Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Mechamaniak    6

Z tego co wiem, to perkins nie tylko do traktorów produkował silniki, więc może to mogłoby się udać ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9227

Możesz zmienić tryby w różnicowym tylko na takie same z zazębieniem skośnym z zetora. Nic innego tam nie wykombinuje, Chyba że ktoś policzy i wykona zestaw o innym przełożeniu niż orginalne pasujący do C-360.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

właśnie o to mi chodzi - najtańszy sposób bo tylko max dwie zębatki przerabiasz w wykolejnicach musisz 2x dwie zębatki. 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9227

Mi chodziło o wałek atakujący i koło talerzowe na mechaniźnie różnicowym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetores    16

Możesz też przerobić jeden bieg. Jeden tryb to koszt 150/200 zł, hartowany. Na miejscu powinień raczej wszystko wyliczyć, trzeba podač aktualna prędkość na danym biegu, i jaką chcemy osiągnąć
co do kół to lepiej by przednie były szersze że względu na prowadzenie


Zetor 7540
Zetor 5320
Ursus C330-M

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
majkel207    21

czyli podmiana trybów od piątego biegu, załóżmy żeby był szybszy o 15% jest możliwa i to w miarę tanio?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetores    16

Możliwość zawsze jest, tylko czy da radę rozpędzić silnik. Czasem się okaże że będziesz częsciej musiał jechać 4 biegiem , bo na 5 nie uciągnie


Zetor 7540
Zetor 5320
Ursus C330-M

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
majkel207    21

miałem duże koła, felgi 38 i nie było problemu z rozpędzaniem ani stabilnością, jestem sadownikiem i nie ciągam nim ciężkich rzeczy, ale musiałem te koła zmienić bo były za duże i szerokie do sadu, chciałbym teraz podobną prędkość osiągać lub nawet deczko szybciej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Piątka to chyba bezpośrednie zazębienie? Czy nie lepiej dać dorobić talerz i trybo atakujące w różnicowym lub w reduktorze zamienić tryba od skrzyni i od tryba atakującego mechanizmu różnicowego oraz na wałku pośrednim tam? oczywiście mamy wtedy 4,28 raza większą prędkość niż na szosowych oczywiście nie wiem czy się to tam zmieści? po przełożeniu kolejności. Dodatkowo wtedy ludzie korzystając z 4x4 z wałka pośredniego musieli by albo zrezygnować albo inne przełożenie sobie zrobić. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alamo    1514

Tak,z wałka I stopnia,którego zazębienie łapie pierścień przesuwny, ustalony na górnym wałku skrzyni,który przebiega do reduktora i do trybu atak.Nie da się tu nic przerobić.Zmniejszając koło talerzowe,dorabiając go, oraz  tryb atakujący,to dało by to nam większe obroty napędu.Nigdy nie zaglądałem do przełożeń zwolnic,może tam jest możliwość przeróbki? dorobienie innych trybów,ponieważ jak wiemy są dwa czy 3 rodzaje zwolnic,o ile się nie mylę szybsze zwolnice mają ząbek mniej?Chyba tam siedzą dwa tryby,pierwszy daje napęd na wałek napędowy koła,jego łatwo da się zmniejszyć,pozostaje wałek dajacy naped na koło?,ten wałek ma stały tryb,który trzeba byłby powiększyć,o ząbek więcej trybu wałka napędu zwolnicy c 4011,pozostaje pytanie czy w obudowie zwolnicy wystarczy miejsca?ursus-c-360-kolo-zebate-zwolnicy-obudowa

Edytowano przez Alamo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
escha    13

Nie matakiej opcji. Piatka to jesst bezposrednie polaczenie walka sprzeglowego z walkiem wychodzacym ze skrzyni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mechamaniak    6

Tak, to prawda, co najwyżej pozostają modyfikacje przy moście, lub czwartym biegu (wykonać przełożenie szybsze od piątego biegu, jeśli się da).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alamo    1514

Moim zdaniem zwolnice,to najprostsza i najtańsza droga do modyfikacji.

O ile zmieści się nieco większy tryb od strony wybrzuszenia zwolnicy (patrz obrazek),duży tryb obok niej trzeba byłoby zmnijszyć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetores    16

Czy tak tanio nie powiedziałbym. Musimy zmienić cztery tryby. A przerabiając skrzynie tylko dwa.
Do tego zwolnica jest bardziej obciążona cały czas.
A w skrzyni większe obciążenia tylko na 4 biegu- tu jedynym minusem było by że trzeba wrzucić z 3 na 5 bieg, a potem Na 4.
Ci co by chcieli przerobić skrzynie radziłbym spróbować włączyć trzeci bieg a potem piąty i zobaczyć czy silnik da radę. Lepszym pomysłem było by przerobienie drugiego biegu moim zdaniem


Zetor 7540
Zetor 5320
Ursus C330-M

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel94    21

Więc tak, krótko i na temat ;) C-4011 przy 2200 obr/min będzie jechać 27,48 km/h przy 2400 obr/min 29,98 km/h. To, że C-4011 z 3P poleci 40km/h to jak widać, trochę mija się z prawdą ;) W skrzyni nie da rady zrobić nadbiegu zamiast 4, ponieważ niemożliwe jest dodatkowe pomniejszenie trybu 4 żeby otrzymać wyższe obroty skrzyni. W zwolnice też się nie zaingeruje bo 12z półoś od C-4011 na styk przechodzi przez otwór. Jedynie mógłbyś poszukać jakiegoś ataku od szybkiego Zetora, ale wydaje mi się że nie warto się za to brać bo korpusy mogą być inne. Poza tym C-360 jest za małym ciągnikiem żeby go okiełznać przy 35-40 km/h. Jechałem Pronarem 1025 40km/h to miałem pełno w gaciach, co dopiero C-360...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
majkel207    21

weź do swoich obliczeń duże koło na feldze 38 od 4512,co do niebezpieczeństwa ja latam NH sadowniczym o szerokości 120cm 42km/h, wszystko zależy od drogi i podczepionego sprzętu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9227

Zostaje założenie zwolnic od C-4011, szybki atak od Zetora w wersji eksportowej i koła tylne 36. Da to w sumie około 30km/h zamiast 24-25 w wersji standard. Czy warto ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alamo    1514

Czwarty bieg włącza się przez pierścień przesuwny na górnym wałku,przez który włączamy też 5 bieg,dlatego niemożliwe są tu żadne zmiany.Co innego 3,2 i jedynka,tu jest pole do popisu,zazębienie odbywa się na zwykłych trybach,im większa prędkość tym na dolnym wałku średnica trybu będzie większa i mniejsza dla górnego (patrz 3 bieg) i tu bym zwrócił szczególną uwagę,jak duży tryb dolny posiada 3 bieg,trzeba byłoby dużego dolnego trybu,myślę że co najmniej z 27 cm średnicy.Zamontował bym go,na pierwszym biegu, (mamy przecież terenowe) zwrócił bym uwagę na okienko w skrzyni od dołu,najlepiej w tym miejscu bym go ustalił,jeżeli tryb miałby wystawać poza ściankę skrzyni,w okienku można wyciąć otwór,obrobić blachą,pospawać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
igor10246    380

chłopaki kombinujecie u nas to tylko reduktor przerabiają i c 360 normalnie leci 35 km/h przy 2000 rpm tylko to jest już prędkość dosyć niebezpieczna jak zmienisz opony na większe to zyskasz te 5 km/h ja życzę powodzenia to jest prędkość zabójcza 


Polak, perkusista, rolnik, mechanik amator

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alamo    1514

chłopaki kombinujecie u nas to tylko reduktor przerabiają i c 360 normalnie leci 35 km/h przy 2000 rpm tylko to jest już prędkość dosyć niebezpieczna jak zmienisz opony na większe to zyskasz te 5 km/h ja życzę powodzenia to jest prędkość zabójcza 

 Reduktor na przyspieszaczu nie uzyskuje napędu z koła pośredniego,które można byłoby powiększyć,przeniesienie napędu reduktor podaje pierścieniowo łącząc wał napędowy skrzyni z wałkiem ataku koła talerzowego,więc to co napisałeś jest wymysłem.

 

EDIT. prawdopodobnie jedyne rozwiązanie to wałek I stopnia,jest on z zespolonym trybem,ten tryb napędza dolny wał (utrybiony) skrzyni biegów,od 1 do 4,z wstecznym włącznie,należałoby zrobić wałek I stopnia z większym trybem,a dolny zmniejszyć

Edytowano przez Alamo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mechamaniak    6

Prawdopodobnie jedyne rozwiązanie to wałek I stopnia,jest on z zespolonym trybem,ten tryb napędza dolny wał (utrybiony) skrzyni biegów,od 1 do 4,z wstecznym włącznie,należałoby zrobić wałek I stopnia z większym trybem,a dolny zmniejszyć

 

To chyba moim zdaniem byłby najrozsądniejszy pomysł do takowych modyfikacji, o ile możliwy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Dariusz123456789
      Witam nie mogę uzyskać wysokiego pedału hamulca prawego zetor 72 11 ( nowa pompka,wyrównywacz, przewód cylinderek i szczęki proszę o pomoc
    • Przez ZimowyZolnierz
      mam problem z zetorem 9540 jak w tytule traktor po wciśnięciu pedału sprzęgła hamuje, od czego zacząć poszukiwania? Dodatkowo jak obsługiwać wzmacniacz momentu obrotowego (pierwszy traktor z tego typu bajerami) skrzynia 4 biegowa.
    • Przez toobek
      Witam. Mam taki problem, mianowicie orałem zawsze moim Zetorem 7211 pługiem 3 skibowym Unia Grudziądz. Orałem zawsze na trybie pracy hydrauliki POZYCYJNA i ustawiałem głębokość kołem pługa. Wszystko szło pięknie orka ładnie szła. Niestety mam bardzo zakamienione pola i postanowiłem przetestować pług z jakimś zabezpieczeniem. I tak przetestowałem już 3 pługi. Problem polega na tym że te pługi były cięższe, brały szerzej na skibę i na POZYCYJNEJ i kole podporowym ciągnik nie mógł uciągnąć nawet mój obecny pług Unię TUR 35. Przestawiłem więc tryb pracy hydrauliki na MIESZANA i ciągnik bez problemu ciągnie pług nawet przy głębokiej orce tylko nie mogę ustawić głębokości orki. Raz głębiej raz płyciej. Gdy przednie koła wpadną w dołek to pług potrafi wyskoczyć gdy wjadą na górkę to pług zagłębia się po ramę. Proszę o radę czy da się coś z tym zrobić czy jednak muszę wrócić do starej uni Grudziądz. Myślę nad pługiem obrotowym chociaż 2 skibowym ale boję się że będzie to samo. A pola mam nie regularne zakamienione i teren górzysty. Jest jakaś rada na to z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam!
    • Przez ZimowyZolnierz
      Witam w katalogu części naszego Zetora występują 4 świece żarowe w głowicy, natomiast fizycznie mamy świece płomieniową w kolektorze. Czy to oznacza że głowica jest nieoryginalna czy w starszej wersji z mostem zetorowskim po prostu tak jest? Oraz mam mega problem z rozruchem, w mrozy jak złapie początkowo chodzi na jeden cylinder, pora się szykować do remontu?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj