drzazgak

Blokada mechanizmu różnicowego Mtz 82

Polecane posty

drzazgak    0

Witam, chciałem spytać kolegów tych co przerobili blokadę tylnych kół z hydraulicznego na powietrze? Ja właśnie to chce przerobić tylko chciałem spytać jak? Czy wystarczy podpiąć od zbiornika powietrza przewód potem pod zawór powietrza takie jak były wykorzystywane do gaszenia silników np w autobusach lub ciężarówkach który bym przymocował gdzieś w podłodze kabiny przy pedale gazu i od tego zaworu poprowadził bym przewód tam do tej puszki przy tylnym moście. Tylko pytanie? Czy to będzie działać? Czy nie będzie zbyt małe ciśnienie? Proszę o odpowiedzi kolegów bo ani na google ani tu na forum nie znalazłem nic na ten temat.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
drzazgak    0

Ponawiam pytanie i proszę żeby zgłosił się kolega który to przerabiał, mój tel. 605467954.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Ogólnie oryginalna działa całkiem znośnie po co to przerabiać? Jeśli nie wiesz czy zda egzamin to podłącz do sprężarki i sprawdź.

Tylko nie wiem czy to długo pochodzi. Prawdopodobnie uszczelniacze przy blokadzie bez oleju się rozlecą.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Ja mam na pneumatyce i działą całkiem spoko. Do zasilania wykorzystałem elektrozawór od benzyny od instalacji LPG. Włączanie odbywa się przełącznikiem na desce i jest też kontrolka. Po wyłączeniu powietrze uchodzi nieszczelnościami głównie na głowiczce z oringiem i blokada się wyłącza. Najlepsze efekty są gdy w układzie panuje 7 atmosfer.

Mam to już 2 lata i nie zauważyłem, żeby się coś wytarło z braku oleju. Przy przeróbce zostawiłem troche oleju w korpusie i to wystarcza :)

Zrobić fotki?


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
drzazgak    0

Zrób kolego zdjęcia bo widzisz twój pomysł jest dużo lepszy, po co trzymać trzymać blokadę nogą jak w moim pomyślę jak można takim zaworem sterować. Zakładam wspomaganie na orbitrol i chce kolumnę zostawić tylko jako zbiornik na olej,a poza tym mam ten zawór na kolumnie uszkodzony co steruje blokadą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hemi    45

Jak lubię kombinacje, to też nie kapuje po co to na powietrze przerabiać. Wymień zawór i będziesz miał na linkę, albo wstaw elektrohydrauliczny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
drzazgak    0

Kolego hemi ja chce to dlatego przerobić żeby nie było problemów z przeciekami, a powietrze jak bedzie lekko uchodzić to nic się nie stanie a jak wyżej pisałem nie chce żeby kręcąc kierownicą w kolumnie wszystko się kręciło bo znam przypadki że tam kolumna może się przycinać i niby masz wspomaganie na orbitrol i tak są problemy z kręceniem kierownicą.   Kolego zbyszekbrzuze czekamy na foty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Powiem jeszcze że miałem okazję naprawiac most po awarii układu hydraulicznego. Zmieliło satelity. Ten maly rozdzielacz caly czas podawał olej. Zdjęcia będą wieczorem


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
drzazgak    0

zbyszekbrzuze czekam na zdjęcia bo rozumie jak to ma być podłączone ale zastanawiam się jak połączyłeś przewody powietrza od butli do zaworu i dalej? Bo wydaje mi się ze tu może być problem od czego dobrać przewody. Może podpowiesz?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Ten układ specjalnie się nie psuje a jeśli już złapie to z winy kierowcy. Kiepska linka, urwana sprężyna, regulacja.

Zawór w podłodze jest tak prosty ze nie ma możliwości żeby nie zauważyć gdyby się nie wyłączył. Nie wspominając o tym że wystarczy wpiąć czujnik ciśnienia i założyć kontrolkę jeśli już nie jesteś pewny.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Seweryn, w tym przypadku padł rozdzielacz, w każdej pozycji powoli ale podawał...

