News
Gregor56896

Ciśnienie hydrauliki Renault 133.14

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Gregor56896    0

Jakie powinno być ciśnienie na wyjściu z hydrauliki w Renault 133.14?  Ewentualnie jakie zakresy powinno przyjmować (wolne a wysokie obroty, ciepły a zimny silnik)?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5006

Przyjacielu.

Po pierwsze: jeśli obroty nie miałyby znaczenia producenci pomp hydraulicznych projektowaliby je na jak najmniejsze możliwe obroty, nawet 20-40 obr/min a tak nie jest. Każdy producent pomp zamieszcza obroty znamionowe swoich produktów, czyli obroty przy których pompa powinna pracować zapewniając odpowiednie parametry (ciśnienie i wydajność). Z prędkością obrotową związana jest nierozerwalnie sprawność pompy.

Nie jest tak, że przy 700 obr/min (obroty silnika) masz 180 bar.

 

Po drugie: gdyby temperatura nie miała wpływu na ciśnienie żaden producent ciągników nie montowałby zbędnych podzespołów w postaci chłodnicy oleju. Jeszcze jedna sprawa: gdyby tak było można by zalewać układ olejem z najniższej półki i najgorszej klasy jakości ze względów ekonomicznych.

Wraz ze wzrostem temperatury olej staje się rzadszy a tym samym ciśnienie w układzie spada. Im lepszej jakości olej tym wpływ temp. jest mniejszy, ale jest.

Oczywiście instalowane są pompy z pewnym zapasem a ciśnienie jest utrzymywane na odpowiednim poziomie za pomocą regulowanego zaworu przelewowego. To zadaniem zaworu jest utrzymywanie stałego ciśnienia niezależnego od obrotów i temperatury, ale w rozsądnych granicach.

 

Najgorszym wynikiem będzie obciążony stan, gdy obroty silnika są na poziomie biegu jałowego a temperatura oleju jest najwyższa (powiedzmy 100oC).

Najlepszy wynik osiągniemy, gdy olej będzie zimny, zaś obroty silnika będą zbliżone i równe znamionowym.

Aby zminimalizować te zmiany należy stosować olej o odpowiedniej jakości, który zawiera zestaw dodatków uszlachetniających.

 

Ciśnienie powinno wynosić 180 bar.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

ja przyjacielu nie chciałem koledze wykladu z hydrauliki wykladac napisałem to co wiedziałem krotko i na temat a z tobą ze wszystkim się i tak nie zgadzam ale niech tak zostanie odnosnie obrotów  nie mówiłem o20 obr tylko jak silnik pracuje np,na 800 to przedewszystkim wzrasta wydajnośc a jeśli chodzi o temperaturę to sprubuj dobrą pompę zblokować zawór przelewowy zablokować i rozdzielaczem podaj do końca na jakiś siłownik to zobaczysz czy na wolnych obrotach nie osiągniesz np 400bar i co będzi dalej nie muszę wyjasniać ,proszę nie odbierz tego złośliwie ,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dzikidaniel    42

AlaCapone, teraz Ty mocno pogoniłeś kolegę chociaż dobrze odpowiedział: na sprawnej hydraulice ciśnienie powinno wynosić ok 180 bar niezależnie czy przy obrotach znamionowych czy krańcowym zakresie obrotów. Robisz wykład o czymś co nie ma raczej znaczenia dla autora.

AD1. Jeśli przy 700rpm nie masz 180 bar to albo masz olej do zmiany, albo masz słabą pompę bądź inną przyczynę spadku ćiśnienia w hydraulice. Tyle ma być, jeśli nie ma to coś już niedomaga. Pompy są projektowane tak by w danym max zakresie ich działania dawały odpowiedni wydatek oleju, przy tym zachowując adekwatną cenę do tego. No bo po jaką cholerę kłaść pompę do ciągnika 100KM o wydajności 60l/min przy 700 rpm? Masz wtedy grubo ponad 200l/min przy max rpm silnika.

AD2. Takie podzespoły jak chłodnica oleju są po to by podnosić sprawność układu hydraulicznego - i zarówno pompa jak i jakość oleju za nią odpowiadają. Podnosisz temat zaworu przelewowego: właśnie dlatego on tam jest by ciśnienie utrzymywać na odpowiednim poziomie, jeśli otwiera się za wcześnie/za późno układ nie działa tak jak był zaprojektowany. Tak samo jest gdy pompa czy rozdzielacze maja przecieki a jakość oliwy pozostawia wiele do życzenia - ciśnienie jak i wydajność spada. Jak układ jest sprawny to czy będzie 700rpm czy 2400 rpm ma być 180 bar i koniec tematu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.
Uwaga: Twój wpis będzie wymagał zatwierdzenia moderatora, zanim będzie widoczny.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


  • Podobna zawartość

    • Przez bulisb
      Witam
      Od razu przechodzę do tematu interesuje mnie początek wtrysku  w stopniach lub w mm przed górnym martwym punktem ile konkretnie i ile mm to 1 stopeń silnik D226-4 mwm





    • Przez emsi1903
      Potrzebuje wiadomości ile litrów i jaki olej wlać do skrzyni w Renault 120.54 z 95r. Obecnie mam mineralny Agrol U. Gdy się zagrzeje to półwki i rewers nie chcą wchodzić. Słyszałem że musi być półsyntetyczny. Czy konieczna jest wymiana filtrów przy wymianie oleju (jaki koszt). Pomóżcie
    • Przez alojzy110183
      witam. Czy orientuje się ktoś czy w Renault Ares 815 kalibruje się skrzynię biegów ? Jeżeli tak to w jaki sposób ? z góry bardzo dziękuję za informacje i proszę o pomoc
    • Przez damianoooo
      Witam jestem świeżym posiadaczem aresa Mam prośbę by ktoś mi opisał EHR wstawiam grafikę poniżej I jeszcze taki jeden przycisk który nie wiem do czego służy w tym trybiku na guziku jest litera A słabo widoczna na zdjęciu:
    • Przez kip
      Witam. Wczoraj w mojej renówce 103.54 zapaliła się kontrolka od smarowania silnika i kontrolka jak przypuszczam od zapchanego filtra powietrza. Dziwi mnie to że zapaliły się jednocześnie. Jak odłączę przewód przy czujniku ciśnienia oleju to kontrolki gasną jak przy przepływomierzu to się świecą. Czy to oznaka zużytej popy olejowej czy trzeba robić szlif wału. Zaznaczę że osie dzieje na rozgrzanym oleju. Olej był wymieniany około miesiąc może 2 miesiące temu (turdus). Wcześniej takich objawów nie zauważyłem, a po wymianie było odśnieżanie i inne prace. Kontrolki zapaliły się niedawno i gasną prz ok 1200 obrotach nie wiem dokładnie bo obrotomierz minie działa. Miał ktoś taki przypadek. Może to filtr oleju, czujnik.
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.