Skocz do zawartości
zukasz

fendt 716 błąd 4.1.A5 ciągnik nie jedzie

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie

zukasz    2

Witam

 

Podczas jazdy wystąpił błąd 4.1.A5

ciągnik nie jedzie, nie można wybrać kierunku jazdy,

w trybie awaryjnym jedzie

brak reakcji yoysticka na funkcje jazdy,

hydraulika z poziomu yoysticka działa

podświetlenie yoysticka działa

 

jak ma ktoś coś do powiedzenia to śmiało

ma ktoś schematy do serii 700

mam do 900 ale się różnią

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


Wiadomość z agroFakt.pl


zbozowy    29

 

4.1.A5 A009 Transmission control

unit

Initial reference (=zero

position) could not be

reached during ignition

'ON'

Continuation in

emergency mode

possible

 Twoja skrzynie nie widzi położenia neutralnego nastawnika skrzyni biegów. filtry i olej raczej nie pomogą na wiele. bardziej bym obstawiał uszkodzony nastawnik po prawej stronie pod kabiną albo czujnik

 

 

Edytowano przez zbozowy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


adrian1978    9

1. Zrób kalibracje skrzyni.

2. Jak nie przechodzi kalibracja odnajdziesz przy tym dane co może być uszkodzone.

3. Podczas kalibracji patrz na nastawnik czy wykonuje jakiś ruch.

4. Kable , wtyki... itp

5. Możliwe uszkodzenie nastawnika = duży wydatek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

globus512    17

Nie straszcie kolegi. Na 100 % padł ci czujnik liczenia obrotów skrzyni vario. Dzieje się tak, że ciągnik się rozpędza i przy jakiejś prędkości  się zablokuje i jak zgasisz i zapalisz wszystko działa ale przy pronownym rozpędzaniu problem powraca ? Padł ci dokładnie ten czujnik http://agromer.pl/ogolna-czujnik-predkosci-fendt-g931970020051,c2,p6925,pl.html. Miałem to samo w lipcu. Pozdrawiam i mam nadzieje że pomogłem. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

adrian1978    9

Niema takiej opcji aby padł ten czujnik. Nr błędu i objawy wskazują całkiem inną przyczynę. To co wskazujesz to Drehzahlsensor Hydrostat Summierungswelle.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


adrian1978    9

No akurat tu nie trzeba się tego obawiać to czujnik halla. Nie jest indukcyjny i nie zbiera opiłków. Zresztą opiłki w vario to koniec skrzyni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

zukasz    2

Elektryka sprawdzona prądy są ok, sygnał dochodzi do sterownika i wraca do nastawnika,

10 sekund po włączeniu zapłonu odcina sygnał do nastawnika i włącza tryb awaryjny.

 

Czujnik nastawnika, na jakiej zasadzie on działa, jakiego typu to czujnik ?

W instrukcji nie ma o nim wzmianki, nie mam katalogu części.

 

Czy nastawnik jest połączony z hydrauliką zewnętrzną ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

adrian1978    9

Co masz na myśli "sygnał" ?

Do - od nastawnika dochodzi - wychodzi  sygnał can bus sygnał referencyjny v/r , zasilanie,  masy.

Jak chce się aby działało dalej to lepiej na krótko nic nie łączyć bo to naprawdę droga zabawka.

 

I nastawnik nie jest nigdzie zasilany hydrauliką. To całkowicie elektryczne urządzenie. Typowy siłownik elektryczny sterowany po linii CAN.

Edytowano przez adrian1978

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

globus512    17

Od skrzyni i jazdy są 3 czujniki. Może padł ci ten za zbiornikiem, wtedy trzeba ściągać koło i zbiornik paliwa, ale na bank jest t o czujnik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

zukasz    2

nic nie podłączam na krótko

 

od nastawnika idzie masa,

dwa kable do sterownika ,

pierwszym idzie 5V, drugim wraca 12V do nastawnika

trzeci kabel do bezpiecznika nr 43

czwarty kabel kończy się obok sterownika skrzyni

 

mając na myśli połączenie z hydrauliką chodziło mi o to czy ma wspólność z olejem z hydrauliki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


adrian1978    9

Zajmuje się tym na co dzień i nie ma tam żadnego sterowania 0-5V. Jak już pisałem co i jak. A może jednak tych czujników na skrzyni jednak jest więcej co najmniej 7 i co może mamy sprawdzać każdy bo ktoś tak miał ? Błąd wskazuje możliwy problem w danej części maszyny i tyle. Tam szukamy a nie pod bakiem bo to czujnik zakresu 1-2 i nie ma z tym nic wspólnego. Nastawnik jest sterowany cyfrową informacją kierowaną do niego z ramką informacji  jak się ma wychylić i tyle.

To co mierzysz i masz 5V oznacza napięcie referencyjne przy ośce skręconej w prawo. W lewo 2.4V.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

zukasz    2

Dobra, juz chyba wiem o co chodzi, 5V powinien miec jak jedzie do przodu 2.4V jak jedzie do tylu, na neutralu powinien miec 0, a on ma na neutralu 5V, pewnie oska nastawnika sie zablokowala i caly czas pokazuje jazde do przodu i wywala tryb awaryjny. To musi byc to. No chyba ze silniczek sie zepsuł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Ktosxxx123
      Witam za siedzeniem znalazlem taki kabelek jak na zdjęciu jest on od siedzenia i jest ewidentnie urwany bądz tez odlaczony jesli ktos wie gdzie jego miejsce z gory dzieki za pomoc a druga sprawa cały czas mi mrygaja strzalki kierunku jazdy nie pokazuje zadnego błędu
    • Przez PIOTREX1979
      Witam niedawno kupiłem fendt 716 z francji i doposażam go w  pneumatykę i jest problem wszystko podpięte ciśnienie jest w układzie ale nie widzi ciśnienia na zegarach czy muszę program zmienić jak tak to czy znacie kogoś z pomorskiego proszę o pomoc dziękuję
       
    • Przez Jarekb20
      Witam kolegów mam Fendta 714 z 2001 roku. Wszystko chodziło ok do wczoraj.
      Podczas pracy w polu nagle zaczęło ciągnikowi przybywać obrotów najpierw do 2600 obr/min. Chciałem go zgasić ale nie reagował, a obroty wzrastały do 3000 a następnie do 3800obr/nim i tak pozostały. ciągnik w ogóle nie reagował na kluczyk. Dopiero udało mi się go zgasić odcinając przewód paliwowy od zbiornika. Po 5 godzinach jak już był zimny spróbowałem go znowu zapalić i gdy odpalił znów obroty zaczęły wzrastać. Jaka może być tego przyczyna i jak można to naprawić. Proszę o pomoc.
    • Przez hydroplast
      Witam wszystkich i proszę o pomoc. Mam Fendt 714 2000r favorit vario.
      Problem jest następujący: Wyświetlają mi się dwa błędy.
      1) 9.1.D0 ikona przedni tuz. Wymieniłem przedni włącznik i nic nie pomogło oraz nie działa obsługa z wewnątrz przedniego tuza , zero reakcji nie działa ani pokrętło ani przełącznik ani przyciski zewnętrzne. Wygląda jakby był całkowicie nieaktywny. Jak skasuje błąd to po ponownym uruchomieniu znowu wraca błąd.
       
      2). A.1. F0 - wyświetla ikonkę z siłownikiem i znak wykrzyknik. Problem leży w niedziałających szybkozłączach z tyłu. Po odpaleniu ciągnika i wciśnięciu przycisku odblokowania szybkozłączy odrazu wywala ten błąd i zero reakcji. Stało się to przy oraniu pługiem obrotowym.
       
      Posprawdzałem wszystkie bezpieczniki oraz mini bezpieczniki w słubku. Wyczyściłem styki w e-boxie .
       
      Od czasu jak rano odpalam wywala kilka innych błędów jakby coś niestykało i zaraz gasną - resorowanie, tryb awaryjny, itp.
       
      Proszę o pomoc i rady. Tel. 791777850
    • Przez Famer21
      Witam. Mam takie pytanie, ale głównie do użytkownich fendta 700.. jak przenieść obsługe podnoszenie podnośnika tylniego na joystick? Podczas orki żeby można podnosić i opuszczać pług w joystiku wszystko w 1 ręce.. Wiem, że jest taka możliwość poprostu trzeba jakiś guzik wcisnąć żeby przeżucić z bocznego podnoszenia na joystik..
×