Skocz do zawartości
drzazgak

Blokada mechanizmu różnicowego Mtz 82

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
drzazgak    0

Witam, chciałem spytać kolegów tych co przerobili blokadę tylnych kół z hydraulicznego na powietrze? Ja właśnie to chce przerobić tylko chciałem spytać jak? Czy wystarczy podpiąć od zbiornika powietrza przewód potem pod zawór powietrza takie jak były wykorzystywane do gaszenia silników np w autobusach lub ciężarówkach który bym przymocował gdzieś w podłodze kabiny przy pedale gazu i od tego zaworu poprowadził bym przewód tam do tej puszki przy tylnym moście. Tylko pytanie? Czy to będzie działać? Czy nie będzie zbyt małe ciśnienie? Proszę o odpowiedzi kolegów bo ani na google ani tu na forum nie znalazłem nic na ten temat.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

seweryn20    797

Ogólnie oryginalna działa całkiem znośnie po co to przerabiać? Jeśli nie wiesz czy zda egzamin to podłącz do sprężarki i sprawdź.

Tylko nie wiem czy to długo pochodzi. Prawdopodobnie uszczelniacze przy blokadzie bez oleju się rozlecą.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    206

Ja mam na pneumatyce i działą całkiem spoko. Do zasilania wykorzystałem elektrozawór od benzyny od instalacji LPG. Włączanie odbywa się przełącznikiem na desce i jest też kontrolka. Po wyłączeniu powietrze uchodzi nieszczelnościami głównie na głowiczce z oringiem i blokada się wyłącza. Najlepsze efekty są gdy w układzie panuje 7 atmosfer.

Mam to już 2 lata i nie zauważyłem, żeby się coś wytarło z braku oleju. Przy przeróbce zostawiłem troche oleju w korpusie i to wystarcza :)

Zrobić fotki?


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
drzazgak    0

Zrób kolego zdjęcia bo widzisz twój pomysł jest dużo lepszy, po co trzymać trzymać blokadę nogą jak w moim pomyślę jak można takim zaworem sterować. Zakładam wspomaganie na orbitrol i chce kolumnę zostawić tylko jako zbiornik na olej,a poza tym mam ten zawór na kolumnie uszkodzony co steruje blokadą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hemi    17

Jak lubię kombinacje, to też nie kapuje po co to na powietrze przerabiać. Wymień zawór i będziesz miał na linkę, albo wstaw elektrohydrauliczny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
drzazgak    0

Kolego hemi ja chce to dlatego przerobić żeby nie było problemów z przeciekami, a powietrze jak bedzie lekko uchodzić to nic się nie stanie a jak wyżej pisałem nie chce żeby kręcąc kierownicą w kolumnie wszystko się kręciło bo znam przypadki że tam kolumna może się przycinać i niby masz wspomaganie na orbitrol i tak są problemy z kręceniem kierownicą.   Kolego zbyszekbrzuze czekamy na foty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    206

Powiem jeszcze że miałem okazję naprawiac most po awarii układu hydraulicznego. Zmieliło satelity. Ten maly rozdzielacz caly czas podawał olej. Zdjęcia będą wieczorem


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
drzazgak    0

zbyszekbrzuze czekam na zdjęcia bo rozumie jak to ma być podłączone ale zastanawiam się jak połączyłeś przewody powietrza od butli do zaworu i dalej? Bo wydaje mi się ze tu może być problem od czego dobrać przewody. Może podpowiesz?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    797

Ten układ specjalnie się nie psuje a jeśli już złapie to z winy kierowcy. Kiepska linka, urwana sprężyna, regulacja.

Zawór w podłodze jest tak prosty ze nie ma możliwości żeby nie zauważyć gdyby się nie wyłączył. Nie wspominając o tym że wystarczy wpiąć czujnik ciśnienia i założyć kontrolkę jeśli już nie jesteś pewny.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    206

Seweryn, w tym przypadku padł rozdzielacz, w każdej pozycji powoli ale podawał...

Obiecane fotki:

Zawór i wpięcie w układ: (ten biały wężyk to zwisa od spryskiwaczy)

post-10681-0-13117700-1441555330_thumb.jpg

Przewód do bębna:

post-10681-0-39631600-1441555471_thumb.jpg

Włącznik i kontrolka, oraz po lewej kontrolka 4x4: (kontrolki bardzo małe, planuję wymienić na inne)

post-10681-0-94020300-1441555549_thumb.jpg

zamiast rozdzielacza proponowałbym:

post-10681-0-57171100-1441555690_thumb.jpg


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris148a    16

Dzięki kolego, tez tak musze zrobić bo mam ten zawór zaspawany,a tu prosty i skuteczny pomysł. Dzięki kolego za zdjęcia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    145

U mnie też ten zawór nawalił i nie dało sie rozłączyć blokady szczególnie po rozgrzaniu oleju. W końcu musiałem odłączyć przewód bo nie szło zawrócić na polu tak szarpało ciągnikiem. Teraz wymieniłem na nowy i póki co wydaje się być ok, zobaczymy jak pódzie w cięższą robotę. Rozbierałem ten stary zawór wyczyściłem go i faktycznie wygłąda na to, że nie ma możliwości żeby to nie działało a jednak.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris148a    16

Kolego jeżdżąc z przyczepą i chcąc mieć hamulce tez sprężarka musi chodzi, w autach ciężarowych chodzi non stop i jest ok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    206

W C360 3P też zawsze chodzi i nigdy nie padła nikomu. A w małym Ferdku też nie inaczej, tam to nawet cały czas ciśnienie nabija i jakoś to chodzi.

Poza tym w większości MTZ jak i w wyżej wymienionych ciągnikach sprężarka ma smarowanie pod ciśnieniem z silnika.

Chyba, że kogoś denerwuje to ciągłe stukanie....


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    797

No to dołóż sobie do tego fakt że TO RUSKA SPRĘŻARKA a jak jest już kiepska potrafi bardzo szybko wypompować olej z silnika. 

Jak dla mnie to szkoda zachodu. Doprowadzić hydraulikę blokady do porządku i chodzi. U mnie już 4 lata i problemu nie mam.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris148a    16

Można i sprężarke doprowadzić do porządku.A skoro ruskie to złe? Mtz 82 mniej pali od zetora 7211 a koni 20wiecej. Jedynie komfort a wytrzymałość jest duża tych ciągników. Wiec nie powiem że ruskie to kiepskie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    797

Ja nie mówię że złe. Sprężarka jest raczej słabej jakości i trwałości. Potrafi zeżryć z silnika sporo oleju. 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris148a    16

Przerobie ten układ na powietrze i dam wam znać jak to się sprawuje, aby musze sprawdzić ile moja sprężarka potrafi nabić bo jak będzie za małe ciśnienie to nie załączy blokady.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    206

Załączy, wystarczy że będzie na zielonym polu. Jesli kiepsko nabija to wyczyść zawór na butli, jest dość prosty. Nie piszcie o komforcie pracy, bo to kwestia gustu. Jeśli MTZ jest sprawny, to robi się nim dużo przyjemniej niż innymi markami. I zapamiętajcie: WSZYSTKO CO RUSKIE JEST LEPSZE ;)


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez wkacperw
      Mam pytanie czy mtz 82 jest dobrym wyborem do paszowozu? Obecnie mam ursusa c360 i odczuwam lekki brak mocy. Mieszmy około 2000kg.
    • Przez wojtf23
      Witam. Mam pytanie czy macie ciśnienie w filtrze paliwa i czy powinno być???? Bo mi się wydaje że ja mam i chyba duże ponieważ kupiłem nowy filtr paliwa ten koło pompy wtryskowej i okazał się dziurawy i z tej miniaturowej dziurki leci mgiełka taka że zbiornik hydrauliki jest obryzgany ropą a jak się zgasi silnik to cały czas kapie.
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez damianraki3
      Witam, zna ktoś może moment z jakim dokręcamy korby w tym silniku D-260 ? I jaki jest kąt wtrysku? Może taki sam jak w czwórce. Nie mogę znaleźć książki serwisowej.
    • Przez dzonny
      Witam!
       
      Mam MTZ 82 z roku 1999. Kłopot polega na tym że coraz częściej zdarza się sytuacja że gdy zagłebie pług w ziemię to przy próbie podnoszenia podniesie jakieś 2-3 cm i wydaje dźwięki takie jakby maszyna była już w górze, radziłem sobie w takiej sytuacji dociążając podnośnik (dźwignia podnoszenia na max do przodu) po tym zabiegu zawsze podnosił, tylko teraz już momentami nie chce ta sztuczka działać. Problem staje się o tyle bardziej uciążliwy że w momencie gdy tylne koła trafią na beudże to ciągnik potrafi się zawiesiść (tylne koła tracą przczepność z podłożem) w tym wypadku pomaga wyjechanie na przednim napędzie, ale ile razy można się z czymś takim męczyć. Podnośnik jest aktualnie ustawiony poprawnie na tryb siłowy, poziom oleju w hydraulice taki jaki potrzebny, dodam że na trybie pozycyjnym i mieszany problem także się pojawia. Co może być przyczyną tego bardzo ale bardzo wkurzającego zjawiska?
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.