miszalp

Zetor proxima. Problem z częściami do turbiny.

Polecane posty

miszalp    1

Witam wszystkich, mam problem z Zetorem Proximą 8441 z 2005 roku. Mianowicie awarii uległa turbosprężarka. Oddawałem ją do 2 serwisów ale w obu powiedzieli, że nie da się dostać części do jej naprawy. Dodatkowo w pierwszym serwisie zgubili kolanko(sam jestem w szoku jak to możliwe). Moje pytanie brzmi czy zna ktoś serwis na terenie lubelskiego gdzie mogli by naprawić turbinę? Jeżeli nie to prosiłbym o katalog części w formie elektronicznej albo chociaż strony z katalogu z budową turbosprężarki (głównie chodzi o numery części). Albo chociaż napiszcie mi czy te części będą pasować:

http://kunert.abstore.pl/silnik-kolano-tlumika,c164,p129,pl.html

http://kunert.abstore.pl/silnik-pierscien-65x2-5-turbo,c164,p1486,pl.html

http://kunert.abstore.pl/silnik-turbosprezarka-prx-04-c-14-109,c164,p207,pl.html

http://kunert.abstore.pl/silnik-lacznik,c164,p169,pl.html

http://kunert.abstore.pl/silnik-uszczelka,c164,p223,pl.html

Z góry dzięki za pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
prox7441    5

typ turbosprężarki masz na swojej starej na tabliczce wypisany , odczytaj sobie a po części dzwoń do Kalisza tylko nie do Zetor Polska tylko do firmy

Agrozeto Tomasz Kałużny
ul. Zachodnia 2, 62-800 Kalisz
NIP 618-148-25-36
tel. 62 764 6770, fax 62 764 6771
tel. kom. 515 231 260
e-mail: biuro@agrozeto.pl

i nie reklamuje ich broń Boże tylko to firma która ma części oryginalne z Zetora z Czech również a w dodatku 20% taniej niż w

zetor Polska, mają siedzibę 200m od Zetor Polska na tej samej ulicy, mają wszystkie części i prowadzą sprzedaż wysyłkową, wiem co mówię mieszkam 30 km od Kalisza,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
leszekd    110

Nie pisz że tak wszystkie niema takiej opcji. 

Kolego kup nową i po problemie poco wydawać kasę na coś co i tak nie będzie działać tak jak trzeba.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtek8244    7

kolego z jakich stron Lubelszczyzny jesteś? w okolicach Bychawy koło Lublina jest zakład który naprawia turbiny i silniki robią szlify... jeśli chcesz mogę dać ci na ten zakład namiary :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
miszalp    1

Dzięki za odpowiedzi, zdecydowałem się na zakup nowych części Regenerować nie chcę z tego względu, że byłem już w 2 punktach i w obu czekałem 2 tyg. a i tak awaria nie została naprawiona, a wykopki za pasem i ciągnik potrzebny na już, więc nie chce czekać znów 2 tyg. i usłyszeć na koniec, że nie można dostać części do naprawy. Mam jeszcze tylko jedną prośbę o katalog części do Proximy 8441 z 2005 r. w formie el. albo namiar na sklep gdzie można coś takiego tanio dostać(w formie el. lub tradycyjnej). 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
miziun    7

Witam. Mam proximę 7441 i też mi dymiła i dawała odmą dym i gwizdało tak jak by turbina, zaprowadziłem i okazało się pierścionki olejowe poszły wymieniłem cały zestaw tuleje pierścionki tłok cały zestaw na 4 dziury i nową orginalną turbbine kupiłem, dymu nie ma w odmie i tylko na odpaleniu z tłumika a potem brak ale dalej coś gwiźdze turina nowa niby nie ona gwiżdze ale co to może być co za przyczyna przed popsuciem się ciągnikaa wcale jej nie było słychać tylko głos ciągnika. skąd ten gwizd jak turbo nowe i wydaje się że cicho chodzi a wydaje się tak jak by z strony tłumika ten gwizd był. proszę o pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
miszalp    1

Ja nie pomogę, bo moja nie dymiła tylko olejem zaczęła rzygać i już wiedziałem o co chodzi :) Z tego co piszesz zaprowadziłeś do serwisu, tak? to powinni wiedzieć co jest nie tak i to naprawić tym bardziej , że z tego co piszesz to ,,pół'' silnika Ci wymienili. Z ciekawości zapytam o ile można wiedzieć, z którego zetor roku?

 

Edytowano przez miszalp

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LukaszC5    23

A patrzyłeś ile kosztuje nowa turbina?

