Skocz do zawartości

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Mechamaniak    1

Witam.
W mojej c-360 zbliża się pora remontu układu jezdnego. Traktor służy mi do zrywki nasiębiernej drewna. Dużo muszę jeździć drogami utwardzonymi, często na spore odległości i na pusto.

Z racji zbliżającej się ingerencji w układ przeniesienia napędu chciałbym zwiększyć prędkość maksymalną swojej c-360 i w związku z tym mam kilka pytań:

1) szybka skrzynia zetorowska- czy posiada ona piąty bieg z tzw. nadbiegiem (nie tak jak w c-360, czyli równe obroty ataku z wałkiem sprzęgłowym/silnikiem), czy większą prędkość uzyskano poprzez zmianę przełożeń tylnego mostu i/lub zwolnic?;

2) jak skonstruowana jest skrzynia biegów w zetorze 4340 (kompatybilność z c-360, czy pasowałaby w miejsce skrzyni od c-360), jak tam wyglądają przełożenia tylnego mostu i zwolnic?

3) czy jest możliwość następujących przeróbek w skrzyni c-360:

-odwrócenie zasady działania reduktora (terenowe), tak, aby stał się on przyśpieszaczem- biegów terenowych praktycznie nie używam;

-zamiana miejscami trybów jednego z biegów, wytoczenie dwóch trybów o innym przełożeniu dla np. 4-tego biegu- z 3 na 5 wrzucę bez problemu, a w lesie i tak najczęściej używam trzech pierwszych biegów;

4) czy ktoś mógłby mi obliczyć obwody kół R28, R30, R32, R34 z oponami 16,9?

Wiem, że zaraz dostanę mnóstwo odpowiedzi, że nie zapanuję nad c-360 lecącą 50km/h jak chiński skuter. Prawdopodobnie jest to prawda, ale z miękkim przodkiem (może nawet ze zwrotnicami od 914), oraz układem o właściwej geometrii bez luzów będę próbować. Jeśli nie uda mi się to będę się cieszył również z tych 30 km/h, ale osiąganych przy np. 1600 obr.min :) Będzie oszczędniej, ciszej i zdrowiej dla silnika, a obciążenia na pusto to on nie ma (chociaż na asfalcie nawet z pełną przyczepką 5mp sosny na 5-tym biegu i max obr. wjeżdżał pod strome pagórki bez znacznego spadku prędkości obr. i liniowej. Gorąco proszę o odpowiedzi ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetores    16

R28
Czyli sredjica 28 cali
L=28*π= 28*3,14= iles cali
Iles cali*2,56= iles centymetrow


Zetor 7540
Zetor 5320
Ursus C330-M

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maniek101    106

up w ten sposób obliczyłeś obwód felgi a gdzie oponę zgubiłeś? 

 

kółko 16.9-28 ma ~143cm x 3,14 = ~449cm obwodu

30calówka będzie miała 148cm x 3,14 itd itd

każdy cal to dodatkowe 2.5cm średnicy tak to wygląda w teorii 

Edytowano przez Maniek101

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Maniek101    106

Ty liczyłes ze r30 to promienien. A to jest srednica

Wiec r30 ma obwod: 76,2 cm * π

π to około = 3,14

A cal 2,54 cm

Tu jest tylko felga liczona.

 tak np 28 czy 30 cali  to średnica felgi nie wiem co drążysz? obliczenia podałem prawidłowe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mechamaniak    1

Zatem z obliczeń wychodzi mi, że różnica dla koła r28 a r34 na oponach 16,9 to 'tylko' nieco ponad 3km/h, to i mało i nie mało, bo jednak około 10% różnicy prędkości.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mechamaniak    1

Dla kół 14,9/28, oraz 18,4/34 różnica prędkości to już 6 km/h, ale to tylko dywagacje, na pewno nie założę takich kół bo coś nie wytrzyma...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mechamaniak    1

Czy ktoś może dokonywał przeróbek przyspieszających c-360?

EDYCJA:
Może ktoś ogólnie zna przełożenia tylnych mostów/zwolnic dla różnych zetorków, tak aby po prostu kupić atak i kosz satelit ze skośnymi zębami i taki wstawić?

Edytowano przez Mechamaniak

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wlamaj1    34

W zetorach 52xx - 77xx  "szybką skrzynię"  - niestety tylko 30 km/h - uzyskiwano za pomocą innego przełożenia na zwolnicach (i ewentualnie w przednim moście).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mechamaniak    1

Aha. Jaka jest różnica w przełożeniu mostu pomiędzy zetorem 52xx a c-360/4011?? Bo z tego, co wyczytałem, to zetor ma sporą różnicę w przełożeniu zwolnic (większe przełożenie).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mikruss    77

było kilka wersji skrzyń w zetorze.

Zwykły 7711 był szybszy na felgach 34" od Zetora 7211  który tez ma takie dołoże (przejscie z 28" na 34: zrobilismy parę lat temu w domu) i nie osiąga 30km/h, gdzie 7711 ok 30-32 km/h

Do tego u kuzyna jest 7711 w wersji eksportowej na felgach 30" i gania on ponad 30 km/h więc ma jeszcze inne przełożenie. Po założeniu 34" jechał by pewie ok 36-37 km/h

Edytowano przez Mikruss

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adi96    910

Jak ty chcesz sobie tryby zmienić że gdzie 3 a gdzie 5 w ogóle pierwszy raz słyszę.Możesz wstawić zowlnice i połosie od 4011 i będzie szybciej leciał  i atak zetora żeby było ciszej i można podkręcić na pompie 2800 ale te silniki powyżej 2200 nie lubią  tak wysokich obrotów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mechamaniak    1

Hmm, miałem na myśli zrobienie jednego biegu "superszybkiego", ale po zastanowieniu to jednak tej czwórki brakowałoby. Może wykonanie trybów stałego zazębienia w taki sposób, aby każdy bieg był szybszy, a czwarty bieg był szybszy niż piąty (miał nadbieg, bo piątka ma obroty 1:1 z wałkiem sprzęgłowym)? Najwyżej dla bardzo wolnych przełożeń włączałoby się reduktor...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rolnik2517    385

załóż zwolnice od ursusa c 4011 opony 16,9 30 lub 16,9 32 lub 16,34 i silnik 3p i poleci ci 50 na godzinę 

tutaj masz c 4011 3p tylko na ogumienie 12,9 28 https://www.youtube.com/watch?v=QI_MjDXHcbE 

do tego atak zetora żeby był cichszy 

Edytowano przez Rolnik2517

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    677

Myślę raczej że tak. 60-ka nie jest wstanie jechać z prędkością 50km/h.  Bez ingerencji w przełożenia lub silnik z  większymi obrotami  i to sporo to niemożliwe.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rolnik2517    385

przy takiej modyfikacji to jedynie sprzęgło w lesie dostanie w d*pę skrzynia raczej powinna wytrzymać  ;) a tylny most jest  podobny albo taki sam jak w zetorach 7745 tylko ma inny tryb   -_-  silnik 3p da moment obrotowy jedynie czego bym się  obawiał to hamulce że z ładunkiem nie dadzą rady 

jak ta 4011 wyciąga 40 km/h to większe koła to  będzie  już blisko 50 km/h

jeśli się mylę to mnie poprawcie 

Edytowano przez Rolnik2517

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    511

mają ludzie fantazję  :lol:

sama opona o kilka procent większej średnicy i już piszą że jedzie 10km/h szybciej  :lol:

różnica nie będzie większa niż 2-3km/h między 14.9 a 16.9 przy 360

i od razu uprzedzam, darujcie sobie bajki że mierzone samochodem i pędzi 40 czy 50, bo taki pomiar możecie sobie w buty wsadzić


Polska B

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rolnik2517    385

ale tu by były opony 16,9 30 czyli wyższe niż oryginalne 14,9 na 28 i pisałem  że 50 km/h nie pojedzie ale tak z 45 km/h jest w stanie wyciągnąć tylko silnik 3p i zwolnice od c 4011 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamilc360    11

Może mi ktoś wytłumaczyć dlaczego każdy uważa że 3p jest szybszy? Posiadam 3p i c-360 i jakoś nie widzę różnicy w prędkości.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez agronomek
       mam masseya 6180 i ciągnie tylko 30km/h bo na 4 biegu .nie dziala power shift- jak go odblokowac? z gory dziekuje:)))
    • Przez wojtek918
      Witam wszystkich. Chce wymienić olej w skrrzyni mojego Mf 8110 chcialem zapytac czy ktos z was to juz robil jesli tak to prosze o porady ile oleju mam kupic i jak to robic po koleji????
    • Przez goolman19
      Tak jak w temacie chodzi mi o biegi, a dokładniej gdy jadę na szosowych nagle kontrolka " ta co pokazuje żółwia i królika" gaśnie i MF pozostaje bez biegu jest on
      włączony ale nie jedzie. Dopiero po chwili jak przełączę na żółwia MF jedzie, ale nie chce się przełączyć z powrotem na zająca ;/ dopiero po chwili się zapali lampka i wtedy dopiero idzie przełączyć na zająca i wrzucić bieg ;/ czasami nawet zgrzyta jak sie puszcza sprzęgło ;/ Słyszałem że powodem może być jakiś elektromagnes co jest na bloku koło skrzyni ;/ Jeżeli ktoś wie co to może być prosiłbym o posta pozdr...
    • Przez Peron
      Witam. Kupiłem jakiś czas temu 6180, od razu przeszedł remont skrzyni. Popracowałem dzisiaj z połtorej godzinki w polu z pługiem. Skrzynia jest bardzo ciepła. Czy to normalne, czy może jest jakiś problem?
    • Przez piciaj
      Witam.
      Mam prosbe do was forumowicze, moj ferdek po 3 latach prawie bez awaryjnej pracy zaczal mi swirowac ze skrzynia, zaczelo mi sie to dziać jak siałem zboże, agr upr-siewn , wrzuce jedynke szosowa niezaleznie czy mam polbieg czy nie i wypycha dzwignie, ciągnik staje, ale dwojka jest , a czasami na odwrot jak jest jedynka to dwojke gubi,I mam teraz takie pytanie, czy nie stanie sie nic wiecej jak jeszcze troche na tej awarii pojeżdze?? mam do zaorania pare hektarow i dopiero pozniej bede naprawiac bo i tak orze na 4 polowej, drugie pytanie jest typowe, co to może byc czy ktos to juz miał? czy trudno i drogo jest to naprawic??? chodzi mi chociaz o jakies informacje ktore moga mi to przyblizyc, bo i tak chce zdjac boczna pokrywe z dzwigniami biegów
      za informacjwe dziekuje, pozdrawiam
×