Polecane posty

andrewk    154

Napęd rozłącza się na 100%. Na piasku gdy włączony to rwie na cztery, rozłączę to na dwa koła. Nie mam pojęcia dlaczego ta kontrolka tak migała i ciągnikiem szarpało w czasie jazdy po włączeniu ?

______________________________________________________________________________________________________________________________

 

Edytowano przez andrewk

„Nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów, dopóki nie zajrzałem do internetu”

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Hubson8120    0

Witam

Odświeżam temat przedniego napędu w mf

Mam model 8120 pojawił się problem z rozłączeniem napędu. Po ominięciu sterownika i podaniu 12v napięcia na elektrozawór cewka działa i zawór się przesuwa mimo tego napęd nadal działa. Jakieś pomysły co robić? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
plati    104

Witam

 

W MF6190 pali mi się cały czas kontrolka od przedniego napędu(napęd też jest chyba załączony bo przy ruszaniu rwie też na przód. 

Przełożyłam wtyczkę  z blokady mostu i dalej się pali więc to raczej nie przełącznik.

 

I teraz się zastanawiam czy to może być wina autotronic(mam włożony pół roku temu nowy autotronic kit) czy może to być jednak problem elektrozaworu.

 

Dodam że predkosciomierz działa.

 

Liczę na jakieś podpowiedzi 

 

Pozdrawiam

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daniel1994    0

Podmienić elektrozawory ale skoro nie gasnie kontrolka to nie ma wysterowania czyli trzeba sprawdzic czujnik przy pedale hamulca zewrzec kable i rozłaczyc i wtedy zobaczyc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
plati    104
Dnia 30.07.2019 o 19:13, daniel1994 napisał:

Podmienić elektrozawory ale skoro nie gasnie kontrolka to nie ma wysterowania czyli trzeba sprawdzic czujnik przy pedale hamulca zewrzec kable i rozłaczyc i wtedy zobaczyc.

Wygląda na to, że występuje problem z masą, bo gdy włączę i wylacze światła to uda się wtedy rozłaczyć napęd. 

 

Kable przynajmniej w moim modelu to tragedia. Wystarczy, że coś się zruszy, podskoczy na dziurze etc. i pojawia się problem. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
plati    104

Podpowie ktoś gdzie szukać tej przyczyny nie rozlaczania napędu? 

 

Jeśli włączę i wyłącza światła to napęd się rozłączy. 

Jeśli natomiast założę już rozrzutnika i podłączę światła to się nie rozlacza. Wystarczy odpiecie wtyczki od rozrzutnika, włączenie i wyłączenie świateł w traktorze i już rozlacza. 

 

Zauważyłem że w traktorze nie działają światła stopu. Czy możliwe, że awaria czujnika świateł hamowania spowodowała awarie rozlaczania napędu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
plati    104
3 godziny temu, sznajdik napisał:

Tak jest to możliwe bo przy hamowaniu załącza napęd

Czyli zacznę od czujnika. Zobaczymy 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
plati    104
10 godzin temu, plati napisał:

Czyli zacznę od czujnika. Zobaczymy 

Napęd zrobiony, nadpalony bezpiecznik i kable ktore nie laczyly były problemem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
plati    104

Odświeżam 

Niestety dalej mam problem z przednim napędem. Nie chce bo rozłączac. Czasem rozłącza za 20 nacisnieciem pedału hamulca. 

Wydawało mi się że problem leży w lampach które były dosyć skorodowane. Wymienilem jednak lampy i nic to nie zmieniło. 

Zauważyłem że prawe światło patrząc od tylu świeci słabiej niż lewe. Do tego nie działaja światła stop. 

 

Myślicie że winny może być czujnik świateł hamowania? 

Edytowano przez plati

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

Szczerze ?? odłącz te lampy w cholere i nie zaprzątaj se nimi głowy bo to co najwyżej zabawne podejście do tematu od d*py strony. Tak ciężko sprawdzić te śmieszne styczniki pod pedałami? Działają albo tylko od przypadku do przypadku. Czy tak ciężko sprawdzić czy na sterowniku pojawia się sygnał z pedałów? sygnał z włącznika napędu? ot cała filozofia. jak napięcie się pojawia to zwalony sterownik i tyle.

Jedno czego nie pamiętam a być może to jest istotne to traktor CHYBA musi być w ruchu aby napęd się rozłączył więc wtedy czujnik prędkości może mieć znaczenie ale jak mówie pewny tego ostatniego nie jestem a szukać po książce mi się nie chce....

