drzazgak

Blokada mechanizmu różnicowego Mtz 82

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
drzazgak    0

Witam, chciałem spytać kolegów tych co przerobili blokadę tylnych kół z hydraulicznego na powietrze? Ja właśnie to chce przerobić tylko chciałem spytać jak? Czy wystarczy podpiąć od zbiornika powietrza przewód potem pod zawór powietrza takie jak były wykorzystywane do gaszenia silników np w autobusach lub ciężarówkach który bym przymocował gdzieś w podłodze kabiny przy pedale gazu i od tego zaworu poprowadził bym przewód tam do tej puszki przy tylnym moście. Tylko pytanie? Czy to będzie działać? Czy nie będzie zbyt małe ciśnienie? Proszę o odpowiedzi kolegów bo ani na google ani tu na forum nie znalazłem nic na ten temat.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

seweryn20    798

Ogólnie oryginalna działa całkiem znośnie po co to przerabiać? Jeśli nie wiesz czy zda egzamin to podłącz do sprężarki i sprawdź.

Tylko nie wiem czy to długo pochodzi. Prawdopodobnie uszczelniacze przy blokadzie bez oleju się rozlecą.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    220

Ja mam na pneumatyce i działą całkiem spoko. Do zasilania wykorzystałem elektrozawór od benzyny od instalacji LPG. Włączanie odbywa się przełącznikiem na desce i jest też kontrolka. Po wyłączeniu powietrze uchodzi nieszczelnościami głównie na głowiczce z oringiem i blokada się wyłącza. Najlepsze efekty są gdy w układzie panuje 7 atmosfer.

Mam to już 2 lata i nie zauważyłem, żeby się coś wytarło z braku oleju. Przy przeróbce zostawiłem troche oleju w korpusie i to wystarcza :)

Zrobić fotki?


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
drzazgak    0

Zrób kolego zdjęcia bo widzisz twój pomysł jest dużo lepszy, po co trzymać trzymać blokadę nogą jak w moim pomyślę jak można takim zaworem sterować. Zakładam wspomaganie na orbitrol i chce kolumnę zostawić tylko jako zbiornik na olej,a poza tym mam ten zawór na kolumnie uszkodzony co steruje blokadą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hemi    17

Jak lubię kombinacje, to też nie kapuje po co to na powietrze przerabiać. Wymień zawór i będziesz miał na linkę, albo wstaw elektrohydrauliczny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
drzazgak    0

Kolego hemi ja chce to dlatego przerobić żeby nie było problemów z przeciekami, a powietrze jak bedzie lekko uchodzić to nic się nie stanie a jak wyżej pisałem nie chce żeby kręcąc kierownicą w kolumnie wszystko się kręciło bo znam przypadki że tam kolumna może się przycinać i niby masz wspomaganie na orbitrol i tak są problemy z kręceniem kierownicą.   Kolego zbyszekbrzuze czekamy na foty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    220

Powiem jeszcze że miałem okazję naprawiac most po awarii układu hydraulicznego. Zmieliło satelity. Ten maly rozdzielacz caly czas podawał olej. Zdjęcia będą wieczorem


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
drzazgak    0

zbyszekbrzuze czekam na zdjęcia bo rozumie jak to ma być podłączone ale zastanawiam się jak połączyłeś przewody powietrza od butli do zaworu i dalej? Bo wydaje mi się ze tu może być problem od czego dobrać przewody. Może podpowiesz?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    798

Ten układ specjalnie się nie psuje a jeśli już złapie to z winy kierowcy. Kiepska linka, urwana sprężyna, regulacja.

Zawór w podłodze jest tak prosty ze nie ma możliwości żeby nie zauważyć gdyby się nie wyłączył. Nie wspominając o tym że wystarczy wpiąć czujnik ciśnienia i założyć kontrolkę jeśli już nie jesteś pewny.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    220

Seweryn, w tym przypadku padł rozdzielacz, w każdej pozycji powoli ale podawał...

Obiecane fotki:

Zawór i wpięcie w układ: (ten biały wężyk to zwisa od spryskiwaczy)

post-10681-0-13117700-1441555330_thumb.jpg

Przewód do bębna:

post-10681-0-39631600-1441555471_thumb.jpg

Włącznik i kontrolka, oraz po lewej kontrolka 4x4: (kontrolki bardzo małe, planuję wymienić na inne)

post-10681-0-94020300-1441555549_thumb.jpg

zamiast rozdzielacza proponowałbym:

post-10681-0-57171100-1441555690_thumb.jpg


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris148a    20

Dzięki kolego, tez tak musze zrobić bo mam ten zawór zaspawany,a tu prosty i skuteczny pomysł. Dzięki kolego za zdjęcia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    151

U mnie też ten zawór nawalił i nie dało sie rozłączyć blokady szczególnie po rozgrzaniu oleju. W końcu musiałem odłączyć przewód bo nie szło zawrócić na polu tak szarpało ciągnikiem. Teraz wymieniłem na nowy i póki co wydaje się być ok, zobaczymy jak pódzie w cięższą robotę. Rozbierałem ten stary zawór wyczyściłem go i faktycznie wygłąda na to, że nie ma możliwości żeby to nie działało a jednak.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris148a    20

Kolego jeżdżąc z przyczepą i chcąc mieć hamulce tez sprężarka musi chodzi, w autach ciężarowych chodzi non stop i jest ok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    220

W C360 3P też zawsze chodzi i nigdy nie padła nikomu. A w małym Ferdku też nie inaczej, tam to nawet cały czas ciśnienie nabija i jakoś to chodzi.

