Skocz do zawartości
Grzesiek10314

Claas Ares 617 Atz

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Claas

Witam. W poniedziałek zakupiłem Claas-a takiego jak w tytule. Wczoraj do mnie dotarł. Rok 2006, 5841 mth.

Teraz do rzeczy:

1. Powiedzcie mi od czego są przyciski i pokrętło zaznaczone na załączonym zdjęciu??? Zdjęcie nie jest z mojego ciągnika tylko z wziąłem z internetu.

2. Gdzie jest skrzynka z bezpiecznikami w tym Claas-ie???

3. Ma ktoś może instrukcję obsługi do serii Ares 607???

post-20350-0-89795800-1441354862.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sadek9    45

1 to regulacja silowa-pozycyjna 3 to kontrolka blokady ehr jak sie swieci to ehe jest wylaczony i dzialaja tylko przyciski na blotnikach 2 nie pamietam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Dziękuję za podpowiedzi.

A moż ktoś mi powie czy wyświetlacz na słupku kabiny ma jeszcze jakieś inne funkcje niż te co widać(czyli biegi, kierunek jazdy)?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Mam taki problem ze swoim Claasem, a mianowicie; po wkręceniu silnika na wysokie obroty zaczyna nierówno pracować i przerywać tak jakby mu paliwa brakowało. Dodam że taki problem miałem wcześniej i serwis ten problem rozwiązał w taki sposób że pogrzebali się we wtyczce idącej do pompy wtryskowej i jakiś czas (ze 3-4 miesiące) było w miarę dobrze a potem znów ten sam problem. gdy pojawiała się ta nierówna praca to robiłem podobnie jak serwisant czyli poprawiałem styki we wtyczce i było znów na jakiś czas ok, aż w końcu się wkur...em i kupiłem nową wtyczkę wraz ze stykami. No i teraz najlepsze, po zamontowaniu nowej wtyczki problem nierównej pracy i przerywania sie nasilił i teraz nie pomaga nawet wyjęcie i włożenie tej wtyczki ponownie (a na starej wtyczce to czasami pomagało). dodam jeszcze że przekopałem cała instalację paliwową od zbiornika do pompy paliwowej (wszystko czyste), latem serwis wymienił mi moduł sterujący silnika (wyskakiwał błąd temperatury cieczy chłodzącej), sprawdzałem kontrolką czy prąd dochodzi do pompy wtryskowej i wszystko wydaje sie ok podczas kręcenia rozrusznikiem. Z odpalaniem nie ma najmniejszych problemów, może stać miesiąc nie odpalany, a i tak zachodzisz i od strzała odpala. Moc ma dopóki nie zacznie przerywać.

jutro jeszcze sprawdzę wszystkie powroty i przelewy paliwa do zbiornika czy są czyste.

Jeśli ktoś ma jakieś pomysły które mogły by mi pomóc prosiłbym o wypowiedzenie się w tym temacie bo już pomału nerwy mi się kończą, a i tak nie wiem co go boli. Za wszystkie sugestie bardzo dziękuję.

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Fugeo    28

U mnie był problem z zapowietrzaniem się ciągnika (Ares 657) i pomogła wymiana pompki paliwowej. Od zapalenia przez pewien czas pracował dobrze, a po pewnym czasie po prostu zaczynał tracić moc i się dusić. Zobacz u siebie czy dobrze zaciąga paliwo. Może trochę z innej beczki, ale zawsze warto spróbować.

Edytowano przez Fugeo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

pompkę zasilającą wymieniłem w pierwszym roku po zakupie ciągnika, ale to nie znaczy że jest ok. sprawdzałem , paliwo ze zbiornika ciągnie dość dobrze i bardzo szybko naciąga w puste przewody po wydmuchaniu ich sprężonym powietrzem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzeskw75    8

Ta nierówna praca silnika to występuje tylko na zimnym silniku czy  cały czas? Jeżeli tylko na zimnym to w elektronicznie sterowanej pompie paliwa prawdobodobnie jest jakiś czujnik temperatury paliwa i to może być jego wina. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Właśnie chodzi o to że na zimnym silniku występuje to tylko na max obrotach, a im dłużej ciągnik pracuje (czyli się nagrzewa) to wtedy nierówna praca przenosi się też na niższe obroty, a nawet czasami na wolne obroty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kustosz    11

Gdyby był problem z czujnikiem to wyświetlałby się błąd, ale warto byłoby to komputerowo zdiagnozować. Jeśli to nie pomoże to możesz wyjmować pompę i wtryski, bo prawdopodobnie powstają  na tyle duże przecieki, że prowadzi to do falowania obrotów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kolego @Kustosz według mnie gdyby pompa była aż tak  uszkodzona to pewnie były by problemy z uruchomieniem silnika, a tak jak już pisałem odpala od pierwszego strzała jakby nic w nim nie było zepsute. jeśli się mylę to mnie poprawcie, ale raczej zawsze tak  jest że przy awarii pompy wtryskowej jest problem z uruchomieniem silnika a u mnie to nie występuje.

Dzisiaj przekopałem jeszcze raz układ paliwowy, wymieniłem wężyki i filtry (chociaż były czyste co mnie zdziwiło), przedmuchałem wszystko, sprawdziłem drożność powrotu paliwa do zbiornika i stwierdzam że wszystko jest w najlepszym porządku. Układ paliwowy od strony mechanicznej jest sprawny.

Dodam jeszcze że dzisiaj przyjrzałem się bliżej temu kiedy ciągnik nierówno pracuje i przerywa. Występuje to na postoju, ale tylko na maksymalnych obrotach silnika. Podczas jazdy z obciążeniem nierówna praca i przerywanie występuje od najniższych obrotów silnika (wystarczy rewersem włączyć kierunek jazdy i ruszyć no i się zaczyna przerywanie i brak mocy).

Reasumując według mnie jest to usterka elektroniki a nie pompa czy inny element wtrysku (przynajmniej dla mnie tak to wygląda).

Co wy na to?

Jako że uważam że to problem z elektroniką poszukuję kompetentnej osoby z odpowiednim sprzętem diagnostycznym do zdiagnozowania i usunięcia awarii z moim ciągniku. Najlepiej z województwa Podlaskiego, chociaż teraz dojechać z innego to też nie problem.

Jeżeli znacie jakieś kompetentne i znające się na rzeczy osoby to bardzo prosiłbym o kontakt bo ja już ze swojej strony co mogłem to zrobiłem i nie mam więcej pomysłów.

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil1616    25

Umnie w 577atz przerywal czasami ale ponowne uruchomienie pomagało aż po jakimś czasie cały czas pracował nie równo.  Ciągnik palił nawet w najgorsze mrozy od strzała. Pompa poszła do regeneracji i wszystko działa dobrze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak od razu postawiłeś na pompę czy może ciągnik był podpinany pod komputer żeby to stwierdzić?? Bo sam wiesz że oddać pompę do regeneracji a jeśli to nie pompa jest winna to tylko niepotrzebne koszta. Gdzie wykonywałeś regenerację i jakie to są koszta??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
macin87    65

Jeżeli pompa jest sterowana elektronicznie (nie wiem jak jest w twoim ciągniku) to problem leży po stronie pompy- nastawnik pompy lub czujnik obrotów. Jeżeli ciągnik odpala bez problemu możemy wykluczyć sterownik pompy i jeżeli silnik dobrze reaguje na zmiane położenia pedału gazu to potencjometr jest ok.

Najlepiej sprawdzić komputer i parametry pracy jak nie ma błędów ale prawdopodobnie pompa do sprawdzenia

Edytowano przez macin87

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil1616    25

U mnie wyraźnie było słychać że nie pracuje na wszystkich cylindrach. Dzwoniłem do serwisu claasa to mi powiedzieli że raczej pompa i oni w takich przypadkach wysyłają do sprawdzenia. No wiadomo dobrze jest kompa podpiąć ale jak to zwykł pompa rotacyjna to nic ciekawego w kompie nie znajdą. Koszt regeneracji 4tyś netto plus ja kupiłem nowe wtryski żeby mieć spokój

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Podjąłem decyzję i jednak we wtorek albo środę wysyłam pompę do sprawdzenia.  Mam nadzieję że to będzie to skoro tyle osób tak twierdzi, a w dodatku @kamil1616 mówi że miał takie same przypadłości w swoim cięgniku.

Dziękuję za pomoc, jak pompa wróci z regeneracji to dam znać jak się sprawuje ciągnik.

Życzę wszystkim Szczęśliwego Nowego Roku i oby ten Nowy Rok nie był gorszy od od poprzedniego, bo lepszego w naszej branży ciężko oczekiwać;)

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kustosz    11

A wiesz kolego w ogóle jak wygląda procedura demontażu takiej pompy rotacyjnej? Czy masz kogoś?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil1616    25
Napisano (edytowany)

Blokuje się silnik wsuwając pręt w specjalne miejsce. Podczas zakładania pompy wkreca się specjalną blokadę w pompę i montuje. Cała filozofia 

Edytowano przez kamil1616

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kustosz    11

I już byś miał problem, bo blokują silnik tylko na kole zamachowym nie wiesz czy jest on ustawiony na 1 czy na 6 cylindrze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ArturSłowinski
      Witaj kolegów, mam od wczoraj problem z miękką osią z Claasie Ares 816 z 2005r, otóż oś się nie podnosi, leży na najniższej pozycji, zero reakcji na przyciśnięcie guzika. Żółty guzik po naciśnięciu zamiast się świecić jak to było wcześniej, teraz mruga a oś nie reaguje. Podejrzewam jakiś problem z elektryka. Dzięki z góry za pomoc.
    • Przez Dawid1156
      Witam, mam pewien problem z Claas axion 810 z 2010r, podczas orki wyskakuje błąd 7738- zbyt wysoka temperatura na wylocie zaworu EGR oraz 7777- zmniejszenie obciązenia w celu zabezpieczenia silnika. Błędy migaja około 5 sekund po czym znikają, podczas wystąpienia błędu ciągnik puszcza czarny dym. Błędy pojawiają sie w pracy na obrotach niższych niz 1800, powyżej nie zdażyło sie żeby błąd wyskoczył. Proszę o jakaś pomoc
    • Przez Fugeo
      Witam
       
      Czy ktoś wie jak wyciągnąć panel sterowania klimatyzacją/nawiewem w Claasie nie uszkadzając go?
      Czy ktoś wie co może być przyczyną nie działania biegu 1 i 2 (chodzi mi o pokrętło do regulacji siły nadmuchu)? Na pozycji 3 dmucha aż miło, ale czasem po prostu za mocno i tu by się przydało zmniejszenie siły nadmuchu np. na pozycję 1 albo 2
       
       

       
    • Przez przemek99
      chodzi mi o ich awaryjnoesc i dostep do czesci i ich cene?
    • Przez norek007
      Witam, potrzebuje dokładny  opis kalibracji   EHR  w Claasie Arion 640 Cebis.
       Chciałbym zapytać o te czy małe pokrętła(potencjometry) na panelu  EHR.
      Najważniejsze w jaki położeniu ustawić pokrętło od czułości podnoszenia  EHR.
      Czynności do kalibracji które powinno się wykonać o których wiem to:
      1. Główne pokrętło od wysokości opuszczania ustawić na 60-70%.
      2. Założyć ciężar na ramiona tylne około 200kg.
      3. 6 raz wcisnąć klawisz od amortyzacji tylnego podnośnika( w tym momencie zacznie się kalibracja)
      4. Po kalibracji wyłączyć zapłon  na około 10s.
      Teraz moje pytania do was:
      Czy te czynności które wypisałem  wyżej są prawidłowe i jak ustawić ten potencjometr od czułości pracy ehr (na panelu), czy w ogolę ma znaczenie ustawienie tego potencjometru.
      Pozdawiam!
       
       
       
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.