Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
kuba12345    0

Więc na samym początku serdecznie dziękuje kolego mtracz że masz ochotę mi pomóc. A więc tak luz objawia się następująco. Jest gdzieś na pół obrotu kierownicą, wygląda on w ten sposób iż 2/3 obrotu na tym luzie to kierownica lata tak jak by by niebyła w ogóle pod kolumnę przykręcona można by ją przekręcić pożądanym podmuchem powietrza natomiast jakaś 1/3 obrotu na luzie to jest takie zjawisko jak się guma napina zaczyna stawiać się opór na kierownicy i wreszcie koła się ruszają. Więc jak mówiłem luz na pół obrotu kierownicy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Niestety musisz być nastawiony na to że luzu nie będzie się dało w zadowalający sposób usunąć bo lata pracy robią swoje.

Po pierwsze czy luz jest tylko w przekładni? Czyli sprawdź luzy na drążkach kierowniczych, na ich główkach.

Sprawdź czy nie poluzowało się ramie które siedzi na wieloklinie wałka poprzecznego przekładni tuż pod podłogą przy drabince.

Możesz poszarpać we wszystkie strony tym wałkiem i ocenisz czy nie jest za bardzo zużyta.

Pokręć kierownicą tak żeby to ramię z wałkiem zaczęło się ruszać. Przyglądaj się czy nie ma przypadkiem dziwnych ruchów. Bo wałek powinien się nie ruszać (nie odchylać)a tylko kręcić.

 

Zdejmij dekiel z kierownicy i zobacz czy przypadkiem tam ci się nie odkręciła. Luz będzie na wieloklinie.

Potem poszarp kierownicą w górę i w dół czy nie ma luzu osiowego.

Jeśli jest to trzeba odkręcić kolumnę od przekładni. 4 śruby i tam pomiędzy tymi dwoma elementami są podkładki. Wyjmujesz tyle ile uważasz ale nie za dużo bo po skręceniu będzie za ciężko kręcić.

 

Jeśli to jest ok to idziesz z prawej strony ciągnika i od przekładni odkręcasz na duży klucz korek, a pod nim jest śruba regulacyjna(na klucz imbusowy chyba 10) którą jak będziesz wkręcał to lepiej zazębiać się będzie ślimak kolumny z rolką wałka poprzecznego. I tak powinien skasować się luz na kole kierowniczym, z tym że do zera na pewno się nie da.

 

Należy sprawdzić wszystkie te miejsca bo czasem nieduży luz np. na drążkach, albo ramieniu powoduje dość duży luz na kole kierownicy.

Edytowano przez mtracz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kuba12345    0

kolego serdecznie ci dziękuje jutro od południa zaczynam sie z tym bawić i wszystko kolejno sprawdzać co mi napisałeś. Jeśli będą jakieś kłopoty będę się odzywał i takie pytanie jak dziś odkręciłem ten "korek" co jest z prawej strony kierownicy zaczął mocno lecieć olej co z tym zrobić ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Cieszyć się, że tam był. :)

On będzie się bez tego korka wydostawał więc albo go spuścić albo dokonywać szybkiej regulacji. Tej śruby regulacyjnej nie wykręcisz jeśli chcesz spuścić olej bo jest połączona (zazębiona) z wałkiem. Musi się przesączać przez gwint.

Co do tych podkładek pod kolumna to są one pełne (nie połówkowe) czyli musisz wyjąć całą kolumnę żeby je zdjąć.

Opis jak wyjąć i złożyć chyba jest podany w tym temacie. Powodzenia. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kuba12345    0

A więc wziołem sie zato przed chwilą i mój pierwszy problem. Tak jak napisałeś najpierw chciałem sprawdzić luzy na drążku więc odkręciłem śrube która niby trzyma drążek z tym ramieniem co siedzi na tym wieloklinie i tu nic drążek jak siedział tak siedzi aby zdiąć ten nieszczęśny drążek należy zdiąć to zaezpieczenie co jest po drugiej stronie. Niewiem jak dodać foto opisane w pincie bo bym opisał co poodkręcałem mam nadzieje że jakoś zrozumiałeś o co mi chodzi :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotruniu25    3160

Jeśli chcesz wyjąć wałek w wielokilem to musisz go zdejmować bodajże w stronę rozdzielacza,po tamtej stronie odkręcasz blaszkę do której jest przykręcony wałek i wyciągasz.Ja to robiłem i wyjąłem całą kolumnę na wierzch.Co prawda ja tylko łożyska wymieniałem i usuwałem luz na kierownicy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kuba12345    0

nie nie kolego nie zrozumiałeś mnie chodzi mi o to że jak idzie ten drążek co łączy kolumnę kierowniczą z kołami jego próbuje odkręcić i sprawdzić na nim luzy tylko ze za nic nie che się ruszyć jak to zdjąć ??? To mówicie panowie że śmiało odkręcić tą śrubę co jest po prawej strony na przeciwko rozdzielacza i nie patrzeć na cieknący olej tylko regulować ??? A i takie pytanie na co tam jest ta śrubka do regulacji na klucz płaski, śrubokręt, imbusy żeby być przygotowanym bo jak zacznie lecieć olej to nie będę biegał za kluczami tylko wszystko pod ręką i jak tą śrubkę kręcić wkręcać czy wykręcać ???? A i takie pytanko bo jak bym wstawiał opisane zdjęcia z Painta to pewnie łatwiej by było wam mnie zrozumieć i mi pomóc jak wstawić tu opisane foto przerobione w paincie tak jak jest wstawione na pierwszej stronie ?????

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotruniu25    3160

A już wiem o czym piszesz,u mnie ta końcówka poszła łatwo włożyłem nowy wkład i zakręciłem,ale od czasu do czasu dociągam dla pewności.Na cieknący olej nie patrz bo jeśli byś patrzał to byś nic nie zrobił,tam jest śruba gimbusa chyba nawet na 10.

 

Zdjęcie wstaw na fotosik.pl a tu zalinuj.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotruniu25    3160

Do tego zabezpieczenia mam dorobiony klucz z płaskownika,U mnie zużycie pokazał się podczas koszenia łąki jak mi spadła cała końcówka z ramienia,oczywiście chodzi mi o końcówkę koło schodków.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kuba12345    0

No a u mnie za nic nie chce to zejść i teraz tak zabrał bym się za sprawdzanie innych rzeczy ale chce robić po kolei nie mam pojęcia jak to wyciągnąć a ta śruba dostał już tyle młotków i nawet 1 mm się nie ruszyła muszę do tego zdjąć tom zawleczkę po drugiej stronie którą opisałem na fotce wyżej ???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotruniu25    3160

Jeśli chcesz wykręcić tą śrubę to musowo zdjąć zawleczkę,ja właśnie to tej śruby gdzie jest zawleczka dorobiłem sobie klucz z płaskownika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
volvo    47

Kolego kuba12345 po co chcesz wybijać końcówkę?Jak chcesz skasować luz to wyciąg zawleczke i spróbuj jakims pobijakiem

i młotkiem wkręcić tą dziwną śrubę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kuba12345    0

Acha dzięki będę próbował. A jak odkręcę ten korek co jest po prawej stronie kolumny co pod tym jest ta śrubka do regulacji i ucieknie mi sporo oleju to co jakoś uzupełnić go później ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Geo    10

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6f3ab2fa20f6bd99.html tak jak na fotce odkręciłem nakrętkę i nic nawet nie drgnie a i jeszcze takie pytanko jeśli miałbym luzy na tym drążku to jak one będą się objawiać bo góra duł to chyba powinno się ruszać tylko przód tył nie tak ??

Jeśli chcesz żeby wyszła śruba, którą zaznaczyłeś na rysunku to tylko bicie jej młotkiem "w powietrzu" nic nie da. Przynajmniej niewiele da jeśli dawno nie było to rozbierane. Musisz z drugiej strony ustawić duży młotek np. 5 kg lub podobny. Młotek trzeba przytrzymać dotykając nim do elementu w który jest wkręcona ta śruba (jarzma). Dopiero wtedy musisz mocno uderzyć też dość dużym młotkiem (takim około 2kg) w śrubę. Po kilku silnych uderzeniach powinna wyjść. I po kilku uderzeniach dojdziesz do wprawy ;). Jeśli mimo to nie będzie chciała wyjść to można jeszcze spróbować poluzować jarzmo w którym siedzi śruba, ale trzeba się liczyć z tym, że uszkodzi się ten element. Do tego celu też potrzebny jest duży młotek, mały młotek i przecinak. Dużego młotka należy użyć jako przeciwciężaru tak jak w przykładzie, który podałem poprzednio. Nacinając krawędź na obwodzie jarzma przecinakiem nieco powiększy się jego średnica czyli też średnica otworu i wtedy śruba powinna wyjść. Jeśli nie chcesz niszczyć jarzma możesz przewiercić tą śrubę używając np. wierteł kobaltowych. Wiertła takie można kupić w sklepach ze śrubami i innymi takimi :). Uważaj tylko na obroty wiertarki. Wiertła te są kruche i wymagają niskich obrotów. Zwłaszcza należy uważać przy wyjściu wiertła z materiału po drugiej stronie wiercenia.

Powodzenia

 

Jeśli chcesz wykręcić tą śrubę to musowo zdjąć zawleczkę,ja właśnie to tej śruby gdzie jest zawleczka dorobiłem sobie klucz z płaskownika.

 

Zawleczki nie trzeba wyjmować żeby wyjąć śrubę z elementu w którym ta śruba jest zakręcona. Żeby zlikwidować luz na przegubie lub wyjąć tą śrubę z kulą z przegubu to już tą zawleczkę trzeba wyjąć i dokręcić nakrętkę z tymi wycięciami na zawleczkę. Czasami może być już wyrobiony przegub i wtedy trzeba wymienić komplet elementów w środku przegubu najlepiej łącznie z kulką, albo kupić cały nowy przegub.

Edytowano przez Geo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotruniu25    3160

Ale jeżeli chce odkręcić to śrubę gdzie jest zawleczka to musi chyba wyjąć zawleczkę.U siebie wymieniałem wkład tego przegubu i kosz nie ziemski bo 7zł. :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Po pierwsze nie musisz odkręcać tego drążka od ramienia przekładni żeby sprawdzić luz. Główka drążka (co za tym idzie i drążek) Może ruszać się na boki czyli jak złapiesz za rurę i będziesz nią kręcić to ma się dać, natomiast luz główki w górę jak i wzdłuż ma nie być.

Czyli kręcisz kierownicą w jedną stronę żeby wykasować luz w przekładni (ruszasz delikatnie w te i wewte kilka stopni na kierownicy) i patrzysz czy drążek nie ma opóźnienia.

Jeśli jest luz - opóźnienie to wyjmujesz zawleczkę z główki drążka i szerokim płaskownikiem dokręcasz ten środek. Możesz najpierw odkręcić zobaczyć czy wkładki teflonowe jeszcze są, i włóż troszkę smaru. Za dużo spowoduje że nie wykasujesz luzu dopóki smar nie wyjdzie.

Same wkładki można dokupić kosztowały ok 4zł do jednego.

I tak z każdą końcówką drążka zaczynając poklei od tego przy przekładni.

 

Jeśli miałbyś odkręcać drążek od zwrotnicy bądź ramienia to odkręcasz tę szubę którą kręciłeś i po odkręceniu jeśli nie ma się ściągacza specjalnego to bierze się dwa młotki i stuka nimi jednocześnie w ramię przekładni bądź zwrotnicy. Tu gdzie drążek jest włożony.

Po paru dobrych uderzeniach równocześnie powinien wyjść.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Kolego nie wiem na jakim jesteś teraz etapie ale przeczytaj jeszcze raz moje wcześniejsze posty i sprawdzaj przekładnie. Bo jeśli jest coś nie tak to trzeba coś wymienić, regulacja nie pomoże.

 

A odnośnie luzu na zwrotnicach to nawet jeśli jest to nie wpływa na luz w układzie kierowniczym, co najwyżej na zbieżność. Takie są moje obserwacje.

Edytowano przez mtracz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kalipso156    2

mam pytanie z układem kierowniczym już doszedłlem doładu (kolumna od c-360) ale chcę wymienić te pionowe tuleje na przedniej osi tylko jak się do nich zabrać z góry dziękuje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez damianzb9613
      Witam, co może być przyczyną mokrego kolektora wydechowego i całego tłumika aż do samej góry (podstawiłem puszkę pod tłumik to nakapało oleju z paliwem czy coś takiego )zostały wymienione pierścienie tłokowe , uszczelki pod głowicą i pompa paliwa i wtryski były sprawdzone.
    • Przez Arasowsky
      Witam! Pomogliście mi już parę razy, więc i tym razem pewnie znajdziecie rozwiązanie mojego problemu. Mam w swoim T25 tura i z tą sekcją jest wszystko ok. Jak podniesie na maksimum to nawet wajha sama odbija do położenia neutralnego. Natomiast z podnośnikiem, czyli drugą sekcją jest taki problem, że od niedawna zauważyłem jak dojdzie podnośnik do samej góry to wyrzuca olej w okolicach pompy.  Ktoś przerabiał taki problem? Co może być tego powodem?
    • Przez El_Polako
      Witam, 
      Po odpaleniu mój T25 od razu wchodzi na maksymalne obroty i jedyna opcja aby go zgasić to odcięcie paliwa lub wyciągnięcie odprężnika. Regulacja cięgnem które idzie do pompy nic nie daje.  Gdzieś natknąłem się na informację, że prawdopodobnie coś się przycięło w pompie wtryskowej. Czy ktoś może orientuje się jaka może być przyczyna i czy jest to skomplikowana naprawa. Z góry dziękuję za pomoc. 
       
    • Przez jarx08
      jaki olej wlać do skrzyni Jd 6810?
      czy po wymianie wymagana jest jakaś kalibracja?
    • Przez Reno123
      Witam jestem posiadaczem Renault 103.54 mam problem z hydraulikom. Po odpaleniu rurka od pompy hydraulicznej do rozdzielacza mocno drży , przewody do hydrauliki wywrotu są ok nie wiem co powoduje drganie i jak to usunąć . Czy to może być przez rozdzielacz. Po dłuższej pracy słabnie wspomaganie. Proszę o poradę 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj