Skocz do zawartości
Shogun

Belarus 952 blokujący się rozdzielacz pod kierownicą.

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Shogun    17

Witam. Mam w tym roku problem z moim ciągnikiem Belarus 952. Blokuje mi się rozdzielacz ten pod kierownicą. Wygląda to tak:

- na zimnym oleju rozdzielacz działa normalnie

-gdy olej sie zagrzeje to po przesunięciu dżwigni w pozycje pływającą nie da sie wrócić na neutralną (środek) blokuje się na podnoszeniu i słychać zawór przelewowy.

-gdy poszarpię trochę dźwignią w pozycji między pływającą a podnoszeniem to się odblokuje i wróci na srodek lecz nie da sie dać dźwigni na dół (opuszczanie). Raz na jakiś czas uda się że sytuacja wróci na chwilę do normy.

- dzieje sie to od wiosny i kilkakrotnie rozbierałem tą sekcję lecz zadnych nieprawidłowości nie stwierdziłem. Po złożeniu działa jakiś czas dobrze, ale tylko chwilę. Na początku szarpanie za dźwignię nic nie dawało, teraz udaje mi się odblokować ale jest to irytujące.

 

Dodam że blokuje sie tylko jedna sekcja odpowiedzialna za wyście hydrauliki z tyłu i przy każdej maszynie (kosiarka dyskowa, pług obrotowy, maszt od wózka widłowego). Rozdzielacz był rozebrany pierwszy raz od nowości.

 

Potrzebuję pilnie to naprawić gdyż mam tylko jedno wyjście hydrauliki z tyłu a pasuje przygotować ciągnik do orki pługiem obrotowym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jonkszi    62

Gdzieś się musi zacinać od wajchy do samej sekcji(pewnie masz tego a la boscha) wiec wymiana całego nie wchodzi w grę.  Musisz  rozebrać wszystko od nowa i nawet mała pierdółka może być przyczyna zacinania się nawet nie sekcji ale wajchy gdzieś na tulejce czy co tam jest.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Shogun    17

Podnośnik starego typu. Ale to nie rozdzielacz pod kabina od podnośnika tylko jedna sekcja tego pod kierownicą a te są chyba takie same we wszystkich wersjach.

Wajchy na 100% nie blokuje, sprawdzałem w pierwszej kolejności. Tyle co udało mi się zauważyć to zacina się na tym zatrzasku z kulkami i sprężynami. Wymieniłem nawet kulki na ciut większe bo strasznie luźno latały w otworkach i pomyślałem ze za małe. Pomogło tylko tyle że teraz "przyjemniej" płynniej się przełącza z pływającej na pozostałe pozycje, ale po zagrzaniu dalej się zacina, jak nie używam pływającej to rzadko się zatnie ale czasem wystarczy parę mm za daleko pchnąć wajchę do przodu i już problem.

 

Pytam bo może ktoś już tak miał i by coś doradził. Jak nie to będę dalej szukał.

Edytowano przez Shogun

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

marekc    56

pytanie zasadnicze kiedy wymieniałeś filtr w hydraulice ? bo bywało że nie wymieniany filtr potrafił się rozerwać i zapchać zaworki

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Shogun    17

Jakieś 200 MTG temu był zmieniany. Filtr można by wymienić w sumie. A gdzie są te zaworki które mogło by zapchać? Hydraulika działa poprawnie tylko blokuje się ta jedna sekcja na tym zatrzasku od pozycji pływającej. Problem taki że nie mogę dojść dlaczego.

 

Tam jest taki kawałek pręta ok 3mm średnicy włożony w środek małej sprężynki, ogranicza skok dużej kulki żeby małe nie wpadały do środka, tak sobie myślę że może ma złą długość lub się gdzieś blokuje o tą sprężynkę, tylko z drugiej strony on nie ma za bardzo nic wspólnego z przesuwaniem całej sekcji, blokuje się pomiędzy położeniami a nie na zatrzasku.

 

Muszę to znowu rozebrać (piaty raz  :mellow: ) i na spokojnie przepatrzyć. Może ktoś coś jeszcze podpowie na co patrzyć? Proste to jak budowa cepa, niby nic nie jest uszkodzone i na "sucho" działa. zauważyłem że jak jest jakieś ciśnienie na złączach (od siły działającej na siłownik) to wtedy prawie niem szans na odblokowanie. A jak niema ciśnienia to po paru ruchach wajchą się z reguły odblokowuje. Chyba wyprowadzę drugą sekcje do tyłu jak nic nie wypatrzę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    57

Spróbuj rozebrać zatrzask od iinego suwaka i sprawdzić czy tam jest tak samo. Ja przy Władku to rozbierałem i trochę tam świrowałem przy tym ale też mi strasznie ciężko odbija z pływającej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Shogun    17

Chyba tak zrobię i porównam. Na razie z braku czasu wyprowadziłem na tył drugą sekcję bo z przodu itak nie używam (zresztą kto mądry wymyślił żeby były dwie z przodu a nie ma tuza ani innych maszyn).

Tu nie chodzi o siłę przełączenia, tylko się zacina, przesuwa do pewnego momentu i blokuje. A rozdzielacz to jest jednak inny niż w tych starszych, chyba na licencji Boscha.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×