demon17

Zetro 9540, olej do skrzyni biegów.

Polecane posty

demon17    1

Witam jaki polecacie olej do skrzyni biegów?? Jak wygląda sprawa z tylnym mostem jeśli chodzi o olej, wlewając do skrzyni biegów sam się wszędzie rozejdzie ;>??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sakos2803    3

Zalecany jest 80w 90.Ja wlałem FUCHS AGRIFARM GEAR 80W90 i żałuje bo jest za gesty. Gdy jest zimny to pompa ma problem go zassać i szarpie podnośnikiem i turem.Teraz wlał bym FUCHS AGRIFARM STOU 10W40. I chyba tak zrobie bo taka praca jest uciażliwa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
demon17    1

Ponoć instrukcja naprawa zabrania lania tak rzadkich olejów. Osobiście zastanawiam się nad agrol U. Mam pytanie odnośnie samej wymiany oleju, stary już spuściłem ze wszystkich 5 korków. Jest jakiś sposób na wymycie starego oleju?? Dostała mi się woda do skrzyni biegów i nie chciałbym żeby z nowym olejem się coś stało.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    70

chcecie to lejcie 10W40  ,ale tak jak kolega wspomniał -instr. napraw zabrania używania tak rzadkiego oleju ze względu na przekładnie !!!

Myślę ,że Hipol 80W90 albo nieco rzadszy z oznaczeniem bodajże  Hipol 80W w zupełności wystarczy .

Najlepszy sposób na umycie to kilkukrotne przepłukanie olejem ,którym ma zostać zalana skrzynia ,ale to wiadomo ,że taka operacja  to koszty  . W 10540 , poza samą skrzynią ,dochodzi jeszcze chłodnica oleju .

Olej wlany do skrzyni trafia do mostu i zwolnic jednocześnie .


nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebastian264    15

Witam. Zakupiłem niedawno Zetora 9540 i jest w trakcie przeglądu przedsezonowego i kilku drobnych napraw. Przy okazji wymieniane są wszystkie płyny eksploatacyjne w tym również olej przekładniowo hydrauliczny. I to właśnie tego oleju będzie dotyczyło moje pytanie. Jaki olej zalać?

Problemu by nie było gdyby ciągnik chodził tylko w agregacie i pługu to zalałbym go tak jak instrukcja pisze. W ciągniku który spełniał do tej pory role głównego mam zalany olej JD czyli z tych rzadszych, z resztą ciągnik wyposażony jest w ładowacz i gęsty olej odpada. Jest bardzo duże prawdopodobieństwo, że obydwa będą używane do kiprowania przyczep, często pożyczonych, których użytkownicy również mają zalane ciągniki rzadszymi olejami. Proszę o pomoc w doborze oleju. Pozdrawiam

Edytowano przez sebastian264

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
leszekd    110

Forterra ma zalany 10w40 Aral to zaleca producent. 9540 to praktycznie to samo. Ursus 16 jeździ też na 10w40 i nic tam złego nie widać wręcz na odwrót wszystko dobrze działa nie zależnie od temperatury. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetores    16

Nie można zmieniać oleju od tak odrazu. Po pierwsze olej musi być hydrauliczno przekładniowy. Bo zwykły olej jest wyciskany i przekładnia można powiedzieć że chodzi na sucho. A przekładniowy nadal pozostanie na trybach. Po drugie trzeba wiedzieć czy mineralny czy nie. Zrobicie pomyłkę i po uszczelnieniach...
Najlepiej zgodnie z instrukcją..


Zetor 7540
Zetor 5320
Ursus C330-M

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebastian264    15

Owszem tak by było najlepiej jak książka pisze, ale niestety w moim przypadku trochę by komplikowało wykonywanie pewnych prac.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Zapomnijcie o oleju Agrol U z olejem ma wspólną tylko nazwę nic więcej.

Słabe właściwości smarne, niska ilość inhibitorów utleniania i brak modyfikatorów lepkości, a także duża degradacja właściwości użytkowych (niska stabilność termiczna sprawia, że olej szybko starzeje się) dyskwalifikuje go całkowicie.

Jeśli chodzi o klasę jakości oleju hydraulicznego (wg normy DN 51524) to minimum HLP dla urządzeń ruchomych oraz prac wymagających dość dużego ciśnienia.

Lepkość oleju hydraulicznego oraz jej zależność od temperatury (wskaźnik lepkości) jest podstawowym parametrem branym pod uwagę przy doborze oleju. W sprzęcie ruchomym (a takim bez wątpienia jest ciągnik) wymagany jest wskaźnik lepkości rzędu 150. Olej Agrol U ma tylko 100.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebastian264    15

Co do oleju prawdopodobnie wybór padnie na Agrol STOU Plus 10W40 lub Platinum Agro STOU 10W40 obydwa o wskaźniku lepkości przynajmniej  150. Zastanawiam się jeszcze nad Fuchs Agrifarm UTTO MP, ale jest o ponad 100 zł droższy na bańce 20l.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Jakiegokolwiek wyboru dokonasz po zalaniu oleju zwróć uwagę, jak wygląda olej na miarce. Podpowiem musi być jasny i klarowny. Sprawdź za pół roku i porównaj. Zmieniony wygląd (znaczne przyciemnienie) świadczy, że olej uległ procesom degradacji (postępującym procesie termicznego rozkładu ze względu na zastosowanie oleju zbyt niskiej klasy jakości w stosunku do warunków pracy).

 


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zenek_19    5

bez przesady to tylko zetor 9540 z prosta zwykla skrzynia i  pompa zembata jaki  olej wlejesz na takim bedzie smigal aby tylko nie przepalony to nie jd ani fendt wiec problemow nie bedzie kolega mial 10540 na hipolu  drugi mial 9540 na 10w30 a ja mialem na uniwersalmym i wszystkie smigaly jak pozycza sie rozne maszyny to i tak jest za jakis czas jest mix wiec nie ma sie co przejmowac i przeplacac pozd

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Trafiają się na forum rodzynki piszące, że jeżdżą na przepracowanym oleju i nie ma to najmniejszego znaczenia - koń by się uśmiał. :D


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    70

ale w 10540 jest wzmacniacz dwustopniowy a koszt calego, nowego kosza to 6000zł brutto , koszt pompy wzmacniacza to 700zł , więc to nie tylko same tryby !!!

Edytowano przez DarekD

nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kamil1996    18

Nie słuchajcie się takich znawców co mówią że na każdym pojedzie. Ktoś mądrzejszy od nich napisał jakich olejów należy używać i jest to przecież jakoś uzasadnione. A poza tym nie każdemu się może zepsuć no ale jeżeli chcesz przez kogoś mieć koszty to możesz śmiało lać, ja się wolę jednak trzymać instrukcji. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebastian264    15

Dzwoniłem wczoraj z ciekawości do serwisu Zetora. Rozmawiałem z jakimś Czechem od tych spraw i po podaniu modelu i rocznika ciągnika  polecił mi by stosować ARAL Traktoral STOU 10W40. Porównałem parametry tego oleju z tymi olejami co wyżej wymieniłem i są praktycznie identyczne. Co więcej oleje Aral to podobno to samo co Oleje Platinum z Orlena. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zenek_19    5

no faktycznie ten wzmacniacz cudo techniki jest tak skomplikowany i skonstruowany  jak skrzynia vario w fendt  wiec bez komputera lepiej nie podchodzic i scisle czymac sie instrukcji a najlepiej to olej od pepikow z fabryki zetora sciagnac w orginalnej bance bo u nas moze byc roznie ludzie dajcie na luz z tym olejem do 9540 pozdrawiam wszystkich

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    70

tak "zenek _19" ,śmiało lej nawet przepalony  ,a jak pójdzie kosz od wzmacniacza i przy okazji od WOM-u to tylko pare tysięcy nie licząc robocizny ,ale to i tak niewiele w porównaniu do kosztów napraw Fenda  bo to tylko Zetor :D


nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zenek_19    5

ta napewno wszystko sie rozleci od oleju czlowieku zejdz na ziemie zebys ty wiedzial co ludzie leja do zetorow i smigaja przeciez to technologia z przed prawie 30lat a wracajac do tematu tak scisle czymajac sie instrukcji proponowales olej hipol a pracownik serwisu polecil koledze 10w40 i co tez zaraz kapitalka wzmacniacza?co mu wlejesz to bedzie smigal ja kiedys jak mialem te czeskie cudo techniki na uniwersaln mialem zalany i bylo ok wiec bajerow mi tu nie pisz pozd

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetores    16

Tu chodzi jedynie o wzmacniacz momentu. Inne ciągniki tego nie mają. Przy rzadszym oleju ciśnienie może spaść. I wtedy to już nie będzie działać prawidłowo


Zetor 7540
Zetor 5320
Ursus C330-M

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebastian264    15

Machery z serwisu powiedzieli żę był stosowany olej gęsty 80W, ale do roku 99. Po wszystko śmigało na tym 10W40 i tego gęstego już nawet nie polecają.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Marco007
      Witam, zwracam się z zapytaniem do znawców silnika jaki znajduje się w mojej Forterze 11441. Mianowicie postanowiłem zamontować zegar doładowania turbo (chciałem zobaczyć kiedy turbo wstaje bo na niskich obrotach ciężko się rusza - choć ten model tak ma,wiadomo) i mu mojemu zaskoczeniu podczas pracy w pełnym obciążeniu zegar wychyla się na 1,5 bar - co moim zdaniem jest za dużą wartością na ten silnik. I teraz pytanie do was czy to jest norma czy coś szukać A jeżeli tak to gdzie? Dodam że podczas pracy gruszka od zwrotu odpowiedzialnego za ograniczanie ciśnienia nie pracuje a gdy wydłużę sztange tego zaworu to turbo wstaje duuuzo później więc to rozwiązanie odpada. 


    • Przez pudło
      Bardzo wolno opadają ramiona podnośnika (z obciążeniem 500 kg.trwa to ok 20 sekund ) ,Czy jest możliwość jakoś to wyregulować , jeśli tak to podpowiedzcie jak to zrobić ? (przestawianie dźwigienki w kabinie od regulacji szybkości nic nie daje - żadnej reakcji) Gdzie szukać przyczyny?
       
    • Przez klocek1231
      Witam. Od jakiegoś czasu zauważyłem spadek mocy przy mojej forterra 11441. Widzę ze jak np siałem na dwójce na dwóch polbiegach i zawsze szedł sobie leciutko z dużym zapasem mocy, teraz czuję jakbym nie wiadomo jaki wielki siewnik ciągnął za sobą. Jadę na 1800obr i jak dodam gazu to praktycznie juz te obroty ledwo co sie wkręcają... Bardzo wolno... To samo w orce. Orałem zawsze na jedynce z jednym polbiegiem. Teraz w zasadzie musiałem albo z dwoma polbiegami albo na czwórce polowej....  Większość prac polowych wykonywałem zawsze w zakresie 1700-1800 obr Mam wrażenie ze do tych 1600 obr ciągnik  mniej więcej ma podobna moc co zawsze... Problem pojawia sie od 1700 wzwyz. 
       
       
      Ciągnik nie dymi ani nic 
       
       
      Z góry dziękuję za porady 
    • Przez Marcink10
      Witam. Potrzebuje pilnej pomocy z pacjentem zetor forterra 11441. A mianowicie problem polega na tym że podnośnik nie działa (jedynie czasami po odpaleniu chwile podnosi) oraz nie działa wgl wałek wom. Problem rozpoczął się po umyciu ciągnika. Sprawdzone kostki pod kabiną, wszystkie wyczyszczone i zapśikane contactem i nadal nic nie pomogło. Sprawdzone także kostki przy ehr. Proszę o pilną pomoc i z góry dziękuję.
    • Przez Marcink10
      Witam. Potrzebuje pilnej pomocy z pacjentem zetor forterra 11441. A mianowicie problem polega na tym że podnośnik nie działa (jedynie czasami po odpaleniu chwile podnosi) oraz nie działa wgl wałek wom. Problem rozpoczął się po umyciu ciągnika. Sprawdzone kostki pod kabiną, wszystkie wyczyszczone i zapśikane contactem i nadal nic nie pomogło. Sprawdzone także kostki przy ehr. Proszę o pilną pomoc i z góry dziękuję.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj