JumperTomek

Korek wlewu oleju tylny most, przedni, podnośnik

Polecane posty

JumperTomek    9

Witam ? Gdzie w mtz 82 znajduje się wlew oleju od podnośnika, tylnego mostu i przedniego ? Pasowałoby powymieniać oleje, bo nie wiem kiedy były ostatnio wymienione ;/  Ma ktoś może rozpiskę ile gdzie wchodzi oleju ? Dziękuje z góry za odpowiedź :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mchammer    0

A więc tak:

Podnośnik czyli hydraulika jeśli dobrze rozumiem- Podnosisz maskę i pomiędzy rozdzielaczem a silnikiem masz zbiornik, patrząc od strony kabiny po lewo u góry jest korek wlewu. Jak dobrze pamiętam jest tam również miarka. Korek spustowy jest z drugiej strony traktora( patrząc od strony kabiny to po prawej stronie zbiornika na dole. Jest słabo widoczny, najlepiej się przychylić. Są to okolice włącznika pompy).

 

Przedni most - Jest pięć punktów wlewu. Jeden centralnie na środku osi. Dolny korek to spust a górny wlew i przelew w jednym. Następnie na zwolnicach(jeśli źle to nazwałem proszę mnie poprawić) przy przednich kołach masz po dwa korki. Dolny spust a górny wlew i przelew w jednym. Są jeszcze dwa punkty . Nad wcześniej wspomnianymi zwolnicami na końcach osi poziomej są również dwa korki i są to chyba też przelewy jednocześnie. Spustów tam się nie dopatrzyłem.

 

Tylny most- Tego nie jestem pewien ale to jest chyba ze skrzynią połączone. Jeśli dobrze mówię to spust jest pod spodem. Wlew od góry przy lewarku. U mnie trzeba zdjąć kawałek podłogi. Jeśli to wersja mtz z przystawką na drugą sprężarkę lub biegi pełzacjące to korek spustowy masz za krzyżakiem wału napędowego( tym najbliżej przystawki od napędu). Jeśli nie ma wyjścia na te biegi czy sprężarkę to korek od poziomu jest z lewej strony skrzyni.

 

Osobiście polecam sprawdzić stan oleju w podporze wału od przedniego napędu.

 

Jeśli gdzieś zrobiłem błąd poprawcie mnie, nie jestem nieomylny. Mam nadzieję, że pomogłem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Korek wlewu oleju do skrzyni biegów, skrzyni pośredniej i tylnego mostu jest w jest w pokrywie skrzyni biegów ale możesz go wlać też przez otwór regulacji taśm. jest wspólny dla tych trzech podzespołów. 

W przednim moście intuicyjnie każdy korek z kwadratem na klucz jest spustowym lub wlewowo kontrolnym.

http://www.pronar.pl/pdf/instrukcje/BELARUS%20820_920_952_1025_PL.pdf

Zacznij od strony 87.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JumperTomek    9

Olej do hydrauliki dolany :) wlałem nowy olej do filtru powietrza, do tych dziurek w czarnej plastikowej tacy. Dolać jeszcze ? ile powinno tam być oleju ? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Do przetłoczenia w misce filtra lub ilość jaka podaje instrukcja. Wolna wola.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Nie wiem jak u was ale u mnie ten korek co jest z tyłu nad taśmami od WOM to jest tylko odpowietrznik i tamtędy oleju sie nie wleje do skrzyni i mostu, chyba, że odkręci sie cały dekielek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Ta pierwsza to śruba do regulacji dźwigni biegów a w zasadzie do regulacji siły jaką trzeba użyć żeby przesunąć dźwignię w skrajne boczne położenia, a to drugie to korek wlewu oleju.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Zależy jak są ułożone rury od hydrauliki. I mnie udało się go zdjąć bez ich odkręcania.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Zdjąć całą pokrywę? Nie za bardzo.  Miejsca dużo, śruby w miarę dostępne, trochę rury hydrauliki przeszkadzają ale u mnie poszło fajnie.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Jeśli dźwignia jest na środku nie trzeba jej odkręcać, jeśli z prawej strony wystarczy odkręcić jedną  nakrętkę, wyjąć śrubę i dźwignia jest odłączona.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

A opowiadasz. Odkręcasz podłogę, lewarek biegów, śruby na około pokrywy, odsuwasz przewodu na bok i pokrywa do góry.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agromatik    1029

Biegi wyskakują bo sprężynki blokujące wodziki popękały. Dekiel do góry i wymieniasz, toż to godzina roboty z przerwa na piwo.


"

EDYTORIAL

 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JumperTomek    9

Zmotywowałeś mnie :P hmm tryby są ok. Na tej przekładni od drążka zmiany biegów jest mały luz w płaszczyźnie przód-tył ( np z 1 na wsteczny)

 

Tak to wygląda:

thumbnails.jpg 2_t.jpg 3_t.jpg 4_t.jpg
Zobacz całą galerię | Aukcjoner.pl - darmowe galerie na Allegro

 

Ten syf już jest ogarnięty :P   Co może powodować wypadanie  drogowych biegów na luz ? na polowych jest ok :(

 

Ogólnie nie wyskakuje pojedynczy bieg na luz. Tylko wyskakuje całe przełożenie drogowe i od nowa muszę wbić drogowe i bieg ;/

Edytowano przez JumperTomek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Odkręć ten płaskownik na dwie śrubki nad suwakami i sprawdź sprężynki. Od szybkich wolnych jest suwak po prawej to przyjrzyj mu się dokładniej, może ma bardzo wyrobiony ten rowek w który kulka wskakuje w pozycji szybkie, czyli tak jak jest teraz jeśli się nie mylę. Tylko jak odejmiesz ten płaskownik to ostrożnie ruszaj suwakami bo może Ci kulka wyskoczyć do góry i wpadnie do skrzyni. U mnie mało brakło :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JumperTomek    9

A ten po lewo z największym "uchem" ?;p  Myślałem że on jest od polowych szosowych ;p 

Przesunąłem ją do przodu ale do tyłu menda nie chce wrócić teraz :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez salas89
      witam mam pytanie o rade w sprawie zakupu białoruski . Uzywana była by do ladowania obornika i wapna  , co rocznego odkopania rowu , wykopania fundamentow pod budowe domu i wielu prac porzadkowych w gospoarstwie . Znajomy chce mi sprzedac 2 białoruski rolnicze w kwadratowej budzie ze wszystkimi łyzkami , widłami , itp posiadaja papiery na jego babcie , chce za to 9500zł ale jedna ma uszkodzony silnik ( brak glowicy) a druga niby sprawna ale nie odpalana od 5 lat , opony troszke kiepskie z tyłu maja (chyba jeszcze orginalne od nowosci). Cena troszke przewyzsza cene złomu wiec duzej straty by nie bylo , tylko czy jest sens sie w to pakowac ? Czy taki jumz moze cos w polu porobic czy juz tylko zlomowisko go czeka ? 
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zapytać posiadaczy ciągników mtz Pronar 82 w wersji sa i tsa o opinie o tych ciągnikach i o tym co należy sprawdzić przy zakupie tych ciągników.
    • Przez iridium3000
      Witam. Chciałbym się dowiedzieć w jakim zakresie obrotów najlepiej się poruszać w celu ekonomicznego spalania 952.3 w czasie transportu i prac polowych.
      W orce trzymam 1800obr w transporcie 1600obr 
      Myślicie że można by zejść w pracach polowych do 1600obr a w transporcie 1400obr czy to za mało?
      Z tego co widziałem nowy  Fendt  120koni w orce latał na 1550obr. Dla tego jestem ciekawy czy w MTZ również można zejść z obrotów w celu redukcji spalania.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj