Polecane posty

Piotruniu25    3145

ja za 3 łożyska do kolumny zapłaciłem coś w granicach 60 zł.To chyba lepiej zapłacić 60 zł zamiast 300zł które trzeba przeznaczyć na części do wspomagania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    310

ale łożyska luzu na ślimaku nie wykasują. walek pionowy poziomy łozyska i prawie to samo wyjdzie a i tak luzy sie porobią z czasem tam a o wygodzie skręcania nie wspomne


Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Oczywiście że są dostępne, nową kupisz także tylko już nowy typ czyli bez miejsca na montaż stacyjki, ale reszta jest taka sama.

A jeśli zastanawiasz się już nad kupnem nowej to może kolumna od c-360 są dość wytrzymałe, kręci się bardzo lekko i tylko trochę zabawy przy jej montażu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bartek1992    145

ja mam założoną kolumnę od C-360


Sprzęt rolniczy Zetor 7211 -U-R-S-U-S- C-360 Władymirec T25A2+tur
Massey Ferguson 186 Anna Z-644
Hesston 5540

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qbic    0

Witam,

podepne się pod temat bo nie ma sensu zakladanie kolejnego. Zacięło mi się łożysko w kolumnie i nie wiedziałem, które. Postanowiłem wyjąć kolumne i jak wyjąłem to okazało sie zu już jest dobrze to znaczy da się już obracać kierownicą i okazało się także ze łozysko które zblokowało znajduje sie u góry. tz niepotrzebnie odkreciłem kolumne. Mam teraz problem zyeby włożyć ją spowrotem. W jakiej pozycji się ją wsuwa tak zeby było dobrze? I drugie pytanie czy to prawda ze ilością podkładek miedzy kolumną a przekładnia likwiduje sie luz na kierownicy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotruniu25    3145

Z prawejstrony przekładni jest nakrętka "zamknięta" , wygląda jak łeb śruby rozmiaru ok. 30mm. Odkręcasz ją i pod nią jest śruba regulacyjna, chyba na płaski wkrętak albo mały klucz. Kręcąc tą śrubą kasujesz albo zwiększasz luz. Najlepiej weź przód na podnośnik i reguluj do momentu wzrostu oporów na kierownicy. Może być tak, że do pewnego luz maleje a potem rośnie,znaczy to że bez demontażu przekładni nic dalej nie wskórasz. Zakończ regulację i tą nakrętką zakontruj

 

 

 

Tak się likwiduje luz.A kolumnie składaj w odwrotności do rozbierania.

Edytowano przez Piotruniu25

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Znaczy się kolego wyjąłeś tylko kolumnę a reszta przekładni została.

Tak jak wyżej tymi podkładkami reguluje się luz łożysk wałka pionowego, łożysk na których pracuje ślimak.

Żeby włożyć z powrotom musisz skręcić kołami(podnieś przód na lewarku) np. w prawo żeby w przekładni wałek poprzeczny zmienił położenie w tedy wkładasz wałek tylko uważaj na łożysko dolne. Jak będą problemy z dalszym włożeniem pokręć kierownicą i ruszaj drążkiem(kołami) w tedy ślimak zgra się z wałkiem poprzecznym. Jak usilnie nie będzie chciało dojść nie dokręcaj na siłę bo łożysko dolne mogło się przestawić i je popsujesz.

Żeby się ułożyło pokręć kierownicą, przy dokręcaniu także w tedy na pewno nic ie nie uszkodzi a od razu wyczujesz że coś nie tak np. za mały luz na łożyskach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qbic    0

ja mam rozłączony drązek kierowniczy zeby łatwo manewrowac nim zamiast krecic kołami. kombinuje i nie moge włozyc go na swoje miejsce. wchodzi troche i tak z 5 cm nie chce dojsc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

No nie wiem czemu, musisz tym drążkiem mocno- daleko pchnąć do przodu, tak jak by miał skręcać w prawo to w tedy w przekładni odchyli się i ślimak powinien wejść, potem ruszasz drążkiem i kręcisz kierownicą żeby się zgrało.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qbic    0

nie wiem ale wydaje mi sie ze zapiera mi sie o dolne łozysko i nie moge w nie dobrze trafic, bo co innego moze przeszkadzac

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Może przeszkadzać wszystko to co ci tam wpadło :lol:

Łożysko leży na swoim miejscu?

Kolumnę wkładasz równo względem przekładni? Jak ślimakiem nie trafisz w dolne łożysko to na pewno nie złożysz.

No nie wiem co ci ma tam nie pasować, zrób zdjęcie środka przekładni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel807    102

Witam. Nie będę zakładał nowego tematu, bo po co ?

 

A więc wyczytałem Tu że jakieś podkładki likwidują luz. O jakie podkładki chodzi ? Gdzie one są ?

Może mi ktoś wytłumaczyć ?

 

I tak przy okazji. Mam luz na przedniej osi, oś chodzi mi w przód tył słyszałem że tam też są podkładki, do likwidowania luzu. Czy to prawda ?

 

Nie założyłeś nowego tematu, jak ja to lubię :D

Moderator

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wladus25    0

musisz wyjąc z przodu sworzen i podlozyc tam podkladki a w kolumnie te 4 srubki przy podlodze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel807    102

Zamieszczam zdjęcie z allegro, bo nie chce mi się iść do garażu.

 

19675214891.jpg

 

Chodzi o te 4 śruby, co przykręca się wałek ? Tam się podkłada ? Ile można podłożyć ? Czy luz będzie mniejszy ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wladus25    0

a to teraz zabiles mi klina dawno tego nie rozbieralem ale chyba tu od góry trzeba wyjąc te podkladki bodaj

Edytowano przez krolikNH

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

Podkładki są pod tą rurą kierownicy, która jest mocowana na 4 śruby. Służą one do regulacji napięcia łożysk ślimaka, czyli luzu osiowego ślimaka, co przekłada się na luz kierownicy ale i opory kręcenia. Właściwy luz zazębienia przekładni reguluje się ta śrubą z boku przekładni - na rysunku pisze brak nakrętki. Nakrętka ta jest kontrą, zabezpieczeniem ustalającym ta śrubę.

Edytowano przez zorzyk2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

Masz luz osiowy na ślimaku, to go kasuj. Luz tych łożysk kasuje się dobierając mniejsze grubości podkładek, a dołożenie podkładki zwiększy ten luz. Przeczytaj jeszcze raz to co wczoraj napisałem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marecki2922    514

Mam takową kolumnę na zbyciu ,zero luzu po kapitalnym remoncie


Kupię rozsiewacz do wapna o ładowności 5 ton i więcej 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kuba12345    0

Witam serdecznie. Znalazłem sporo tematów tego typu ale mało z nich zrozumiałem na mechanice się znam dosyć dobrze lecz w układzie kierowniczym w rusku jestem kompletnie zielony jedyne co w nim wymieniałem to zwrotnice lewego koła. Słyszałem o usuwaniu luzu we Władku za pomocą ujęcia jakichś podkładek czy mógłby mi ktoś wstawić tu jakieś zdjęcie kolumny i opisać krok po kroku jak usunąć te nieszczęsne luzy. Bym był potwornie wdzięczny :unsure:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
keram    0

czy dostępne są części zamienne do kolumny i remontować czy kupić nowa?

tak sa dostepne remontowac

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Na pierwszej stronie tego tematu jest zdjęcie kolumny będziemy na niej bazować.

Teraz pytanie gdzie masz ten luz, w jaki sposób się objawia.

Na boku przekładni masz śrubę regulacyjną do lepszego zazębiania ślimaka z łożyskiem wałka poprzecznego.

Jeśli masz luz na wałku pionowym tym z kierownicą to tam właśnie wyjmuje się podkładki.

 

A więc co u ciebie jest nie tak?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez damianzb9613
      Witam, co może być przyczyną mokrego kolektora wydechowego i całego tłumika aż do samej góry (podstawiłem puszkę pod tłumik to nakapało oleju z paliwem czy coś takiego )zostały wymienione pierścienie tłokowe , uszczelki pod głowicą i pompa paliwa i wtryski były sprawdzone.
    • Przez Arasowsky
      Witam! Pomogliście mi już parę razy, więc i tym razem pewnie znajdziecie rozwiązanie mojego problemu. Mam w swoim T25 tura i z tą sekcją jest wszystko ok. Jak podniesie na maksimum to nawet wajha sama odbija do położenia neutralnego. Natomiast z podnośnikiem, czyli drugą sekcją jest taki problem, że od niedawna zauważyłem jak dojdzie podnośnik do samej góry to wyrzuca olej w okolicach pompy.  Ktoś przerabiał taki problem? Co może być tego powodem?
    • Przez El_Polako
      Witam, 
      Po odpaleniu mój T25 od razu wchodzi na maksymalne obroty i jedyna opcja aby go zgasić to odcięcie paliwa lub wyciągnięcie odprężnika. Regulacja cięgnem które idzie do pompy nic nie daje.  Gdzieś natknąłem się na informację, że prawdopodobnie coś się przycięło w pompie wtryskowej. Czy ktoś może orientuje się jaka może być przyczyna i czy jest to skomplikowana naprawa. Z góry dziękuję za pomoc. 
       
    • Przez jarx08
      jaki olej wlać do skrzyni Jd 6810?
      czy po wymianie wymagana jest jakaś kalibracja?
    • Przez Reno123
      Witam jestem posiadaczem Renault 103.54 mam problem z hydraulikom. Po odpaleniu rurka od pompy hydraulicznej do rozdzielacza mocno drży , przewody do hydrauliki wywrotu są ok nie wiem co powoduje drganie i jak to usunąć . Czy to może być przez rozdzielacz. Po dłuższej pracy słabnie wspomaganie. Proszę o poradę 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj