Skocz do zawartości

Polecane posty

bocianlask    3

Witam,
Mam problem z moim MF’em  6180.
Wszystko zaczęło się gdy podczas orki zauważyłem, że wyrzuca płyn z chłodnicy.
Pierwsze o czym pomyślałem to, to że poszła uszczelka pod głowicą, ale tą usterkę wstępnie wykluczyłem.
Kolejne o czym pomyślałem to zanieczyszczona chłodnica, przez co nie ma dobrego obiegu i wyrzuca płyn. Szybki demontaż chłodnicy wizyta w zakładzie gdzie czyszczą chłodnice i niestety nie była zbyt zanieczyszczona.
Po zamontowaniu chłodnicy i zalaniu układu płynem (pod korek) znów to samo, tzn na wolnych obrotach poziom płynu się podnosi. Gdy zwiększę obroty silnika poziom płynu w chłodnicy maleje (jakby silnik zasysał płyn). Gdy ciągnik się zagrzał i otworzyły się termostaty problem z podnoszeniem się płynu ustał.
Podczas gaszenia ciągnika płyn tak się podnosi, że wyrzuca go przez wlew chłodnicy (otwarty –bez korka)
Nagrzewnica grzeje się normalnie.
Co może być przyczyną takich cudów?
Dodam, że termostaty założyłem nowe.
Płynu do układu weszło stosunkowo mało około 16-17 litrów, z tego co wyczytałem na forum powinno wejść 25 litrów.
W jaki sposób prawidłowo odpowietrzyć układ? Są jakieś odpowietrzniki czy powinien odpowietrzyć się sam?
Gdyby ktoś miał podobne problemy lub znał rozwiązanie mojego  proszę o podpowiedź, co, gdzie i jak.
Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi i sugestie.
Pozdrawiam

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krupson    9

moze za duzo jest nalane.nie moze byc pod sam korek bo nadmiar ci bedzie wyrzucac, rozumiem ze nie ma zbiorniczka wyrównawczego w tym modelu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Coś podobnego miałem w mf 3060:) Gdy kupiłem go handlarze zmieniali uszczelkę pod głowicą i niestety założyli złą , były zatkane wloty chłodzenia silnika 3 z 4 . Radzę to sprawdzić , bo ja musiałem silnik przez taką rzecz robić :/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bocianlask    3

Korek musi być. To ważne.

Temperatura w normie sprawdzałeś obecność CO2 w płynie ?

Korek jest tylko nie zakładałem go, ponieważ chciałem aby układ się odpowietrzył. Temperatura jest ok około 80 stopni. Jak sprawdzić obecność CO2 w płynie? Bąbelek żadnych w chłodnicy nie widać.

 

 

moze za duzo jest nalane.nie moze byc pod sam korek bo nadmiar ci bedzie wyrzucac, rozumiem ze nie ma zbiorniczka wyrównawczego w tym modelu?

Zbiorniczka nie ma. Ile mniej więcej od korka powinno być płynu w chłodnicy?

 

pompa wody ?

W sensie, że zepsuta? Pompa jest napędzana z rozrządu i po dodaniu gazu płyn się cofa (wciąga go), więc gdyby była walnięta to chyba takiego efektu by nie było, chyba, że się mylę.

 

korek może jest zepsuty

Korek jest nowy, na razie nie zakładałem go chcąc odpowietrzyć układ, gdy go założyłem na chwilę to po jego odkręceniu miałem małą fontannę.

 

Coś podobnego miałem w mf 3060:) Gdy kupiłem go handlarze zmieniali uszczelkę pod głowicą i niestety założyli złą , były zatkane wloty chłodzenia silnika 3 z 4 . Radzę to sprawdzić , bo ja musiałem silnik przez taką rzecz robić :/

Ciągnik mam już jakiś czas i nie było do tej pory problemu. Chyba, że rzeczywiście poszła uszczelka pod głowicą i nie widać tego "gołym okiem"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Laval    5

Korek musi być!!! Wskaż mi jakiekolwiek źródło wiedzy które twierdzi że tak się odpowietrzy.CO2 testerem się sprawdza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    627

Musi działać i bez korka. Po co zmieniałeś termostaty? Na jakiej podstawie wykluczasz uszczelkę pod głowicą? Wyjmij te termostaty z powrotem złóż bez. Zobacz co się będzie działo. Do sprawdzenia napęd i łopatki pompy. Jeśli po wyjęciu termostatów problem nie ustąpi. Generalnie przy zamkniętym termostacie powinien być mały obieg.

Też ma perkinsa 1000 w swoim 4270. U mnie jest zbiorniczek ale to w sumie to samo. Bez korka nic nie wywala. Mogę nawet w upał na gorącym odkręcić. Płynu weszło mało bo nie ruszałeś układu ogrzewania kabiny. Tam jest tak porobione, że jak nie ruszysz tego układu wszystko nie zleci.  Latem zmieniałem czujnik temperatury to z głowicy tylko wiaderko 7 - 8 l spuściłem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marian20    22

U mnie jest troszke inna sytuacja ale się podlacze. Przecieka mi chlodnica w miejscu laczenia czesci metalowej z palstikowa góra. W dwoch Mf- ach w identyczny sposób. W 6180 wozilem chlodnice do naprawy. Zostala ponownie sprasowana na laczeniu. Po dwoch miesiacach znow cieknie. Zastanawia mnie to dlaczego raz ucieka a raz nie. Dolewam płyn i niezaleznie ile jest cieknie w nieregularny sposób. Ktos coś podpowie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamillo96    3

mi też ciekie tak jak tobie marian20 tylko że na łaczeniu na dole cieknie tylko jak dłużej postoi lub na zimnie bo jak ciągnik jest ciepły to rozszeżają się szczelinki i wtedy nie cieknie a jak jest zimno to się kurczy i ceciutko przecieka ale muśle żeby wsypac tego proszku do uszczelnień chlodnic i może pomoże

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja też miałem taki problem wiec pospawane było gazowo z topnikiem miedzi i wszystko w porządku jest . a ucieka a raz nie ucieka to znaczy ze korek od chłodncy sie zasie dobrze wiec sie rb próżnia i nie puszcza płynu lub wody :P 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez maxifarmer
      zakupiłem nie dawno mf-a 6180 i mam z nim kilka problemów otóż:
      -rewers elektrohydrauliczny nie przełącza się prwidłowo tzn, raz wejdzie a raz
      -podnośnik się zacina
      -czasem trace wspomaganie
      -często mróga kontrolka od ciśnienia oleju i jednocześnie włącza się kontrolka usterki właśnie przy przełączaniu rewersem
      nie wiem co może być przyczyną tych usterek, zaobserwowałem również to że te usterki zaczynają się dziadz dopiero po kilku minutach pracy dopuki ciągnik się nie nagrzeje to wszystko działa poprawnie
      mam kilka chipotez a mianowicie, może to być wina oleju w skrzyni (skrzynia zalana jest Agrolem ponieważ z takim olejem był zalany i przy wymianie zalałem takim samym), lub może filtrów,
      nie sądzę aby była to kwestia elektroniki ponieważ te objawy raczej związane są z olejem
      proszę wypowiadajcie się
    • Przez sparta
      Witam. mam problem z ogrzewaniem w mf 3095. odkąd kupiłem ciągnik nie było ogrzewania, rozkręciłęm u góry wszystko zeby posprawdzac i wiem ze wogole tam woda nie dochodzi, czy mogły ktos podać schemat lub informacje jak to ogarnąc aby było? bo za tydzien musze ze zbożem jeździć i nie chce zmarznąc ^^
    • Przez sprite
      witam.. przy wlaczonym przednim napedzie i skreconych kolach podczas ruszania czuć jakby hamowanie ciagnika/ blokowanie napedu. Normalne to jest czy to jakas usterka? Efekt nie wystepuje przy ruszaniu z kolami ustawionymi na wprost, tylko przy skreconych.
    • Przez janek12314
      Dzieje sie coś takiego , [ że przyciskiem w kabinie ] jak nacisnę na opuszczanie nie opuszcza , dopiero jak nacisnę podnoszenie i ponownie opuszczanie to opuszcza . Ale to dzieje się rzadko .
       
      A drugi problem jest taki , że jak podnoszę podnośnik przyciskami na błotniku to uniesie bardzo wysoko , a w kabinie [ jak podnosze ] podnosi nie tak wysoko , jak przyciskami na błotniku . Jest to trochę uciążliwe wtedy , gdy pracuje z pługiem obrotowym
      jak go obracam , to kółko od pługa , które znajduje się na końcu pługa ociera mi nieraz o ziemie i jest problem z obróceniem , dlatego , że jest pług za nisko podniesiony .
       
      z góry dziekuje za okazana pomoc .
    • Przez chudy93
      tak jak w temacie mam problem z półbiegami w moim ferdku. na panelu widac jak przelacza sie kolejno a w rzeczywistosci dziala tylko polbieg C na inne nie reaguje. co może być przyczyna?
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.