Zresztą zaraz się odezwie gostek z hasłem PRIV, kontakt, mechanik i takie tam 🤣

Edytowano przez lukbold

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
plati    104

Nie musi być w ruchu, bo kiedy wszystko było ok, to rozlaczal na postoju.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
przemo514    3
9 godzin temu, lukbold napisał:

Szczerze ?? odłącz te lampy w cholere i nie zaprzątaj se nimi głowy bo to co najwyżej zabawne podejście do tematu od d*py strony. Tak ciężko sprawdzić te śmieszne styczniki pod pedałami? Działają albo tylko od przypadku do przypadku. Czy tak ciężko sprawdzić czy na sterowniku pojawia się sygnał z pedałów? sygnał z włącznika napędu? ot cała filozofia. jak napięcie się pojawia to zwalony sterownik i tyle.

Jedno czego nie pamiętam a być może to jest istotne to traktor CHYBA musi być w ruchu aby napęd się rozłączył więc wtedy czujnik prędkości może mieć znaczenie ale jak mówie pewny tego ostatniego nie jestem a szukać po książce mi się nie chce....

Zresztą zaraz się odezwie gostek z hasłem PRIV, kontakt, mechanik i takie tam 🤣

Seria 3XXX na 100% musi być w ruchu, pomimo że na postoju niby rozłączysz i kontrolka zgaśnie, to napęd jest załączony, dopiero po ruszeniu komp podaje napięcie na cewkę i rozłącza, no i oczywiście muszą być sprawne obydwa włączniki stopu przy pedałach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
plati    104

W 61XX rozlaczal na postoju bez problemu. W ruchu też nie chce 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mistrzu2    48
Dnia 22.08.2019 o 19:35, plati napisał:

Napęd zrobiony, nadpalony bezpiecznik i kable ktore nie laczyly były problemem

Które kable gdzie? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
plati    104

Nie stykalo przy bezpiecznikach. 

 

A później miałem druga awarie, rozsypał się czujnik hamowania. Wymieniłem oba po 330zl za sztuke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Tomex04
      Witam mam problem mf6120  z przyciskiem przedniego napędu napęd da się załączyć przez przycisk blokady przy prędkości rozłącza lecz przycisk od 4x4 nie załącza ani nie rozlącza
    • Przez Szym_on
      Witam mam pytanie odnośnie rewersu ponieważ ciągnik po zdjęciu pokrywy i odblokowaniu biegów i ponownym założeniem pokrywy przestał się przełączać z A na B jak ręcznie wepchnąć siłowniczek to bez problemu jest przełączony i bezproblemowo załącza sią na biegi A a chcieć przełączyć na biegi b to jakby lekko wajcha jest zapierana i  co nie pozwala przełączyć siłownika na biegi B  Gdzie może być przyczyna ? może ktoś by mógł podpowiedzieć .
    • Przez Bartek878
      Ciągnik stał 4 miesiące na dworzu po wciśnięciu sprzęgła nie palą się kontrolki oraz brak szybkich biegów
      Massey Ferguson 3065
    • Przez rafik256
      Witam
      Jak już kiedyś wspominałem w jednym z tematów dotyczących MF wziąłem się za przygotowanie instrukcji napraw Autotronic oraz Dynashift do serii 30xx oraz 31xx w języku polskim. W końcu udało mi się złożyć wszystko w całość i teraz mogę odpowiedzieć wszystkim pytającym, że instrukcja jest już gotowa.
       
      Oto jej zawartość:
       
      Działanie, kontrola i naprawy AUTOTRONIC bez testera 3
      Opis Autotronic 3
      Ogólnie o Autotronic 5
      1. Zasilanie 6
      2. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 1) 6
      3. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 2) 6
      4. Blokada mechanizmu różnicowego 6
      5. Włącznik hamulca 7
      6. Napęd na cztery koła 7
      7. Przełącznik podnoszenie/opuszczania podnośnika 7
      8. Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’ . 7
      9. WOM 8
      10. Kontrola czujnika prędkości obrotowej silnika 8
      11. Kontrola czujnika prędkości WOM. 8
      12. Kontrola czujnika prędkości jazdy. 9
      13. Przewody elektryczne elektrozaworu zakresów ‘zając’/’żółw’ 9
      14. Przewody elektryczne elektrozaworu napędu na cztery koła. 9
      15. Przewody elektryczne elektrozaworu blokady mechanizmu różnicowego 9
      Kontrola i naprawy za pomocą testera 10
      A Ogólne 10
      B Tester ECTU 11
      C Prawidłowe funkcjonowanie. 13
      D. Nieprawidłowe działanie. 17
      E. Identyfikacja wiązek przewodów ciągnika. 22
      F. Schemat okablowania (wraz z ETCU) 23
      G. Schemat okablowania (bez Autotronic) 30
      System Dynashift 33
      A Ogólne 33
      B. Funkcje jednostki sterującej. 34
      C. Instrukcja wykonywania testów. 35
      D Schemat okablowania, bez czujnika temperatur 41
       
      W punkcie: opis autotronic opisane sa wszystkie funkcje za jakie odpowiada panel autotronic tzn. (fragment instrukcji)
       
      AUTOTRONIC - elektroniczny system kontroli transmisji - działa automatycznie na:
       
      1. Zmiany zakresów ‘zając’/’żółw’
      2. WOM
      3. Blokada mechanizmu różnicowego
      4. Napęd na cztery koła
       
      Autotronic odpowiada za hydrauliczną ochrona funkcji 1-4
      Jeśli ciśnienie hydrauliczne staje się zbyt niskie (17 barów), dochodzi do automatycznego:
      A. Wyłączenia:
      2 - WOM
      3 - Blokada mechanizmu różnicowego
      B. Zablokowania:
      1 - Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’
      C. Włączenia:
      4 - Napęd na cztery koła
       
      Dalej mamy opis co gdzie kiedy i jak działa. Jak i kiedy się włącza. Co oznacza miganie, świecenie poszczególnych kontrolek itd. Czyli opisane jest jak dokładnie Autotronic steruje wszystkimi funkcjami.
      W części od 1 do 15 opisane sa metody sprawdzenia wszystkich funkcji jakimi dysponuje Autotronic oraz poszczególnych obwodów.
      Kontrola i naprawy za pomocą testera. Jest tam dokładny opis diagnozowania awarii w obwodach Autotronic z podanymi konkretnymi wartościami pomiarowymi w poszczególnych punktach obwodów. Opis testów pomaga krok po kroku wszystko sprawdzić i ustalić przyczynę usterki np.
       
      Test Nº1 – Kontrola zasilania
       
      Jeśli żadna kontrolka na desce rozdzielczej nie włącza się, sprawdź a, b i c.
      a) zasilanie: silnik wyłączony, przy wyłączonym zapłonie
      sprawdź napięcie pomiędzy A1 i A8
       
      Jeśli V=12V : wartość właściwa. Nie ma problemu z zasilaniem (patrz B )
      Jeśli V=0V : wartość niewłaściwa. Sprawdź napięcie pomiędzy A1 a obudową skrzyni biegów
      Jeśli V=12V : przerwy w przewodzie A8
      Jeśli V=0V : przerwy w przewodzie A1
       
      B ) czujnik sprzęgła
      Ciągnik rusza po puszczeniu sprzęgła
      Ciągnik nie rusza, gdy sprzęgło jest wciśnięte / przełącznik sprzęgła działa poprawnie (patrz c)
       
      Zapłon wyłączony, wciśnij pedał sprzęgła i sprawdź opór między A3 i A8:
      Jeśli R= 1-1.5 om : wartość właściwa
      Jeśli R= nieskończoność : Przerwy w przewodzie A3 lub uszkodzony czujnik sprzęgła
       
      Oczywiście do wszystkiego dołączone sa schematy obwodów z dokładnym opisem przewodów. Podobnie to wygląda w przypadku Dynashift. Opis działania, schematy i cos o czym nie wszyscy wiedzą testy sprawdzające działanie Dynashift i wszystkich czujników z nim związanych. Dzięki nim możemy odczytać przy pomocy kodów wyświetlanych przy pomocy kontrolek od biegów pod obciążeniem, który dokładnie czujnik czy obwód jest uszkodzony.
       
      Fragment z instrukcji do Dynashift
      C. Instrukcja wykonywania testów.
       
      System posiada swój własny program testów.
      Przełącznik testowy jest zainstalowany na….
       
      Inny fragment tego tekstu
       
      Test 2: Test czujnika sprzęgła
       Przesuń przełącznik na pozycję 'work'. Kontrolki A i B muszą się zapalić. Przy każdym wciśnięciu sprzęgła musi nastąpić zmiana z A,B na C,D.
      Usterka:
       sprawdź przełącznik sprzęgła i odpowiednie przewody (końcówka 4 złącza J1).
       
       przesuń przełącznik na pozycję 'test'
       kontrolka B zaświeci się: kontynuuj
       
      Co gdzie i jak przetestować można będzie znaleźć w instrukcji.
       
      Osoby zainteresowane instrukcją proszę o kontakt przy użyciu prywatnych wiadomości. Uzyskają one tam wszelkie potrzebne informacje: w jaki sposób można otrzymać instrukcję i jakie będą tego koszty.
       
      Administracja forum była tak miła, że pozwoliła mi założyć ten temat dlatego proszę wszystkich o nie robienie bałaganu i kierowanie wszelkich pytań i zastrzeżeń bezpośrednio do mnie poprzez prywatne wiadomości. Proszę nie pisać w tym temacie.
       
      Pozdrawiam rafik256
    • Przez Tekila
      Posiada ktoś instrukcje napraw skrzyni biegów Massey Ferguson 3085 skrzynia 16x16
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj