Skocz do zawartości
PolskiRolnikt

Wybieg dla bydła mlecznego - pomoc

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie

Witam chciałbym się was poradzić, mam oborę uwięziową na prawie 50 sztuk bydła taki szybki schemat poniżej na razie bez wymiarów bo będę musiał je zrobić. Chciałbym zrobić taki wybieg dla nich coby poprawiła się ich kondycja racic i stawów w tym roku jeszcze nie były na pastwisku i przez nogi krowy są sprzedawane. 

Do rzeczy z dwóch stron ogrodziłbym je prowizorycznym drewnianym płotem + pastuch tak jak widać na rysunku największy problem to widzę w tym stole paszowym nie mam pojęcia jak się za to zabrać bo idea jest taka żeby od ok godziny 9-10 do 16;30 przebywały na wybiegu zaganiane na dój i noc do środka. Mam wóz paszowy i można by było zrobić tak że jakąś tam część załóżmy połowę zwalałbym na wybieg i połowę do obory co jakby wróciły z wybiegu mogły jeść przez noc do rana. 

DODAM ŻE CHCIAŁBYM TO ZROBIĆ JAK NAJTANIEJ :)

Tutaj rodzą się pytanie jak wykonać taki stół? musiałby być on trochę wyżej i do tego jakieś ogrodzenie z rur i tu następne pytania raczej potrzebne by było jakieś zadaszenie do tego tylko jak? coś w stylu wiaty przez całą długość i jakieś 6 metrów szerokie?
Nie mam pojęcia to już jak napisałem to raczej droższy interes a chciałbym zrobić to tanio
Coś w tym stylu

post-159742-0-09762100-1443894440.jpg

Proszę o pomysły rady :)

post-159742-0-43380800-1443893380_thumb.png

Edytowano przez PolskiRolnikt

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ZUCH1234    72

pomysł dobry tylko na jakiej powierzchni bedzie te 50 szt bo jak bedzie za mała to bedziesz ganiał mucki po polach tak jak ja ani ogrodzenie ani pastuch nic nie da bo słabsza krowe popchnie dwie albo trzy i juz zabawa gotowa , z tym jedzieniem to chyba tak nie dokonca tani sposób . Moim zdaniem rozdasz tmr wczesniej niz zwykle np o 6 wygonisz na wybieg ok godz 9 jak sie najedza i zgonisz na dój , na wybiegu tylko woda . pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wolałbym żeby na wybiegu też jadły :D nie wiem ile trzeba miejsca przy stole paszowym na jedną sztukę? Z jedzeniem dało by radę tylko w razie deszczu lipa najgorsza z tym dachem jest

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

rozal22    15

e tam, musisz chcieć i zrobisz sobie ten daszek!

na drabinkę potrzeba standardowo 0,6metra na sztukę czyli jak by nie patrzył to 30metrów i musisz dać tez kilka stanowisk więcej bo to bydło będzie się przepychać...

jednak myślę że dobrym pomysłem było by same wypędzanie bydła zaraz po rannym dojeniu a napędzanie po śniadaniu... podzielisz sobie stado na kilka grup i codziennie po kilka/kilkanaście by sobie polatały, a za jednym zamachem wypuściłbyś te co są przed rują do obserwacji ...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ok a ma ktoś pomysł jak wykonać stół paszowy? z samego betonu z  wkładem kamieni czy macie jakiś inny pomysł? Co w razie co wozem paszowym w lato by się dało? miałem pomysł zrobić taką od strony krów wyższą "podmurówkę" jakieś hmm szerokiej 15cm następnie niżej szerkokość 60cm a na niej warstwa cegły na rogu co by krowy na przejazd nie zrzucały jedzenia. Kurczę pomysł mi się podoba ale koszta też nie małe, macie może jeszcze jakieś pomysły albo rady?

Edit: W sumie to mam pustaki to można by coś ulepić

Edytowano przez PolskiRolnikt

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamilrudy    7

@7891Firefox  jesteś z za Urszulina :-) Błoto? To przyjedź do mnie teraz to dopiero jest masakra. 

 

A jak tam się sprawuje Same?

Jeśli Cię z kimś innym pomyliłem to sorki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
przezuwaczka    59

Też o tym myślę... Mój mąż widział w necie takie gumy w rolkach na korytarz paszowy lub pryzmę. Tylko ciekawe, czy to dobry pomysł :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez davy
      Witam po wielu przeczytanych postach na agrofoto czytam ze masło jest maślane a krowy to sie tak żywi a cielaki to tak. Wiele osób chyba nie zdaje sobie sprawy jak bardzo krzywdzi swoje bydło. Nie jestem z wykształcenia żadnym żywieniowcem(a i jak życie pokazuje czasami inżynierowie żywienia wiedza mniej niż ja ) a z rolnictwem mam jedynie odczynienia w domu czyli pomoc dla ojca w prowadzeniu gospodarstwa.
       
      Kreci mnie żywienie bydła i uzyskanie jak najlepszych wyników. Dlatego chce sie podzielić swoja wiedza jaka uzyskałem podczas żywienia zwierząt.
       
      1. Krowy mleczne: stosujemy u siebie kiszonke z traw oraz kukurydzy(moim zdaniem kiszonka z kuku nadaje sie do ...) dlatego tez przeanalizowalem wiele badań i wychodzi na to ze Nutri Honey MIESZANIEC SORGO Z TRAWĄ SUDAŃSKĄ maja taka sama zawartość energii jak kuku a większa zawartość białka(w fazie wegetywnej) młóto browarniane 10kg(wzrost mleka ok 2l dziennie)pasze z dossche Krowa 15 ok 4kg(4x0,5kg dzinnie), lecz od jutra zmiana na wysoko energetyczną Lactomax(zbyt duża ilość białka wychodząca z mocznika u krów) tez dossche(moim zdaniem najtańsze pasze) wysłodki buraczane melasowane suche z glinojecka ok 2Kg witaminy z Josery lacto plus keragen czy jakos tak .
       
      Nigdy wiecej krowom nie podam OTRĘBÓW, ZIEMNIAKÓW, a dlaczego? moim zdaniem strata pieniędzy ;/
       
      Mam nadzieje ze na przyszly rok zawita system TMR
       
      2. Cielaczki: siara w ciągu 2 godzin od wycielenia i od początku Włókno surowe VITACEL(rozwój żwacza ogólny) do pojła do końca odpajania, pierwsze 2tyg mleko matki okres zmiany mleka u mnie trwa tydzień od 3 tyg daje rożnie Josere, Shills, Polmass oraz dostęp do świeżej wody oraz siana i od 2 tyg dostają śrutę z ziarnem kukurydzy oraz płatkami owsianymi(rozwój żwacza "miesniwki") do 3misiaca potem nie trawią ziarna, po 2 miesiącach przestaje odpajać mlekiem ponieważ to jest po pierwsze nie ekonomiczne a po drugie żwacz im sie nie rozwija tak jak trzeba jak jada tylko na mleku. Potem do 11 miesiąca dostają śrutę kiszonek z kuku młóto i kiszonek z trawy oraz siano od czasy do czasu. Odchów cieląt jest najważniejszy i bardzo drogi ok 2,5tys zł i czasami doprowadzaja rolnika do szału hehe ale myślę ze sie opłaca
       
      Wszystkie krowy zapładniane sa sztucznie te co zostawiamy dla siebie cieliczki sa kryte HF a krowy słabsze są kryte mięsnymi w celu szybszej sprzedaży. Nie opisałęm jesazcze jak przebywa okres zasuszenia ale to może sie rozwinie temat to wspomnimy o tym.
       
      Moim zdaniem"Produkcja mleka to czysta działalność gospodarcza a krowy są to pracownice o które trzeba dbać żeby były produktywne" uważam to za czyste odzwierciedlanie pracy człowieka tylko tu pracują zwierzęta.
    • Przez TacerOo
      Witam,
       
      mam problem ze swoim ciągnikiem. Latem gdy ciągnik się nagrzał wspomaganie i tur przestawał prawie działać, trzeba było dodać gazu żeby nie zacinało i i tak było źle. Teraz jest troche zimniej i robi się podobnie. Wspomaganie się zacina. Pompa była regenerowana, olej i filtr był wymieniany. Co może być przyczyną ? Dziękuję z góry za pomoc i pozdrawiam
    • Przez g2osc
      Witam
      Znalazłem ogłoszenie o sprzedaży fahra i tu mam pytanie czy ma to sens pchać się w taki sprzęt?? może ktoś z was ma takie cudo??
      Areał mam mały tylko 6 ha ale nie mam czasu czekać na kombajn i wypatrywać w niebo czy przyjedzie zanim zacznie padać.
      Proszę o opinie na temat tego sprzętu dodaje link
      http://tablica.pl/oferta/fahr-m44-na-czesci-ID3zBGd.html#c757817e41
      Pozdrawiam
    • Przez grzesiu
      dla wszystkich producentów i przetwórców mleka
       
      Kontynuacja tematu: http://www.agrofoto.pl/forum/topic/76642-cena-mleka-2015
    • Przez Kizo
      Poszukuję informacji na temat nasion kukurydzy LG 3215 a dokładniej chodzi o to czy ktoś posiada takowe nasiona zaprawione w 2007 lub 2008 roku czy są dostępne tylko takie poddane ponownie ocenie w 02-2008 a zaprawiane pod koniec 2006. Podsumowując szukam informacji czy są dostępne w sprzedaży "świeże" nasiona wyżej wymienionej odmiany czy tylko takie poddane ponownie ocenie.
×