Skocz do zawartości

Polecane posty




Wiadomość z agroFakt.pl




lukbold    411

komp odłacza naped przy chyba przy 14km/h. nieważne. podaj prąd bezp na elektrozawór i sprawdź czy wyłaczy..... jak nie to mechanika padła bo domniemywam że pompa sprawna, kierownica lekko chodzi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


lukbold    411

sprzegło napedu może miec nieszczelność bo jeśli olej do niego dochodzi (elektorzawór sie otwiera) a nie rozłącza to już innej opcji raczej nie ma na moje oko

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tomek73    188

Nie wiem jak w MF  ale w  Case, NH  i JD jak prąd jest na cewce to napęd  nie działa, dopiero jak prąd zaniknie to działa napęd.

 U mnie teraz coś się stało i napęd przestał działać wypinałem  kostkę z  cewki i napęd był.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

czmochu97    16

Ja miałem w John deere, że śruba była odkrecona od pedałów hamulca ( przedni napęd Załącza się przy wciśnięciu pedala hamulca) i powodowało to, że przód był włączony ciągle. Zobacz czy światła stóp się świecą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach



agromatik    182

Ten ciągnik ma załączanie przedniego napędu elektrohydrauliczne? Jak tak to przy pedale hamulca, obok włącznika stopów, powinien być także włącznik przedniego napędu który załącza się go podczas hamowania. Padł on albo przekaźnik od tego obwodu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jezeli dochodzi napięcie na cewkę, a nie rozłącza napędu to nie ma co szukać winy w elektryce, trzeba zmierzyć ciśnienie i jak nie reaguje na napięcie to brać się za kosz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

lukbold    411

Ten ciągnik ma załączanie przedniego napędu elektrohydrauliczne? Jak tak to przy pedale hamulca, obok włącznika stopów, powinien być także włącznik przedniego napędu który załącza się go podczas hamowania. Padł on albo przekaźnik od tego obwodu.

Chłopie a wiesz co to jest autotronic? jaki przekaźnik? no weź se daj spokój w temacie o którym nie masz bladego pojęcia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kamillo96    3

gdy prędkościomież nie działa to jest wina jego miałem to samo napęd chodził bezprzerwy ponieważ rozłączanie napędu następuje gdy ciągnik ruszy i musi mieś sprawny prędkościoniez żeby autotronic wiedział że ciągnik ruszył przez podanie prędkości , gdy gasisz ciągnik napęd sie zalancza samoczynnie bo nie ma ciśnienia na załanczaniu napędu i ściska tarcze dopiero gdy ciągnik jest odpalony i dostanie sygnał od autotronika że ciagnik ruszył i daje cisnienie na napęd i go rozlancza zwalniając tarcze . Przeczytaj instrukcje obsługi. A jak nie masz pojęcia o naprawie to lepiej oddaj go mechanikowi bo jeszcze cos zepsujesz hehe :D naprawiałem u siebie to samo prędkościomiez nie działał i jężdzilem na napedzie ztarło opony i rozwaliło tuleje i wałek ataku przedniego napedu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Misiaul    16

Witam

Podepne się pod ten temat.

U mnie jest odwrotna sytuacja w MFie 3060, napędu nie załącza. Kontrolka się świeci, a napędu brak. Przeczytałem w innym temacie że może być uszkodzony wałek ataku w przednim moście(albo coś innego nie pamiętam już dokładnie). No to zdjąłem wałek co idzie do przedniego mostu i przekręciłem tym wałkiem. Widać że krzyżaki przy kołach się ruszają, a jak mocniej przekręciłem to zaczęły się koła wolno kręcić. I przy okazji jak był zdjęty wał, to brat jechał powoli,, a ja obserwowałem czy wałek wychodzący ze skrzyni się kręci. Kręcił się (nawet przy wyłączonym napędzie- nie wiem czy za wolno jechał czy po prostu tak ma być). I teraz przyszła kolej na elektrozawór, Mógł on się zaciąć ? I czy do wyjęcia elektrozaworu trzeba spuszczać olej, czy nie da rady go wyjąć i nie spuszczać oleju ze skrzyni ?

Pozdrawiam  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach



Tduda    1

czujnik predkosci jazdy moze tam jest problem umnie jak nie mogłem rozłoczyć przedniego napedu to wyjołem ten czujnik przeczysciłem i po problemie znajduje sie miedzy rozdzielaczem hydrauliki a zbiornikiem paliwa  wkrecony w obudowe skrzyni

Edytowano przez Tduda

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

lukbold    411

hmmm czyszczenie czujnika... bardzo ciekawe. wytarłeś go a za chwile znów był w oleju a Ty myslisz że naprawiłeś :D predzej go odpowiednio głeboko wkręciłes albo po prostu wtyczka nie łączyła

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tduda    1

znaczy sie po wyjeciu czujnika wytarciu go szmatką do sucha przeczysciłem go drobnym papierem sciernym bo nie było widac tego srebnego trzpienia w srodku czujnika fakt ze jak wkrecałem to dotąd ze aż zapar sie o koło talerzowe i pózniej cały obród odkreciłem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


andrewk    72

Dziś przydarzyła się dziwna sytuacja. Wczoraj odpowietrzałem sprzęgło. Stan oleju po operacji jest deko poniżej min. Dziś musiałem ruszyć ciągnik i ku mojemu zdziwieniu nie rozłączyło przedniego napędu. Kontrolka się nie świeci na desce ale napęd trzyma. Po naciśnięciu na przycisk od napędu zapala się kontrolka i co kilka sekund gaśnie na sekundę i tak w kółko. Przy tym pulsowaniu kontrolki ciągnik raz zwalnia raz przyspiesza. Nie mam pojęcia co może być tego przyczyną. Prędkość pokazuje ok więc czujnik prędkości chyba jest dobry - chyba, że do napędu jest jakiś inny niż ten co daje sygnał na licznik. Światła stopu się palą po naciśnięciu hebla więc to też chyba odpada. Stan oleju może mieć jakiś wpływ ? I teraz najciekawsze.... Po zgaszeniu ciągnika i ponownym odpaleniu szarpnęło nim i napęd się odpiął. Przejechałem się i wszystko jakby nigdy nic działało. Czuć jak rozłączał i przy hamowaniu się włączał. Po włączeniu przyciskiem kontrolka nie wariowała. Sam już nie wiem co się dzieje... Gdyby ktoś miał jakiś pomysł co sprawdzić byłbym wdzięczny gdyż chcę wszystko posprawdzać zanim wejdę w pole ;)

 

PS. pacjent 6150 dynashift, wszystko inne działa bez zarzutu

Edytowano przez andrewk

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Najpierw uzupełnij olej, może teź zawiesił Ci się zelektrozawór, możesz go rozebrać zobaczyć jak wyglada i przeczyścić, sprawdź też czy za kazdym razem dochodzi napięcie na cewkę. Zobacz też czy napewno rozłącza ci się ten napęd jak już dostaje obciążenie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez dawid1983
      WITAM MAM PYTANIE CZY DO MF 3070  PRZED POMKA PALIWA MOGE ZAMONTOWAC JAKIS DODATKOWY FILTERK  ZEBU ZBIRAL TEN CALY SYF ZE ZBIORNIKA A NIE POMPKA PALIWA  JAKI TEN FILTERK ZAMONTOWAC PROSZE O PODPOWIEDZ MOZE KTOS MA COS TAKIEGO ZROBIONE JAKIES ZDJECIA
    • Przez dawid199303
      Witam, nie mam lewego kierunkowskazu, najpierw zaczął szybko mrugać to myślałem że któraś żarówka poszła ale po chwili kontrolka od lewego jak go włączyłem zaczęła świecić ciągle i coś wyje, jak wyłączę to przestaje, na awaryjnych mrugają tylko prawe lewych brak ale kontrolki dwie mrugają. żarówki całe bezpieczniki też 
    • Przez Nacki10
      Witam 
       Kilka dni temu zawiesiły mi się szczotki w Alternatorze. Więc kupiłem cały regulator ze szczotkami nowy. Po zamontowaniu niby ładuje ale występują inne problemy. Jeżeli silnik pracuje na obrotach około 800-1000  świeci kontrolka od ładowania, jeżeli dołoże do 1400 kontrolka zgaśnie i jest ok. ale jak przekrocze 1400 obrotów zaczyna migać półbiegi skrzyni AB i CD na przemian. Zaznaczam Ciągnik był myty miesiąc temu i byłem dwa razy używany i było wszystko dobrze a od wtorku jak chciałem przeprowadzić to się wszystko zaczeło 
       
      Z góry Dziękuje 
    • Przez Masterek24
      Witam
      Dzisiaj umyłem przed zimą ciągnik. Po myciu odpaliłem i podczas jazdy nie działa żaden półbieg. Jak zatrzymam ciągnik to każdy półbieg wchodzi i jaki sobie wbije i ruszę to na takim jadę tylko problem że podczas jazdy już zmienić nie mogę nie działają o co chodzi ??
    • Przez djarcik
      Witam forumowiczów! W związku z tym że ostatnio pojawił mi się problem przy moim MF 3080 tworzę ten temat aby pomóc innym poszukującym. W moim MF komputer został już dawno przerobiony na przekaźniki, jeszcze zanim go kupiłem. Teraz pojawił mi się problem z przełączaniem skrzyni na żółw/zając a także z rozłączeniem przedniego napędu. Jak wiadomo w tym ciągniku często wiąże się to z awarią komputera sterującego skrzynią. U mnie komputer jest odłączony natomiast jest zrobiona BARDZO prowizoryczna przeróbka na przekaźniki. Do tej pory działało jednak coś musiało paść i chcąc to naprawić niestety nie mogę dojść do ładu i składu z tym. Chcę zrobić instalację na nowo jednak byłbym wdzięczny jakby ktoś ogarnięty na schemacie rozrysował jak takowa instalacja ma wyglądać jakich użyć przekaźników oraz jak to wszystko połączyć. Temat przekaźników był już w wątkach poruszany jednak schematu nie znalazłem jak to dobrze zrobić. Liczę że ktoś pomoże i mi i innym forumowiczom którzy mają podobny problem.
×