem z Zetorem 72.11 a mianowicie "bierze" olej. Zauważyłem, że leci on taką rurką, która wychodzi z pokrywy z prawej strony ciągnika. Czy silnik już nadaje się do remontu? Co Wy na to?
    • Przez xkarolx2
      Witam,
      Mam pytanko w sprawie układu chłodzącego odnośnie przy pompie starego typu zetor 6718 jak działa w nich obieg mały oraz duży. Przy zamknięciu termostatu mamy obieg mały to czy płyn krąży wyłącznie w bloku i głowicy czy całkiem nie krąży aż do momentu otwarcia termostatu?  ogólnie mam jakieś przeróbki z pompą zatkaną w górnym wejściu prawdopodobnie od c360 i w sumie jak wygląda sprawa z jej wydajnością? 
    • Przez nokia01
      Witam wszystkich na forum. Mam problem i mam nadzieję że, mi w tym pomożecie. Zetor forterra  ma ciężko podczas prac z maszynami- brak mocy uciągu. Przebieg około 1700 mtg, nie kopci,zapala bez problemu.
    • Przez barttek790
      jak wyregulować ciśnienie oleju  w silniku zetor 5211
    • Przez Michal3512
      Witam
      Zauważyłem że zaczęło mi ubywać płynu chłodniczego. Silnik nic nie dymił, odpalał za pierwszym obrotem. Przy odpalonym silniku wyciągnąłem miarkę oleju, a tam wypływało olejowe mazidło. Czyli wiadomo..... zdjąłem głowice - 1 tłok na górze był mokry reszta suche.
      Odkręciłem misę olejową, zalałem blok płynem i zostawiłem na noc. Po nocy widoczne były krople oczywiście na 4 cylindrze(tam gdzie siedzi grzałka) i delikatnie na 3.
      Zdjąłem wszystkie tuleje.  4 tuleje miała trochę rdzy a w bloku było sporo brudu, syfu, to chyba przez te dogrzewanie bloku silnika(grzałka fabrycznie montowana).
      1. Czy ten syf to normalne na 4 cylindrze ?
       
      Pierwszy tłok okazał się być mocno porysowany jak i tuleja. Prawdopodobnie będzie wymiana zestawu, zobaczę co powiedzą w zakładzie gdzie planują głowice, bloki itp.
      2.  I teraz zastanawiam się czy sama wymiana zestawu pomoże ? Co mogło być przyczyną tak porysowanego tłoka?
      Czyżby tuleja miała mikro pękniecie i pod wpływem temperatury się to rozszerzało i komora spalania zalewała się płynem chłodniczym, stąd ten mokre denko tłoka na pierwszym cylindrze ?
      3. Czy można wymieniać tylko jeden zestaw cylindra czy trzeba już wszystkie 4 zestawy ?
      Pozostałe tłoki i tuleją sa w idealnym stanie, widać ślady honowania, brak rys i progów. Wątpię że są to oryginalne zestawy, pewnie ktoś nie dawno to zmieniał.
      4. Czy na laskach popychacza zaworów okrągła końcówka może wypadać, czy powinna być ciasno wprasowana bez luzu? U mnie na dwóch laskach ruszają się końcówki i wypadają.
      5. Zauważyłem że na jednym ramienu wału korbowego jest luźny przeciw ciężar, czy da się to jakoś dokręcić bez demontażu wału korbowego ? Dokładnie tam jeszcze nie zaglądałem od spodu dlatego pytam.
      6. Cała część wtryskiwaczy co siedziała w głowicy były bardzo mocno pordzewiałe. Z dużym oporem wyszły. Czy to oznaki przegrzania silnika ?
       
      Ciągnik kupiony rok temu z krajów skandynawskich, przebieg ponad 5tyś mth.
       








×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.