News
Gregor56896

Ciśnienie hydrauliki Renault 133.14

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Gregor56896    0

Jakie powinno być ciśnienie na wyjściu z hydrauliki w Renault 133.14?  Ewentualnie jakie zakresy powinno przyjmować (wolne a wysokie obroty, ciepły a zimny silnik)?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5003

Przyjacielu.

Po pierwsze: jeśli obroty nie miałyby znaczenia producenci pomp hydraulicznych projektowaliby je na jak najmniejsze możliwe obroty, nawet 20-40 obr/min a tak nie jest. Każdy producent pomp zamieszcza obroty znamionowe swoich produktów, czyli obroty przy których pompa powinna pracować zapewniając odpowiednie parametry (ciśnienie i wydajność). Z prędkością obrotową związana jest nierozerwalnie sprawność pompy.

Nie jest tak, że przy 700 obr/min (obroty silnika) masz 180 bar.

 

Po drugie: gdyby temperatura nie miała wpływu na ciśnienie żaden producent ciągników nie montowałby zbędnych podzespołów w postaci chłodnicy oleju. Jeszcze jedna sprawa: gdyby tak było można by zalewać układ olejem z najniższej półki i najgorszej klasy jakości ze względów ekonomicznych.

Wraz ze wzrostem temperatury olej staje się rzadszy a tym samym ciśnienie w układzie spada. Im lepszej jakości olej tym wpływ temp. jest mniejszy, ale jest.

Oczywiście instalowane są pompy z pewnym zapasem a ciśnienie jest utrzymywane na odpowiednim poziomie za pomocą regulowanego zaworu przelewowego. To zadaniem zaworu jest utrzymywanie stałego ciśnienia niezależnego od obrotów i temperatury, ale w rozsądnych granicach.

 

Najgorszym wynikiem będzie obciążony stan, gdy obroty silnika są na poziomie biegu jałowego a temperatura oleju jest najwyższa (powiedzmy 100oC).

Najlepszy wynik osiągniemy, gdy olej będzie zimny, zaś obroty silnika będą zbliżone i równe znamionowym.

Aby zminimalizować te zmiany należy stosować olej o odpowiedniej jakości, który zawiera zestaw dodatków uszlachetniających.

 

Ciśnienie powinno wynosić 180 bar.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

ja przyjacielu nie chciałem koledze wykladu z hydrauliki wykladac napisałem to co wiedziałem krotko i na temat a z tobą ze wszystkim się i tak nie zgadzam ale niech tak zostanie odnosnie obrotów  nie mówiłem o20 obr tylko jak silnik pracuje np,na 800 to przedewszystkim wzrasta wydajnośc a jeśli chodzi o temperaturę to sprubuj dobrą pompę zblokować zawór przelewowy zablokować i rozdzielaczem podaj do końca na jakiś siłownik to zobaczysz czy na wolnych obrotach nie osiągniesz np 400bar i co będzi dalej nie muszę wyjasniać ,proszę nie odbierz tego złośliwie ,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dzikidaniel    41

AlaCapone, teraz Ty mocno pogoniłeś kolegę chociaż dobrze odpowiedział: na sprawnej hydraulice ciśnienie powinno wynosić ok 180 bar niezależnie czy przy obrotach znamionowych czy krańcowym zakresie obrotów. Robisz wykład o czymś co nie ma raczej znaczenia dla autora.

AD1. Jeśli przy 700rpm nie masz 180 bar to albo masz olej do zmiany, albo masz słabą pompę bądź inną przyczynę spadku ćiśnienia w hydraulice. Tyle ma być, jeśli nie ma to coś już niedomaga. Pompy są projektowane tak by w danym max zakresie ich działania dawały odpowiedni wydatek oleju, przy tym zachowując adekwatną cenę do tego. No bo po jaką cholerę kłaść pompę do ciągnika 100KM o wydajności 60l/min przy 700 rpm? Masz wtedy grubo ponad 200l/min przy max rpm silnika.

AD2. Takie podzespoły jak chłodnica oleju są po to by podnosić sprawność układu hydraulicznego - i zarówno pompa jak i jakość oleju za nią odpowiadają. Podnosisz temat zaworu przelewowego: właśnie dlatego on tam jest by ciśnienie utrzymywać na odpowiednim poziomie, jeśli otwiera się za wcześnie/za późno układ nie działa tak jak był zaprojektowany. Tak samo jest gdy pompa czy rozdzielacze maja przecieki a jakość oliwy pozostawia wiele do życzenia - ciśnienie jak i wydajność spada. Jak układ jest sprawny to czy będzie 700rpm czy 2400 rpm ma być 180 bar i koniec tematu.


C328, U-912, R 103-54, Ares 710

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
corrado    359

A ja wam powiem tak sami sobie na wzajem dajecie wykłady a kolega zapytała jasno i prosto. 


„Uważajcie na ludzi, którzy się nie śmieją. Są niebezpieczni”

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez BartekSzulc
      Witam. Mam problem w renault 103-54, mianowicie rewers nie zawsze wchodzi do tyłu, prawdopodobnie widełki rewersu sie podtarły. Mam pytanie jak sie do nich dostać? Trzeba rozpoławiać ciągnik lub zdejmować/unosić kabinę? Dodam że rewers jest mechaniczny, a skrzynia bez żłów zając, 4 zakresy po 4 biegi.
    • Przez krzysiek16m
      W tym temacie, prosiłbym o zamieszczanie instrukcje obsługi, katalogów części do ciągników marki Renault.
    • Przez dawid464
      witam mam pytanie czy silnik d226-6 rożni się czymś oprócz tubro od td228-6 mają one takie same pojemności, tłoki ???
      czy są morze to inne silniki różniąc się od siebie czy są dostępne części do td228-6 ????
    • Przez Bobas233
      Witam . Przynierzam sie do tego modelu renault . Prosze o plusy i minusy i ewentualne awarie w tym modelu ciągnika. Najlepiej posiadacze tego modelu i podobnych. Ciagnik ma rzekomo 8.5tys godzin i w stanie jest dobrym . Czekam na wypowiedzi .
    • Przez pawlox17
      Witam
      Posiadam Renault 95-14,mam problem z odpaleniem ciągnika,dałem do sprawdzenia głowice,okazało się,że są dobre. Pompowtryski są nowe,paliwo nie schodzi z układu paliwowego,akumulator i rozrusznik są nowe,świeca żarowa jest sprawna.Ciągnik przy rozruchu długo kręci,dymi na siwo i odpala bardzo późno.Czy może być to przyczyna zapłonu?
       
      Z góry dzięki za odpowiedź
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.