Te Zetorowskie silniki są bardzo proste i może bardziej się opłaci trochę dołożyć i mieć fabrycznie nową turbinę.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
miszalp    1

Tak jak pisałem wyżej zdecydowałem się na zakup nowych części, nowa turbina w sklepie w którym się zaopatrywałem kosztowała około 2200 ale kupiłem w sklepie internetowym(linki w pierwszym poście) koszt 1700 z hakiem plus rabat koło 1650 wyszła oryginalna.  A znalazłem odpowiednik za niecały 1000, ale jednak wolałem oryginał, bo z zamiennikami to różnie bywa. Drogo czy nie to zostawiam do oceny Wam, dla mnie sporo, ale z drugiej strony wiem, że do zachodniej marki pewnie było by kilka razy drożej, więc nie narzekam.\

 

 

Edytowano przez miszalp

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ssebuss87    0

Do miziun: prawdopodobnie powodem gwizdania w Proximie są wałki wyrównoważające w silniku. Tak było w moim przypadku- zużywają się bieżnie na których pracują łożyska igiełkowe ( 3 łożyska na jeden wałek ),  i to powoduje hałas który z początku brałem za objaw z turbo. Turbo zregenerowałem i dalej było to samo. Pomógł mechanik który pracował wcześniej w serwisie zetora ale przeszedł na własną działalność. Wychodzi na to że masz silnik jeszcze raz do rozebrania  :wacko:  :wacko:

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
peperol    0

Moze i masz racje ja mam 10540 i na jesień wyciągnol kopyta wcześniej też bardzo gwizdał i podczas napraw mechanik zauważyl zużyte bieżnie wałków wyważających w miejscach łożysk jeszcze go nie odpalałem dlatego mówię ze może masz racje teraz borykam  sie z wałkiem sprzęgłowym

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez SPECO
      WITAM !
       
      Mozna powiedzieć że jesli chodzi o ciagniki to jestem "zielony" zakupiłem w ostatnich 5latach 2szt. pierwszy to zetor 5320 2002rok w tym roku zakupiłem model POKAZOWY od zetora z KALISZ-a jest to 2006 z przebigiem 5 Mth - a jeśli chodzi o jego obsługę to jestem ciemny ! Ale powoli sie uczę ! Będą mi słuzyć do odśnieżania zimą no i jakiś lekkich prac leśnych w innych porach - zwożenie dębiny itd. . .
       
       
      Zwracam się z prośbą o jakąś podpowiedz jakich oleji i płynów uzuwacie ?! Czy tylko te podane w książce serwisowej czy może jakiś inne ?? ?? ??
       
       
      Pozdrawiam Radek
    • Przez Marco007
      Witam, zwracam się z zapytaniem do znawców silnika jaki znajduje się w mojej Forterze 11441. Mianowicie postanowiłem zamontować zegar doładowania turbo (chciałem zobaczyć kiedy turbo wstaje bo na niskich obrotach ciężko się rusza - choć ten model tak ma,wiadomo) i mu mojemu zaskoczeniu podczas pracy w pełnym obciążeniu zegar wychyla się na 1,5 bar - co moim zdaniem jest za dużą wartością na ten silnik. I teraz pytanie do was czy to jest norma czy coś szukać A jeżeli tak to gdzie? Dodam że podczas pracy gruszka od zwrotu odpowiedzialnego za ograniczanie ciśnienia nie pracuje a gdy wydłużę sztange tego zaworu to turbo wstaje duuuzo później więc to rozwiązanie odpada. 


    • Przez pudło
      Bardzo wolno opadają ramiona podnośnika (z obciążeniem 500 kg.trwa to ok 20 sekund ) ,Czy jest możliwość jakoś to wyregulować , jeśli tak to podpowiedzcie jak to zrobić ? (przestawianie dźwigienki w kabinie od regulacji szybkości nic nie daje - żadnej reakcji) Gdzie szukać przyczyny?
       
    • Przez klocek1231
      Witam. Od jakiegoś czasu zauważyłem spadek mocy przy mojej forterra 11441. Widzę ze jak np siałem na dwójce na dwóch polbiegach i zawsze szedł sobie leciutko z dużym zapasem mocy, teraz czuję jakbym nie wiadomo jaki wielki siewnik ciągnął za sobą. Jadę na 1800obr i jak dodam gazu to praktycznie juz te obroty ledwo co sie wkręcają... Bardzo wolno... To samo w orce. Orałem zawsze na jedynce z jednym polbiegiem. Teraz w zasadzie musiałem albo z dwoma polbiegami albo na czwórce polowej....  Większość prac polowych wykonywałem zawsze w zakresie 1700-1800 obr Mam wrażenie ze do tych 1600 obr ciągnik  mniej więcej ma podobna moc co zawsze... Problem pojawia sie od 1700 wzwyz. 
       
       
      Ciągnik nie dymi ani nic 
       
       
      Z góry dziękuję za porady 
    • Przez Marcink10
      Witam. Potrzebuje pilnej pomocy z pacjentem zetor forterra 11441. A mianowicie problem polega na tym że podnośnik nie działa (jedynie czasami po odpaleniu chwile podnosi) oraz nie działa wgl wałek wom. Problem rozpoczął się po umyciu ciągnika. Sprawdzone kostki pod kabiną, wszystkie wyczyszczone i zapśikane contactem i nadal nic nie pomogło. Sprawdzone także kostki przy ehr. Proszę o pilną pomoc i z góry dziękuję.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj