Skocz do zawartości
panmino

Które Mtz mają inny start WOM niż na taśmą?

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Maja
panmino    5

Mam Mtz 82. Wiadomo, że napęd WOM to szmelc w tych ciągnikach. Czy w któchś nowszych ciągnikach Mtz stosuje się inny mechanizm przekazania momentu niż te nieszczęsne taśmy? Zmieniłem już na szerszą taśmę, ale i tak wytrzymuje jeden sezon...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
drzazgak    0

kolego jak założysz nowe taśmy i ustawisz je to po krótkim czasie gdy będziesz pracował WOM to pociąg te taśmy bo one się ułożyły i mogą zacząć się ślizgać i wtedy szybko się zużyją.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
panmino    5

Może, różnych próbowałem sposobów. Nowy bęben nawet musiałem przetaczać po sezonie, bo taki był po rysowany. Używam kosiarki bijakowej 1,8m - ona bardzo obciąża WOM, rotacyjną mam 2,1m ze spulchniaczem- też daje podpalić. Te maszyny mają wymagania na granicy możliwości tego womu, więcwięc stąd moje pytanie, czy występuje inne rozwiązanie w nowszych modelach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

seweryn20    658

Tak ze sprzęgłem wielotarczowym tylko nie wiem w jakich modelach. Możliwe że dopiero w 1221. Ale wątpię żeby było do kupienia i będzie pasować  a nawet jeśli nie będzie tanie.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kotwczapce    26

Ja mam 11 lat 82 tsa i taśmy cały czas nie ruszane, a pracuje  zawsze z obciążonym wom, musisz mieć coś skopane w regulacji sprzęgła


.trzeba być szalonym, żeby nie zwariować...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    658

Trudno powiedzieć wom w nim nie jest najmocniejszą stroną tego ciągnika a mimo to nie wielu ludzi na niego narzeka.

na pewno i było o tym na forum są lepsze i gorsze taśmy. jedne spisują się super a drugie nie nadają się do niczego. Trzeba szukać było o tym.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil496    39

W 1221 też są taśmy, ale jak na razie WOM spisuje się znakomicie, silnik zdusi a wałek nie stanie.  Tarcze mogą być w modelu  1523, tam włączanie jest hydromechaniczne  rączką z 3 pozycjami ( wom na hamulcu, wom  ,,luz'' ,  wom włączony ) 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TTjarek    1

U mnie w 1025 jest wom na tarczki i jest to dużo lepsze rozwiązanie wałek nie stanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    289

Dużo zależy od tego, czy po zmianie taśm wyregulujesz prawidłowo cały mechanizm, a po pewnym czasie wymaga podregulowania i kontroli. Znam ludzi, co mają MTZ-ty podpięte kilka lat do paszowozu i do WOM nie zaglądają. Wszystko zależy też od sposobu eksploatacji. Sama kosiarka bijakowa to jeszcze nie powód do padania taśm. Sąsiad pracował na MTZ-tach w PRD i kosili nimi pobocza, chwalił sobie sposób włączania i trwałość tego patentu z taśmami. Ale dbał o "swój" ciągnik w pracy i regularnie kontrolował wszelkie niedociągnięcia i regulacje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janek82    3

zaluz szeroka tasme i beben od wersji ATS i oczywiscie kontroluj nowe tasmy jesli slizga to podciagni o dwa obroty ja mam taka zalozona od wiosny w mtz 82 i silnik zadusi a walek nie stanie i jest robota a wczesniej po dwoch pokosach trawy walek stawala a byl na waskiej tasmie teraz jest ok

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
panmino    5

Mam już szeroką taśmę i niewiele to pomogło, może jakaś inna przyczyna. Regulacja wydaje się prosta, a dbać o to, to nie wiem niby jak.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzegorz2507    16

U mnie w okolicznych PGR MTZ 82 ciagal zwijke JD 550, a pozniej nawet nowego Claasa przez ok 2 sezony na naprawde ogromnym jak na niego areale i nikt nie narzekal. Ow MTZ do dzis ciaga opryskiwacz i jakos WOM w nim kreci bez problemow. W zwijce chodzil dzien i noc, jakos to dzialalo bez zadnych problemow, takze wina musi lezec po Twojej stronie niestety.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
panmino    5

A te maszyny, o których piszesz,to jakie zapotrzebowanie mocy mają? Wina z pewnością nie "lezy" po mojej stronie, jak piszesz. Jest wiele postów potwierdzających słaby WOM. Według serwisu Pronara tan napęd może obsługiwać maszyny o zapotrzebowaniu maksymalnym około 60KM, więc jak używasz maszyn o mniejszym zapotrzebowaniu, to nie ma problemu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
panmino    5

No właśnie chcę zmienić, na nowszy z innym womem. Gwarancja skończyla mi się 25 lat temu:-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    289

ważne są obroty pracy WOM, przy 1000obr przeniesiesz wiekszą moc przy tym samym momencie obrotowym. a sprzęgło WOM przenosi konkretny moment obrotowy i tego raczej nie da się przeskoczyć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    658

He he. Większe obroty mniejszy moment. Samo nasuwa się że 540 ma większy moment. 

Problem w tym że sprzęgło womu jest za przekładnią 540/1000. Jeśli maszyna ma zapotrzebowanie powiedzmy 40 kW to jakich obrotów nie ustawisz tyle musi przenieść sprzęgło cierne z taś załączających.

Gdyby przekładnia zmieniająca obroty z 540 na 1000 była pomiędzy końcówką womu a sprzęgłem wygląda to inaczej. Ale nie jest.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
panmino    5

Jak warunki pozwalają, to jeżdżę na 1000. Wolniej idzie robota, ale się nie ślizga. W ogóle mniej pali, mniej oleju bierze, ciszej pracuje. W cięższym terenie brakuje jednak wtedy momentu i przydusi ciągnik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    658

No właśnie. Na 1000 więcej obciąża się silnik a sam mechanizm załączania tak samo. 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    289

Seweryn, zamieszałeś. Najsłabszym elementem jest sprzęgło cierne, a tak jak napisałeś, jest ostatnie przed wyjściem na zewnątrz wałka. Sprzęgło może przenieść okreslony moment obrotowy. Wzór na moment obrotowy ro P/n gdzie P=moc, n=obroty wałka. Im większe obroty wałka tym większa moc przy tym samym momencie. 1000 obr wałka to prawie 2x więcej niż 540, więc i moc PRAWIE 2x teoretycznie większa.

 

Zastanawia mnie jeszcze, jaki masz olej w skrzyni, lepkość oleju i parametry temperaturowe w krytycznym obciążeniu grają dużą rolę.

Edytowano przez jahooo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    658

E no co ty? Policz sobie dokładnie 1000 womy przy 2200 silnika a 540 womy przy 2200 silnika.  Przy jakich ustawionych obrotach wałka jest na wyjściu womu większy moment?

 

Podpowiedz przy walku 1000 jest mniejsze przełożenie pomiędzy silnikiem a wyjściem womu niż przy 540.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    289

Ale ja liczę co innego - przy tej samej wytrzymałości sprzęgła na taśmach, przeniesie 2x większą moc przy 2x większych obrotach wałka na wyjściu. Sam napisałeś, że sprzęgło jest ostatnie, za przekładnią planetarną patrząc od strony silnika, bo w innym przypadku nie ma to znaczenia

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    658

No jak? Wałek wom 540 przekazuje większy moment niż wałek 1000. 

Sytuacja idento jak z kołami.  Silnik  2000obr/min i kół 100 a zmiana biegu na wolniejszy, obroty silnika 2000obt/min a kół 54. Gdzie będzie większy moment? 

Sam mechanizm ogólnie jest poddawany takim siłom jakie wygeneruje silnik na poszczególnych obrotach. Przy wałku 1000 mniej jest obciążone ale tylko dla tego że łatwiej zatrzymać silnik z powodu mniejszego momentu na wałku.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
panmino    5

Dokładnie. Przy ustawieniu wałka na 1000, nie używam pełnych obrotów silnika, bo maszyna musi iść na max 560obr/min. Silnik pracuje w okolicach 300obr/min i ma wtedy mniej momentu, dlatego nie zrywa taśmy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Marcin1987
      Mam pytanie skierowane do właścicieli Mtz-ów i nie tylko czy przy ujemnej temperaturze macie problemy z uruchomieniem silnika bo podobno ruskie ciężko odpalają zimą chyba że ktoś ma rozrusznik ''planetarny'' to jest dużo łatwiej ja swojego mam na tym fabrycznym i mam go dopiero od lutego czekam na wasze wypowiedzi Pozdrawiam
    • Przez rbit
      Wczoraj po powrocie z pracy zauważyłem na feldze prawego przedniego koła olej. Nie było go dużo a ten wyciek z tej szczeliny pomiędzy piastą a korpusem zwolnicy. Co może być przyczyną i czy to poważne? Ciągnik jest nowy ledwo co dotarty. Pytam bo jeszcze do maja następnego roku ma gwarancję tak że jakby co to na drugi przegląd podam usterki i niech robią serwisanci. A nie działający wskaźnik paliwa to może być skopany sam czujnik?
    • Przez Karwan91tdi
      Witam kupiłem ostatnio mtz 82 z 1984 r usterki w nim to nie działający przekaźnik wom oraz z hydraulika gdyż siłownik podnosi tylnie cięgła do góry a po powrocie dźwigni w pozycje 0 cięgła samoczynnie opadają . Czy ktoś może mi poradzić jakie mogą być przyczyny podanych usterek?
    • Przez BeniaminGrodek
      Panowie mam problem mam MTZ 50 z silnikiem d-50 i chciałbym się zapytać czy ktoś może już wstawiał silnik do takiego  Z MTZ 80-d240 czy podejdzie pod korpus sprzęgła. Skrzynie ??? Wiem ze sprzęgło by trzeba było wymienić. Ale czy ktoś coś takiego ogóle robił i co trzeba zmienić ???
    • Przez Lukasz9696x
      Witam kupiłem ciągnik jumz ktory poprzednio był koparko spycharką przerobiłem go na ciągnik rolniczy i mam problem ktory dotyczy przeglądu mianowicie jest napisane ze to pojazd specjalny i nie moge nigdzie w okolicy zrobić przeglądu czy mozna coś z tym zrobić ?
×