Obiecane fotki:

Zawór i wpięcie w układ: (ten biały wężyk to zwisa od spryskiwaczy)

post-10681-0-13117700-1441555330_thumb.jpg

Przewód do bębna:

post-10681-0-39631600-1441555471_thumb.jpg

Włącznik i kontrolka, oraz po lewej kontrolka 4x4: (kontrolki bardzo małe, planuję wymienić na inne)

post-10681-0-94020300-1441555549_thumb.jpg

zamiast rozdzielacza proponowałbym:

post-10681-0-57171100-1441555690_thumb.jpg


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Ciekaw. W nim nic nie ma tylko obracający się "tłoczek"


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris148a    89

Dzięki kolego, tez tak musze zrobić bo mam ten zawór zaspawany,a tu prosty i skuteczny pomysł. Dzięki kolego za zdjęcia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

U mnie też ten zawór nawalił i nie dało sie rozłączyć blokady szczególnie po rozgrzaniu oleju. W końcu musiałem odłączyć przewód bo nie szło zawrócić na polu tak szarpało ciągnikiem. Teraz wymieniłem na nowy i póki co wydaje się być ok, zobaczymy jak pódzie w cięższą robotę. Rozbierałem ten stary zawór wyczyściłem go i faktycznie wygłąda na to, że nie ma możliwości żeby to nie działało a jednak.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris148a    89

Kolego jeżdżąc z przyczepą i chcąc mieć hamulce tez sprężarka musi chodzi, w autach ciężarowych chodzi non stop i jest ok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

W C360 3P też zawsze chodzi i nigdy nie padła nikomu. A w małym Ferdku też nie inaczej, tam to nawet cały czas ciśnienie nabija i jakoś to chodzi.

Poza tym w większości MTZ jak i w wyżej wymienionych ciągnikach sprężarka ma smarowanie pod ciśnieniem z silnika.

Chyba, że kogoś denerwuje to ciągłe stukanie....


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

No to dołóż sobie do tego fakt że TO RUSKA SPRĘŻARKA a jak jest już kiepska potrafi bardzo szybko wypompować olej z silnika. 

Jak dla mnie to szkoda zachodu. Doprowadzić hydraulikę blokady do porządku i chodzi. U mnie już 4 lata i problemu nie mam.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris148a    89

Można i sprężarke doprowadzić do porządku.A skoro ruskie to złe? Mtz 82 mniej pali od zetora 7211 a koni 20wiecej. Jedynie komfort a wytrzymałość jest duża tych ciągników. Wiec nie powiem że ruskie to kiepskie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Ja nie mówię że złe. Sprężarka jest raczej słabej jakości i trwałości. Potrafi zeżryć z silnika sporo oleju. 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris148a    89

Przerobie ten układ na powietrze i dam wam znać jak to się sprawuje, aby musze sprawdzić ile moja sprężarka potrafi nabić bo jak będzie za małe ciśnienie to nie załączy blokady.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Załączy, wystarczy że będzie na zielonym polu. Jesli kiepsko nabija to wyczyść zawór na butli, jest dość prosty. Nie piszcie o komforcie pracy, bo to kwestia gustu. Jeśli MTZ jest sprawny, to robi się nim dużo przyjemniej niż innymi markami. I zapamiętajcie: WSZYSTKO CO RUSKIE JEST LEPSZE ;)

  • Like 1

KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafff24    27

Cieknie mi z pod tego bębenka, krążka, na który jest nawinięta linka. Jest tam jakieś uszczelnienie? oring?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Jest, musisz spuścić olej z wspomagania, wyjąć i rozebrać w mak ten rozdzielacz.

Są nawet komplety naprawcze.


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zapytać posiadaczy ciągników mtz Pronar 82 w wersji sa i tsa o opinie o tych ciągnikach i o tym co należy sprawdzić przy zakupie tych ciągników.
    • Przez iridium3000
      Witam. Chciałbym się dowiedzieć w jakim zakresie obrotów najlepiej się poruszać w celu ekonomicznego spalania 952.3 w czasie transportu i prac polowych.
      W orce trzymam 1800obr w transporcie 1600obr 
      Myślicie że można by zejść w pracach polowych do 1600obr a w transporcie 1400obr czy to za mało?
      Z tego co widziałem nowy  Fendt  120koni w orce latał na 1550obr. Dla tego jestem ciekawy czy w MTZ również można zejść z obrotów w celu redukcji spalania.
    • Przez ZaqAMG
      Witam
      Doczytalem w instrukcji ze na tym wyswietlaczu powinny wyswietlac sie nie tylko motogodziny ale rowniez inne parametry typu predkosc aktualna,spalanie
      Przeszukalem caly internet i niemoge nigdzie znalezc informacji jak to wlaczyc/zaprogramowac
      Prosze o pomoc gdyz serce mnie boli od kiedy dowiedzialem sie ze Belarus posiada takie bajery a Ja z nich niekorzystam 😅
      69505144247__413679D2-5B28-4DB4-B4D4-22D5D0D49D34.MOV
    • Przez Lipowa
      Witam. Wie ktoś może lub ma opisane przewody które wychodzą z kostki która znajduje się pod deska rozdzielczą? Lub gdzie takie coś kupic ?
      20240326_145521.heic 20240326_145517.heic 20240326_123552.heic
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj