karol

JD 5720, 5820

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Wito    0

No niestety jest pierwsza mała usterka . Gdy włączy się radio to pisze tylko "am..." a im mocniejszy nawiew klimy się włączy tym bardziej radio trzeszczy . Macie pomysł co to jest ? Jakieś zwarcie ? Jak to naprawić ? Usterka pojawiła się nagle w czasie jazdy ...

 

Z góry dziękuję za pomoc .

 

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wito    0

Już naprawione :D

 

Mam takie pytanko , gdzie i kto mógłby nam nabić klimę , i jaki byłby to koszt ?

 

Z góry dziękuję .

 

Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wito    0

Nie mam pojęcia :D Dziś rano przychodzę , a pracownik sobie słucha muzyczki :) Wie ktoś coś może o tej klimie ?

 

Z góry dziękuję .

 

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukassz19    0

Czy ktoś z posiadaczy John Deera 5720 mógby mi przesłać dokładne zdjęcia jak jest montowane siedzenie pasażera?? Będe bardzo wdzięczny. Mój meil lukas.szymanski19@wp.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
unki    2

Jak kupujesz nowe siedzisko to masz instrukcje montażowa do zestawu dołączoną :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty
Napisano (edytowany)

Moja opinia o 5720:

 

Kabina i komfort:

Przestronna kabina, przejrzysty układ elementów sterujących, wszystko w zasięgu ręki, nie trzeba się odrywać od fotela. W środku jest cicho, można śmiało rozmawiać przez telefon. Mimo braku klimatyzacji, nawiew daje radę zachować w miarę komfortowe warunki pracy. Trzeba podkreślić dobre ułożenie dysz nawiewów przy korzystaniu z chłodnego powietrza i jednocześnie wytknąć brak nawiewów ciepłego powietrza na nogi. Jednak klima zawsze się przydaje i warto ją dobrać. Wejście do kabiny odbywa się bez przeszkód, szerokie dobrze zabudowane schodki zapewniają pewne wejście. Widoczność jest bardzo dobra, siedzi się dosyć wysoko, więc widać dokładnie to co dzieje się bo bokach ciągnika. W kabinie bez problemu można zamontować siedzenie pasażera, bez obaw, że będzie problem z wejściem do kabiny lub miejscem na nogi drugiej osoby Napęd, blokada oraz WOM załączane naturalnie poprzez przyciski. Do wad można zaliczyć tłumik przy masce, 2 przednia halogeny i 1 tylny oraz brak wycieraczki tylnej szyby.

 

Silnik i skrzynia:

Silnik to jedna z większych zalet tego ciągnika, pracuje równo, nie ma tendencji do zbędnych wibracji. Silnik dynamiczny, płynnie rozwija moc oraz moment w całym zakresie obrotów. Duże spadki obrotów nie są dla niego problemem. Skrzynia o czterech biegach pod obciążeniem pozwala na komfortową jazdę bez użycia sprzęgła. Zmiana zakresów nie nastręcza problemów, można wykonywać ją sterując sprzęgłem za pomocą dźwigni rewersu. Biegi w całym zakresie są dobrze ułożone, jedynie między C1, a D1 występuje większa różnica prędkości. Tym samym przy ruszaniu z ładunkiem trzeba rozpędzić do biegu C2 lub C3, aby zmiana na D1 odbyła się płynnie. Przekładnia nawrotna działa płynnie bez szarpnięć. Do wad w tej kategorii mogę zaliczyć słaby zapłon w niskich temperaturach oraz brak zależnego WOM-u.

 

Hydraulika i podnośnik:

Wydajność układu hydraulicznego jest w pełni wystarczająca, układ sterowany jest przez standardowe dźwignie. Brakuje możliwości blokady dźwigni w pozycji roboczej, trzeba się wspomagać jakimiś garażowymi metodami blokowania dźwigni. Podnośnik sterowany jest elektrohydraulicznie, co zapewnia dużą dokładność oraz wiąże się z dobrodziejstwem amortyzacji podnośnika. Funkcja przydatna przy ciężkich zawieszanych maszynach i oddalonych polach. Brakuje zaczepów hakowych przy dolnych cięgłach.

 

Dodać mogę, że ciągnik prowadzi się bardzo prosto, wspomaganie działa prawidłowo. Wartym podkreślenia jest, że ciągnik jest zwrotny, manewrowanie w ciasnych budynkach lub cofanie z przyczepa to przyjemność.

 

Podsumowując seria 5020, obecnie 5R/5M to przemyślane ciągniki z dobrą skrzynią i silnikiem. Fakt trzeba zapłacić za niego więcej niż za konkurentów, aby mieć dobrze wyposażony model. Z drugiej jednak strony otrzymujemy produkt, który posiada mało wad i nie sprawia problemów w obsłudze. Wady ukazane w opisie wynikają głównie z podstawowego wyposażenia modelu promocyjnego.

Edytowano przez Profil usunięty

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    166

@Bobek-właśnie o zapłonie kiedyś rozmawialiśmy-u mnie nie ma tego problemu (wystarczy włączyć podgrzewanie przy niskich temperaturach),blokowanie dźwigni hydrauliki to wada-ponoć w niektórych egzemplarzach można te dźwignie zablokować ?-haki sam wspawałem (tu podziękowania firmie Agro-Smol u których w/w zakupiłem w bardzo przyzwoitej cenie )-do wad zaliczyłbym jeszcze paskudny hałas przy zamykaniu drzwi-co ciekawe jeżeli szyby boczne są zamknięte wtedy hałas ten jest znacznie mniejszy.

PS.Bobek zapomniał napisać o dźwigni kierunkowskazu :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Kolanko i dźwigienka? biggrin.gif Źle nie ma... w TD jak wyłączam kierunek rzucam długimi. laugh.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
CowBoy    0

Witam

Mam pytanie do użytkowników owych John deerów.

 

Czy u was tez przy zmianie biegów na zakresie "D" ciągnik szarpie????

 

Swego jelonka posiadam dopiero od miesiąca, kupiłem go używanego i zastanawiam się czy to normalne. Biegi zmieniają się pod obciążeniem czyli bez sprzęgła, z rewersu rusza łagodnie (bez szarpnięcia) zakresy też zmienia się z miarę łagodnie tylko biegi szarpią. Nie jest jakieś strasznie gwałtowne to szarpnięcie ale chyba powinny zmieniać się łagodniej.

 

A jak jest u Was ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MF2007    1

Dziwie sie, że nie macie haków przy podnosniku. W moim cigniku to jest. Pewnie to wyposazenie opcjonalne było. Co do blokowania dźwigni to nie ma z tym żadnych problemów. Każda dźwignia ma swoją zasówke. Ponadto jesli sie wybierze zawór z regulacją przepływu to moze on dzialać w 3 trybach czyli praca z siłownikiem (dźwignia sama odskakuje po dotarciu siłownika w pozycje krańcową, bardzo pomocne w pracy z pługiem obracalnym albo prasą owijajacą), praca na stałym przepływie (dzwignia sama nie odbija, bardzo pomocne przy pracy z opryskiwaczem) i praca normalna. Ogólnie polecam branie z tym zaworem bo przy opryskiwaczu bez niego ani rusz szczególnie jeśli sie ma wzmocnioną pompe.

 

Radze nie narzekać na ciągnik z powodu czegoś co było w opcji, a sie tego nie wzieło. Takie opinie są bez sensu dla oceny ogólnej danej seri.

 

Ogólnie przy zakupie tego ciągnika lub pokrewnego 5R radze zastanowic sie nad tym lepszym zaworem chociaż jednym i tą lepszą blokadą ciegieł dolnych dla obu ramion bo tylko wtedy da sie zablokować podnośnik całkowicie sztywno(szczególnie ważne przy pracy z opryskiwaczem ze skrętnym dyszlem).

 

Ciężko wskazać jakieś słabe strony tego ciągnika.

Napewno wadą jest uciążliwe wsiadanie. Mało miejsca między kierownicą, a fotelem.

Drugą wadą jest spora poliwożerność tego ciągnika. Sam jej nie mierzyłem nigdy ale tak wynika z testów DLG.

 

CowBoy

Zależy jaką masz skrzynie i czy umiesz dobrze nią operować. Quad Plus nie powinna szarpać bo sama przy przełączaniu biegów dostosowuje półbieg żeby zgrać predkości. Trzeba jeszcze odpowiednio gazem operować żeby ten system działał naprawde optymalnie.

Edytowano przez MF2007

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    166

Nie dziw się-kol.Bobek i ja kupowaliśmy ciągniki w wersji Basic.W tej wersji akurat nie było haków a zasuwki można zasunąć jedynie w położeniu neutralnym dźwigni rozdzielacza (wyjść hydraulicznych są dwie pary).Po przepracowaniu paru lat dalej oceniam iż kupno tego ciągnika było przysłowiowym "strzałem w dziesiątkę".Za cenę Zetora Forterry 8641 nabyłem ciągnik moim zdaniem dużo lepiej wykonany,zwrotniejszy,z lepszą skrzynią o wyższej ergonomii i (odpukać :D ) bezawaryjny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MF2007    1

jaro

Masz racje. Te ciągniki to była wielka okazja szczególnie, że pod względem mechanicznym nie różniły sie niczym od najlepszej wersji. Dziś seria 5M to zupełnie inna konstrukcja niż seria 5R ale większość o tym nie wie. 5M może buty czyścić 5X20 basic. Co do zasówek to musze to sprawdzić jak to z nimi jest dokładnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojo5620x    3

co do tych zasuwek to w naszym 5620 jest identycznie, można ją zasunąć jedynie na pozycji neutralnej


C330M
John Deere 5620
John Deere 6430

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

@jaro Ojczulo miał ten sam dylemat Zetor w full opcji, który i tak nie dorównywał JD, czy pastewna wersja JD. tongue.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Tak... Jednak lepiej kupić prostszy ciągnik sprawdzonego producenta. Wiem, że w Zetorze można było mieć jakąś bardziej rozbudowaną skrzynie, ale wtedy była ona mało popularna. Głównie za sprawą tego, że po doposażeniu Zetor nie był konkurencyjny cenowo, a nadal był Zetorem. sad.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    166

Nie wiem jak Ty ale ja gdyby tylko istniała taka możliwość to kupiłbym nowego 7211 :D .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Nie jeździłem Zetorem, aczkolwiek kiedyś był. ;) Rozumiem, że w jakości tego aktualnie przez Ciebie posiadanego. biggrin.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    166

Myślę że ta jakość była baardzo powtarzalna w tym modelu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez slawek_82
      Witam. Czy jest możliwość w JD 6920 z układem paliwa Comon Rail zmniejszyć obroty na biegu jałowym z 850 na trochę niższe??
    • Przez Adamox
      Witam
      Mam problem
      W ciągniku widocznym na zdjęciu tj 7820 pojawił się problem z układem (chyba) paliwowym lub elektrycznym, lecz do tej pory nie jest to pewne 
      Przez pewien czas wyskakiwał błąd filtra paliwa , spontanicznie lub wtedy gdy pracując w polu traktor dostawał większego obciążenia ,lecz błąd był ignorowany gdyż filtry były wymienione na nowe
      Dzisiaj pracując w polu nie dało się ujechać 50m bez awarii , pracując z pługiem ciągnik zaczął przerywać podczas jazdy, ginęły obroty silnika a traktor na sekundę przygasał.
      Obroty nie były wgl sczytywane bo w miejsce obrotów pojawiały się - - - - - a podczas tego wyskakiwał błąd układ łączności , w międzyczasie również pojawił się błąd, lecz nie zawsze ,regulatory operatora 
      Zostały sprawdzane bezpieczniki lecz nic to nie dało 
      Był również pomysł z układem paliwa , zostały zakupione i założone nowe filtry paliwa ,pompka, przewody sprawdzone czy są drożne, odpowietrzenie zbiornika itd
      Co najlepsze zjawisko to występuje tylko podczas pracy w polu na biegu C3/4 gdyż na takim pracowałem 
       w trakcie jazdy po drodze wszystko jest w porządku (nie wiem czy ma to jakiekolwiek znaczenie jednak naprawdę jest to dziwny zbieg okoliczności) 
      Dodam jeszcze ze problem ten pojawił się już na wiosnę gdy ciągnik pracował na jałowych obrotach , na chwile przerwał prace silnika (nie gasnąc) i ginęły obroty oraz błąd układ łączności oraz gdy stał w garażu jakiś czas , przed odpaleniem już nie czytał obrotów ponieważ w tym miejscu tak jak i teraz pojawiały się kreski a nie 0 itd
      Można powiedzieć że Problem ten wtedy rozwiązał się sam bo wszystko nagle zaczęło działać i pracować , kilkadziesiąt hektarów przerobione bez problemu , a teraz z dnia na dzień zepsuł się i przyczyna jest nieznana do tej pory
      Może ktoś spotkał się z czym takim lub podobnym 
      Z góry dzięki

    • Przez zielo0ony
      Problem bardzo dziwny, otóż brak tylnych kierunkowskazów przy John Deere 7820. Przednie mrugają zgodnie z prawidłowym rytmem. Po podpięciu np przyczepy kierunkowskazy w przyczepie też działają prawidłowo. 
      Światła awaryjne działają również tylko z przodu.
      Mieliście może taki przypadek? 
      Proszę o jakieś wskazówki.
    • Przez slawek_82
      Witam. Mam takie pytanie chodzi o John Deere 6920 na Coman Rail przy każdym uruchamianiu silnika musi jakąś chwilę, kilka sekund zakręcić dlatego pytanie czy to normalne i tak te silniki mają czy może coś być nie tak i powinien palić od tzw. strzała...
    • Przez slawek_82
      Witam. Chodzi o układ pneumatyczny a konkretnie o sprężarkę powietrza czy jest możliwość wyłączania kompresora i załączania tylko kiedy jest potrzeba, tak aby nie byla ona cały czas aktywna i nie pompowała powietrza??
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj