zukasz

fendt 716 błąd 4.1.A5 ciągnik nie jedzie

Polecane posty

zukasz    4

Witam

 

Podczas jazdy wystąpił błąd 4.1.A5

ciągnik nie jedzie, nie można wybrać kierunku jazdy,

w trybie awaryjnym jedzie

brak reakcji yoysticka na funkcje jazdy,

hydraulika z poziomu yoysticka działa

podświetlenie yoysticka działa

 

jak ma ktoś coś do powiedzenia to śmiało

ma ktoś schematy do serii 700

mam do 900 ale się różnią

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbozowy    29

 

4.1.A5 A009 Transmission control

unit

Initial reference (=zero

position) could not be

reached during ignition

'ON'

Continuation in

emergency mode

possible

 Twoja skrzynie nie widzi położenia neutralnego nastawnika skrzyni biegów. filtry i olej raczej nie pomogą na wiele. bardziej bym obstawiał uszkodzony nastawnik po prawej stronie pod kabiną albo czujnik

 

 

Edytowano przez zbozowy

Naprawy maszyn budowlanych VOLVO u klienta (mechanika, hydraulika, elektryka, dpf, ad-blue).

Obsługa klimatyzacji w każdym sprzęcie u klienta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adrian1978    9

1. Zrób kalibracje skrzyni.

2. Jak nie przechodzi kalibracja odnajdziesz przy tym dane co może być uszkodzone.

3. Podczas kalibracji patrz na nastawnik czy wykonuje jakiś ruch.

4. Kable , wtyki... itp

5. Możliwe uszkodzenie nastawnika = duży wydatek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
globus512    18

Nie straszcie kolegi. Na 100 % padł ci czujnik liczenia obrotów skrzyni vario. Dzieje się tak, że ciągnik się rozpędza i przy jakiejś prędkości  się zablokuje i jak zgasisz i zapalisz wszystko działa ale przy pronownym rozpędzaniu problem powraca ? Padł ci dokładnie ten czujnik http://agromer.pl/ogolna-czujnik-predkosci-fendt-g931970020051,c2,p6925,pl.html. Miałem to samo w lipcu. Pozdrawiam i mam nadzieje że pomogłem. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adrian1978    9

Niema takiej opcji aby padł ten czujnik. Nr błędu i objawy wskazują całkiem inną przyczynę. To co wskazujesz to Drehzahlsensor Hydrostat Summierungswelle.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adrian1978    9

No akurat tu nie trzeba się tego obawiać to czujnik halla. Nie jest indukcyjny i nie zbiera opiłków. Zresztą opiłki w vario to koniec skrzyni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zukasz    4

Elektryka sprawdzona prądy są ok, sygnał dochodzi do sterownika i wraca do nastawnika,

10 sekund po włączeniu zapłonu odcina sygnał do nastawnika i włącza tryb awaryjny.

 

Czujnik nastawnika, na jakiej zasadzie on działa, jakiego typu to czujnik ?

W instrukcji nie ma o nim wzmianki, nie mam katalogu części.

 

Czy nastawnik jest połączony z hydrauliką zewnętrzną ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adrian1978    9

Co masz na myśli "sygnał" ?

Do - od nastawnika dochodzi - wychodzi  sygnał can bus sygnał referencyjny v/r , zasilanie,  masy.

Jak chce się aby działało dalej to lepiej na krótko nic nie łączyć bo to naprawdę droga zabawka.

 

I nastawnik nie jest nigdzie zasilany hydrauliką. To całkowicie elektryczne urządzenie. Typowy siłownik elektryczny sterowany po linii CAN.

Edytowano przez adrian1978

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
globus512    18

Od skrzyni i jazdy są 3 czujniki. Może padł ci ten za zbiornikiem, wtedy trzeba ściągać koło i zbiornik paliwa, ale na bank jest t o czujnik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zukasz    4

nic nie podłączam na krótko

 

od nastawnika idzie masa,

dwa kable do sterownika ,

pierwszym idzie 5V, drugim wraca 12V do nastawnika

trzeci kabel do bezpiecznika nr 43

czwarty kabel kończy się obok sterownika skrzyni

 

mając na myśli połączenie z hydrauliką chodziło mi o to czy ma wspólność z olejem z hydrauliki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adrian1978    9

Zajmuje się tym na co dzień i nie ma tam żadnego sterowania 0-5V. Jak już pisałem co i jak. A może jednak tych czujników na skrzyni jednak jest więcej co najmniej 7 i co może mamy sprawdzać każdy bo ktoś tak miał ? Błąd wskazuje możliwy problem w danej części maszyny i tyle. Tam szukamy a nie pod bakiem bo to czujnik zakresu 1-2 i nie ma z tym nic wspólnego. Nastawnik jest sterowany cyfrową informacją kierowaną do niego z ramką informacji  jak się ma wychylić i tyle.

To co mierzysz i masz 5V oznacza napięcie referencyjne przy ośce skręconej w prawo. W lewo 2.4V.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zukasz    4

Dobra, juz chyba wiem o co chodzi, 5V powinien miec jak jedzie do przodu 2.4V jak jedzie do tylu, na neutralu powinien miec 0, a on ma na neutralu 5V, pewnie oska nastawnika sie zablokowala i caly czas pokazuje jazde do przodu i wywala tryb awaryjny. To musi byc to. No chyba ze silniczek sie zepsuł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hydroplast    1

Witam 

Chciałbym się dołączyć do tego postu.

Tak więc mam Fendta Favorit 926 Vario.

Dzisiaj wyskoczył mi błąd 4.1.A5 i 4.1.A1.

Skrzynia jedzie tylko w trybie awaryjnym . 

Czy może to być awaria skrzyni czy nastawnika.? - gdzie szukać dokładnie problemu. 

Czy ma ktoś może instrukcję kalibracji skrzyni do powyższego Fendta?

 

Pozdrawiam

Bartek

 

 

  • Haha 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

@Rolnik1973 , normalnie wiedziałem że śmiejącą buźkę tu wstawisz . Oj to sie na Tobie zemści :S.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agromichal    118

hydroplast napisał:

Witam 

Chciałbym się dołączyć do tego postu.

Tak więc mam Fendta Favorit 926 Vario.

Dzisiaj wyskoczył mi błąd 4.1.A5 i 4.1.A1.

Skrzynia jedzie tylko w trybie awaryjnym . 

Czy może to być awaria skrzyni czy nastawnika.? - gdzie szukać dokładnie problemu. 

Czy ma ktoś może instrukcję kalibracji skrzyni do powyższego Fendta?

 

Pozdrawiam

Bartek

 

 

Proszę o kontakt, pw albo tel 534 989 681. Sprawa może być łatwa w naprawie lecz trzeba dobrze ją zdiagnozować, chętnie pomogę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez rolnik2002a
      Witam wszystkich. Niedawno na podwórku zawitał fendt 720 z 2011roku. Wszystko super ale wczoraj przy próbie przestawienia na podwórku po przekręceniu zapłonu wyrzucił błąd 00.0.01 i amen żadnej reakcji ciągnik pali ale nie jedzie. Gdzie można szukać przyczyny i jak ją naprawić. Jeśli ktoś miał taki przypadek prosze o podpowiedź.
      To mój pierwszy post więc jeśli coś pomyliłem proszę o poprawe
      Kamil
    • Przez BELLAAGRO
      Dzień dobry wszystkim. 
      czy może ktoś podpowiedzieć jak ustawić w fendt 716 com2 na terminalu żeby po przyciśnięciu przycisku  GO aktywowało mi blokadę mostu a przy END wyłączyło?  Prawdopodobnie trzeba ustawić to w sekwencjach ale czytając instrukcje obsługi nie mogę tego rozpracować.
    • Przez piotrrek02
      Witam forumowiczów i proszę o pomoc.
      Pacjent Fendt 714 z 2002r.
      Podczas rozładunku przyczepy zapalił się błąd hydrauliki i zablokował pracę siłownika. Od tamtej pory po odpaleniu ciągnika wyświetla się błąd A.1.2C (według książki "Zawór elektryczny nr.2. Uruchamianie ręczne"). Nie da się odblokować szybkozłączy hydrauliki. Kolejna rzecz to zaznaczona sekcja rozdzielacza świeci się na czerwono.
      Co może być nie tak? Gdzie zacząć szukać przyczyny?
      Za wszystkie odpowiedzi z góry dziękuje.
      Pozdrawiam 

    • Przez Kqcper
      Witam problem jest z fendt 720 2012 r. Ciągnik niechce zbytnio pompowac powietrza do  przyczep z wężem jednoobwodowym mianowicie jak spuszczę ręczny ciagnik schodzi z 7/8 kwadratów do 3 i zaczyna samemu hamować przyczepy mozna tak stac nawet cały dzień a ciagnik nie napomuje powietrza do przyczep można to ominąć przez zaciągania ręcznego przed zahamowanie przyczep i zaciągnięcie gdy zejdzie 4 kwadratów tą czynność trzeba powtórzyć około 5 do 8 razy  aby byłoby można ruszyć z miejsca  . A na dwuobwodomym działa wszystko ok 
    • Przez jaroslaw85
      Witam. W fendzie 716 vario 2002r słabo pracuje miękka oś. Czy ktoś wie który hydroakumulator jest od miękkiej osi. Z tego co wiem to tam może być przyczyna. Po wężach widzę że powinien być to któryś z tych nad akumulatorem. Tylko nie wiem czy to ten mniejszy czy większy. Kiedy popuszczam śrubę na imbus to z większego cieknie olej a z mniejszego jest cisza jakby nie było gazu.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj