Gregor56896

Ciśnienie hydrauliki Renault 133.14

Polecane posty

Gregor56896    0

Jakie powinno być ciśnienie na wyjściu z hydrauliki w Renault 133.14?  Ewentualnie jakie zakresy powinno przyjmować (wolne a wysokie obroty, ciepły a zimny silnik)?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Przyjacielu.

Po pierwsze: jeśli obroty nie miałyby znaczenia producenci pomp hydraulicznych projektowaliby je na jak najmniejsze możliwe obroty, nawet 20-40 obr/min a tak nie jest. Każdy producent pomp zamieszcza obroty znamionowe swoich produktów, czyli obroty przy których pompa powinna pracować zapewniając odpowiednie parametry (ciśnienie i wydajność). Z prędkością obrotową związana jest nierozerwalnie sprawność pompy.

Nie jest tak, że przy 700 obr/min (obroty silnika) masz 180 bar.

 

Po drugie: gdyby temperatura nie miała wpływu na ciśnienie żaden producent ciągników nie montowałby zbędnych podzespołów w postaci chłodnicy oleju. Jeszcze jedna sprawa: gdyby tak było można by zalewać układ olejem z najniższej półki i najgorszej klasy jakości ze względów ekonomicznych.

Wraz ze wzrostem temperatury olej staje się rzadszy a tym samym ciśnienie w układzie spada. Im lepszej jakości olej tym wpływ temp. jest mniejszy, ale jest.

Oczywiście instalowane są pompy z pewnym zapasem a ciśnienie jest utrzymywane na odpowiednim poziomie za pomocą regulowanego zaworu przelewowego. To zadaniem zaworu jest utrzymywanie stałego ciśnienia niezależnego od obrotów i temperatury, ale w rozsądnych granicach.

 

Najgorszym wynikiem będzie obciążony stan, gdy obroty silnika są na poziomie biegu jałowego a temperatura oleju jest najwyższa (powiedzmy 100oC).

Najlepszy wynik osiągniemy, gdy olej będzie zimny, zaś obroty silnika będą zbliżone i równe znamionowym.

Aby zminimalizować te zmiany należy stosować olej o odpowiedniej jakości, który zawiera zestaw dodatków uszlachetniających.

 

Ciśnienie powinno wynosić 180 bar.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ja przyjacielu nie chciałem koledze wykladu z hydrauliki wykladac napisałem to co wiedziałem krotko i na temat a z tobą ze wszystkim się i tak nie zgadzam ale niech tak zostanie odnosnie obrotów  nie mówiłem o20 obr tylko jak silnik pracuje np,na 800 to przedewszystkim wzrasta wydajnośc a jeśli chodzi o temperaturę to sprubuj dobrą pompę zblokować zawór przelewowy zablokować i rozdzielaczem podaj do końca na jakiś siłownik to zobaczysz czy na wolnych obrotach nie osiągniesz np 400bar i co będzi dalej nie muszę wyjasniać ,proszę nie odbierz tego złośliwie ,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dzikidaniel    227

AlaCapone, teraz Ty mocno pogoniłeś kolegę chociaż dobrze odpowiedział: na sprawnej hydraulice ciśnienie powinno wynosić ok 180 bar niezależnie czy przy obrotach znamionowych czy krańcowym zakresie obrotów. Robisz wykład o czymś co nie ma raczej znaczenia dla autora.

AD1. Jeśli przy 700rpm nie masz 180 bar to albo masz olej do zmiany, albo masz słabą pompę bądź inną przyczynę spadku ćiśnienia w hydraulice. Tyle ma być, jeśli nie ma to coś już niedomaga. Pompy są projektowane tak by w danym max zakresie ich działania dawały odpowiedni wydatek oleju, przy tym zachowując adekwatną cenę do tego. No bo po jaką cholerę kłaść pompę do ciągnika 100KM o wydajności 60l/min przy 700 rpm? Masz wtedy grubo ponad 200l/min przy max rpm silnika.

AD2. Takie podzespoły jak chłodnica oleju są po to by podnosić sprawność układu hydraulicznego - i zarówno pompa jak i jakość oleju za nią odpowiadają. Podnosisz temat zaworu przelewowego: właśnie dlatego on tam jest by ciśnienie utrzymywać na odpowiednim poziomie, jeśli otwiera się za wcześnie/za późno układ nie działa tak jak był zaprojektowany. Tak samo jest gdy pompa czy rozdzielacze maja przecieki a jakość oliwy pozostawia wiele do życzenia - ciśnienie jak i wydajność spada. Jak układ jest sprawny to czy będzie 700rpm czy 2400 rpm ma być 180 bar i koniec tematu.


C328, U-912, R 103-54, Ares 710, Ares 630

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
corrado    401

A ja wam powiem tak sami sobie na wzajem dajecie wykłady a kolega zapytała jasno i prosto. 


„Uważajcie na ludzi, którzy się nie śmieją. Są niebezpieczni”

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez lukasz3564
      Witam poszukuję drzwi lewych do renault 9034 TX jeśli ktoś posiada proszę o wiadomość.
    • Przez MarcinKa
      Witam
      Może ktoś podpowie czy jest jakis zawór czy jakaś inna przesłona czy jakby tam zwał na przejściu pomiedzy zbiornikami górnym a tym pod kabina??
      Pytam bo lalem paliwo i zapełniłem górny na maksa i nie poszlo w dolny dopiero jak przejechałem na pole to paliwo spadło do dolnego zbiornika...
      Dziwne trochę,przewód łaczacy oba gruby jest powinno samo lecieć nie ma zadnych kraników nie wiem co za przypadłość...
      Ktoś coś??
    • Przez Mati3005
      Witam, Panowie mam pytanie odnośnie ustawienia balansera, tłumika drgań zwał jak zwał, przy remoncie silnika mechanik nie zaznaczył położenia wału względem ustawienia balansera, i teraz podczas pracy są odczuwalne drgania na ciagniku, nie wiem jeszcze jak z sila przy ciężkiej pracy bo na razie tylko pracował z opryskiwaczem ale takich drgań przed remontem nie było wiem ze ma być ustawione dwa skrajne tłoki w GMP i teraz pytanie czy jest gdzieś na kole od wału oznaczenie tego czy czeka mnie metoda prób i błędów ze śrubokrętem we wtrysku?? 🙂 na balanserze jest oznaczenie na kole zębatym, za pomoc dziękuję 
    • Przez Wojtas974
      witam tak jak w tytule, nie mogę wrzucić tych biegów, 3 i 4 wchodzi normalnie, ktoś miał podobny problem?
    • Przez BartekMaruszewski
      Witam. W mojej renówce pojawił się problem z włączającym się napędem, a mianowicie podczas jazdy bez różnicy czy wolno czy szybko, na niskich czy wysokich obrotach zapala się i po jakimś czasie gaśnie (albo nawet miga) kontrolka od ręcznego, co za tym idzie czuć i słychać jak zaczyna ciągnąć przedni napęd. Potrafi włączyć się nawet jadąc po drodze co jest dość uciążliwe. Jeśli ktoś orientuje się w czym może być  problem byłbym wdzięczny za odpowiedź. Renault 103.54 16x16  mechaniczna. Pozdrawiam 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj