Lukaszek7011

Dziwne stuki w silniku 7011

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Lukaszek7011    10

Witam Mam dość poważny problem ze swoim zetorem, ale zaczne może od początku. W czasie uprawy pola nagle traktor zaczął dziwnie przerywać strzelać, dusić się, na wolnych obrotach był0 ook, wspomaganie wogule przestało działać. Okazało się ze jakaś śrubka dostała się do pompy wspomagania i zablokowało ją, a co za tym idzie ukręciło wałek na którego drugi koniec siedzi pompa. Najpierw nie wiedząc o ukręceniu się jego zawiozłem pompe wtryskową do regeneracji, kapitalny remont wyniósł mnie 600zł, wstawiłem i nic. Wreszczccie dojrzałem że to wałek wymieniłem ten wałek wstawiłem pompe i silnik odpalał tylko na dawce paliwa i zaraz gasł i tak w kułko. źle była wstawiona pompa, zdjełem i założyłem myyśle że dobrze, a tu pojawiły się dziwne stuki gdzieś przy górze silnika. Teraz zmieniłem końcówki wtryskiwaczy ustawiłem, założyłem i nic stuki nie ustały. Na wolnych obrotach jakby ich nie słychać aby trochę gazu to strasznie klekocze, więc co to może być? Przed wymianą tego wałka nic nie stukało a jedynie przerywał ale to zupełnie była inna praca. Proszę pomuszcie bo już trace cierpliwość do niego ;[

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
iron    1037

coś z rozrządem sie porobiło według mnie u stąd te stuki .oby zaworów nie pogielo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    70

jeśli ten wałek jest taki sam jak ten ,który wyjąłeś  to masz najpradopodobniej przestawiony rozrząd . Ściągnij przednią pokrywę silnika tak  ,żeby mieć widok na wszystkie koła rozrządu . Na wszystkich kołach masz znaki -luzujesz jedno znich i ustawiasz właśnie na te znaki i masz pewność ,że z rozrządem wszystko gra . Pompa ma dość ograniczone pole regulacji na 3 otworach śrub mocujących ją do bloku silnika i nie wstawisz jej na chybił trafił bo na sprzęgiełku jest podwójny frez a na wałku samej pompy klin.

Na moje oko to przez  wymianę  wałka  musiałeś przestawić koło rozrządu napędzające pompę


nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Radekk    157

Witam 

 

Czy po zamontowaniu pompy wtryskowej sprawdziłeś początek tłoczenia paliwa?

 


Jeśli podoba Ci się co napisałem, lub pomogłem kliknij zieloną strzałkę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez skarpetahanzo
      Witam wymienilem filtr oleju baka na wymienny i mam problem z duzym cisnieniem oleju , podobno trzeba zmienic tez zawor cisnienia oleju na pompie i pytanie mam zwyczajnie kupic nowy czy do filtra wymiennego powinien byc inny ? Rozbieralem stary zawor ale brak tam podkladek wiec zbytnio nie mam jak zmniejszyc tego cisnienia na starym zaworze .
    • Przez Kondzio55
      Witam,Problem ciagnie się już kolejny rok i problemu nie rozwiazalismy.Sezon jakos przechodził ale do sedna. Ma nadal problemy z odpaleniem po np nocy,łapie na 2 tłoki pozniej na 3 i na 4 .Dym ze idzie sie udusić No dobra idąc dalej cisnienie oleju w normie,zimny trzyma 5,5atm, ciepły (80st) trzyma 3atm.Pompa paliwa daje cisnienie,po kompletnej regeneracji,wtryski prawidłowo rozpylaja,cisnienie 170-180, Kompresja 1 cylinder 24 ,2 cylinder 21(próba olejowa wzrosło do 24) 3 cylinder 22, 4 cylinder 22.Teraz gdzie szukać przyczyny?? Czy złe tłoki i pierscienie? Rocznik 88   i z tego co wyczytałem to powinien być tłok z 3 pierscieniam wiec prawidłowo załozone. Ja już nie mam pojecia co moze byc nie tak..Moze ktos miał taki przypadek? Dodam ze oleju nie przybywa,ani nie ubywa 
    • Przez Lukasz93
      Owy Zetor zaczał czasem pod obciazeniem wyganiać płyn z chlodnicy i szybko się zagrzewał, załozylem bańkę na przelew, pozniej zaczęła wariowac temperatura jakby zaciał sie termostat, wyrzuciłem więc termostat. Sprawdziłem go we wrządku w 100 % sprawny, wahler. Wkoncu zaczął przy byle obciążeniu wyrzucać płyn, w chlodnicy pełno bąbli powietrza. Zalozony nowy korek chlodnicy, jeszcze gorzej. Cisnienie w pracy sie zrobiło ze zaczeło wypychac plyn przewodem od chlodnicy. W oleju nie ma płynu, odwrotnie też.
      A wiec jakis przedmuch tak czy siaķ. Glowice zostały zrzucone i do regeneracji. Na jednej uszczelce może był jakis przedmuch do kanału. Tuleje wydawyaly sie ok. Wszystkie glowice okazały się dobre na regeneracji. Założone nowe uszczelki, 1 odpalenie i odrazu tak samo bąble w chlodnicy. Wymieniona następnie pompa wodna. Nic nie dało. Test na co² robiony, kolor czynnika się nie zmienia, jakby nie bylo przedmuchu. Zrzuciłem paski z pompy wodnej, wsadzilem rurkę pcv zamiast korka i zalałem płyn aż do tej rurki. Po zapaleniu bez kręcącej się pompy rośnie płyn w tej rurce aż wkoncu strzeli bombel.
      Próbowałem znaleźć na ktorym cylindrze jest przedmuch podkładając monetę pod trzonek zaworu wydechowego żeby odprężyć cylinder. Na każdym cylindrze tak samo płyn rośnie.
      No jakby przedmuch ale test co² nie pokazuje. Za co się tu brać teraz może ktos ma jakieś rady?
    • Przez niunieq666
      Witam forumowiczów
       
      Od ok 12 lat jestem posiadaczem Zetorka 4718, gdy w końcu klękneła pompa wtryskowa przyszedł czas na remont. Niestety, naprawa jej nie była taka prosta. Gość któremu to zleciłem stwierdził że do tak starego modelu nie ma już części i stąd moje pytanie. Czy podejdzie do tego pompa od powiedzmy 5211?
    • Przez MaciejSZ
      Witam. Ostatnio zauważyłem w moim zetorze 5011 bardzo duze wibracje na całym ciągniku, na wysokich obrotach. Jest to strasznie uciążliwe i chce się tego pozbyć. Do tego ciągnik dosyć mocno kopci. Poczytałem w necie i podejrzewam ze moze to byc wina wtryskiwaczy.  Moze ktoś miał podobny problem. Z góry dziękuje za odpowiedź   
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj