nunu85

Steyr 6125 profi-opinia właściciela po 2 latach użytkowania

Polecane posty

nunu85    497

Cześć koledzy.

Zdecydowałem sie napisac ten temat, bo do dziś pamiętam, z sam przed zakupem ciągnika szukałem w sieci opinii o nim.

 

I tak w 2013 roku zdecydowałem sie na wspomianego w temacie steyra (kopia case maxxum'a).

 

PLUSY

-mocny i elastyczny silnik

-mocna hydraulika tylnego podnosnika

-niezłe wyposażenie

 

MINUSY

-niezbyt udana skrzynia biegów (szarpanie przy zmianie biegów na ktore kalibracja nie pomaga, głośna praca-ot wyje i to jest niby normalne w tej serii)

-nienajlepsza jakosc podzespołów-sporo wadliwych części.

 

 

Awarie (czy tez to co  mnie irytuje) przez te 2 lata i 600 motogodzin

 

-Od nowego traktor przy prędkosciach 8-18km/h i jeździe po twardym podłożu (niekoniecznie asfalt, może być też ujeżdzone pole) dostaje silnych wibracji- wszystko silnie drży. Jest to niezmiernie irytujące, a serwis twierdzi, ze to tylko wina opon i jak sie dotrą, to bedzie lepiej.

JAkos przez 600 godzin nic sie nie polepszyło. Jest tak źle, ze nie wyobrazam sobie tym traktorem np pryskac czy siac nawozów.

 

-Również od nowego przy predkosciach od 20 wzwyż coś huczy w tylnej prawej zwolnicy. Jak zgłąszałem na gwarancji serwisantom, to mnie zbywali, ze to opona buczy, że tak moze byc itp.

 

-Przednia miękka os już po kilkunastu minutach stania traktora w miejscu traci cisnienie oleju i spoczywa na odbojnikach. Wg centrali z Płocka tak może być, bo nie ma na to żadnych przewidzianych w dokumentach norm. To nic, ze nie mogę jej zblokowac czy wyłączyć amortyzacji (bo w ciagu kilku minut wszystek olej wycieknie). Wg nich jest dobrze.

 

- Silnik pomimo ze łądnie pracuje i ma moc popija sobie 1litr oleju na 25-30 godzin pracy.

 

-Ostatnio zaczęło inaczej niż zwykle coś hałasowac w skrzyni biegów na biegach od 13 wzwyż (jakby cos tam wewnątrz luźno latało i sie obijało)

 

- Z klimatyzacji wycieka czynnik i co roku muszę dopompowywać pół kilo bo przestaje chłodzić.

 

Podsumowując, gdybym wiedział to co wiem dziś, zdecydowanie nie brał bym tego traktora (ani zadnego innego case czy steyra).

 

Rozumiem jakas jedna wada w danym egzeplarzu. Ot moze sie zdarzyc.

Ale taka kumulacja o niczym dobrym nie świadczy.

 

 

ps. Jakby kogos interesowało:

 

spalanie od 9l/h przy bardzo delikatnej pracy i niewielkim obciązeniu do 15l/h przy męczeniu w orce/gruberze. Jak na moje to dosc niewielka rozbieżnosc- mógłby palic nieco mniej przy małym obciążeniu.

 

Edytowano przez nunu85

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MalyJohn    246

Ja pracuje często ba maxxumie 125 i nie ma mowy o tym co piszesz. Skrzynia zmienia biegi bardzo płynnie tylko mija od kliknięcia do zmiany biegu około 3 sekundy. Można go skalibrować że będzie zmieniał bieg szybciej ale wtedy będzie szarpał ponieważ kosz sprzęgłowy nie zdąży dobrze wyhamować przez co szarpnie. Kolejna sprawa te wibracje. Nie raz jechałem przy niskich prędkościach to coś zawibrowało ale to max sekunde i koniec. Płynnie jechał. Od około 100 godzin przepracowania silnika przestał całkowicie brać olej. Traktor ma ponad rok w tej chwili i klima działa tak samo jak w dniu kupienia. A czy ucieka czynnik, nie wiadomo. Tylko ten jest na sztywnej osi więc nie wiem czy to standard czy nie że schodzi ciśnienie. Może to jest kwestia regulacji zaworów hydrauliki od osi. Właściciel tego maxxuma jest zadowolony. Według mnie Twój Steyr musi tracić do dobrego serwisu :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nunu85    497

Był serwisant, zrobił kalibracje osi i nic nie dało. Napisał nawet do centrali do Płocka i dzis i zadzwonił z odpowidzią. Wg nich wszystko jest ok. oni nie mają zadnych norm na ilosc czasu, jaka powinno sie utrzymywac cisnienie w układzie i nawet jak zejdzie po minucie, to nie widzą w tym nic złego. A to, ze przez ten prak cisnienia ni da sie tej osi zblokowac/ wyłaczyc amortyzacji, to juz ich nie obchodzi.

 

JAk chce to moge za 12 tysiecy netto (plus robocizna) wymienic jakis elektrozawór ale nie dają gwarancji ze to cokolwiek pomoże.

No smich na sali. Za cała amortyzacje osi dopłaciłem przy zamawianiu traktora chyba własnie te 12 czy 13 tysiecy a teraz za głupi zaworek tyle chca i to bez gwarancji jakiejkolwiek poprawy.

Edytowano przez nunu85

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja posiadam maxxuma 140 od kwietnia 2014 który ma na liczniku 615 godzin. Jest na sztywnej osi ale z motoryzacją kabiny. Nigdy nie mialem takich problemów jak Ty owszem skrzynia wyje i po np 200 godzinach zaczyna szarpać ale wystarczy kalibracja i wszystko wraca do normy. Ogólnie praktycznie w każdych warunkach można dopasować sobie prędkość i to jest wielki puls. Silnik zyleta w całym okresie dodałem może 100 ml oleju. Jest bardzo elastyczny ale najgorszą rzeczą jest zarządzanie mocą dodatkową. ja u siebie w ogóle jej nie czuje i włącza się dopiero od 13 biegu wzwyż (transport) a czasami ta moc jest potrzebna na biegach polowych. Reasumując jestem zadowolony z ciągnika i kupilbym go jeszcze raz:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qazi    61

To i ja cos napiszę ale o case maxxum 110, po 3 latach użytkowania i 1400h, skrzynia 24x24 sztywna os. kilka problemów małych było wszystkie w przeciągu pierwszych 100h ale zostały szybko usunięte na gwarancji. oleju może minimalnie bral trochę na samym początku dziś nie ma konieczności dolewać kropelki nawet. co do wibracji to były małe odgłosy ale to przewód od orbitrla hałasowałprzy pierwszym przegladzie zgłoszone i naprawione, co do szarpania biegów to rewers szarpał ale kalibracja zrobiona po ok 300 h i problemu nie ma, silnik oszczędny moim zdaniem ( ale to 4 cyl)

 

Co do klimy. to jak napełniałeś układ to nie sprawdzali Ci szczelności układu, bo co za sens napełniac jak jest gdzies nieszczelność, najpierw trezba znaleźć usterkę a nie pompowac tylko czynnik i narzekać

 

Ogolnie to z tego co piszesz to trafił Ci sie fatalny serwis który cię tylko zbywał

 

Co do boosta to w tych ciągnikach boost działa od 13 biegu w górę, przy obciążeniu na wom pow. 50KM i uzyciu hydrauliki, i nie dodaje od razu tych 30KM tylko stopniowo w zależności ile potrzeba i tego sie nie odczówa bo poprostu jeżeli są spełnione warunki dla zadziałania boosta to ciągnik jedzie jak jechał nie "stęka" i tyle, nie ma czegoś takiego że nagle koła zawirują, spali gumę, zaryczy, rzuci ogniem z tłumika i rakieta

Edytowano przez qazi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nunu85    497

kolego qazi, to nie takie wibracje, ze jakaś rurka drży i hałasuje (u mnie też z tym na garancji walczyli, bo przewód od wspomagania hałasował, ale to naprawili i juz nawet zapomniałem ze było).

U mnie cały traktor wibruje/drży (dosłownie, błotniki, zbiornik paliwa i cała kabina sie trzęsą. Strasznie nieprzyjene odczucie.

 

Co do klimy stwierdzili mi w zniwa ze jest uszkodzone gniazdo (tam gdzie sie wkręca ten wentylek- nawet na nowym czynik ucieka. ot wada fabryczna). A to nie jest wymienne, tylko trzeba cała rurke wyciac i wspawac (czy wlutowac, nie wiem co to sie robi). Jako ze nie było czasu na takie grzebaniny, to i tylko dopuścili czynika i w zimę bede z tym walczył.

 

Co do boosta u mnie działa i to wyraźnie. Miedzy 12 a 13 biegiem jest taki przyrost mocy, ze jak jade pod górke i na 13 traktor juz nie ma siły, to musze redukowac od razu na 11, bo na 12 zaraz sie zadławi.

Z tego akurat jestem zadowolony (choc tu tez duza losowosc jak sie komu uda, bo tu na forum juz czytałem temat kolegi, ktoremu boost działał zawsze, nawet na niskich biegach i bez włączonego wałka, oraz wypowiedzi ludzi, ktorzy wcale go nie czuli)

 

co do szarpania skrzyni (moja była kalibrowana juz kilka razy (najpierw przes serwis, potem sam sie nauczyłem) i jak szarpałą (szczególnie na 7, 11, 15) tak szarpie i kalibrowanie nie pomaga.

Edytowano przez nunu85

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rolnik1973    15287

Tak zawsze jest jak się ma wygodę fizyczną to sie nie ma psychicznej. Im więcej wynalazków tym częściej coś dokucza, tego się nie da uniknąć. Mi ten styjer podoba się barwami niczym więcej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nunu85    497

heh, wiecie czemu go wziałem?...żeby nie miec jak inni w okolicy jd, tylko cos inngo rzadziej spotykanego.

A ze to to samo co case, to myslalem, ze jakąś przyzwoita jakosc bedzie reprezentował.

 

no i mam co chciałem.../

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qazi    61

jakby było to samo co case to by sie nazywal case, różnice są chociaż w tym przypadku małe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zyzio405    13

no napewno qazi np farba i logo nunu wal do prawnika i zacznij scigac dilera niech zacznie naprawiac trzeba to ciagnik na kolki i do sądu o ile masz jeszcze gwarancje jak masz to nawet skladaj skarge gdzies do centrali stayer moze byc ciagnik wadliwy ale wszystkie wady serwis musi na gwarancji poprawic albo ciagnik wymienic chyba ze gwarancja juz przepadla a i najwazniejsze z kazdego zgloszenia łap kwitek i zadaj tez pisemnej odpowiedzi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qazi    61

@zyzio405 jeszcze tapicerki inne, dach, maska, i oświetlenie

 

jak juz pisałem wszystkie powyższe problemy są z powodu olewczego podejścia serwisu w czasie gwarancji

 

a tak jeszcze wrócę do oleju to olej co ile wymieniasz i jaki jest stosowany?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zyzio405    13

pisz nunu do top agrar naglosnij sprawe opisz problemy niech sie ludzie dowiedza napisz jaki to diler smiec jeden tak ciebie potraktowal

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nunu85    497

1.olej mi wymienił serwis po bodajze 70 godzinach (jako pierwszy przeglad), potem sam wymieniłem po kolejnych 300 (a wiec na licznikowe 370). Olej brany z serwisu akcela unitek 10w40

2, steyr i case to praktycznie to samo. Moze inna maska, dach, ale machanicznie 100% kopia (wiem bo byłem w fabryce przed zakupem. Dealer mnie wział, zeby przekonac)

3. cena była praktycznie taka sama- jesli brałbym w jednakowy wyposazeniu (tak jak wspomniałem różnice sa tylko kosmetyczne w wyglądzie. mechanicznie to to samo)

4. Juz niestety jest rok po gwarancji, wiec mogę sie conajwyżej wkurzac sam na siebie za swoją łatwowiernosc i nie drązenie tematu.

Serwisanci mówili, zeby przeczekac (az sie dotrze, az opony sie ułoża itp bajery, a ja im wierzyłem jak dziecko.

Teraz przy ewentualnych nastepnych zakupach już sie tak łątwo spławic nie dam. Człowiek sie uczy na błędach a nauka jak widac sporo kosztuje.

 

Tak jeszcze apropos, jak byłem w tym roku w Bednarach, to steyr miał wielkie stoisko w samym środku i tam m.in. namiot z serwisantami, z ktorymi mozna było pogadac (ponoc jacys najlepsi w kraju). No wiec ja podszedłem i porozmawiałem z takim nieco starszym widac doswiadczonym kolesiem, pokiwał głowa , podziwił sie (no rzeczywiscie tak nie powinno byc), zapisał moje nazwisko na kartce z zapewnieniem ze ktos sie odezwie i jak narazie cisza.

 

 

Edytowano przez nunu85

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomek1079    0

Steyr 6125 8tys, mtg i nic z tych rzeczy. Po prostu jeden na 100 Ci się trafił i do tego serwis że szkoda gadać. A co do szarpania wydaje mi sie że wina kalibracji, sam robiłem gdyż zaczynał szarpać i teraz jest bardzo płynnie 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jarek1977    1

Ja też kupiłem w styczniu 2013r Steyera 6125 Profi Multicontroller sztywna przednia oś .Mam już najeżdżone 1800 mth i tylko jedną usterkę spalony czujnik obrotów wom. Spalanie od 6l/h w lekkich pracach do 18l/h wciężkiej orce.Moim zdaniem ciągnik wart swojej ceny .Ja też rozgladałem się za JD ale diler zabił mnie ceną.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Steyr9094
      Witam jaki najlepszy olej do zwolnic i dyfra w ciągniku steyr 9094  1996r
    • Przez Darek1986
      witam .chce kupić ciągnik Casa 5140 rok 1993 moc 115 chce poznać opinie o tym ciągniku.
       
    • Przez Wasyl97
      Witam, wszystkich. Chciał bym kupić nowy ciągnik i zastanawiam się który wybrać mam na oku ciągniki trzech marek i nie wiem na który, się zdecydować. Są tą New Holland T6.145, Steyr 4125 profii clasic , Claas Arion 510. Chciał bym poznać wasze opinie na ich temat. 
    • Przez PronarekP5
      Witam kolegów, mam do was pytanie, który z tych ciągników jest lepszym wyborem, pomijam fakt 4/6 cylindrow, jedynie chodzi o wytrzymałość, ciągnik to ciągnik taki do wszystkiego, przyczepa /przyczepy, rozsiewacz, opryskiwacz, wycinarka do kiszonki, rozrzutnik obornika - mały ale przy nim pracować będzie, może czasem przyczepa samozbierająca itp. Roczniki egzemplarzy to 2000 steyr i 2002 Lamborghini, wyposażenie steyr to skrzynia 40 km/h i przedni podnośnik, opony przod dobre tyl słabe, Lamborghini ma pneumatyke ,skrzynia 40km/h, podłokietnik do sterowania, komputer pokładowy, klimatyzację, i opony tyl dobre przód słabe. Zastanawia mnie tylko który ciągnik jest ze tak się wyrażę bardziej stabilny jakościowo  i jak to się mówi mądrzejszy. Zastanawia mnie co za silnik siedzi w tym lambo, bo steyr to sisu a Lamborghini ma już chłodzony powietrzem. Czekam na wasze spostrzeżenia z użytkowania tych ciągników, i opinii dotyczących eksploatacji i komfortu. Pozdrawiam 
    • Przez XkajkopterX17
      Witam, szukam posiadaczy ciągnika John Deere 6110r, czy ciągnik jest wystarczający do prac średnio-ciężkich, chodzi w skrócie o zastąpienie John Deere'a 6420 Premium
      Jaką posiadacie opinię na jego temat jak wyglądają jego rzeczywiste osiągi, spalanie itd.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj