Skocz do zawartości

Uszczelnienie pompy hydraulicznej


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jakiś rok temu z pompy hydraulicznej wywaliłem ten zawór do ogrzewania i zainstalowałem taki oto króciec: http://sklep.agrogama.eu/t-25-/579-krociec-pompy-hydraulicznej-t25-wladimirec.html No i wszystko byłoby pięknie, gdyby nie to, że dziś drugi raz w ciągu tego roku wywaliło mi oring pod tym króćcem, przez co wyciekł cały olej z hydrauliki. 

No i zwracam się do Szanownych Kolegów z pytaniem, czy tam powinien być jakiś specjalny oring, czy inna uszczelka? Bo przyznam, że poprzednie dwa oringi kupiłem w sklepie z częściami do ciągników i były to raczej zwykłe oringi.

Opublikowano

Wywal rurkę łączącą pompę z rozdzielaczem i załóż przewód będziesz miał spokój. Pompa znajduje się przy korpusie natomiast rozdzielacz zamontowany jest na pomoście, który z kolei "pracuje" względem korpusu na poduszkach co może powodować nawet pękanie korpusu pompy. 

Opublikowano

Dzięki Koledzy. Właśnie Władek zakończył dzisiaj sezon opryskami rzepaku, więc będę miał czas wypróbować Wasze rady. Wsadzę ten grubszy oring i zobaczę co będzie. No i muszę zgłębić temat, gdzie by mi zakuli taki wąż zamiast tej rurki.

Opublikowano

Wywal rurkę łączącą pompę z rozdzielaczem i załóż przewód będziesz miał spokój. Pompa znajduje się przy korpusie natomiast rozdzielacz zamontowany jest na pomoście, który z kolei "pracuje" względem korpusu na poduszkach co może powodować nawet pękanie korpusu pompy. 

 

Yaro1976 co ty jarasz bo głupoty wypisujesz i wprowadzasz ludzi w błąd. Pompa faktycznie jest przytwierdzona do korpusu / leja/ natomiast rozdzielacz przytwierdzony jest do uchwytu, który na sztywno zamocowany jest do tego właśnie korpusu. Nie ma nic wspólnego z pomostem. O jakich poduszkach ty piszesz?
Opublikowano

Tak było w starym typie a w nowym typie rozdzielacz jest przytwierdzony do pomostu który jest na poduszkach i tak jak kolega pisze zamiana rurki na waż rozwiązuje problem.Też miałem takie jaja i rurka pękała i po wymianie na wąż elastyczny problem rozwiązał ze dwadzieścia lat temu.

Opublikowano

Może coś w tym być bo mój Władzio jest wersją t25A3  :D

A korzystając z okazji, mam takie pytanie. Swego czasu pękł mi przewód hydrauliczny idący z rozdzielacza do nagrzewnicy w kabinie. No i nie chciało mi się rozbierać wnętrza, więc odłączyłem obieg oleju do nagrzewnicy. Czy może tak zostać, czy ta nagrzewnica pełni jakąś ważną funkcję oprócz nieudolnego grzania, np chłodnicy oleju hydraulicznego  :unsure:  

Opublikowano

Może tak zostać bo przecież nie każdy władek miał ogrzewanie olejowe. 

Poza tym jest to bardzo wydajne ogrzewanie tylko trzeba odpowiednio ustawić zawór dławiący.

 

Co do węża od pompy do rozdzielacza to u nas w sklepach mają już takie gotowe zakute, też u siebie wymieniłem razem z króćcem przy pompie i kilka lat mam spokój bo też mi wywalało oring co chwilę.

Opublikowano (edytowane)

Tak było w starym typie a w nowym typie rozdzielacz jest przytwierdzony do pomostu który jest na poduszkach i tak jak kolega pisze zamiana rurki na waż rozwiązuje problem.Też miałem takie jaja i rurka pękała i po wymianie na wąż elastyczny problem rozwiązał ze dwadzieścia lat temu.

Ale ten na górze (sławek99) tego nie rozumie co to pomost a co to korpus. Może zrozumie za jakieś 20 lat. Pozdrawiam.

Edytowane przez Yaro1976
Opublikowano

Może ktoś wrzucić zdjęcie potwierdzające że ruscy zamocowali rozdzielacz do pomostu? Jakoś nie mogę uwierzyć że zrobili by taką zmianę bo niby po co? Po pierwsze pracowała by rurka zasilająca, ale również wszystkie inne rurki bo przecież są mocowane do korpusu.

Opublikowano

A co to ten pomost jest? U mnie rozdzielacz jest przykręcony do obudowy akumulatora a ta jest na sztywno przykręcona do korpusu - obudowy sprzęgła - 1975r. Jak nie było kabiny było OK. Jakieś trzydzieści lat temu dostał kabinę, która w przedniej części opierała się na obudowie akumulatora a w tylniej na błotnikach. Obudowa akumulatora zaczęła "pracować" i rurka łącząca pompę z rozdzielaczem pękała...

Opublikowano

Ale ten na górze (sławek99) tego nie rozumie co to pomost a co to korpus. Może zrozumie za jakieś 20 lat. Pozdrawiam.

Chłopie, może ty masz taki dwudziestoletni zaskok / takie opóźnienie w rozumowaniu/ Jak rozbierzesz i złożysz z 20 ciągników T25 to zobaczysz jak jest mocowany  rozdzielacz w stosunku do mocowania pompy i stwierdzisz, że się myliłeś.

Chyba, że w twoim błędnym rozumowaniu poduszkami nazywasz gumowe podkładki /T30.47.431, T30.47.432/ pomiędzy korpusem (lejem) A25.21.101-B łączącym silnik ze skrzynią biegów a PODSTAWĄ POMOSTU /  T30.47.007/. Jednak jak sprawdzisz w tabeli momentów dokręcenia śrub to stwierdzisz, że podstawa ma być dokręcona na sztywno z korpusem. 

Tak dla pogłębienia Twojej płytkiej wiedzy, pomostem kompletnym z pokryciem jest część o numerze katalogowym T30.47.003, która to z podstawą łączona jest za pomocą amortyzatorów /poduszek/ 4 kabiny przednich T.30.47.093, T30.47.09. i tutaj faktycznie pracuje to elastycznie, ale w żaden sposób nie ma to się do rurki łączącej pompę i rozdzielacz. 

 

Oczywiście podzielam opinię Mani51. 

Opublikowano

No sorki faktycznie nie jest do pomostu ale i nie do obudowy sprzęgła tylko do wspornika poduszek od pomostu i po wymianie na wąż zamiast rurki używając rozdzielacza czyli dźwigni można stwierdzić jak rozdzielacz rusza się na tym wsporniku i miałem przypadek że gościowi wytrzymał króciec a rozerwało 2 pompy przy drganiach i po założeniu przewodu elastycznego zamiast rurki chodzi pompa z 15 lat 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Wielkinikt
      Witam odkrecily mi się śruby z blokady mechanizu roznnicowego a mianowicie 2 kolki 4 podkladki i 6 srub , i nie mam pojecia jak maja byc zalozone podkladki czy maja zaslaniac kolki i nachodzic na siebie czy tylko 2 na zaslonienie kolkow , czy nie ma to znaczenia i jeden chu jak to jest załozone 
      ps przepraszam za bledy 

    • Przez druidzlasu
      Witam. Zakupię oryginalny klucz do wykręcania wtryskiwaczy we władziu T-25A . Może ktoś ma na zbyciu .
    • Przez druidzlasu
      Witam. Zakupię oryginalny klucz do wykręcania wtryskiwaczy we władziu T-25A  . Może ktoś ma na zbyciu .
    • Przez druidzlasu
      Witam. Zakupię oryginalny klucz do wykręcania wtryskiwaczy we władziu T-25A 
    • Przez zubi1990
      Witam wszystkich będę robił teraz remont silnika w moim t25a i tu mam pytanie: jakim momentem dokręcić śruby mocujące głowicę do bloku , jaką siłą dokręcić stopy korbowodów, jaka ma być grubość panewek głównych i korbowodowych, jaka siła dokręcenia koła zamachowego, szerokość cylindra i luz w zamku pierścieni. Ciągnik z roku 1978 z dwoma drążkami do zmiany biegów
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v