Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano (edytowane)

Dlaczego pojawia się problem? – dlatego, że olej ten zastosowany w hydraulice musi przejść przez filtr ssący. Przy ujemnych temperaturach (zależnie od jakości oleju, producenta oraz ilości przepracowanych mth) powiedzmy przy – 200C taki olej jest zwyczajnie ciałem stałym i nie jest wstanie przedostać się przez filtr. Pompa hydrauliczna do momentu rozgrzania oleju poprzez tarcie współpracujących ze sobą kół zębatych w skrzyni biegów pracuje niemalże na sucho. Pod wpływem temp. olej powoli, ale systematycznie zaczyna byś zasysany przez pompę i kierowany dalej do układu.

 

Wszelkie niedomagania układu hydraulicznego: znaczący spadek siły wspomagania lub nawet jego brak oraz szarpanie lub brak reakcji podnośnika świadczą wybitnie o nieodpowiednim doborze oleju.

Tylko i wyłącznie jako olej przekładniowy 80W może być z całą odpowiedzialnością stosowany. Co najwyżej silnik będzie miał większe spalanie na początku, dopóki olej będzie gęsty.

 

Oczywiście jeśli ktoś wcale lub sporadycznie używa ciągnika w temp. poniżej – 150C olej ten (80W) z całą pewnością sprawdzi się i nie ma większego wpływu na układ hydrauliczny.

 

Przed zakupem patrzcie na specyfikację oleju, szczególnie wskaźnik lepkości dla ciągników min 150 – każdy inny olej będzie niewskazany.

 

Kolego @Quercus78 spójrz na stronę: http://www.orlenoil.pl/PL/NaszaOferta/Produkty/Strony/HIPOL_6.aspx

Edytowane przez AlaCapone
Opublikowano (edytowane)

Zaraz mniw trafi z tym olejem! Ja kupiłem do mojego HIPOL 6 i na bańce pisze jak byk SAE 80W i nic więcej!!!! Wieczorem spróbuje wstawić zdjęcie.

 

DOKŁADNIE TAKI  ma być SAE 80W

Odnośnie wskaźnika lepkości to ciężko cokolwiek  znależć o liczbie 150,chyba ,że UTTO dobrej marki bo polskie tyle nie wyciągają.

Na opakowanich nie podają wsk .lepkości jedynie w szczegółowych specyfikacjach .

Edytowane przez DarekD
Opublikowano

Agrol STOU PLUS 10W40, Aral Supertraktoral 10W40 i jego orlenowski odpowiednik Platinum Agro STOU 10W40 mają wskaźnik lepkości 150, Fuchs AGRIFARM UTTO MP 136.

Agrol U ma niecałe 100 tak samo jak Hipol 6.

Opublikowano

Kolego AlaCapone dzięki za tego linka. Utwierdziłeś mnie w przekonaniu że Hipol 6 będzie OK. Zetor nie zaleca go tylko do Proximy Power , a mało tego to wymienia się go co 1500 mth, a Agro STOU 10W40 co 1000 mth

Opublikowano

Panowie potrzebuję pomocy... Wymieniłem olej na Agro UTTO 10w30 i powiem wam że z półbiegami zaczęły dziać się cuda... Jeśli olej jest zimny wszystko śmiga bardzo dobrze, ale po rozgrzaniu zaczynają się blokować półbiegi mianowicie mając wrzuconego żółwia o wciśnięciu sprzęgła ciągnik jedzie normalnie po czym nagle się zatrzyma tak jak by ktoś hamulec ręczny zaciągnął... Problem ten znika jeśli wrzucę na zająca. Podczas zjadu z górki na żółwiu wcisnę sprzęgło ciągnik po chwili sam się zatrzyma i tak będzie stał, natomiast jeśli podczas tego postoju z wciśniętym sprzęgłem wrzucę zająca ciągnik zacznie się toczyć dalej... Co doradzacie chcę zmienić olej na taki jak zaleca orlen czyli STOU 10w40. Co o tym myślicie ??

Opublikowano

Nie chcę się wtrącać fachowcom,ale po to jest instrukcja żeby ją czytać i tak stosować. Ja miałem te same objawy jak dolewałem Agrol U i w zasadzie tylko on już był w skrzyni. Przy okazji wymiany uszczelniacza WOM wylałem to gówno i wlałem Hipol 6 tak jak mówi instrukcja. Jeszcze dużo nie jeździłem , ale zdecydowanie poprawa widoczna .   http://www.orlenoil....ny/HIPOL_6.aspx  poczytaj dokładnie. 10W30 nie nadaje się do tych ciągników.

Opublikowano (edytowane)

ten 10W40 będzie tylko nieco bardziej odporny na pracę w wysokich temperaturach i podejżewam ,że niewiele w Twoim przypadku zmieni jak jest to wina gęstości oleju !!!\ UTTO to typowy olej przekładniowy a STOU  można lać także do silników - parametr gęstości podobny .

Objawy blokowania jakie tu opisujesz to miałem jak było -25*C a ustępowały po rozgrzaniu oleju .

Jak rzeczywiście dzieją się cuda po wymianie oleju to musisz zalać gęstszym ( Hipol 6 albo nieco rzadszy HIPOL 80W ) i będziesz miał odpowiedź . ;)

 

Edytowane przez DarekD
Opublikowano (edytowane)

STOU różni się jeszcze lepkością którą ma powyżej 150... Zalać inny olej nie problem tylko gorzej że znowu 500zł pójdzie... Dlatego wolałbym mieć pewność co wlać. Na stronie orlenu zalecają STOU 10w40... Jest jakiś odpowiednik hipolu ale z zachodnich firm??

 

 

Przeglądając internet w poszukiwaniu odpowiedzi napotkałem się na taki sam problem jak ja mam tylko że w ursusie. Użytkownicy pisali że tłoczek który zaciska i luzuje taśmy może mieć walnięte uszczelnienie i przez to się blokuje?? Wie ktoś z was jak to wygląda w tej serii zetora??

Edytowane przez demon17
Opublikowano

150 to nie lepkość tylko wskaźnik lepkości .

 Odpowiednikiem Hipolu 6 80W90 jest Fusch .  Taśmę w tej serii zaciska menbrana dostępna z zewnątrz pod dekielkiem z prawej strony skrzyni biegów .

Jeszcze ważne jaką masz skrzynię : z jedno czy dwustoponiowym wzmacniaczem .? Jak druga opcja to jest bardziej skomplikowana sprawa .

Tak jak wcześniej Ci pisałem : pod względem gęstości STOU I UTTO nie wiele się powinny różnić ,więc jak nie masz innych ciągników zalanych takimi olejami to wlej Hipol .Właściwie to należałoby zacząć od sprawdzenia ciśnienia w obwodzie sterowania wzmacniacza . Jak z WOM-em ? Działa pod obciążeniem ?  Układy te są sterowane z jednej pompy .

 

Opublikowano

Jeśli chodzi o mikropomę ciśnienie musi być oko gdyż pompa jest nowa, WOM zaskakuje niemalże od razu nic się nie ślizga więc jeśli chodzi o te sprawy to jestem spokojny. Ciągnik postoi 30 min i można nim przez jakieś 15 min pracować bez jakiegokolwiek przyhamowania, dlatego też jestem niemal pewien że zawinił tutaj mechanizm od napinania taśmy. Skrzynia jest 3 biegowa z podwójnym wzmacniaczem momentu. Chętnie bym przyjął jakieś wskazówki jak się do tego zabrać ;) Problem mam jeszcze z hamulcami przedniej osi po jakimś czasie się zaciskają i nie chcą odpuścić. W tłoczki w zacisku pracują elegancko, czy problemem może być wyrównywacz ciśnienia w układzie hamulcowym??

Opublikowano (edytowane)

nigdy nie rozbierałem wzmacniacza ale od strony teoretycznej wiem ,że dwu- stopniowy ( 1-2-3   -żółw -2 -zając ) działa nie tylko na zasadzie zaciśnięcia i popuszczenia taśmy !!

Jak jesteś pewien WOM-u to z ciśnieniem nie powinno być problemu.

W tych modelach nie ma regulacji naciągu taśmy ,są tylko trzy śruby centrujące samą taśmę i z prawego boku skrzyni " siłownik " do którego dochodzi rurka od rozdzielacza .  Może jest tak ,że coś blokuje swobodny odpływ oleju i taśma jest wciąż zciśnięta a po pewnym czasie olej wolniutko spłynie i wszystko działa . Ja bym przemył  rozdzielacz nad skrzynią biegów .Załączam Ci zdjęcie tego mechanizmu  i będziesz wiedział co i jak

 

post-7673-0-99978200-1457855759_thumb.jpg

Edytowane przez DarekD
Opublikowano

Witam. Chciałbym podzielić się opinią na temat oleju przekładniowo-hydraulicznego pracującego w moim 9540. Jest to olej Aral supertraktoral STOU 10W40 tzw. wielofunkcyjny. Niektórzy użytkownicy zalecali aby zalać układ Hipolem, może było by ok, ale z resztą parku maszynowego mi by się to nie zgrywało.

Więc olej którym go zalałem nie stwarza najmniejszych problemów, wszystko działa jak należy, podnośnik, skrzynia i wzmacniacz momentu. Ciągnik pracował w uprawie pod zasiewy, dużo w transporcie jak i z 3m mulczerem na usługach.

Pozdrawiam

Opublikowano

Kolego ,popracuj trochę więcej na tym oleju a  niecały sezon i wtedy napisz ,że jest wszystko w porządku .

Nie masz żadnych wycieków ze skrzyni na tym oleju i starych uszczelniaczach ?

Opublikowano

Z wycieków owszem jest z pod podnośnika i siłownika pomocniczego, ale to już gdy go kupowałem to tak było. Z resztą ten ciągnik u poprzedniego właściciela więcej stał niż pracował wiec to również może to być przyczyna. I tak w zimę będzie on rozbierany.

Co do czasu jaki został przepracowany na tym oleju to u nie jednego mój nie pełny sezon to 3 sezony więc już coś stwierdzić można. Na samych usługach z kosiarką było zrobione jakieś 150ha jak nie więcej.

Opublikowano

Współczesne oleje syntetyczne, półsyntetyczne i tzw. HC lub MC (nazewnictwo zależnie od producenta) posiadają w swoim składzie pakiet odpowiednich dodatków, także obawy odnoście uszczelniaczy, jakoby ulegały rozpadowi od roku 2003 - 2005 (zależnie od producenta)  są nieuzasadnione.

 

Są one w pełni kompatybilne ze wszystkimi "gumami", elastomerami, których używa się do wytwarzania uszczelnień i uszczelek. Jeżeli starszy silnik jest w dobrym stanie i nie wykazuje przecieków oleju, zastosowanie w/w olejów nie wpłynie negatywnie na uszczelniacze. Zaleca się, aby przed zastosowaniem usunąć przecieki.

 

*Nie jest to wiedza tajemna, ale faktycznie może być dostępna tylko w branży.

*Dotyczy to olejów uznanych producentów. Nie wypowiadam się na temat badziewia.

Opublikowano

Cześć, temat blokującego się wzmacniacza momentu został rozwiązany. Pękła satelita i blokowała cały układ. Na końcu ciągnik jeździł aby na 3 pół biegu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez matixtex
      Witam, posiadam Zetora 9540. Przeciekał mi siłownik pomocniczy, wymieniłem uszczelniacze, ale dalej cieknie. Chcę go wymienić na nowy ale pan w sklepie powiedział mi że są 2 rodzaje jedne o skoku 300 drugi o skoku 280.  mówił że zakładają teraz te krótsze bo są lepsze . Wymieniał ktoś u siebie? Jak założę 280( bo mój miał 300)wszystko będzie grało czy coś się upierniczy?
    • Przez wesley
      Witam, mam problem z mocowaniem dźwigni rewersu. Tulejka w której osadzona jest dźwignia była trzykrotnie spawana i znów się urwała. Myślę żeby wymieniać całe obramowanie na nowe bo ciężko będzie to pospawać ale nie wiem czy można to kupić nie znam numeru w katalogu. Może ktoś miał z tym do czynienia i mógł mi pomóc byłbym wdzięczny. 


    • Przez Kuba1302
      Witam, potrzebuję założyć lampy ostrzegawcze w Zetorze Forterra 11741. Tak więc przychodzę z zapytaniem jak macie je zamontowane bo ja kupiłem go bez lamp i niewiem jak je założyć żeby niedziurawic kabiny.
      Ps. Będę wdzięczny za zdjęcia i porady 
    • Przez Tikuś
      Witam, 
      Poszukuję schematu do tego ciągnika jak skalibrować tą skrzynie i sprzęgła, podczas szukania dowiedziałem się, że istotny jest sterownik pod kierownicą jeśli chodzi o własnie kalibrację, numery tego sterownika to SW: 1.5.1.
      Liczę na pomoc, z góry dziękuję!
      Pozdrawiam, Tikuś
    • Przez ZF9641
      Chciałbym zamontować zestaw klimatyzacji https://inter-instal.com/zestawy-klimatyzacji/93-9502201-zestaw-klimatyzacji-klimatyzacja-do-ciagnika-traktora-zetor-proxima-forterra-major.html.Pytsnie czy ktoś taki zestaw montował,numer katalogowy podstawy pod sprężarkę i numer paska klinowego. Proszę o zdjęcia gdzie fabrycznie jest zamontowana sprężarka.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v