Skocz do zawartości
bart24

jaki ciągnik pomocniczy na moje 23 ha (5 ha sadu i owoców miękkich)

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
qazi    57

jak widać paliwożerność zaczyna się już od 5 l na mth,

a różnica jest w tym że mój chodzi prawie na max obciążeniu a twój w lekkich pracach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dawid777    0

To jest na twój ciągnik max obciążenie? :P Mi łykał 5l w pługu 4x30 na 4 klasie gleby glinie i cały czas na blokadzie z przodem w górze, a takto 4 do 4.5l na mth :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bodzio1108    79

Ciekawe ile takie 90KM Landini by łykło w tych pracach co ja napisałem o swoim. Pozatym beczka 7tyś i taki zestaw kosiarek do 75KM to max obciążenie to niewiem co to za ciągnik. Mój kumpel ma Joskina 12tyś i wiosną ciągał ją Ursusem 904 (może ze 3KM więcej) i szedł bez problemu i czy to było max obciążenie?? niewiem ale z tego co widziałem i słyszałem silnik jak ten ciągnik chodził z tą beką to chyba nie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

qazi    57

wiesz wszystko zależy jeszcze od ukształtowania terenu przy pracy z beczką bo jak są strome górki czasami o nachyleniu nawet ok 40 stopni to różnie można powiedzieć, albo przy kosiarkach w których według wyliczeń w temacie http://www.agrofoto.pl/forum/OBLICZ-SWOJ-Z...estaw&st=40 nie powinien nawet pod górkę ruszyć

i jak mój nie chodzi na prawie max obciążeniu to Twój wręcz na pusto lata

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    62

Tu nie ma nad czym filozofować, wystarczy że ktoś ciągnikiem jeździ nie przekraczając 1200 obr a ktoś inny cały czas powyżej 2 tyś obr bo np. tak lubi, i spalanie będzie diametralnie różne,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafik256    19

Oj bodzio widzisz tak sie składa że mam porównanie wszystkich trzech ciagników czy też silników o których tutaj mowa. Mam zetora 7211, zetora 8441 i MF 3090 z silnikiem perkins no i jakoś nigdy nie udało mi sie zetorem z pługim 4x40 osiagnąc takich rewelacyjnych wyników spalania. Piszesz tutaj o max 12 litrach w bardzo ciężkiej orce a mi nawet na piachu nie udało sie zejść ponizej 14 l/ha chociaż bardzo uwazałem na obroty i nie były wyższe jak 2 tys/min a zazwyczaj 1800 obr/min. No i zawsze chociaz nie wiem jakbym kombinował zawsze wychodziło tak ze MF z pługiem obrotowym 4x45 palił mniej od zetora.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Daniel215    0

Drodzy użytkownicy biorący udział w tej "pogawędce"!!!!

Temat nie jest o zetorach, ani o żadnych perkinsach... Tutaj macie pomóc innym użytkownikom w dokonaniu wyboru ciągnika do gospodarstawa o powierzchni 20ha (jezeli owi się znajdą i napiszą)... U góry pisze "Ciągnik na 20ha" jakby ktoś nie widział :P

Także pouczam was i nie piszcie już głupot, w tym temacie...

KONIEC OT!!!!!!!!!!!!!!!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bodzio1108    79
Oj bodzio widzisz tak sie składa że mam porównanie wszystkich trzech ciagników czy też silników o których tutaj mowa. Mam zetora 7211, zetora 8441 i MF 3090 z silnikiem perkins no i jakoś nigdy nie udało mi sie zetorem z pługim 4x40 osiagnąc takich rewelacyjnych wyników spalania. Piszesz tutaj o max 12 litrach w bardzo ciężkiej orce a mi nawet na piachu nie udało sie zejść ponizej 14 l/ha chociaż bardzo uwazałem na obroty i nie były wyższe jak 2 tys/min a zazwyczaj 1800 obr/min. No i zawsze chociaz nie wiem jakbym kombinował zawsze wychodziło tak ze MF z pługiem obrotowym 4x45 palił mniej od zetora.

 

Tak jak pisałem wcześniej, przyjedź, zobacz, policzymy i zobaczymy. Ale pewnie to jest dlatego tak jak pisałem wcześniej że mam felerny egzemplarz czyli że zapomnieli zrobić żeby palił jak smok tylko im wyszedł 'oszczędny'. Chcesz wierz, nie to nie ale wiosną ojciec orał pole 3,6ha z gnojem pod QQ. Od wyjazdu do przyjazdu mineło 3 godziny i jakieś 15minut i spalił 32l. Tankowane było przed wyjazdem do pełna i wrócił wieczorem, następnego dnia rano przed uprawą wlaliśmy do pełna i weszło 32l, lane wiadrem przez lejek, wiadro z podziałką co 1l. Trzeba przyznać że ganiał bardzo szybko, ale było troszke płycej niż na zime, więc na jedno wyszło.

Co do spalania w MFach 3xxx to wracał nie będe bo niechce o tym se przypominać.

 

Jakbyś mógł dać jakieś fotki tych swoich ciągniczków, najlepiej obok siebie to bym był wdzięczny

 

Popieram, koniec OT, ostatni mój post nie na temat, ale nie ja to zaczołem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pablo21    26
A to zależy co tam siejesz, co znaczy u Ciebie w terminie, oraz jakie zabiegi agrotechniczne wykonujesz, jeśli nie chcesz wymieniać większości maszyn to na upartego obrobisz się, ale to zależy czy teren nie jest grzęski, działki blisko siebie itd, najlepsze było by coś 90km 4x4 i odpowiednie maszyny ale to kosztuje także sam wiesz co będzie dla ciebie najlepsze, myśle że 511 czy 7211 to zyskasz tylko 1dną skibe więcej w orce

 

Powiem Ci tak wiem ze ciagnik 80-100km byłby najlepszy tylko ze z kasa raczej bedzie jak bedzie a za ok 30 tys ciezko bedzie chyba znalezc cos niezłego zachodniego bo miałbyc MF 30xx i dalej jest w planach ale on kosztuje troche wiecej a nie zapowiada sie ze tyle bedzie...

 

Sprzet i tak musze zmienic a raczej kupic ale narazie to od sasiada bym pozyczył sobie cos ;)

 

Teren dosc równy ziemie III-IV klasa troche V ale działek dosc duzo i daleko od siebie, Wiec szybka skrzynia tez by sie przydała.

 

Uprawa zbóz oczywiscie zadnej hodowli i żadnych łak do koszenia. Zabiegi agrotechniczne to nie wiem jak Ci to powiedziec ale dosc duzo tego jest np: bronowanie na wiosne potem agregat po zniwach podorywki(talerzówka raczej) orka itp. Do nawozów oprysków i lekkich prac zostałby T-25.

 

 

 

 

 

Powiedzcie mi co to ma byc? Dawno tu nie byłem i jak przeczytałem 2 strony postów to tam nie ma nic o ciagniku na 20 ha tylko o silnikach perkinsa i Zetora a to panowie nie ten temat i tu sie o tym nie dyskutuje a po drugie ten spór jest nie do rostrzygniecia bo jeden woli to a drugi to poprostu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qazi    57

co do ciągnika to jak poszukać to i mf 30xx można znaleźć w granicach 30 tys http://allegro.pl/item644418349_mf_3090.html, a tak z innych ciągników to do tej kasy to coś poza mf to jakiś zetor 8045 albo 8145 albo ich odpowiedniki z ursusa, bądź jakaś renówka

a tu kilka znalazłem ciągników moim zdaniem za taką kasę dość ciekawych

http://allegro.pl/item644472472_massey_fer..._4x4_100km.html

http://allegro.pl/item644367299_zetor_1004...zedni_naped.htm

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=B118157

http://allegro.pl/item645714786_renault_103_14_turbo.html

http://allegro.pl/item646261332_ciagnik_ro...080_1990_r.html

http://allegro.pl/item646437044_ciagnik_re...a_26000_zl.html - może trochę stara ale chyba mocy jej nie zabraknie

http://allegro.pl/item646587331_renault_103_14_90km.html

http://allegro.pl/item647216197_ciagnik_ma...4_mf_ladny.html

http://allegro.pl/item648914338_renault_11...r_mf_fendt.html

http://allegro.pl/item649488543_massey_fer...im_napedem.html

 

tyle wyszukałem na początek może cos z tych cię zainteresuje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pablo21    26

Powiem Ci ze kilka z tych ciagników jest nawet nawet i moze byc tak ze i za Renault sie bede krecił ale zobaczymy. Dzieki za linki ;) Chyba powoli zaczne po składach z maszynami rolniczymi jezdzic i sie porozgladac co i jak oczywiscie jak znajde czas

Ursus i Zetor odpada bo mi jakos te ciagniki nie podchodza słaby komfort wolny i wogole wole juz zachodniego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafik256    19

Jeżeli jesteś z okolic lublina i poszukujesz MF serii 30xx to polecam wybrać sie w okolice Zbuczyna pod Siedlcami w promieniu 10 kilometrów od tej miejscowości są dziesiątki tych ciągników. NIe wiem jak teraz ale jak kupowałem swojego MF-a (5 lat temu) to widziałem że niekótrzy sprowadzją maszyny godne uwagi. W sumie jakbyś kiedys był w tamtych okolicach w poszuiwaniu MF to mógłbys dac mi znac bo i ja czasami też tam bywam to zawsze mógłbym pomóc w oględzinach maszyny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darek2100    0

Hej wszystkim, mam niecałe 20 ha gruntów ornych i właśnie szukam jakiegoś ciągniki, jaki proponujecie mi kupić ciągnik?? ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karol091193    85

Nie jestem fanem ursusów ale perkins jest oszczędny więc może 5714 ale wiadomo jaki jest w nim komfort więc stawiam na 6024, no a jak nie ursus to może zetor 85??? będziesz do niego montował tura??? 20ha ornych to niewiele więc zetorem 6441 to też byś obrobił pługiem 3*40 A może jekiej klasy glebę i czy masz górki???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pablo21    26
No właśnie nie wiem czy nowy czy używany, bo cena nie gra roli ;)

Czegos nie rozumiem... Jak cena nie gra roli??

To moze jakis Fendt 312 Vario jesli cena nie gra roli to za drogi nie bedzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darek2100    0

No cena w granicach rozsądku max 150 tys. zł. Mam same niziny ale miejscami mam nawet glinę. Ale głównie mam klasę ziemi 4 .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qazi    57

ale netto czy brutto bo jak netto to może byś wytargował jd 5080R w podstawie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebastian264    14

Witam. W przyszlym roku mam zamiar kupic jakis ciagniczek bardziej ogrodowy tylko nie wiem jakiej marki. Obowiązkowo kabinka, klima, przedni TUZ i WOM niekonieczie w standardzie. Ostatecznie moze byc cos w podobie do gabarytow new hollanda T3000. i jesli jest to mozliwe ceny sprzetow. Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Daniel215    0

sebastian264@ poczytaj te cztery tematy które podałem... Może któryś pomoże przy dokonaniu wyboru...

http://www.agrofoto.pl/forum/Ciagnik-do-sa...&hl=do+sadu

http://www.agrofoto.pl/forum/jaki-wybrac-n...&hl=do+sadu

http://www.agrofoto.pl/forum/John-Deere-50...&hl=do+sadu

http://www.agrofoto.pl/forum/jaki-ciagnik-...&hl=do+sadu

I jeżeli chcesz cięgnik do sadu to pisz tam, a jak główny na 20ha ornego to pisz tu ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KIJANA14    1

Moim zdaniem albo ursusa 914 albo 1014 :)

 

Po co piszesz takie posty? Przecież to nic nie wnosi do tematu!! Uzasadnienia!!

Edytowano przez robertbara

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kamil360    0
@Kamil360 a możesz napisać nad jakimi modelami myślałeś JD, DF i MF. Jaką kwotę możesz przeznaczyć na zakup nowego ciągnika. Jaka masz klasy ziemie? Ile masz ha?

 

mamy 25 h ziemie klasy 1,2,3 z przeważaniem 1i2 mamy jeszcze Ursusa 5314 i 360

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×