Skocz do zawartości
luk

Pierwsze kroki w hodowli opasów

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
PETECNC355    3

Właśnie też się zastanawiam nad taką hodowlą jak @synproboszcza. Mam bardzo małe gospodarstwo, które prowadzimy można powiedzieć całą rodziną i chcemy coś dobrego zarobić. Od ilu sztuk zaczyna się opłacać hodowla byków 300kg ? Trzeba mieć jakąś określoną ilość żeby ktoś takie byczki wziął ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

myfarm2000    0

jak stosowałem samą śrutę rzepakową po kilku dniach zwierzaki zaczynały mieć strasznie rzadką kupe :) generalnie rozwolnienie po odstawieniu śruty przechodziło na drugi dzień, zrezygnowałem z tego i daje śrutę z 22% białkiem plus do tego raz dziennie rzepak około 0,5kg no i wiadomo witaminy, bufor i inne pierdoły, a z kukurydzą to radzę Ci zasiać więcej bo np u mnie zawsze z 10ha wystaczała spokojnie na okrągły rok, a w tym roku lipa, myślę ze starczy mi jej góra do końca maja :/ Jeśli ci dobrze wyrośnie to z 2 - 2,5 ha napewno ci zostanie, bo raczej nie da sie tego konkretnie wyliczyć :) jest dużo czynników które mogą wpłynąć na ilość kiszonki i na tempo spasania :) Generalnie pomysł bardzo dobry zyski powinny być dobre :)

 

synproboszcza mam pytanie, masz w ogóle jakiekolwiek doświadczenie w chowie lub hodowli bydła?? mlecznego czy też opasowego?? :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość peres100   
Gość peres100

daje śrutę z 22% białkiem plus do tego raz dziennie rzepak około 0,5kg

z czego robisz srute ze tyle bialka masz?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
statek    137

Nie przyjmuje tego jako złośliwość . A co do doświadczenia to przerabiałem to z tucznikiem nie jakaś ogromna ilość , zaczynałem od paru i żadne nie padło potem więcej i padały na to nie ma reguły niestety, bo jak zacznę od 4 to mogą być i mogą paść . To nie tak że nigdy cielaka nie hodowałem i 1 raz na oczy bede go widział mam jakieś tam doświadczenie bo już miałem parę ale żywione zawsze były po staremu . A teraz chce sie zająć na wieksza skale i wprowadzić inne żywienie stąd moje posty . A to czy dam sobie rade czy nie to szczerze mówiąc powinno was gó*** obchodzić bez urazy ja sie pytam o żywienie a nie o to czy dam sobie rade czy nie . Nazywasz mnie kozakiem ja w porównaniu do większości ludzi z AF muszę sam zdobywać doświadczenie sam podejmować decyzje i sam inwestować , Bo ja w porównaniu do was nie pomagam rodzicom i nie jestem na ich utrzymaniu tylko sam już muszę decydować co i jak , nie mówię tu o wszystkich oczywiście ale ogromna ilość jest takich ludzi na AF która ma najwięcej do powiedzenia najczęściej nie na temat zadany w poście , chociaż sama g**** wie i nie ma nic do powiedzenia w gospodarstwie ale najwięcej sie udziela i najwięcej negatywnego pisze o tak napisze . albo tu wgl najlepiej nie pisać tylko działać , A jak ktoś napisze że chce zacząć to już wgl zaczyna sie cyrk po 2 postach człowiekowi aż siły opadaja do dalszych działan . to tyle - nie przyjmuj tego jako złośliwości :) Więc jeśli ktoś myśli to niech odpowie mi na moje zadane pytania :) odnośnie qq ile trzeba zasiać żeby wystarczyło dla 30 szt od wagi 130 do 300 kg . I odnośnie śr rzepakowej jakie macie doświadczenia bo ja sie spotykałem z opiniami i gospodarstwami gdzie jest to jako główna treściwa w ilości 1 kg i więcej ale też że można tylko 20% jako dodatek i nie jest zalecana dla młodego bydła . Czy mże lepiej koncentrat

 

powinno wystarczy 3,5ha dobrej kukurydzy przy zalozeniu ze srednio beda pobieraly 14kg kiszonki

 

do tego dalbym 2kg bialkowego koncentratu i 2kg slomy. Opas moze obejsc sie bez sianokiszonki i siana.

