Skocz do zawartości
drzazgak

Blokada mechanizmu różnicowego Mtz 82

Polecane posty

drzazgak    0

Witam, chciałem spytać kolegów tych co przerobili blokadę tylnych kół z hydraulicznego na powietrze? Ja właśnie to chce przerobić tylko chciałem spytać jak? Czy wystarczy podpiąć od zbiornika powietrza przewód potem pod zawór powietrza takie jak były wykorzystywane do gaszenia silników np w autobusach lub ciężarówkach który bym przymocował gdzieś w podłodze kabiny przy pedale gazu i od tego zaworu poprowadził bym przewód tam do tej puszki przy tylnym moście. Tylko pytanie? Czy to będzie działać? Czy nie będzie zbyt małe ciśnienie? Proszę o odpowiedzi kolegów bo ani na google ani tu na forum nie znalazłem nic na ten temat.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

seweryn20    651

Ogólnie oryginalna działa całkiem znośnie po co to przerabiać? Jeśli nie wiesz czy zda egzamin to podłącz do sprężarki i sprawdź.

Tylko nie wiem czy to długo pochodzi. Prawdopodobnie uszczelniacze przy blokadzie bez oleju się rozlecą.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    123

Ja mam na pneumatyce i działą całkiem spoko. Do zasilania wykorzystałem elektrozawór od benzyny od instalacji LPG. Włączanie odbywa się przełącznikiem na desce i jest też kontrolka. Po wyłączeniu powietrze uchodzi nieszczelnościami głównie na głowiczce z oringiem i blokada się wyłącza. Najlepsze efekty są gdy w układzie panuje 7 atmosfer.

Mam to już 2 lata i nie zauważyłem, żeby się coś wytarło z braku oleju. Przy przeróbce zostawiłem troche oleju w korpusie i to wystarcza :)

Zrobić fotki?


KPK Kumurun Team
Olej Turdus SHPD do silnika, Lux 10 do hydrauliki
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki, kontakt na PW

Ważne sprawy GG: 33264431 t:724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
drzazgak    0

Zrób kolego zdjęcia bo widzisz twój pomysł jest dużo lepszy, po co trzymać trzymać blokadę nogą jak w moim pomyślę jak można takim zaworem sterować. Zakładam wspomaganie na orbitrol i chce kolumnę zostawić tylko jako zbiornik na olej,a poza tym mam ten zawór na kolumnie uszkodzony co steruje blokadą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hemi    16

Jak lubię kombinacje, to też nie kapuje po co to na powietrze przerabiać. Wymień zawór i będziesz miał na linkę, albo wstaw elektrohydrauliczny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
drzazgak    0

Kolego hemi ja chce to dlatego przerobić żeby nie było problemów z przeciekami, a powietrze jak bedzie lekko uchodzić to nic się nie stanie a jak wyżej pisałem nie chce żeby kręcąc kierownicą w kolumnie wszystko się kręciło bo znam przypadki że tam kolumna może się przycinać i niby masz wspomaganie na orbitrol i tak są problemy z kręceniem kierownicą.   Kolego zbyszekbrzuze czekamy na foty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    123

Powiem jeszcze że miałem okazję naprawiac most po awarii układu hydraulicznego. Zmieliło satelity. Ten maly rozdzielacz caly czas podawał olej. Zdjęcia będą wieczorem


KPK Kumurun Team
Olej Turdus SHPD do silnika, Lux 10 do hydrauliki
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki, kontakt na PW

Ważne sprawy GG: 33264431 t:724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
drzazgak    0

zbyszekbrzuze czekam na zdjęcia bo rozumie jak to ma być podłączone ale zastanawiam się jak połączyłeś przewody powietrza od butli do zaworu i dalej? Bo wydaje mi się ze tu może być problem od czego dobrać przewody. Może podpowiesz?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    651

Ten układ specjalnie się nie psuje a jeśli już złapie to z winy kierowcy. Kiepska linka, urwana sprężyna, regulacja.

Zawór w podłodze jest tak prosty ze nie ma możliwości żeby nie zauważyć gdyby się nie wyłączył. Nie wspominając o tym że wystarczy wpiąć czujnik ciśnienia i założyć kontrolkę jeśli już nie jesteś pewny.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    123

Seweryn, w tym przypadku padł rozdzielacz, w każdej pozycji powoli ale podawał...

Obiecane fotki:

Zawór i wpięcie w układ: (ten biały wężyk to zwisa od spryskiwaczy)

post-10681-0-13117700-1441555330_thumb.jpg

Przewód do bębna:

post-10681-0-39631600-1441555471_thumb.jpg

Włącznik i kontrolka, oraz po lewej kontrolka 4x4: (kontrolki bardzo małe, planuję wymienić na inne)

post-10681-0-94020300-1441555549_thumb.jpg

zamiast rozdzielacza proponowałbym:

post-10681-0-57171100-1441555690_thumb.jpg


KPK Kumurun Team
Olej Turdus SHPD do silnika, Lux 10 do hydrauliki
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki, kontakt na PW

Ważne sprawy GG: 33264431 t:724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    651

Ciekaw. W nim nic nie ma tylko obracający się "tłoczek"


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris148a    9

Dzięki kolego, tez tak musze zrobić bo mam ten zawór zaspawany,a tu prosty i skuteczny pomysł. Dzięki kolego za zdjęcia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    60

U mnie też ten zawór nawalił i nie dało sie rozłączyć blokady szczególnie po rozgrzaniu oleju. W końcu musiałem odłączyć przewód bo nie szło zawrócić na polu tak szarpało ciągnikiem. Teraz wymieniłem na nowy i póki co wydaje się być ok, zobaczymy jak pódzie w cięższą robotę. Rozbierałem ten stary zawór wyczyściłem go i faktycznie wygłąda na to, że nie ma możliwości żeby to nie działało a jednak.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris148a    9

Kolego jeżdżąc z przyczepą i chcąc mieć hamulce tez sprężarka musi chodzi, w autach ciężarowych chodzi non stop i jest ok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    123

W C360 3P też zawsze chodzi i nigdy nie padła nikomu. A w małym Ferdku też nie inaczej, tam to nawet cały czas ciśnienie nabija i jakoś to chodzi.

Poza tym w większości MTZ jak i w wyżej wymienionych ciągnikach sprężarka ma smarowanie pod ciśnieniem z silnika.

Chyba, że kogoś denerwuje to ciągłe stukanie....


KPK Kumurun Team
Olej Turdus SHPD do silnika, Lux 10 do hydrauliki
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki, kontakt na PW

Ważne sprawy GG: 33264431 t:724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    651

No to dołóż sobie do tego fakt że TO RUSKA SPRĘŻARKA a jak jest już kiepska potrafi bardzo szybko wypompować olej z silnika. 

Jak dla mnie to szkoda zachodu. Doprowadzić hydraulikę blokady do porządku i chodzi. U mnie już 4 lata i problemu nie mam.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris148a    9

Można i sprężarke doprowadzić do porządku.A skoro ruskie to złe? Mtz 82 mniej pali od zetora 7211 a koni 20wiecej. Jedynie komfort a wytrzymałość jest duża tych ciągników. Wiec nie powiem że ruskie to kiepskie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    651

Ja nie mówię że złe. Sprężarka jest raczej słabej jakości i trwałości. Potrafi zeżryć z silnika sporo oleju. 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris148a    9

Przerobie ten układ na powietrze i dam wam znać jak to się sprawuje, aby musze sprawdzić ile moja sprężarka potrafi nabić bo jak będzie za małe ciśnienie to nie załączy blokady.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    123

Załączy, wystarczy że będzie na zielonym polu. Jesli kiepsko nabija to wyczyść zawór na butli, jest dość prosty. Nie piszcie o komforcie pracy, bo to kwestia gustu. Jeśli MTZ jest sprawny, to robi się nim dużo przyjemniej niż innymi markami. I zapamiętajcie: WSZYSTKO CO RUSKIE JEST LEPSZE ;)


KPK Kumurun Team
Olej Turdus SHPD do silnika, Lux 10 do hydrauliki
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki, kontakt na PW

Ważne sprawy GG: 33264431 t:724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Lukasz9696x
      Witam kupiłem ciągnik jumz ktory poprzednio był koparko spycharką przerobiłem go na ciągnik rolniczy i mam problem ktory dotyczy przeglądu mianowicie jest napisane ze to pojazd specjalny i nie moge nigdzie w okolicy zrobić przeglądu czy mozna coś z tym zrobić ?
    • Przez emergency12
      Witam, Planuje kupić belarusa 952.6 (identyczny jak 952.5 tylko z podwójnym wtryskiem ad blue). Jak oceniacie ten ciągnik? 952.5 kosztował 123 tys brutto, 95km. warto dokładać pieniędzy do lepszego ciągnika na 20ha?
    • Przez czesio200
      witam mam problem z ładowaniem w moim mtz 82 z 2000r ładowanie jest ale słabe wymieniłem regulator na nowy i dalej jest to samo czyli bez świateł jako tako ładuje a na światłach wcale. miernikiem wyszło że ładuje na 11 z groszami i na zegarze pokazuje podobnie. co może być przyczyną jeśli alternator to jaki kupić nowy tzn są różnej mocy 700 i 1000W który kupić? do alternatora ida tylko 2 kable gruby i cienki. Aku są 2X 12V 125ah
    • Przez Marcin1987
      Mam pytanie skierowane do właścicieli Mtz-ów i nie tylko czy przy ujemnej temperaturze macie problemy z uruchomieniem silnika bo podobno ruskie ciężko odpalają zimą chyba że ktoś ma rozrusznik ''planetarny'' to jest dużo łatwiej ja swojego mam na tym fabrycznym i mam go dopiero od lutego czekam na wasze wypowiedzi Pozdrawiam
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
×