Poza tym w większości MTZ jak i w wyżej wymienionych ciągnikach sprężarka ma smarowanie pod ciśnieniem z silnika.

Chyba, że kogoś denerwuje to ciągłe stukanie....


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    798

No to dołóż sobie do tego fakt że TO RUSKA SPRĘŻARKA a jak jest już kiepska potrafi bardzo szybko wypompować olej z silnika. 

Jak dla mnie to szkoda zachodu. Doprowadzić hydraulikę blokady do porządku i chodzi. U mnie już 4 lata i problemu nie mam.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris148a    20

Można i sprężarke doprowadzić do porządku.A skoro ruskie to złe? Mtz 82 mniej pali od zetora 7211 a koni 20wiecej. Jedynie komfort a wytrzymałość jest duża tych ciągników. Wiec nie powiem że ruskie to kiepskie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    798

Ja nie mówię że złe. Sprężarka jest raczej słabej jakości i trwałości. Potrafi zeżryć z silnika sporo oleju. 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris148a    20

Przerobie ten układ na powietrze i dam wam znać jak to się sprawuje, aby musze sprawdzić ile moja sprężarka potrafi nabić bo jak będzie za małe ciśnienie to nie załączy blokady.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    220

Załączy, wystarczy że będzie na zielonym polu. Jesli kiepsko nabija to wyczyść zawór na butli, jest dość prosty. Nie piszcie o komforcie pracy, bo to kwestia gustu. Jeśli MTZ jest sprawny, to robi się nim dużo przyjemniej niż innymi markami. I zapamiętajcie: WSZYSTKO CO RUSKIE JEST LEPSZE ;)

  • Like 1

KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez corejack
      Mój pierwszy post, zatem witam wszystkich serdecznie.
      Od niedawna jestem właścicielem mtz 82 z 1979r.
      Technicznie ok, ale dość mocno zaniedbany optycznie, elektrycznie.
      W wolnych chwilach doprowadzam go powoli "do ładu"
      Użytkowany będzie głównie jesienią i zimą, więc chcę opanować również ogrzewanie.
      I tu moje pytanie i prośba o pomoc:
      Gdzie przy silniku podłącza się nagrzewnicę - jedno wyjście jest od strony kabiny, wspominane nieraz tu na forum (pełni również rolę kranu), ale nie wiem, gdzie jest drugie.
      Podejrzewam korek 3/8 w pompie wody, ale nie jestem pewien, obdzwoniłem też kilka sklepów i nikt nie ma ewentualnie króćca w to miejsce, więc jestem w przysłowiowej kropce.
       
      Używałem szukajki, ale nie znalazłem taj informacji. Jeśli ktoś mógłby wrzucić fotkę z tym wyprowadzeniem, byłoby super.
    • Przez BAD80
      Witam,
      posiadam mtz-82 z 96r. jestem jego drugim włascicielem. W ciągniku po dokonaniu zakupu zauwazyłem, że brakuje na spodzie ciągnika pokrywy tu pod tarczą sprzegłową.
      Dopiero podczas pracy uświadomiłem sobie z jakiego powodu - ciągnik jak się rozgrzeje to przez ten otwór wycieka olej. Jak chwilę postoi to pod spodem tworzyła się mała kałuża z oleju bo kapało. Widocznie nie ma tej pokrywy bo inaczej olej by się gromadził i by zaolejał tarcze sprzegłową ( tak myslę sam) Ostatnio musiałem zrobić przegląd, więc postanowiłem dorobić tą pokrywę tymczasowo, tak by nie nakapało na stacji;) Po powrocie i krótkiej pracy w polu zauważyłem, że olej zaczyna wyłazić naokoło szczeliny tu gdzie jest złączony przód ciągnika z tyłem ( tak myśle, że pewnie obracające się sprzegło tak rozbryzgało aż szczelinami olej wyszedł?), postanowiłem wykrecić tą pokrywe pod sprżegłem i wtedy wylało się sporo oleju i dosłownie ciurem się leje teraz jak jest rozgrzany i zwłaszcza wtedy gdy jest załączony WOM, natomiast na tej pokrywce zostało sporo syfu - tylko po jednym dniu. Moje pytanie jest takie skąd on się tam bierze i co mogło puścić? najpewniej przedostaje się ze skrzyni biegów bo tam stwierdzam ubytek oleju. Od spodu widzę, że olej gdzieś z góry wycieka i chyba bez rozpoławiania ciągnika nie da się stwierdzić gdzie jest defekt. Czy ktoś się już spotkał z czymś takim? Może ktoś posiada jakieś rysunki/katalog części gdzie jest narysowane co tam po kolei jest? W załączeniu kilka fotek... Z gory dziękuję za pomoc, mam ten ciągnik od niedawna, więc dopiero się go "ucze"

    • Przez Mateusz95
      Witam. jestem zainteresowany kupnem belarusa. i czytałem ze jedne maja taka skrzynie a drugie taka. czym sie rózni skrzynia zsynchronizowana od niezsynchronizowanej. i która jest lepsza?
    • Przez ceston
      Czy jest możliwość kupienia samej gwiazdy na 8 szpilek do mtz 820 na przednie kola?
    • Przez MazurTOP
      Witam!!!
       
      Mam problem w MTZ 82 wyskakuje mi co jakis czas po trasie 9wiątka co jest???. skrzynia cicho pracuje
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.