Skocz do zawartości
News
zukasz

fendt 716 błąd 4.1.A5 ciągnik nie jedzie

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
zukasz    2

Witam

 

Podczas jazdy wystąpił błąd 4.1.A5

ciągnik nie jedzie, nie można wybrać kierunku jazdy,

w trybie awaryjnym jedzie

brak reakcji yoysticka na funkcje jazdy,

hydraulika z poziomu yoysticka działa

podświetlenie yoysticka działa

 

jak ma ktoś coś do powiedzenia to śmiało

ma ktoś schematy do serii 700

mam do 900 ale się różnią

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

zbozowy    29

 

4.1.A5 A009 Transmission control

unit

Initial reference (=zero

position) could not be

reached during ignition

'ON'

Continuation in

emergency mode

possible

 Twoja skrzynie nie widzi położenia neutralnego nastawnika skrzyni biegów. filtry i olej raczej nie pomogą na wiele. bardziej bym obstawiał uszkodzony nastawnik po prawej stronie pod kabiną albo czujnik

 

 

Edytowano przez zbozowy

Naprawy maszyn budowlanych VOLVO u klienta (mechanika, hydraulika, elektryka, dpf, ad-blue).

Obsługa klimatyzacji w każdym sprzęcie u klienta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adrian1978    9

1. Zrób kalibracje skrzyni.

2. Jak nie przechodzi kalibracja odnajdziesz przy tym dane co może być uszkodzone.

3. Podczas kalibracji patrz na nastawnik czy wykonuje jakiś ruch.

4. Kable , wtyki... itp

5. Możliwe uszkodzenie nastawnika = duży wydatek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
globus512    18

Nie straszcie kolegi. Na 100 % padł ci czujnik liczenia obrotów skrzyni vario. Dzieje się tak, że ciągnik się rozpędza i przy jakiejś prędkości  się zablokuje i jak zgasisz i zapalisz wszystko działa ale przy pronownym rozpędzaniu problem powraca ? Padł ci dokładnie ten czujnik http://agromer.pl/ogolna-czujnik-predkosci-fendt-g931970020051,c2,p6925,pl.html. Miałem to samo w lipcu. Pozdrawiam i mam nadzieje że pomogłem. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adrian1978    9

Niema takiej opcji aby padł ten czujnik. Nr błędu i objawy wskazują całkiem inną przyczynę. To co wskazujesz to Drehzahlsensor Hydrostat Summierungswelle.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adrian1978    9

No akurat tu nie trzeba się tego obawiać to czujnik halla. Nie jest indukcyjny i nie zbiera opiłków. Zresztą opiłki w vario to koniec skrzyni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zukasz    2

Elektryka sprawdzona prądy są ok, sygnał dochodzi do sterownika i wraca do nastawnika,

10 sekund po włączeniu zapłonu odcina sygnał do nastawnika i włącza tryb awaryjny.

 

Czujnik nastawnika, na jakiej zasadzie on działa, jakiego typu to czujnik ?

W instrukcji nie ma o nim wzmianki, nie mam katalogu części.

 

Czy nastawnik jest połączony z hydrauliką zewnętrzną ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adrian1978    9

Co masz na myśli "sygnał" ?

Do - od nastawnika dochodzi - wychodzi  sygnał can bus sygnał referencyjny v/r , zasilanie,  masy.

Jak chce się aby działało dalej to lepiej na krótko nic nie łączyć bo to naprawdę droga zabawka.

 

I nastawnik nie jest nigdzie zasilany hydrauliką. To całkowicie elektryczne urządzenie. Typowy siłownik elektryczny sterowany po linii CAN.

Edytowano przez adrian1978

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
globus512    18

Od skrzyni i jazdy są 3 czujniki. Może padł ci ten za zbiornikiem, wtedy trzeba ściągać koło i zbiornik paliwa, ale na bank jest t o czujnik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zukasz    2

nic nie podłączam na krótko

 

od nastawnika idzie masa,

dwa kable do sterownika ,

pierwszym idzie 5V, drugim wraca 12V do nastawnika

trzeci kabel do bezpiecznika nr 43

czwarty kabel kończy się obok sterownika skrzyni

 

mając na myśli połączenie z hydrauliką chodziło mi o to czy ma wspólność z olejem z hydrauliki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adrian1978    9

Zajmuje się tym na co dzień i nie ma tam żadnego sterowania 0-5V. Jak już pisałem co i jak. A może jednak tych czujników na skrzyni jednak jest więcej co najmniej 7 i co może mamy sprawdzać każdy bo ktoś tak miał ? Błąd wskazuje możliwy problem w danej części maszyny i tyle. Tam szukamy a nie pod bakiem bo to czujnik zakresu 1-2 i nie ma z tym nic wspólnego. Nastawnik jest sterowany cyfrową informacją kierowaną do niego z ramką informacji  jak się ma wychylić i tyle.

To co mierzysz i masz 5V oznacza napięcie referencyjne przy ośce skręconej w prawo. W lewo 2.4V.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zukasz    2

Dobra, juz chyba wiem o co chodzi, 5V powinien miec jak jedzie do przodu 2.4V jak jedzie do tylu, na neutralu powinien miec 0, a on ma na neutralu 5V, pewnie oska nastawnika sie zablokowala i caly czas pokazuje jazde do przodu i wywala tryb awaryjny. To musi byc to. No chyba ze silniczek sie zepsuł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hydroplast    1

Witam 

Chciałbym się dołączyć do tego postu.

Tak więc mam Fendta Favorit 926 Vario.

Dzisiaj wyskoczył mi błąd 4.1.A5 i 4.1.A1.

Skrzynia jedzie tylko w trybie awaryjnym . 

Czy może to być awaria skrzyni czy nastawnika.? - gdzie szukać dokładnie problemu. 

Czy ma ktoś może instrukcję kalibracji skrzyni do powyższego Fendta?

 

Pozdrawiam

Bartek

 

 

  • Haha 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetorki12    4622

@Rolnik1973 , normalnie wiedziałem że śmiejącą buźkę tu wstawisz . Oj to sie na Tobie zemści :S.


ZETOR TEAM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agromichal    35

hydroplast napisał:

Witam 

Chciałbym się dołączyć do tego postu.

Tak więc mam Fendta Favorit 926 Vario.

Dzisiaj wyskoczył mi błąd 4.1.A5 i 4.1.A1.

Skrzynia jedzie tylko w trybie awaryjnym . 

Czy może to być awaria skrzyni czy nastawnika.? - gdzie szukać dokładnie problemu. 

Czy ma ktoś może instrukcję kalibracji skrzyni do powyższego Fendta?

 

Pozdrawiam

Bartek

 

 

Proszę o kontakt, pw albo tel 534 989 681. Sprawa może być łatwa w naprawie lecz trzeba dobrze ją zdiagnozować, chętnie pomogę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez mifalek10
      Witam.
      Mam pytanie do użytkowników Fendta serii 700 z silnikiem Deutza 6- cylindrowy, 4- zaworowy moc max. 165 KM czy pobiera wam olej? Jak tak to ile?
      Posiadam nowy ciągnik kupiony w tamtym roku i pobiera mi spore ilości oleju. Osoba z AGCO twierdzi że do 300 godzin może brać nawet do 3l na przepracowane 100 godzin, po 300 godzinach będzie brał trochę mniej (co śmieszniejsze stwierdził ze przy lżejszej pracy będzie brał więcej oleju niż przy ciężkiej pracy...) oraz twierdzi że starsze generacje nie biorą oleju, ale ta nowa już tak. Z kolei osoba  z serwisu twierdzi że to stanowczo za dużo. Też uważam, że coś jest nie tak. Chcę to zgłosić na gwarancję, ale najpierw chciałbym dowiedzieć się jak to wygląda u Was?
    • Przez Famer21
      Problem z akumulatorem w fendcie 714. Traktor stoi tydzień bez odpalania, teraz mrozy i akumulator padnięty. Mamy bezobsługowy (bez płynu) porządny z warty i co jest jakiś mróz są problemy. Mamy w traktorze radio, które samo włączało panel, panel ściąganiety na stałe, zakładamy na dłuższą jazde go tylko. Czy to radio może być aż takim problemem? Czy to coś innego?
    • Przez Piter954
      mam pytanko czy ktoś wie jak się ustawia wyświetlacz żeby pokazywał ilość spalania paliwa?
    • Przez marttinj23
      witam pomoż ktoś jak przestawić zeby po nacisnienciu guzika w joysticku End tylny tuz sie podnosił a po naciśnięciu guzika GO opuszczał i ciągnik przyspieszał może ktoś z szanownych formułowiczów by nagrał jakiś film na you tube własnie jak to ustawić albo tu opisał tak na chlopski rozum jak to ustawić bym był bardzo wdzięczny:)
    • Przez Zenek714
      Witam. Posiadam 714 i za kilka miesięcy z mr będę kupować 2 maszyny tz agregat uprawowo-siewny unia plus 700/3 na talerzówce i agregat ścierniskowy unia kos premium. Moje pytanie brzmi jaki obciążnik na przedni tuz założyć aby był odpowiedni do tych maszyn i do mocy ciągnika? Widziałem kiedyś jak gościu 716 miał chyba z 1000kg i wydaje mi się że to zbyt dużo. Ogólnie ziemie mam średnie z kilkoma plamkami cięższej gliny. Zestaw uprawowo-siewny z pełnym zasypem będzie miał około 2500kg. Moim zdaniem 500kg mi wystarczy ale nie mam doświadczenia z przednim tuz. Wcześniej w zetorze 16145 był komplet i nawet jak chciałem to koła nie oderwałem od pola:D
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.