Skocz do zawartości
zzaplota

110.54 ciśnienie oleju w silniku

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie

zzaplota    0

Witam, mam problem z ciśnieniem oleju silnikowego w Renault 110.54 z silnikiem d226-6 MWM. Na wolnych obrotach zegar wskazuje 1.3 bar. Na 1500 obr.\min jest już 7 bar. Przy 2000 obr\min wskazówka wchodzi na 9 bar. Ciśnienie oleju idealnie równo rośnie w górę w stosunku do wzrostu obrotów silnika. Zegar podłączyłem bo po grubej robocie na wolnych obrotach mrygała kontrolka, po odkręceniu misy zauważyłem że pompa zluzowała się na przylgni z silnikiem. Pompę wymieniłem na nową (stara była porysowana w środku). Cała operacja dała mi tylko wzrost ok. 0.5 bar na wolnych obrotach silnika i ok. 2 bar na 2tys. obr.\min. Wykręcałem zawór regulacyjny w podstawie filtra, nic ciekawego tam nie było - sprężyna i śrut. Proszę o jakiekolwiek rady bo nie wiem co z tym zrobić a tu ciągnik potrzebny bo ropy za dużo :-)

 

 

Pomiary wyżej są na zimnym silniku, te na ciepłym ale jeszcze nie na rozgrzanym 100%:

550obr\min  0.3 bar

700              0.8

1000            1.2

1500            2.8

2000            4.8

2250            5.5

 

Zajrzę jeszcze raz do tego zaworu w podstawie filtra, nie chce mi się wierzyć że to panewki - silnik sztywny jak hmm., ma moc, ładnie pracuje.

Edytowano przez zzaplota

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


zzaplota    0

Olej to Turdus 15w40. Martwi mnie duży rozstrzał pomiarów, dlaczego na zimnym jest aż 9 bar przy nominalnych obr.? Zawór powinien przepuścić np. na 5.5, znowu na wolnych obrotach ciśnienie 1.3 - 1.5 na zimnym, na ciepłym... jak pisałem. Więc teraz podbiję zawór to na wolnych obr. będzie lepiej ale na nominalnych będzie przesadne nadciśnienie. Zastanawia mnie czy przy nagwintowanym wypuście do przykręcenia filtra powinien być oring? Bo nie ma go u mnie, jutro założę go i może pomoże. Może ten zawór regulacyjny trzeba nowy? Wykręciłem cały (śrubka, sprężyna, śrut, koszyczek) i nic złego bardzo nie widzę, śrut dolega zdaje się dobrze na zamknięciu, jak odsunąć go 1-2 mm niżej to trochę lata na boki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl


Ale 9 masz przy 2000 tys obrotów a nie na jałowych. Więc masz dobrze może ciut za wysokie ale nie aż tak by się coś stało.

Wzrokowo zawór może wydawać się ok ale to tego wzrokowo nie wychwycisz. Jeśli zawór jest tani to go kup i będziesz miał święty spokój.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

zzaplota    0

Wsadziłem oring tam gdzie filtr się nakręca, pod zawór podłożyłem 1.5 - 2mm podkładkę. Teraz na zimnym silniku przy 550 obr\min jest 4.6 bar, na 2000 obr\min jest 9,5 do 10 bar. Ta podkładka to raczej nic nie dała, liczę że oring pomógł i oleju nie miele na filtrze. Martwi mnie ten górny zakres, podobno nie powinno być więcej jak 6 bar.

 Kwestia wymiany zaworu na nowy? Jak obciąć górny zakres nie obniżając dolnego? Ktoś wie na jakim zakresie ciśnień pracuje MWM D226-6?

 

Kurde drogowaty ten zaworek, 270pln:   http://www.rol-parts.pl/zawor-cisnienia-oleju-sil-renault-6005001412,id13611.html

Edytowano przez zzaplota

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Szagi    0

Zadzwoń do serwisu claasa może promocja będzie.Czasami jest lepsza cena w serwisie niż u  pośredników.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

BIZULEK    7

Ciekawe czy filtr oleju posiada zawór zwrotny? Moja teoria że przepływ oleju jest dławiony  stąd to ciśnienie przy dużych obrotach. Ja zakładam filtr Donaldson

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

V12    10

Przecież zawór nad ciśnieniowy jak i kanalik z którego jest brany pomiar jest już za filtrem wiec nie filtr wplywu

Czy udało sie rozwiązać problem z wysokim ciśnieniem oleju na zimnym ?? 

Mam ten sam problem tylko w 4 cylindrowym

pozdr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

zzaplota    0

Zmieniłem filtr olejowy na inny (polski jakiś), efekt taki że na wolnych mam 4,3 bar, na 2000tys. 7 bar pomiar na ciut rozgrzanym silniku. Na poprzednim filtrze (Fleetguard) ciśnienie na niskich uciekało gwintem króćca i temu oring pomagał. Nie wiem dalej dlaczego na wysokich obrotach jest nadciśnienie, moja teoria to wymienić ten zawór na nowy a wcześniej odkręcić jeszcze całą podstawę filtra od bloku silnika i ocenić uszczelnienie - może uszczelkę wydmuchało i olej baranieje po tunelach? Nie miałem już czasu tego sprawdzać bo ciągnik był potrzebny, tą podstawę odkręcić to trochę słabo za tą ramą. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

V12    10

Ja mam inna podstawę filtra bo 4 gary.

 U mnie jakiś idiota dał twarda sprężynę bo jest jest prawdopodobnie wyrobione gniazdo w którym pracuje kulka. Kiedy dobrałem odpowiednią sprężyne że na obrotach miałem max 5,5 to na wolnych spada mi do 1 . znów jak założe twardszą to na wolnych mam 3 a na wysokich mi leci do ponad 8.

pozostaje tylko szykować 300zł i kupić nowy zaworek

Nie do końca rozumiem co ma dać oring na gwincie do filtra , chyba ze nie znam budowy tez podstawy w 6 cylindrowym

pozdr

Edytowano przez V12

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

zzaplota    0

post-166533-0-78215700-1446919846_thumb.jpg

 

 

 

 

 

V12, jaki Masz typ silnika? Wygląda na to że mamy ten sam problem, u siebie pompę wykluczam - raz jest nowa, dwa jest dobrze, szczelnie przykręcona. Albo ten zaworek albo w co wątpię uszczelka pod podstawą, powietrze w kołach jest to co u licha więcej? Nikt więcej nie miał tego problemu? Znając życie nikt nie sprawdzał, sam sprawdziłem dopiero jak kontrolka zabełtała na wolnych po ostrym gruberowaniu, jak odkręciłem misę okazało się że pompa jest luźna, no i ten nieszczęsny Fleetguard na króćcu przepuszczał olej. 

Edytowano przez zzaplota

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

V12    10

oring w tym miejscu nic dał . Bo jeśli nawet by był tam przeciek bo trochę oleju omijało by filtr w drodze do głownej magistrali , żadej innej drogi ucieczki nie ma

Czy zostawiłeś podkładkę pod spreżyną zaworu ?? Jeśli tak to ona spowodowała wzrost cisnienia na wolnych ale przy temp 5 C rano  i wkreceniu na obroty może dać ze 12 bar - rozerwac filter 

Czy ta sprezyna ma mniej wiecej taką długość 

90af20dfcc2dd119med.jpg

Sprezyna ma mieć 61mm myśłałem że ktoś założył dłuższą ogólnie to zgłupiałem 

http://agromer.pl/ogolna-zawor-cisnienia-oleju-f120203310180-q20,c2,p1307,pl.html

Ja nie mialem problemów że maly cis na wolnych tylko dużym na zimnym silniku

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

zzaplota    0

V12 tą podkładkę wyjąłem, zostawiłem zawór jak był oryginalnie. Podkładka ta dała zresztą tylko ok 0.2 bar więcej na wolnych obrotach. Sprężynkę pamiętam mierzyłem i miała 59-60mm czyli w miarę, cały zawór wyglądał mi na rozbierany pierwszy raz w swym żywocie - ja go dopiero "poznaczyłem" wykręcaniem. Jeżeli chodzi o oring:

Filtr Fleetguard bez oringa:1.3 do 9bar zimny, 0.3 do 5.5 bar ciepły

                          z oringiem: 4.5 do 9.5bar zimny, 4.2bar do 7 ciepły

 

Filtr polski który dostałem w warsztacie naprawy ciągników zachowuje się bez oringa czy z oringiem tak samo jak Fleetguard z oringiem, nie ma różnicy w pomiarze na polskim filtrze czy przykręcony jest z oringiem czy bez, na Fleetguardzie tylko jest ta różnica, qra sam już nie wiem ale to są takie fakty.

Byłem wtedy u dwóch mechaniorów, bardzo rady nie dali, jeden filtr, drugi podstawę mówi odkręć zobaczysz jak uszczelka. Dobra tą podstawę odkręcić to trzeba całą ramę wzdłuż ciągnika od boku odwalić. I uszczelkę wywaliło co na paru barach chodzi?. Wierzyć się nie chce. Podstawa jest dociśnięta trzema śrubami.              

Edytowano przez zzaplota

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

V12    10

To naprawdę jaja z tym filtrem. Ale coż ja mam inna podstawę nie widzę tamtej wiec moze jest jakiś kruczek.

Ja mam filtr donaldsona , ale wygląda na to że mam orginalną sprężynę bo myślałem że ktoś tam kładł łapki

Ale teraz nasz wspólny problem to za wysokie ciśnienie 

Troche w zyciu silników zrobiłem i teoria jak i praktyka mówi że ciśnienie max to okolice 5-6 bar.

Ciśnienie do 7 bar maja motocyklowe silniki które krecą sie do 10tyś obr.a nie stary klekot.

Ja poszedłem dalej w testy dobrałem inną sprężynę i na zimnym uzyskałem 5.5 ale co z tego jak ciepłym spada do 1.

Ogolenie to tych zaworków jest z 6 rodzajów każdy ma swój numer katalogowy i każdy mozna kupić

Znów pomp olejowych było 3 rodzaje wydajności może ktoś założył wydajniejszą pompę i zawór nie ogarnia ale znów zmiana sprężyny powinna to rozwiązać.

 

Edytowano przez V12

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

witam dołączę się do tematu czy sprawa z wysokim ciśnieniem rozwiązana bo mam ten sam problem na zimnym dochodzi mi do 10 i nie wiem co z tym robić?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

AlaCapone    4044

Problem jest bardziej złożony niż się wydaje a wskazuje pośrednio, że ktoś pchał pazury dokonując nieodpowiednich zmian, niewłaściwych regulacji (zaworu regulującego ciśnienie) lub zastosował nieoryginalne części (pompa, filtr, zawór, ...) a nawet zastosował olej niespełniający norm Renault, gdyż oryginalnie tak nie było i jest to niedopuszczalne - co jednoznacznie suponuje, iż należy przywrócić do stanu poprzedniego. Jeśli nie zrobiliśmy tego sami to zrobił to "uczciwy" handlarz, ponieważ silnik nie trzymał ciśnienia.

Na szczęście nie musimy na wszystkim się znać. Jeśli ktoś nie ogarnia tematu warto zasięgnąć rady fachowca lub nawet powierzyć naprawę sprawdzonemu zakładowi, bo naprawa na własną rękę może skończyć się katastrofą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


V12    10

Witam

Sam walczyłem z tym tematem na pewno u mnie nie jest winien zawór. Bo był podmieniany na orginalny 

Druga sprawa to wielu speców od MWM mówi że tak ma być , ponieważ bynajmniej na ciepłymu u mnie ciśnienie na max obr nie przekracza 6.5 a na wolnych nie spada 2 atm

trzecia sprawa to olej ja jeźdze teraz na 15W40 i to jest błąd wleje teraz 10W40 

Renault do MWM zaleca 10w40 a nawet 10W30

To nie 60 że ma cisnienie 3.5-4 a pełnych obrotach wystaczy na necie po oglądać filmimi czasami taki silnik siedzi w agregacieprądotwórym albo czymś innym i spego czasu wertowałem neta i zawsze każdy miał min 5.5 atm przy 2000rpm na ciepłym silniku

pozdr

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Ares1x
      Witam, mam Kilka pytań do użytkowników ciągników Renault Ares. 
      1. Jak jest z awaryjnością tych ciągników? Głównie chodzi mi tu o skrzynie biegów, ponieważ cena jej naprawy jest dość wysoka.
      2. Jak użytkownicy oceniają komfort pracy w tych ciągnikach? 
      3. Na co trzeba uważać podczas zakupu tych maszyn?
      4. Czy polecają te ciągniki? 
    • Przez marioc14
      Witam
      Jestem zainteresowany zakupem ciągnika renault nectra
       https://www.otomoto.pl/oferta/renault-155-54-nectra-ID6zaIWR.html?utm_source=refferals&utm_medium=traffic_exchange&utm_campaign=olx#xtor=SEC-8
      Prosze o opinie użytkowników
      Pozdrawiam
    • Przez klocek1231
      Witam, to mój pierwszy post.
      Chciałbym się doradzcic szczególnie osób które miały do czynienia z ciągnikami w temacie. Otóż Posiadam gospodarstwo 20ha i szukam jakiegos używanego ciągnika. Oglądałem ostatnio Renault Aresa 556RX z 2003r. oraz MC Cormick MC115. Obydwa ciągniki są 4-cylindrowe i zwrotne, czegoś takiego szukam. Nie interesuje mnie praca przy turze. Tylko orka, uprawa i siewy. CIągnik ma pracować przy pługu AGROMASZ PO4 na zabezp. kołkowym o szerokości orki od:35 do 50cm na korpus. Posiadam głównie glebę 4 klasy, w tym 3ha III klasy. DO tej pory wszystko obrabiałem ciągnikiem URSUS 3512 + pług 3 skibowy BOMET. Na tym kawałku trzeciej klasy musiałem czasem orać na 2 skiby (zalezy jakie warunki).
      Który ciągnik byście polecili, biorąc pod uwagę pracę przy tym pługu, spalanie, żywotnosć podzespołów, oraz koszty utrzymania i serwisowania?
      Z góry dziękuję za pomoc
    • Przez WiktorGorzaa
      #Renault 110.54 1998r tx
      Ciągnik ma kilka wad co może być przyczyną? 
      -zmiana z 2-1 pólbieg jest płynne ale słychać lekkie pukniecie 
      -biegi wchodzą ciężko 
      -rewers elektro hydrauliczny na zimnym przy zmianie kierunku jazdy słychać lekki trzask pukanie, czasem na ciepłym też się zdarza ale rzadko 
      PROSZĘ O POMOC POZDRAWIAM 
    • Przez kingkenny131092
      Witam, zakupiłem własnie ciągnik Renault Ares 825 z 2000r , i chciałbym prosić bardziej obeznanych uzytkowników ciągników Renault o pomoc w nauce obsługi tego ciągnika. Może jesteście w stanie dac mi jakies wskazówki co do użytkowania , eksploatacji czy serwisowania tego ciągnika?
×