Skocz do zawartości
tomus88xD

Lexion 480 i Olimac Drago 8 rzędowy jak smarować przekładnię..

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Lexion
tomus88xD    19

witam, posiadam OLIMACA DRAGO 8 rzędowego i mam małą problem bo nie wiem czy w miejsce smarowania przekładni smarować smarem czy olejem.. na tabliczne smarowania widnieje smarownica ale po odkręceniu korka jest na nim miarka.. jak to rozumieć? pozdrawiam

 

post-21733-0-78217800-1444293855_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daremw    128

No wiesz jak jest miarka, to raczej nie do smaru. Litery Hr na tabliczce mogą oznaczać typ oleju (hydrorafinowany) a sama smarowniczka na tabliczce oznacza punkt smarowania lecz nie uwzględnione czy olej czy smar za to jest symbol 50 Hr

Edytowano przez daremw

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

daremw    128

A tam jest całkowicie sucho że nie możesz wziąć chociaż druta i sprawdzić co jest na samym dnie?
Poza tym olejarka chyba jest gdy potrzebne jest małe smarowanie powierzchniowo a nie w przekładni. Jakoś nie chce mi się wierzyć żeby smarowanie przekładni było smarem i jeszcze ta miarka.
Ja bym po prostu sprawdził drutem co tam konkretnie jest, jak konkretnie nic to nalał bym aleju przekładniowego i tyle, jak upierasz się prze smarze to nalał bym gęstego oleju typu transol sp1000 i było by coś pośredniego ale chociaż by było płynne, w przekładni musi być olej żeby docierał do wszystkich elementów, smar przecież po krótkim czasie pracy zostanie wypchany na boki i prawie że po smarowaniu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomus88xD    19

jak odkręcałem korki to na każdych był rozbryzgnięty smar, żadnego oleju, od spodu przystawki na przekładniach są korki spustowe i być może zaleje je gęstym olejem..

wrzuce jutro zdjęcie naklejki ze smarowaniem to zobaczysz, jakbym widział czym miało być smarowane to nie zaczynał bym tematu..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daremw    128

Tu nie ma się nawet nad czym zastanawiać. Tak z ciekawości zapytam... Ile widziałeś przekładni smarowanych smarem? Druga sprawa: korek spustowy- widziałeś kiedyś jak spuszczano korkiem smar? ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomus88xD    19

a widziałem taką w jednej przystawce gdzie była smarowana smarem, słuchaj skoro to przekładnia olejowa to dlaczego jest symbol smarownicy? błąd producenta czy jak? zobacz naklejke na przystawce..

 

post-21733-0-66077100-1444565322_thumb.jpg

Edytowano przez tomus88xD

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daremw    128

Zrobisz jak zechcesz ale ja uważam że smar w przekładni jest nonsensem. Nie dociera wszędzie i jest spychany na boki przez elementy robocze a w kąpieli olejowej masz zapewnione smarowanie non stop.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysztofz14    15

Kupiliśmy używanego claasa i jest tam płynny smar tak bym to nazwał.Jesli nie można kupić to zrobił bym mieszankę oleju z smarem do przegubów z dwusiarczkiem molibdenu.

Edytowano przez krzysztofz14

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomus88xD    19

być może posłucham Twojej rady.. narazie zalałem po 2l hipolu 80w90.. a u siebie wgl wymieniałeś go? jaka masz przystawke?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysztofz14    15

Sprawdziłem tylko stan,przystawka 4sl.Jak nie ma wycieków to na oleju może chodzić.

Edytowano przez krzysztofz14

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Pawel2606
      Poszukuje jakiegoś mechanika który by się znal na lexionach. Mam zamiar kupić taki kombajn i chciał bym żeby go najpierw obejrzał ktoś kto ma do czynienia z takimi maszynami i wie na co zwrócić uwagę przy oględzinach. Jestem z małopolski. 
       
    • Przez claasmercator
      Witam Już od dłuższego czasu poszukuje ładnego Dominatora 108SL MAXI i za coś dobrego trzeba zapłacić 160 tys a za VX 200 tys. Przeglądając ogłoszenia znalazłem lexiona 420/430 i one są w podobnych cenach ok 200tys za 2000r. 
       
      Czy wydajność tych kombajnów jest podobna, Jakie są koszta serwisowe lexiona w porównaniu do dominatora i dlaczego są one takie tanie w porównaniu do dominatora? Z tego co znalazłem to oba kombajny mają ten sam silnik OM366 LA, i Jaka jest różnica w obsłudze (lexion ma silnik za zbiornikiem więc podejrzewam że jest dużo ciszej)
       
      Warto zainteresować się lexionem ? Kombajn będzie przeznaczony tylko i wyłącznie na usługi.
    • Przez artus91
      Witam Forumowiczów. Mam propozycję, aby zakupić Lexiona 660 + heder 6.6 m. Kombajny miałby pracować na areale ok 660 ha (ok. 200 ha rzepaku, ok. 200 ha jęczmienia i 260 ha pszenicy) oczywiście może i tak wyjść że rzepaku będzie mniej zasiane i np. pszenicy wyjdzie jednego roku nawet i ponad 300ha. wiem, że ten kombajn bez problemu by to wszystko zrobił, ale to z hederem raczej ok.9m. Pytanie do użytkowników Lexionów z serii 600. Czy z taką szerokością hederu udałoby mi się skosić np. pszenicę w 4 dni, jeżeliby pogoda dopisała? Chciałbym,aby ktoś kto użytkuję Lexiona napisał ile robi ha dziennie takim kombajnem i jak ocenia jego wydajność. Z góry dzięki za info
    • Przez Elozefiro
      Potrzebuję jak najwięcej informacji na temat lexiona 480.Mile widziany użytkownik tego kombajnu.
    • Przez siwy07
      Witam, potrzebuje instrukcji do lexiona 460 kupiłem bez a by się przydała. Nigdzie nie mogę takiej znałeś wiec liczę na waszą pomoc. Chciałem się zapytać też ile mogło by kosztować wgranie polskiego oprogramowania, wydaje się mi że nie jest to konieczne, ale chciałbym wiedzieć, jeśli niedroga sprawa czemu by nie.
×