Skocz do zawartości
Rafal122

Awarie i trwałość ciągników

Polecane posty

Rafal122    8

Witam

Wiele osób szuka w internecie informacji na temat trwałości i awaryjnośći różnych ciągników i w sumie ciężko jest znaleźc coś konkretnego dlatego proponuje żeby w tym temacie wypisywać jaki przebieg ma dany ciągnik i jakie awarie i problemy w nim wystąpiły w tym czasie albo jaki przebieg ciągnik przepracował bez problemów.

Najlepiej niech wypowiedzą się tylko pierwsi właściciele ciągników bo używki często są tak przekombinowane przez sprzedawców że opinie i tak nie byłyby wiarygodne.

smile.png

 

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
waldac    11

i czy użytkownik robił wszytsko z podstawowymi zaleceniami, niesty 1/4 awarii to wina uzytkowników

bo kto b edzie czytal instrukcje albo mówł rolnikowi/kierowy jak i co ma robic....

 

bez urazy dla kogokolwiek, pisze z doświdczenia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysiek1979    33

JD 6R125 urwany zawor w silniku przy 900 mth dealer wyslal silnik do fabryki w niemczech na zadanie JD aby zbadac dokladnie przyczyne.Niemcy dali nowy silnik z osprzetem .Nie wiem co bylo przyczyna ciegnik od nowego chodzil w kombajnie wiec sie nie nameczyl.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Grabos1981    178

Pronar 5112 900mth bez awarii Farmer przy 1000mth urwany wał przedniego napędu(z mojej winy), przy 2700mth wypiął się zawór w silniku. powodem awarii była odkręcona nakrętka zabezpieczająca przed zsunięciem się dźwigienek w wałka klawiatury. obecnie Farmer ma 2910mth

Edytowano przez Grabos1981

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

C-330 1976r, 7500 mth, ścięte śruby łączące mechanizm różnicowy przy 50 mth. Wymienione na gwarancji, od tego czasu bez awarii.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

no no kolego nie przesadzaj że hamulce w c330 wytrzymały 7500gogzin no i sekcie w pompie wtryskowej chyba że do przewodu przelewowego z pompy masz podpięty kanister

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Przecież temat jest o awariach. A to była jedyna awaria, która unieruchomiła ciągnik. A z wymienionych części to: pompa podnośnika, tarcze sprzęgła, wałek sprzęgłowy, pompa wody i okładziny hamulcowe. A pompa wtryskowa raz tylko była regulowana. Teraźniejsze  zachodnie ciągniki o takiej trwałości i awaryjności mogą tylko pomarzyć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukejro    142

no no kolego nie przesadzaj że hamulce w c330 wytrzymały 7500gogzin no i sekcie w pompie wtryskowej chyba że do przewodu przelewowego z pompy masz podpięty kanister

 

U mnie trzydziestka ma już 11tys mth i pompa nie była ruszana, tak samo skrzynia, na tylnym moście wymieniony atak i koło talerzowe, hamulce działają. Silnik był raz robiony ale dlatego, że ojciec spuścił olei i poszedł na obiad, przyszedł dziadek, odstawił wiaderko i pojechał na pole... Jak ojciec go dogonił było już za późno...

A tu jest ciekawy artykuł na temat żywotności ciągników

http://agro-technika.pl/archiwa/magnum-nie-do-zdarcia/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Luke16    144

Zetor Major 80 2013r przebieg 510mth
- marna jak nie tandetna jakość plastików - pęknięty sam z siebie tylny błotnik
- urywające się same z siebie dźwignie od podnośnika i rewersu
- 500mth a zaczynają się przecieki (silnik, mosty)
-źle wystopniowane sprzęgło czy hamulce przez które rozkwasiłem maskę - po serwisie gwarancyjnym problemy ustały

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    573

MTZ 82 z 92 roku w moim posiadaniu 5 lat. Ile ma nabite pojęcia nie mam licznik miał zepsuty, działa niecałe trzy lata i mi nabił koło 700 mth.

Z awarii przebicie na koszulce w alternatorze, bendix w rozruszniku ze cztery czy pięć razy w zeszłym tygodniu wyzionął ducha całkowicie, wypadł przełącznik wałka 540/1000. Zużyły się i były robione hamulce, kilka uszczelniaczy w przednim moście, na tylnych półosiach, gałki układu kierowniczego, krzyżaki wałków kardana przedniego napędu, uszczelniacz przystawki przedniego napędu, uszczelniacz i membrana blokady tylnych kół, uszczelniacz orbitrola, uszczelniacz siłownika podnośnika. W przyszłości do roboty sprzęgło, uszczelniacz wału korbowego od strony sprzęgła, uszczelniacz wałka wom.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×