adamek1942

Cyklop słaby pomimo duzego ciśnienia.

Polecane posty

adamek1942    6

Witam was otóż mam problem z moim cyklopem (jest za wolny) ciśnienie mierzyłem na  wężu od łyżki wynosi 50 bar na wolnych obrotach jak dodam gazu to wynosi 150 bar , a na podporach wynosi 150 bar na wolnych obrotach i na większych nie mierzyłem bałem się ze coś pęknie. I teraz w czym tkwi problem ?? skoro tam ma być około 100 bar na około 1400 obr/min silnika, a jest 150 a cyklop jest zamulony (dziwne) siłę oczywiście ma i podniesie sam siebie jak i ciągnik jak jest za dużo ciężaru tylko dlaczego wolno podnosi. Ciśnienie mierzyłem w następujący sposób ze odkręciłem węża od łyżki i podpoiłem manometr potem nacisnąłem na sekcje i ciśnienie mi nabiło , dobrze mierzyłem to ciśnienie ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adamek1942    6

no ale przy takim dużym ciśnieniu to by chyba przerywał i dygotał buczał jakby miał zatkany filtr ssawny ten dzielnik tez już kombinowałem przekładałem i tak i tak i nic filtr od powrotu czyściłem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
HANK    15

szarpanie pojawia się jak zasysa powietrze przy niskim poziomie oleju, jak jest olej z zatkanym filtrem to pracuje, ale wolniej

jak wkręciłeś zegar na końcu przewodu to chyba źle mierzyłeś, powinien być wpięty w obwód

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adamek1942    6

No to jak ?? ma być w trójniku wpięty ??? no podpowiadajcie jak go mam wpiąć i zmierzyć ? dodam to ze jak ciągnik chodzi na wolnych obrotach i podnoszę podpory i dojdą do końca to aż ciągnik chce zgasnąć, jutro wykręcę ten filer i zobaczymy dzisiaj już nie zdążyłem, wszystkie tematy przeszukałem na ten temat ale takiego jak mój przypadek to jeszcze nie było..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    170

Miałem cyklopa (10 lat) od nowości i do puki olej nie zrobił się lekko ciepły to zawsze był mułowaty, w warunkach jesienno-zimowych na"rozgrzewkę " potrzebował ok.0.5 godz.

Dzielnik strumienia powoduje że drugi rozdzielacz (potrójny) zaczyna w ogóle reagować jak c-330 ma pow. 800obr/min. Tak ma być a inctrukcja podawała że dla prawidłowej pracy obr. WOM mają być 430obr/min. czyli dla c-330 ok. 1500obr/min na silniku.

Edytowano przez ptaszyna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

coś z pompą skoro na wolnych tylko 50 ma za małą wydajność czyli np, przy 100atu za mało litrów przepływa dlatego wolno pracuje problem z filtrem ,zaworem przelewowym lub samą pompą

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bronek102    0

  Skoro przy podnoszeniu podpór ciągnik aż gaśnie ,to według mnie winę ponosi zaworek w dzielniku ciśnienia [ten pod rozdzielaczem].W środku sprężyna blokuje zawór .Spróbuj wykręcić o 1-2 obroty .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adamek1942    6

Przygasa w tym momencie jak podpory dochodzą do końca przy podnoszeniu. A jak kiedyś wiozłem połączyłem te rozdzielacze  razem bez dzielnika strumienia to podnosił szybciej na małym gazie ale jak nacisnąłem wajchę od obrotu to rozwaliło głowiczkę od podnoszenia ramienia (pierwszy siłownik)  zasilanie wtedy zrobiłem na 3 sekcyjny a powrót z trójki na zasilanie 2 sekcyjnego i dalej powrót do powrotu i zmieniłem tak jak było na dzielniku, i podmieniłem tez ten dzielnik od cyklopa sprawnego w 100% bo widziałem jak ładuje to ferguson na 1100 obr chodził a cyklop jak rakieta i tam nic nie było przerabiane w oryginale tak chodzi ten cyklop to t-214/3, nowszy typ od mojego.. Dodam jeszcze czy jest pod obciążeniem czy nie to dużej różnicy niema i silę ma tylko jest powolny. Czyli dobrze podpiąłem ten manometr w miejsce siłownika od łyżki wpiąłem manometr i tak sprawdzałem???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

miałem cos podobnego, z przodu na ramie jest taki zawór i albo on sie zawiesił rozbierz  go i przeszyść jezeli niepomoże to na tym zaworze jest taka wielka śruba na śrubokręt płaski, wkręć ja ze 3obroty i powinno być ok

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    170

Śruba o której piszesz to zawór, regulacyjny i nim powinno się ustawić ciśnienie na 100 bar a on ma i tak za duże. adamek1942 dobrze wpiołeś tylko że wysokość ciśnienia nie mówi nić o ilości przepływu. Zmierz tak samo ciśnienie na podporze i wyreguluj wspomniany zawór na odpowiednie ciśnienie. Przyczyną że wolno chodzi może być za gęsty olej bo w cyklopie powinien być hydrauliczny a jak masz jakiś przekładniowy to jest za gęsty. Jak już pisałem też mi chodził wolno do puki olej się nie rozgrzał, bo był zalany fabrycznie olejem letnim i na zimę był za gęsty i w instrukcji było że na zimę należy stosować olej "zimowy"

Edytowano przez ptaszyna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adamek1942    6

Wiec tak ciśnienie było mierzone na wysięgniku na wolnych obrotach 50 bar, jak i podporze na wolnych obrotach 150 bar. Dzisiaj odkręciłem filtr ssawny bo się cyklop całkiem zamulił łyżkę zamykał z 6 sekund był zawalony takim błotkiem wyczyściłem i zakręciłem, tylko troszeczkę się poprawiło, olej nie najlepszy jest w tym cyklopie (czarny już) podajże silnikowy i jeszcze pewnie zużyty  :(  ale i tak na zimnym lepiej podnosi jak na ciepłym. Ta pompa z moich obserwacji wynika tak jak ty ptaszyna piszesz ze podaje duże ciśnienie ale za wolno i przez to mułowaty. Jak ładuje zimnym to traktor czuje go pompa opór stawia na WOM. Aha i po pewnym czasie jak się już tak załaduje z połowę rozrzutnika to słychać jak gra ten olej w obiegu tak drży - buczy rurka.Czyli rozkręcam zawór przeciążeniowy czyszczę i ustawiam go w najbliższym czasie na odpowiednie ciśnienie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bronek102    0

Wiec tak ciśnienie było mierzone na wysięgniku na wolnych obrotach 50 bar, jak i podporze na wolnych obrotach 150 bar.  słychać jak gra ten olej w obiegu tak drży - buczy rurka.

 

           Jeśli słychać że olej aż gra w obiegu to na pewno nie jest wina zaworu przeciążeniowego .Wg mnie winowajcą  jest właśnie ten dzielnik ciśnienia niestety.Spróbuj go podregulować ,a jak to nic nie da wymień na nowy. Ale uważaj jak będziesz ewentualnie zakładał nowy to nie uszkodź plomby gwarancyjnej , bo ja miałem taki u siebie taki przypadek i właśnie nowy dzielnik był wadliwy i sklep nie chciał go przyjąć na reklamację .powodzenia!

                      

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bronek102    0

To jest to co jest przy rozdzielaczu na śrubowkręt ? z prawej strony jak sie siedzi /???

 

   To jest kostka lub w starszym typie są dwie kostki. Znajdują się pod rozdzielaczem.Często ^wyrabia^ się w nim gniazdo zaworka albo sprężyna.Rozkręć przewody i sprawdż manometrem  .

           Jak już znajdziesz winowajcę to napisz na forum ,może się przydać innym.

 Pozdrawiam!

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adamek1942    6

Oczywiście że napisze ;] jakie dwie kostki o czym ty mówisz, pod rozdzielaczem to ja widzę tylko dzielnik strumienia i tyle  czyli jedna kostka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adamek1942    6

Witam pod długiej przerwie, załączam kilka zdjęć co i jak. Jest tu zawór przelewowy i jakiś zawór na rozdzielaczu 3 sekcyjnym.

post-137111-0-04649600-1447342172_thumb.jpg

post-137111-0-70461900-1447342188_thumb.jpg

post-137111-0-53198000-1447342205_thumb.jpg

post-137111-0-88991000-1447342222_thumb.jpg

post-137111-0-80623500-1447342236_thumb.jpg

post-137111-0-62022600-1447342253_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adamek1942    6

Witam otóż rozebrałem dzisiaj ten zawór przelewowy wyczyściłem go i wszystko czyste elegancko, cyklop działa z opóźnieniem stawiam na dzielnik strumienia otóż iż na małych obrotach cyklop słabiutko reaguje na wysięgniku a podpory i obrót to aż ciągnik dusi ciśnienie 150 na wolnych.Myślę ze poprzedni właściciel po prostu go podkręcał na zaworze przelewowym i działał i dlatego na wolnych obrotach jest 150 na podporach, zmniejszę ciśnienie i spróbuje połączyć rozdzielacze razem co wy na to ??? nie rozwali znowu mi tej głowiczki jeżeli zmniejszę to ciśnienie ? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adamek1942    6

I zrobiłem jak pisałem wyżej obniżyłem ciśnienie do 80 bar dla pewności żeby nie rozwaliło głowiczi. Ale lipa po połączeniu rozdzielaczy bez rozkręcania ich po prostu zasilanie na 3 sekcyjny a powrót 3 sekcyjnego jest zasilaniem 2 sekcyjnego. hymm 2 sekcyjny wcale nie działa coś blokuje i się zawór przelewowy otwiera, mało tego to ramie na wolnych obrotach chodzi jako tako ale siebie nie podniesie, ani nie podniesie nic. Co mam robić ????

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez hos
      Witam wszystkich serdecznie.
      Poszukuje instrukcji obsługi Trolla T-274. Może ktoś takową posiada, może nawet w wersji elektronicznej 🤪?
      Z góry dzięki za pomoc.
    • Przez Bonex157
      Pacjent cyklop t214
      Uruchamiany w obecnej temperaturze cyklop dosłownie nie podnosi nawet na obrotach, obrót i łapy płynnie działają. Dopiero po 5-10 min zaczyna działać sekcja od ramion po wciśnięciu równoczesnie obrotu i podnoszenia siłownik się wysuwa, bez obrotu muł. Dzielnik strumienia uszczelniony został. Zazwyczaj pracował latem więc nie było problemu. 
      Poszukuję ramienia chwytaka do cyklopa
    • Przez mariusz031992
      Witam serdecznie. Chciałbym zbudować łyżkę podsiębierną do ładowacza troll. Niestety brak mi wizji wymiarów samej łyżki jak i mocowań czy też tej "przekładni" pod siłownik. Macie może jakieś rysunki techniczne (nawet i odręczne) czy też  może podacie wymiary wszystkich elementów? https://www.youtube.com/embed/ZOfuYrYxVJI 
    • Przez rolnikgospodarny95
      Chciałbym pomalować ładowacz jakie farby wybrać popielaty i pomarańczowy mam do wybrania ale nie wiem jak oryginalnie z odcieniami RAL było 


    • Przez semos
      Tak jak w temacie kupię instrukcję i katalog czesci do CYKLOPA nowego typu z słownikiem górnym.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj