didku1

John Deere 6120R czy Massey Ferguson 6612

Polecane posty

didku1    0

Stoję przed zakupem nowego ciągnika i ciągle zastanawiam się nad tymi dwoma Masseya miałem na testach podobał mi się  lecz tego czegoś brakowało jak za te pieniądze Johna mają w okolicy i wiem co potrafi i nie mogę się zdecydowac co byscie doradzili ciągnik z wyposażeniem przednia oś amortyzowana przedni tuz massey skrzynia dyna 4 john auto quad i ewentualnie amortyzowana kabina ciągnik ma chodzic z pługiem obracalnym lemkenem 4 talerzówka 4m siewnik accord 3m i ewentualnie opryskiwacz co byście wybrali a i dodam ze servis johna mam nie daleko jeszcze jedno takie pytanie czy tak jak w masseju jest ta skrzynia dyna4 to prawidłowe to jest ze gdy traktor był w polu pod obciążeniem i biegi przełączały się w tyrybie auto to wszystko było ok płynnie i wgl ale jak jechałem szosą i dałem na auto to jak biegi się zmieniały to mało z fotela nie spadałem tak szarpało ?

Edytowano przez didku1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysiek1979    328

Jezdzilem dwa lata 6125R zrobilem nim 1600mth bardzo fajny i sprytny ciagniczek . Z DPF nie bylo problemow co jakies ok. 100 mth wlancza wypalanie sadzy jesli sie w tym czasie jedzie na pelnym gazie trwa to jakies 30 min (nie wolno gasic ciagnika w trakcie wypalania)Kabina spoko jest cicho i wszystko dobrze pomyslane troche dzwi sie po jakims czasie obwieszaja bo sa mocno ciezkie .Skrzynia bardzo dobrze zestopniowana na ostatnim biegu i pierwszym polbiegu bez problemu ruszalem na szosie z 7-mio tonowym kombajnem.Na silniku zadnych przeciekow jedynie lubia pekac gumowe przewody od ukl.chlodzenia jesli maja ostre zalamanie ale to guma i we wsz.JD jest ten problem .Caly zbiornik paliwa starczal na jakies 25 godz pracy przy kombajnie ziemn,gdzie WOM byl ustawiony na 1300 obr. plus dojazd i powrot solo jakies 25 km. Ale juz przy transporcie z 16 tonowa przyczepa gdzie silnik byl przeciazany pod wzniesienia ciagnal jak rozklekotany zetor kom pokazywal ponad 33litry na szosie rownej i pelnym gazie predkosc ok.43 km palil 8-9 tak wiec prawie caly bak wypalal na jakies 13 14 godz.gaz do oporu a teren gorzysty . Wkurzalo mnie w nim ze po zapaleniu czasami zimnego silnika i wrzuceniu biegu oraz puszczeniu sprzegla oczywiscie rewers do przodu nie jechal czasami stal tak z 20 sek.i nagle wyrywal ostro do przodu byc moze wymagal kalibracji skrzyni .Nastepna rzecza ktora mnie w nim irytowala kompletny brak mocy na zimnym silniku zaraz po zapaleniu ledwo sie toczyl nie bylo bata musial silnik pochodzic z 5 min i wtedy wszystko ok.MF nie jezdzilem wiec nie mam porownania .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    267

To coś ze skrzynią było nie tak, na zimnym oleju pierwsze ruszenie co prawda jest minimalnie opóźnione i trochę bardziej agresywne ale potem jest wszystko ok, to jest raptem 0,5s a nie 20s. A co do MF szkoda że nie ma dyna 6, 16x16 to takie minimum w takim ciągniku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agrorobert    53

weź 6613 i tam może być dyna6 lecz cenowo to drogo wyjdzie, massey 6612 jest większy od jd 6120r większy rozstaw osi i masa więc to duży plus

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysiek1979    328

Skrzynia byla ok. poprostu tak sie w nich czasami dzieje poniewaz mielismy trzy takie ciagniki wziete nowe w ten sam dzien i we wszystkich to sie zdazalo Teraz mamy 6130R ten sam silnik w opakowaniu duzego ciagnika 6 cylindrowego i to byl blad na duzych kolach pusty ciagnik nie daje rady ruszyc na pusto ost biegiem.Wszystkie trzy szt mialy zrobiony pomiar mocy na WOM i maja moce 127 KM 129KM ostatni 137 KM tak ze jest nawet 10 KM roznicy wiec jednemu sie trafi slabszy a innemu silniejszy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez FarmerPL6075
      Trochę ponad 3000 mth i 6 lat na naszym Gospodarstwie. FT Heritage 6075 DTn chodzi głównie z paszowozem




    • Przez jakubgor123
      Tak jak w tytule poszukuję ciągnika do 40 tysięcy może być 4x4 lecz nie jest to konieczność co polecacie ? Minimum 80KM
    • Przez Janusz_m
      Witam szanowne Grono.
       Doradżcie proszę , czy  ciągnik Kubota MU 5502 sprawi się dobrze na winnicy, czy ktoś ma i jest zadowolony? Czy lepiej szukać czegoś innego między 50 - 60 Km i jaki z ciągników byście polecili?
      Z góry dziękuję i pozdrawiam.
    • Przez TomZet
      Dzień dobry,
      posiadam Zetor 5245  4x4 z 1989 roku, chcialbym wymienić na cos nowego w budżecie 130-160k brutto.
      Chciałbym żeby był 4x4 w okolicach 50kM, Zatory Major chodzą w okolicach 200k, chciałbym cos 40-50k taniej.
      Co mi polecicie sprawdzonego? 
    • Przez MalyRolnik18
      Witam. Jest kilka różnych tematów o tych ciagnikach ale jasno określonego nie ma, dlatego zakładam nowy temat dla siebie i ludzi którzy będą zainteresowani tym ciągnikiem. Mianowicie. Pytanie kieruje do osób które użytkują lub użytkowali ciągnik Renault 103.14, chciałbym się wszystkiego o nim dowiedzieć tzn. jaki komfort, jakie prędkości w pracach polowych? Jakie spalanie? Jakie awarie najczęściej występują w tych modelach, jak z dostępnością części i trudnościami w naprawach? I przede wszystkim na co zwrócić szczególną uwagę przy oględzinach?  żeby nie wpaść na przysłowiową minę. Zapraszam serdecznie wszystkich którzy mieli lub mają doczynienia z takim ciągnikiem do dyskusji i pomocy, z góry dziękuję za odpowiedzi. Pozdrawiam. 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj