Skocz do zawartości
mfek3050

MF seria 3xxx 61xx i 62xx. Która lepsza?

Polecane posty

mfek3050    82

Witam, powiedzcie mi która seria jest najlepsza pod względem awaryjności, oszczędności, dostępności i ceną części itp? Chodzi mi głównie o porównanie ciągników 3095, 3115, 6170 i 6260.

Edytowano przez mfek3050

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Encorer    0

Użytkuje 6150, jestem bardzo zadowolony z wygody jak i spalania, czesci wszedzie dostepne i raczej do tych modeli ktore wymieniles ceny beda podobne. Znajomy ma 6180, rowniez jest zadowolony. Planujemy kupno drugiego ciagnika i tez bedzie z seri 61 lub 62.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

mfek3050    82

Ok. Właśnie różne opinie widziałem o 62xx, jedni mówią że to najlepsza seria, potem spotkałem się z takim określeniem że to "ciasto" a nie ciągnik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adrian3005    45

Ciasto ? POwiem Ci że nie jest ciastem bo z przodu na tuz zapinam 1200 kg, z tyłu zapinam 3 t i jeżdzę ;D jak by był ciastem bo by rozerwało ten traktor przy takim obciążeniu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    552

a z ciekawości ile kosztuje naprawa takiego dynashift? tzn jeśli dobrze rozumie tak sie nazywa przekładnia z 4 półbiegami... w każdym z ostatnich 3000, 6100 czy 6200 tak samo to wygląda? Gadałęm kiedyś z mechanikiem i coś wspomniał że w serii 62 naprawa półbiegów to konkretna kasa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adrian3005    45

Ja powiedziałem prawdę, tam pewnie też jest coś prawdy.

Tak naprawdę to wszystko zależy od szczęścia i od ciągnika. Zależy jak się trafi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mfek3050    82

Mi się właśnie te 61xx wydają na najlepsze, bo o nich jeszcze złej opinii nie przeczytałem, no ale tak jak mówisz to zależy od szczęścia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adrian3005    45

Kumpel ma 6170 i kupił go z uszkodzoną skrzynią, dołożył parę tysi i sobie chwali. A dodam że zapina do niego agregat  upr siewny 3m  pottinger'a  i jakoś daje radę ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mfek3050    82

No ja bym zapinał plug 4 skibowy obrotowy oraz gruber 7 łap 3m na V-VI klasie ziemi, prasę z nożami, rozrzutnik tandem 6t, w awaryjnych sytuacjach chodził by z turem. Generalnie miałby to być ciągnik główny na 40 ha.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    140

Że samego hamownika  nie można dostać to kolejna bzdura choć to prawda że kosztuje ok, 1tyś. W Arasie którego mam jest ta sama transmisja co w MF62xx i jest bardzo mocna i dopracowana, pozbawiona wad pierwszych wersji. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    552

daj namiary na te hamowniki bo zdaje sie AB trzeba robic w 3060. przeważnie widze całość po 2-2.5 tys

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    140

http://allegro.pl/pierscien-synchronizatora-3583483m1-i5708226871.html    http://allegro.pl/hamulec-synchronizatora-pierscien-oryginal-agco-i5726015522.html

Tylko jaki jest sen płacic 1k za pierścień jak za 2k masz dwa pierścienie i całą resztę a jak już się kończy to lepiej wymienić komplet. jeden pierścień to tylko awaryjnie jak by pękł a cała reszta dobra. http://allegro.pl/synchronizator-a-b-massey-ferguson-oryginal-kpl-i5283856897.html   http://allegro.pl/synchronizator-massey-ferguson-a-b-kpl-3580528m91-i5678695020.html

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    552

no w sumie racja... pewno i 2 będą do wymiany... czasem na B przełączyć nie chce na postoju, rusze pare cm i w ruchu B wskoczy bez problemu no ale ze zgrzytem chyba że zdąże wyłączyć bieg 1-4 to wchodzi gładko. Choć zaglądając tam z boku kamienie są podejranie luźne.. może starczy mi kamienie na przesuwce wymienić ;)

Edytowano przez lukbold

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
macko25    8

Ja mam mf 6290 i jestem bardzo zadowolony co sie popsuje to trzeba naprawic i jechac dalej no chyba ze kogos stac na nowego to nic nie mowie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Shaun    45

Lepszy będzie ten, który kupisz heh. Nowsza seria ma ten za***iście fajny podłokietnik (chyba od któregoś roku 2000-01 ??? ) i bardziej wygodną skrzynke biegów. Masz coś na oku ?? Jaki budżet mniej więcej ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mfek3050    82

Tak mamy je z ojcem na oku ale zakup dopiero zima-wiosna, na razie chcę wiedzieć która seria jest mniej awaryjna i w ogóle lepsza, jak na razie wypowiedzieli się głownie użytkownicy 62xx chciałbym coś więcej wiedzieć o 61xx. Bardzo mi się jeszcze podoba renault ares 620, ale ojca w ogóle nie interesuje ten ciągnik, bo się nasłuchał od znajomego, którego sąsiad ma ten ciągnik (mówił że ma 115 kM lecz nie wiedział jaki to model ale domyślam się że 616 RZ) że on tam więcej stoi niż robi, tylko w najcięższych pracach a w lżejszych już nie, a jak mu mówię żeby choć przejechał się do niego i zapytał o opinię, to w ogóle nie chce się mnie słuchać  -_- jest po prostu dziwny, więc patrzymy na mf, do czego ma się nadawać to już napisałem. Jeszcze wszystko się może zmienić, ale patrząc na ceny powyższych ciągników to można by powiedzieć że te 60-70 k zł. Chodzi ci zapewne o 62 xx rok prod 99-03.

Edytowano przez mfek3050

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Shaun    45

Nie wiem czy w tych Aresach nie było silnika JD więc może przez to mało pracuje u tamtego typa, tzn mam na myśli spalanie o ile się nie mylę z tym silnikiem. A co do MF to myślę, że obie serie są dobre. Przekładnia w nich to Dynashift produkcji Fergusona tak??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ShunDevil
      Witam poszukujemy wraz z ojcem ciągnika o mocyktórej 110-140 koni.Ciągnik ma być główny w gospodarstwie.Ma być to ciągnik nowy i powinien zmieścić sie do 340 tys.
       
    • Przez Zico99
      Witam poproszę was o opinię który waszym zdaniem i dlaczego? Tylko te dwa ciągniki mnie interesują. 
    • Przez globus512
      Witam. Proszę o opinie ponieważ zastanawiamy się nad nowym ciągnikiem, właściwie bierzemy pod uwagę tylko Valtrę lub John Deera. Moc 195 do 220km 
      Jeśli John to 6195R lub 6215R na skrzyni DD lub PQ czy AQ jak ona się tam nazywa
      Jeśli Valtra to T194 lub T214 Versu na Powerschifcie
      Na Valtrę T214 na oponach 710 tył i 600 przód, nawigacja do 2cm, skrętne błotniki, 4 pary hydrauliki, przedni tuz, miękka ośka, dolny zaczep smart Tuch i kilka innych cena 433 tyś netto mi zaproponowali. 
       
      Co lepsze, mniej awaryjne, i mniej pali ? Będę wdzięczny za opinie. W gre nie wchodzi ani NH, ani Deutz biorę te 2 pod uwagę
    • Przez zielo0ony
      Witam serdecznie, 
      Przejrzałem nasze forum w poszukiwaniu opinii na temat traktorów wyższej mocy. Niestety nic sensownego nie znalazłem i w związku z tym postanowiłem założyć osobny temat. 
      Chciałbym aby każdy kto wie coś na ten temat się wypowiedział.
      Mamy do porównania Claas ARION, AXION oraz John Deere 7430 7530 lub 7720 7820.
       
    • Przez SlaSzy
      Poszukuje jakiegos używanego konia pociagowego 150-180 KM, w okolicy pojawił się axion  cmatic w zadowalającym stanie , boję się skrzyni biegów cmatic , niby fajna ale to typowa bezstopniówka  ZF o której nic nie wiem. Ciekaw jestem tez ile może kosztować naprawa takiej skrzyni, vario z fendt za naprawe w okolicy cenią od 5 do 25 tyś , ZF będzie  taniej czy drożej ? Kolejna sprawa to jakoś bardzo duzo jest na sprzedaż tych axionów , czyzby ludzie byli niezadowoleni z nich ?
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.