Skocz do zawartości
MARIO-MECALAC

Jaki Ciągnik doTransportu

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie

Witam.

 

Po nowym roku planuje zakupić Ciągnik do transportu. Będzie to główny środek transportu w firmie budowlanej.

Transport ziemi, koparki i może palet z pustakami, kostką. Ciągnik śmigał by na odcinkach w kółku jakieś 50-60 km. 

 

Tonaż jaki by ciągał to 18-24 t max.

 

Myślę nad ciągnikiem o mocy 180-220 KM. Musi mieć szybką skrzynie 55 km/h, przednia oś tzw.miękka. Wiek maszyny 5-10lat max

 

Zastanawiam się nad John Deere seria 7R oraz Deutz-Fahr. Brałem pod uwagę również Valtre i Fendt'a ale ceny części drogie oraz mało spotykane u mnie w okolicy. Do jelonka mam serwis ok 40 km bo jest w Radomsku ale nie wiem jak tam u nich z mechanikami czy się znają czy wymieniacze części to są.

 

A i najważniejsze skrzynia prosta i pełen automat, chyba że coś innego polecacie i idioto odporne skrzynie. Musi też mieć przedni WOM oraz zaczepy i wyjścia hydrauliczne. Będę chciał podpiąć w przyszłości przednią kosiarkę oraz pług sterowany hydraulicznie.

Edytowano przez MARIO-MECALAC

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawidg2    30

A nie myślałeś o JD 7430? seria xx30 bardzo żywotna. Wersja Premium lepiej wyposażona. Skrzynia 6 biegów i 4 półbiegi pod obciążeniem na każdym. Prosta i żywotna raczej.

 

Seria 7R to już taka wypasiona seria nie wiem czy do transportu tak bardzo to potrzebne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

JCB odpada. Widziałem oglądałem i tego dziwaka nie chcę. Żeby to naprawić to ktoś kumaty musi być i to bardzo. Fastrack nie jest liderem w ciągnikach, wszedł w ten rynek bo wszedł i nic poza tym. Jedyna fajna sprawa to prędkość przelotowa nawet 80 km/h.

 

Codo serii 7R to oglądałem i mi się ona bardziej spodobała bo wszystkie dane są, spalanie, odległość, areał potrzebny do koszenia trawy w przyszłości. Ale jeśli te same dane ma Premium i też jest dobrze wyposażona to się weźmie Premium bo ciut tańszy w zakupie. 

 

A czy te 180 KM w 7430 są wystarczające by ciągać taki tonaż? 

 

Czym się różnią Premium od R ? jak macie linki to podrzućcie poczytam. A ta skrzynia to manual czy automat że 6 biegów? Rewers mechaniczny czy elektroniczny ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawidg2    30

150 koni w okolicy ciągały po 20 ton jak nie lepiej.

 

W 7430 idzie podnieść moc o 40KM. Więc możesz mieć ponad 200 koni.

 

Premium nie tak rozbudowane jak R ale spalanie, i areał też ma bodajże.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomrolnik    111

zle przeczytalem napisales 24 t max , tyle to mielismy samego ladunku plus naczepa/lodka/ beczka to dodatkowo ok 10 t

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiesz to że ciągały ok ale czy im mocy nie brakowało i czy się nie męczyły? Spalanie też pewnie mieli duże bo jednak mnie się wydaje że to za mała moc. Ja wole żeby ciągnik miał większą moc, miał lekko a spalanie będzie takie samo jak ciągnik co ma 150 KM. No ale od KM ważniejszy jest moment obrotowy. A czy model 7820 gabarytowo jest zbliżony do serii 8? Bo 8 to już ładna krowa i w ciasne miejsca będzie problem wjechać.

 

Czyli mówisz kolego 

tomrolnik

że one ciągały 34t max wszystkiego ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomrolnik    111

34 t to było tak względnie bywało więcej tyle ze max 35-50 km/h zależy od modelu i z takim ciężarem wjezdzalo się na pole po kukurydzy więc radziły sobie dobrze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A jak skrzynia i silnik wytrzymuje tyle ton przy takiej mocy ? fakt że jazda po polu z takim ładunkiem to tak jak na budowie,więc musi iść. Czyli podsumowując 180 KM wystarcza w zupełności do takiego  tonażu jaki przewiduje. Co do JD i podnoszeniu mocy to wiem, będę myślał o tym jak mocy będzie brakować. 

 

JD prawie załatwiony jeszcze tylko ten gabaryt i różnice między Premium a R i będzie ok. Chciał bym też by się ktoś wypowiedział na temat DF jak u nich z jazdą i spalaniem oraz czy są jakieś wersje lux i gołe? A Jelonki są oszczędne w spalaniu czy lubią popić?

 

Od jakich roczników zaczęli montować DPF'y i AD BLUE w JD oraz w DF ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A co to mb trac 1800? można pełnymi modelami ? Nie każdy skrót kojarzę, jak ktoś oferuje inny model i markę to proszę o argumentację tego wszystkiego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

O panie to to pali jak smok pewnie, ale uciąg to ma potężny. Niestety komfort i gabaryty nie te. 

 

Miałem wpisać w google skrót ale mówie pewnie nie wyszuka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A wiesz coś więcej na temat moich wcześniejszych pytań?

 

Dzięki panowie za szybkie odpowiedzi, nie spodziewałem się szybkiej reakcji na mój temat.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

z wieloma żeczami się zgadzam ale mam też zastrzeżenia ciągniki 5letnie napewno nie sa idioto odporne i napewno będzie sie psuł bardziei i więcej jak zabytkowy w dobrym stanie mb trac i co do spalania zabytku i JD to!!!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Trochę muszę się z tym nie zgodzić. Nowy tak się nie będzie psuł jak stary.Nowy to bardziej ekonomiczny, komfortowy i tańszy w utrzymaniu niż stary. Co masz na myśli pisząc o spalaniu?

 

Tak sobie myślę że może lepiej kupić najmocniejszą wersje serii 6 ale tam chyba siedzi silnik 3.8 L ? Czy się mylę?

 

Znalazłem zestawienie mocy dla serii 7 muszę poszukać jak to z serią 6 jest.

 

Te pogrubione by mi pasowały najbardziej.  Tyle tych oznaczeń że się gubię hehe.

 

John-Deere 7200 R - 200KM__936NM
John-Deere 7210 R - 210KM__983NM
John-Deere 7215 R - 215KM_1007NM

John-Deere 7230 R - 230KM_1077NM
John-Deere 7250 R - 250KM_1171NM
John-Deere 7260 R - 260KM_1217NM
John-Deere 7270 R - 270KM_1245NM
John-Deere 7280 R - 280KM_1305NM
John-Deere 7290 R - 290KM_1305NM

John-Deere 7430   - 185KM_700NM
John-Deere 7430E - 165KM_760NM
John-Deere 7430P - 170KM_768NM
John-Deere 7530   - 195KM_828NM
John-Deere 7530E - 180KM_828NM
John-Deere 7530P - 185KM_835NM
John-Deere 7730   - 185KM_859NM
John-Deere 7830   - 200KM_957NM
John-Deere 7930P - 215KM_1025NM

Edytowano przez MARIO-MECALAC

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysiek1979    33

Ciagalem ladunki powyzej 20 ton JD6150R i naprawde ma ciezko (skrzynia 50 a przyczepa na haku) trzeba ok 180 KM bo mozna na rondzie wyskoczyc z felg. Przy takiej mocy juz bedzie sobie ladnie smigal i nie musi miec bezstopniowej skrzyni zeby wszystko plynnie szlo poniewaz tam biegi zmienia sie jak w samochodzie a nie jak w starym ursusie ze wszystko zgrzyta i jeczy.Cztery polowki wystarczaja spokojnie Nawet jezdzac 200 KM clasem na automacie z ladunkiem bardzo ciezkim z duzej gorki i znowu ostro pod gore automat wcale sobie za dobrze nie radzi i lepiej przezucac polowki manualnie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawidg2    30

7430 i 7530 są mniejsze gabarytowo niż 7730 i większe. 6930 ma 150KM, w premium więcej chyba to 6 cylindrowki więc większa pojemność.

Wpisz w google konedata tam masz zestawienie traktorow danego producenta i danej serii, są szczegółowe dane jak masa, opony jakie, prędkości, moc,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kolego wyżej pisałeś jeszcze że w polu chcesz ciągać 35ton jakiego byś nie kupił to będzie miał ciężko i jeszcze  zwrotny najlepiej wiechać na karzde podwórko jak rozumię chcesz jeżdzić nie wiem czy ty dopiero chcesz zacząc przygodę z usługami czy jak bo to co trochę piszesz to nie obraż się ale dużo na wyrost , kolego odnośnie że się będzie sypał i odnośnie ekonomii to tak jak z nowymi autami palą dużo mała pojemność i silniki padają po 100tyś km np nowe fordy maluch wytrzymywał więcej. to samo jest z nowymi ciągnikami w c360 skrzynia wytrzymywała dłużej niż dzisiaj w nowych nie bież tego tak do serca ale taka jest prawda i kup taki żebyś miał blisko serwis bo starszy ogarną wszyscy a z nowymi skrzyniami to i serwisy maja problem , a wogule to już nie naprawiają tylko wymiana na nową , po za wyglądem to wszystko gorsze od starszych

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja się nie obrażam ani nie denerwuje, po to jest forum by wyrażać swoje opinie :D.

 

Nie że po polu targać, ale są takie budowy co nie ma drogi asfaltowej ani utwardzonej kamieniami. Ja będę targał max 24 t nie 35 t. Może ciut na wyrost kupuję ten ciągnik o większej mocy, ale po co zmieniać za rok czy dwa na coś mocniejszego jak już można kupić coś mocniejszego i mieć spokój? 

 

Co do zwrotności to się tylko zapytałem jak gabarytowo wypada 78xx oraz 79xx bo one mają maskę podobną do serii 8xxx.

 

Zawsze wynajmowałem auto do transportu, ale chce mieć coś swojego. Na pewno nie będzie to auto ciężarowe z tego względu że Viatoll, tacho, podatek drogowy, drogie ubezpieczenie a koszty filtrów i paliwa są zbliżone do siebie. Na ciasnoty mam Iveco o ładowności 3,5 t ale wozić cały dzień to się nie opłaca, a wynajmować auto to też nie zawsze można się zgrać w czasie no i złotówki uciekają zamiast zostawać w kieszeni.

 

Tak maluch i C-360 nie były zrobione z gównolitu jak to teraz te nowości. Na czymś muszą oszczędzić by był ruch w biznesie. Porównanie na szybko jak się nie mylę firma Mercedes model w124 bodajrze to przez niego firma prawie zbankrutowała bo się nic nie psuło po tym modelu wszyscy zaczęli produkować części które mają wytrzymać dany przebieg by był ruch w biznesie.

 

Co do starszych maszyn u mnie w okolicy mam dwóch ale nawet malucha bym im nie dał a nikogo innego nie znam, więc wole serwis zawołać. Do JD seriws mam w Radomsku ok 40 km ode mnie firma Małolepszy. Zna ktoś tę firmę? Znają się na rzeczy ? Chodzi mi o serwis. Tam jakie skrzynie siedzą? Są to ZF'y? jeśli tak to się nie boję bo mam znajomego co te skrzynia ogarnia. 

 

Ale nie uszukujmy się, nikt nie kupił by kilka ciągników tej samej marki jak by tak wszystko padało. Wiadomo że w budowlance jakoś kontrolują tonaż itp a w rolnictwie nie i się ładuje ile wejdzie plus dostawki. Więc wniosek sam się nasuwa kto przeładowywuje ale nie wszyscy i coś te skrzynie wytrzymują.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×