Pasze bialkowa zrobilbym sam, sruta zbozowa, soja rzepak tak aby bylo 20% bialka i do tego witaminy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No nie wiem jak z ilościami bo tak jak pisałem ja były byki to zawsze doiły krowę a potem to siano zielonka i śr. jęczmienna . Bardziej sie tym dziadek zajmował niż ja bo szkoła itp itp :)

A odnośnie koncentratu to co dokładniej bo piszesz ze koncentrat a potem że sam byś robił ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
statek    137

no masz mieszalnik i młynik?:)

 

bierzesz zboze ktore masz, soje rzepak, albo inne bialkowe i dodajesz i mieszasz tak aby bylo te 20% białka w dawce. Nie mam czasu tego liczyc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karolr2    180

Witam ile czego trzeba wymieszać żeby wyszła taka śruta 20%białka dla byczków ponad 300kg mam do dyspozycji żyto owies jęczmień koncentrat opas z nutreny 38% bo nie wiem jak to sie liczy albo niech ktoś napisze jak to obliczyć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

statek- tyle to ja wiem :) ale napisałeś że 1 koncentrat dawać a potem żeby samemu robić to mnie zmyliło :)

karolr2- ja obliczam i chyba reszta też tak, liczysz % białka w paszy treściwej np pasza treściwa składa sie u ciebie z żyto 0.5 kg owies 1 kg jęczmień 1kg koncentrat 0,75 kg i liczysz ile % białka daje ci żyto, owiec, jęczmień i koncentrat dodajesz to i masz jakiś tam wynik np 0,5 kg , dodajesz składniki treściwej żyto , jęczmień , koncentrat, owiec daje ci to 3,25 kg więc białko stanowi 16% o tak chyba że coś pokręciłem :) Ale żeby dokładnie to wyliczysz musisz znać parametry swoich zbóż

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karolr2    180

Właśnie o to mi chodzi jakie parametry mają zboża jest na to jakaś rozpiska. Gdybym wiedział to bym sobie policzył chociaż z matmy to orłem nie byłem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Spartakiada    2

Zboże paszowe ma najczęściej 10-12% białka, jak masz koncentrat 38% a chcesz paszę 20% koncentratu dajesz ok 1/3 czyli 1kg koncentratu 2kg zboża. (38+2*11)/3=20

 

@statek (14kg kiszonki, 2kg koncentratu, 2kg słomy) to jest ponad 8kg sm. Jeśli cielak 130-300kg tyle je to pozazdrościć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość peres100   
Gość peres100

za***iscie droga jest taka pasza ma 20%

ja robie jakies 16,5%-17%

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
komodo    88

no zeby wiedziec ile ma w rzeczywitosci bialka i energi bo takie liczenie na oko bialka w zbozu jest czesto zgubne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rolniku360    69

Witam.

Planuje w niedługim czasie kupić dwa byczki małe od cyca i mam bardzo mało siana i czy dało by rade je utrzymać bez siana mam zboża takie jak owies/jęczmień/żyto/pszenica i do oporu ziemniaka jaki by najlepiej im koncetrat kupić,a i mam też dużo słomy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
komodo    88

mi sie wydaje ze sanbull juz stracil troche na jakosci jak dawalem go jakies 5-6 lat temu byl poprostu lepszy wedlug mnie i teraz juz go nie stosuje tam nie ma nic czego nie mozna byloby zrobic samemu 200kg srutyt rzepakowej + 100 sruty sojowej + 8kg premiksu = koncentrat 38% czyli o 4 wiecej jak sanbull bo nie ma sie co oszukiwac sanbull w 90% teraz to rzepak i nawet nie wiem ile kosztuje ale zrobienie samemu przy obecnych cenach samemu wyszloby 200 x 1.40zl + 100 x 2.25zl + za premiks jakies 30zl to bedzie 535zl za ok 300kg koncentratu swojej roboty to daje 44.5zl za worek 25kg przy czym jak juz pisalem tu bedzie wiecej soi bo gdybysmy chcieli zrobic identyczny jak sanbull wyjdzie jeszcze taniej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rolniku360    69

a mógł by ktoś powiedzieć w jakich najlepiej dawkach dawać i przez jaki okres dawać samo mleko i potem czym to zastąpić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
statek    137

Zboże paszowe ma najczęściej 10-12% białka, jak masz koncentrat 38% a chcesz paszę 20% koncentratu dajesz ok 1/3 czyli 1kg koncentratu 2kg zboża. (38+2*11)/3=20

 

@statek (14kg kiszonki, 2kg koncentratu, 2kg słomy) to jest ponad 8kg sm. Jeśli cielak 130-300kg tyle je to pozazdrościć

 

8kg powinno 350 kg zwierze pobrac

 

3,5kg sm pobierze o masie 150kg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Spartakiada    2

@komodo 8kg premiksu to za mało na 300kg "koncentratu". Zrobisz z tego tonę paszy czyli premiksu zaledwie 0,8%. 90% rzepaku a to dobre

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×