Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Ursus

Witam. Mam problem z moją 16. po pary godzinach orki, olej w skrzyni się tak nagrzewa ( wręcz gotuje )  że nawet nie idzie pługa podnieść i obrodzić. Wymieniony jest cały cylinder, tłok podnośnika, rozdzielacz nowy wsadzony i te wszystkie zawory na deklu.z tego co zauważyłem nie podaje oleju an chłodnice ( zimna ). ktoś mi mówił ze to może by wina mikro pompki od półbiegów ale one działają czy pompka też. czy ktoś może mial taki sam problem, lub wie co można zaradzić.

Dziękuje z góry za odpowiedz.

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grabcio    24

Sprawdź drożność przewodów olejowych do chłodnicy jak i samej chłodnicy oleju, bo skoro jest zimna to olej z jakiejś przyczyny do niej nie dociera. A jeżeli z chłodnicą wszystko będzie OK to najprawdopodobniej główna pompa hydrauliczna do wymiany.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

locke    292

On się nie gotuje tylko pompa go mieli i się pieni.A jak mieli to do wymiany pompa.


Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    597

Na chłodnicę podaje mikropompka i to podaje tam swoja nadwyżkę tzn dopiero po otwarciu zaworu przelewowego jak się nie mylę.


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Agro-Nom    6

panowie pomóżcie bo już siły nie mam mam problem z moją szóstką jak np jadę na 2 szosowej i wcisnę sprzęgło to zaczyna mi ciągnik hamować jak jest rozgrzany to mniej , ale też hamuje. Nieważne czy na żółwiu czy  na zającu, a jak po wciśnięciu sprzęgła wyjmę bieg to jak by hamulce puściły i już ciągnika nie hamuje dodam też że w górę biegi nie zgrzytają, a zredukować to w ogóle nie idzie bo zgrzyta jak nie wiem muszę jednym szybkim ruchem wbić bieg to wtedy wejdzie, ale od razu ciągnik hamuje myślę sobie że to dlatego, ze nie mam synchronizatora, a więc  specjalnie cały ciągnik rozebrałem żeby go zamontować chodzi mi o hamulec skrzyni taki bolczyk trze o koło koronowe. ale to nic nie pomaga.po prostu coś mi hamuje skrzynie ale nie wiem co dodam że ciągnik przeszedł remont skrzyni i został wstawiony wzmacniacz bo kiedyś był zaspawany. panowie proszę pomóżcie powieccie co mi tą skrzynie hamuje!!! 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    597

Stało to się z dnia na dzień?

 

Jeżeli jest napęd i było coś kombinowane to może być wina przełożeń lub nawet tylko rozmiaru opon.


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
XMK13    397

Ja się nie znam na tych ciągnikach, ale może to być wina wzmacniacza momentu. Kiedy jest on niewłaściwie wyregulowany lub niepoprawnie działa może dochodzić do częściowego załączenia obu zakresów żółwia i zająca i ciągnik hamuje. Po objawach (hamowanie i zaniknięcie go po wyrzuceniu biegu) stawiam na wzmacniacz. Jest tam taśma którą należy wyregulować i do tego nie wiadomo, czy dobrze on działa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Agro-Nom    6

wzmacniacz dobrze jest wyregulowany tak jak instrukcja podaje, bęben się lekko kręci, a poza tym dzieje się tak na zającu i na żółwiu ciągnik nie ma napędu jest to szóstka bez przodu dzieje się tak od remontu skrzyni i montażu wzmacniacza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
XMK13    397

Czy ciągnik jest w stanie stoczyć się z górki przy wyłączonym silniku, na biegu? Może zawory sterujące naciąganiem taśmy i ściskaniem tarczek działają niewłaściwie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    597

Jeżeli stało się po montażu wzmacniacza to ewidentnie to jest przyczyną, rozdzielacz sterowany jest dobrze tzn wykonuje ruch od min do max?

 

Popieram kolegę @XMK13

 

"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Agro-Nom    6

Czyli wychodzi na to że muszę kupić nowy rozdzielacz ?? Jeśli się nie mylę to chodzi wam o ten rozdzielacz pod pokrywą w skrzyni ?? I jak mam sprawdzić ten ruch min max skąd mam wiedzieć jaki skok jest prawidłowy bo skok wajchy od wzmacniacza mam właśnie trochę mały bynajmniej tak mi się wydaje. Wajcha będąc na zającu jest milimetr od kierownicy a na żółwiu jest tak jak na włączonym womie poziomo prawie. A i jeszcze jedno ja ten rozdzielacz trochę podkręciłem nakrętką co trzyma tą dużą sprężynę żeby ciśnienie było wyższe jakiś obrót ją wkręciłem i teraz mam na zimnym na małych obrotach 14 bar ale nie trzyma równo tylko tak skacze od 12 - 13 do 14 bar. Kontrolkę od wzmacniacza mam sprawną i jak ciągnik jest rozgrzany zresztą jak zimnu to tak samo gdy mam wajchę w pozycji zając i zgaszę ciągnik to kontrolka zaświeca się po 8 - 10 sekundach dopiero czyli ciśnienie trzyma ( nawet na malutkich obrotach mi się nie zapali.) a jak jest wajcha na żółwiu to jak zgaszę ciągnik to zapala się natychmiast. dzięki bardzo za wszelkie odpowiedzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ASOGCURSUS    20

Zwiększanie ciśnienia nic ci nie da ma być 10 bar,przyczyny szukaj w samym wzmacniaczu 


Naprawy ciągników Ursus,regeneracja pomp hydraulicznych tłoczkowych i podnośników,sprzęgieł WOM,montaż niezależnej hydrauliki zewnętrznej ,zwiększanie udźwigu podnośnika o 1000kg w ciągnikach Ursus 4514,5314 tel. 513982414

 

Kupię uszkodzone sprzęgła hydruliczne wom  Massey Ferguson

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Agro-Nom    6

ale żeś powiedział szukaj przyczyny w samym wzmacniaczu już kilka razy rozbierałem i wszystko jest dobrze, nic twój post do dyskusji nie wniósł a mnie nerwy zżerają. ludzie pomocy !  <_< panowie powiecie mi jeszcze jak smarowane są tarczki wzmacniacza kiedy są zluzowane na żółwiu.bo nawet jak jest stan oleju w skrzyni to bęben zanurzony w oleju nie jest jeszcze mu sporo brakuje.

Edytowano przez Agro-Nom

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ASOGCURSUS    20

Co by kto nie napisał to będzie źle bo ty wiesz najlepiej zaprowadź ciągnik do wrsztatu i nerwy przestaną cię zżerać :)


Naprawy ciągników Ursus,regeneracja pomp hydraulicznych tłoczkowych i podnośników,sprzęgieł WOM,montaż niezależnej hydrauliki zewnętrznej ,zwiększanie udźwigu podnośnika o 1000kg w ciągnikach Ursus 4514,5314 tel. 513982414

 

Kupię uszkodzone sprzęgła hydruliczne wom  Massey Ferguson

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
macherr    4

Witam po lewej stronie pod kabiną przy ramieniu sprzęgła masz zakontrowaną śrube  weź ją trochę wykręć powinien przestać hamować przy wysprzęglaniu

Edytowano przez macherr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Agro-Nom    6

Wpierw sobie coś wyjaśnijmy ja jestem z zawodu mechanikiem ale ogólnie jestem rolnikiem dorabiam sobie naprawiając ciągniki i maszyny rolnicze.I teraz tak, ciężkie ursusy i zetory znam lepiej niż własną matkę hehe i nigdy nie miałem problemu z naprawą i regulacją pierwszy raz w życiu coś takiego mi się przydarzyło że coś ciągnik hamuje i to albo skrzynia albo wzmacniacz. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
XMK13    397

Ja się nie znam (mam tylko teorię), ale jeśli hamowanie ustaje przy wyrzuceniu biegu, to problem jest na odcinku od sprzęgła do skrzyni biegów. A tam jest tylko wzmacniacz i ewentualnie jeszcze można wziąć pod uwagę pośredni wałek skrzyni biegów. Jednak w skrzyni biegów gdyby łożysko stanęło na tym wałku, to raczej by nie miało takiej siły, by hamować ciągnik. Może ten zawór sterujący wzmacniaczem jest niesprawny?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Agro-Nom    6

owszem tu się zgadzam że to coś ze wzmacniaczem właśnie wróciłem z dworu i jestem po przejażdżce moją szóstką bez oleju w skrzyni spuściłem olej i na żółwiu chwilę pojeździłem i problem znikł teraz powiedzcie mi dlaczego bez oleju jest dobrze i nie hamuje a z olejem w skrzyni hamuje ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
XMK13    397

Bez oleju mikropompka nie ściska tarczek ani taśmy, więc nie ma możliwości hamować ciągnika. Jeśli technicznie sam wzmacniacz nie budzi zastrzeżeń, to chyba sterowanie nim zawodzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JANCZAK1176    41

Wpierw sobie coś wyjaśnijmy ja jestem z zawodu mechanikiem ale ogólnie jestem rolnikiem dorabiam sobie naprawiając ciągniki i maszyny rolnicze.I teraz tak, ciężkie ursusy i zetory znam lepiej niż własną matkę hehe i nigdy nie miałem problemu z naprawą i regulacją pierwszy raz w życiu coś takiego mi się przydarzyło że coś ciągnik hamuje i to albo skrzynia albo wzmacniacz. 

Kolego  widocznie masz pecha ,trafił się zagadka, coś ominąłeś ,albo spie...    https://www.youtube.com/watch?v=pdIFxBRDlyQ   ,może przyciera się skrzynia ,a bym zapomniał ten Asogcursus  p Kazio ,jest dawniejszym pracownikiem Zakładu URSUS ,znam go osobiście ,i mam do niego szacunek.Ty chodziłeś w pieluchach i Ja ,a on remontował już 1634.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Agro-Nom    6

no właśnie wymontowałem z skrzyni ten dekiel po lewej stronie na 4 śruby wraz ze sprężyną i wydaje mi się ze oringi są walnięte i cylinder jest na pewno wytarty to morze być przez to ? kolego jańczak co sugerujesz ?

Edytowano przez Agro-Nom

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
XMK13    397

Jeśli oringi puszczały olej, to on mógł trafiać i na tarczki i na naciąg taśmy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Michal2404
      Witam. Mam pytanie jakim momentem skręcić górny wałek skrzyni biegów w ursusie 1234? Chodzi mi o wałek od biegów od 1 do 4 nie reduktor. Wie ktoś?
    • Przez bravo87
      Witam. 
      Szukam szukam i nie mogę znaleźć więc piszę. 
      Czy ktoś z użytkowników ciężkiej serii ursusa spotkał się z czymś takim jak wysprzęglik sprzęgła ?? link do produktu https://www.farmexpert.pl/pl/p/Wysprzeglik-sprzegla-C-385-ORYGINAL-URSUS/64626 . Czy może mi ktoś powiedzieć gdzie jest to montowane jakie ma zadanie i jak jest sterowane? Wydaje mi się że jest to montowane w skrzyni sprzęgła na dole ( wychodzi ze skrzyni biegów taki wodzik, który ma za zadanie rozłączanie wałka skrzyni z wałkiem sprzęgłowym ?) czy ten wysprzęglik jest sterowany tak samo jak hamulce nożne ( zbiorniczek pompka podpięta do pedału sprzęgła). Jakie są zalety a jakie wady?? co to daje przy normalnej skrzyni (wolnej). Prosił bym o pomoc, jeśli ktoś z Was ma to założone to proszę o jakieś foto. 
      Pozdrawiam
    • Przez grodzioman
      Witam! Mam problem w 1614. Przy pracach polowych najczęściej w orce samoczynnie włącza mi się zółw zając. Co jest tego przyczyną? Do czego służy taśma na wzmacniaczu? Dodam że pół roku temu tarczki i taśma zostały wymewnione. Tylko nie piszcie mi zeby zaspawać. Pomóżcie!!!
    • Przez tata1
      Witam
       
      Robiłem ciągnik tamtego roku - wymieniałem pompę hydrauliczną, ą wewnątrz skrzyni. Wzmacniacza nie ruszałem bo było wszystko OK. Teraz się wzmacniacz odezwał. Tarczki ciągną - idzie jak automat, czym ma ciężej tym wolniej idzie (to nie sprzęgło bo robiłem). Teraz żałuje jak ...........że od razu tam nie zajrzałem.
      Wiem że części do półbiegów wychodzą dużo, a czy ktoś zamiast kosza półbiegów zakładał wałek zastępczy, są takie w sprzedaży. Na kanał olejowy zakłada sie zaślepkę. Całość wychodzi 450zł i znikają problemy razem ze wzmacniaczem. Można by zaspawać kosz, ale dalej będzie strata ciśnienia oleju. A tak bym wzmacniacz wrzucił na półkę, a zastąpił go rozwiązaniem zastępczym - czy to się sprawdza - robił to ktoś?
    • Przez CIAPEK1981
      Witam, jako że nie mogę znaleźć jakiegoś posta na temat wyciągnięcia wzmacniacza momentu więc pisze nowy temat. A więc chce usunąć wzmacniacz momentu i wstawić wałki. Pytanie jest następujące jak to zrobić? Rozjechać ciągnik, odkręcić skrzynie pośrednią, odkręcić i wyciągnąć wzmacniacz w miejsce wzmacniacza momentu wstawić dwa wałki zastępcze (sprzęgłowy i taki krótki) podobno trzeba jeszcze coś zaślepić, żeby olej nie leciał i zrobić coś z podstawą wzmacniacza (wybić tulejke i coś odciać). W pokrywie górnej skrzyni biegów z tego co wiem jest rozdzielacz który rozdziela olej podawany z mikropompki na wzmacniacz momentu i sprzęgło WOM. Czy trzeba zaślepić ten przewód który idzie do wzmacniacza momentu żeby olej nie leciał do wzmacniacza którego tan naprawde juz tam nie ma? Według instrukcji obsługi ursusa 912 (schemat str 148) olej z wzmacniacza oleju idzie znowu do rozdzielacza (po co) i czy to też trzeba zaślepić. I następna sprawa w pokrywie skrzyni biegów jest rozdzielacz tam jest taka sprężyna (taka dosyć duża ze śrubą przechodząca przez środek z dużą podkładką i nakrętką ) czy jest to zawór bezpieczeństwa, który przy zbyt dużym ciśnieniu w rozdzielaczu upuszcza nadmiar oleju? Bo jeżeli bym miał zaślepić jakis przewód (jeszcze nie wiem jaki) to żeby ten olej czegoś nie rozsadził w przypadku gdy bym przez przypadek przestawił dźwignie na żółwia.
      To moze jeszcze jedno pytanie a mianowicie na zimnym oleju (lato ranem, jesień, zima) podnośnik mi nie podnosi albo podnosi skokowo (szarpie ale podnosi) latem jest prawie dobrze ale jesienia albo zimna to nie raz nie podnosi. Jak jest zimno olej jest gęsty i nie ma siły zaciagnąć i zaciaga gdzieś lewe powietrze tylko gdzie? Tylko niech mi nikt nie mówi że to filtry albo pompa albo podnośnik bo wszystko zrobione. Jak odkręciłem śrube zaraz za pompą olejową to olej był taki jakiś szary i z pęcherzykami powietrza. Wieć zaciąga gdzieś lewe powietrze. Na starej pompie było tak samo jak na nowej czyli pompa odpada.
       
      Z góry dziękuje i pozdrawiam.
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.