Jacek6804

Farmtrac 665 DT TURBO

Polecane posty

Jacek6804    4

Witam, dla jasności, jestem Jacek, średnio mnie interesuje rolnictwo ciągniki itp, ale interesuje mnie mechanika itp, a z mojego konta pozwalam korzystać mojemu bratu Pawłowi którego jarają ciągniki, oranie itp:D)

posiadamy farmtraca 665 DT 
dane techniczne:

Moc znamionowa

43 kW (58,5 KM)przy 2200 obr/min

Max.moment obrotowy

230 Nm przy 1200 obr/min

SILNIK

Typ

Typ F3.344B

Ilość cyl./poj.skokowa,cm3

3 /3443

System chłodzenia

Cieczą

Filtr powietrza

Suchy, dwustopniowy

 

I te 58KM to trochę za mało do tego ciągnika:/

 

Przyszedł pomysł uturbienia tego silnika,mechanicznie dam sobie radę (ostatnio uturbiłem koledze golfa 2 vr6 na 350KM 500Nm ;) ale potrzebował bym od was trochę wiedzy technicznej ;)  nie wiem jaki jest stopień spręzania w tym silniku, posiada ktos może takie informacje? Ile można dmuchnąć bezpiecznie?

Turbo udało mi się zdobyć za całe 100zł z volvo v40 1,9 TD, podejrzewam że będzie za małe? Chociaż ciągnik ma niby wiekszą pojemność ale kręci o połowe mniej obrotów... Ale chciał bym je założyć i chociaż zrobić testy, całe te uturbienie będzie takim testem czy się da, bedzie działać, itp. Mechanicznie dużo roboty nie ma, a koszta są naprawdę niskie, narazie chce założyć bez IC i chłodnicy oleju, jeśli by się okazało że ładnie pracuje wtedy by wpadły chłodniczki :)

 

Jeszcze pytanie odnoście paliwa, czy da się podniesc dawkę paliwa w tym ciągniku? jaka w nim jest pompa? 

 

Tu jeszcze dane technicze auto z którego mam turbo:

 

Produkowany
od 1995 do 1999 roku
Pojemność skokowa
1870 cm3
Typ silnika
diesel
Moc silnika
90 KM przy 4250 obr/min
Maksymalny moment obrotowy
176 Nm przy 2250 obr/min
Montaż silnika
z przodu, poprzecznie
Doładowanie
turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu
SOHC (OHC)
Liczba cylindrów
4
Układ cylindrów
rzędowy
Liczba zaworów
8
Stopień sprężania
20,5 : 1 : 1
Pojemność zbiornika paliwa
60 l


 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jacek6804    4

Kolego, a nie lepiej było kupić mocniejszy ciągnik? Teraz kombinowanie :P

Polak mądry po szkodzie, jasne ze było, ale kto przewidział. Jak byśmy kupili 675 to później też by było gadanie ze jednak mocniejszy by się przydał;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karolas123    88

To czekaj, potrafiłeś uturbić vr6 dużą turbawką, a diesela nie uturbisz? To jakas różnica? No przecież jeszcze latwiej jest bo nie trzeba stroić i wtrysków zmieniać, tylko dawke podnieść.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jacek6804    4

Farmtrac już uturbiony :)
Jak się podoba? :) żaden orginalny element nie został uszkodzony i zawsze w ciągu 30min można ciągnik przywrócić do serii ;)
Narazie jest w fazie testów, jak będzie ok to zostanie podłączone do turbo chłodzenie cieczą, chłodnica oleju i może intercooler :)
później dodam więcej fotek z prac.

post-12690-0-85690400-1442012308_thumb.jpg

post-12690-0-01354900-1442012367_thumb.jpg

post-12690-0-04044700-1442012451_thumb.jpg

post-12690-0-68485400-1442012502_thumb.jpg

post-12690-0-05248600-1442012579_thumb.jpg

post-12690-0-71165800-1442013121_thumb.jpg

post-12690-0-58004100-1442013121_thumb.jpg

post-12690-0-56519500-1442013121_thumb.jpg

post-12690-0-87633100-1442013121_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cyprian1219    368

Może zrobić wrażenie wyglądem i dźwiękiem, można też sie pochwalić sąsiadowi że sie założyło turbo do ciągnika, ale wątpię że samo turbo cokolwiek da... może po dużym zwiększeniu dawki paliwa na pompie, może... jeśli będzie miał 5 kM więcej to ja jestem jan paweł III  ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
XMK13    411

Teoria mówi, że turbina może podnieść moc silnika o max 25%. Tak więc wolnossący silnik 58 KM z turbo będzie mieć nawet 72 KM! Oczywiście przy odpowiednim dostrojeniu turbiny i dawki paliwa.

Jacek6804 - ładnie ta turbinka wstawiona. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jacek6804    4

Może zrobić wrażenie wyglądem i dźwiękiem, można też sie pochwalić sąsiadowi że sie założyło turbo do ciągnika, ale wątpię że samo turbo cokolwiek da... może po dużym zwiększeniu dawki paliwa na pompie, może... jeśli będzie miał 5 kM więcej to ja jestem jan paweł III ;)

jak zwieksze dawkę to będziesz Janem Pawłem III :)

Będzie wzmocnienie muszli i rury, narazie się zastanawiam czy nie założyć większego turbo bo chyba za małe :/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BENNY82    242

Teoria mówi, że turbina może podnieść moc silnika o max 25%. Tak więc wolnossący silnik 58 KM z turbo będzie mieć nawet 72 KM! Oczywiście przy odpowiednim dostrojeniu turbiny i dawki paliwa.

Jacek6804 - ładnie ta turbinka wstawiona. :)

 

ja proponuje intercooler wsadzic a roznice odczujesz odrazu bez ingerencji w pompe :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jacek6804    4

podkręcilem dawkę paliwa, teraz jest niebo a ziemia :)
IC tez założę i chłodnice oleju, teraz czekam na testy jak brat go w okrę puści :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
XMK13    411

To może najpierw chłodnicę oleju załóż, żeby w orce przypadkiem oleju nie zagotować. Czujnik temp. oleju też byłby mile widziany - tak kontrolnie. Intercooler zwiększa wydajność turbiny i minimalizuje spadek mocy przy wysokich temp. otoczenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jacek6804    4

podłączyłem ciecz do turbiny (chlodzi turbine i częściowo działa jako wymiennik ciepła olej-ciecz) dziś zaoralem ok hektar. temperatura w normie się utrzymywała :) Ciągnik ma dużo lżej i można większym biegiem jeździć :) aktualnie ładuje mu ok 0,4 bara, ale jak będzie IC to podkrece do 0,6 chyba, zobaczę jak będzie zachowywał się w wyższe temperatury, jak temp oleju będzie zbyt duża to wpadnie jeszcze chłodnica oleju.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karolas123    88

Dlaczego nie zmierzysz temp w dolocie, zeby wiedziec czy ic jest potrzebny? Moim zdaniem i 0.6 nie potrzebuje bo tam wiecej jak 70stopni nie ma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BENNY82    242

podkręcilem dawkę paliwa, teraz jest niebo a ziemia :)

IC tez założę i chłodnice oleju, teraz czekam na testy jak brat go w okrę puści :)

takie moje pytanie od czego ic wsadzisz? to  nie tak hop siup przepustowosc musi miec dobraną bo albo rozpuknie albo laga bedziesz miał.

 

To może najpierw chłodnicę oleju załóż, żeby w orce przypadkiem oleju nie zagotować. Czujnik temp. oleju też byłby mile widziany - tak kontrolnie. Intercooler zwiększa wydajność turbiny i minimalizuje spadek mocy przy wysokich temp. otoczenia.

a czy już sam ic nie obniży temp silnika? no albo chociaż nie bedzie rosła . podniesie sprawnosc silnika tylko czy silnik to wytrzyma? sam chciałem wstawic ic u siebie ale strasznie drogo na zamówienie wołają a byle pudla samochodowego nie warto wstawiac bo sie rozleci od wibracji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
stop    95

Odświeżam temat bo jestem ciekaw jak się to potoczyło z perspektywy czasu jak to obecnie wygląda?

Czy turbina wystarczyła? Czy doszedł intercooler? Jak ze spalaniem wzrosło? Jak silnik to znosił.

Czy w modelu 555DT 48km warto takie coś robić bo moc przydała by się?

Bardzo chętnie zobaczył bym film jak to wszystko pracuje - najlepiej w autentycznej pracy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
stop    95

Odgrzewam kotleta bo znalazłem dziś czyjś filmik, a wiec w 555DT da się to zrobić może teraz ktoś się pochwali ja to wykonać i od czego turbo dać najlepiej. Link do filmiku

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Soczi87
      Witam wszystkich. 
      Mam problem ponieważ montuję do przyczepy samoróbki jednoosiowej siłownik hydrauliczny który zakupił mój wujek w latach 90. W załączniku przesyłam zdjęcie tabliczki. Siłownik ma kulę o średnicy 53mm 
      i mam problem z doborem gniazda pod ten wymiar. W ofercie
      na rynku dostępne są rozmiary gniazd 52 i 55 nic pośredniego. Chce założyć gniazdo z zabezpieczeniem na seger. Czy roztoczenie gniazda 52mm to dobry pomysł ? 
      Moze ma ktoś z Was gniazdo na 53mm 
      Dziękuje. 

    • Przez fliegl
      Jaki jest kod RAL lub nazwa tego koloru?
       



    • Przez luki987654321
      Witam, chce zamontować halogeny led na tyle beczkowozu forschrit. czy można je podłączyć pod złącze trzy pinowe w ciągniku lub ewentualnie pod co innego można podłączyć? dodam że mam zamiar w kabinie zrobić włącznik aby się cały czas nie świeciły tylko na czas pracy.
    • Gość
      Przez Gość
      Witam, 
      Koledzy poszukuje kogoś z użytkowników kombajnów Jarek lub Arek celem wsparcie wymiarowego.
      Buduje kombajn do porzeczek i potrzebuje informacji jaka powinna być odległość miedzy podajnikiem taśmowym szerokim a profilem podtrzymującym wał otrząsacza, będę wdzięczny za zdjęcie z przyłożoną metrówką. 
      Wymiary jakie poszukuje to te zaznaczone na jednym ze zdjęć,, nie chciałbym połamać  krzaków przy pierwszej próbie jeśli do niej dojdzie :) 
      Zdjęcia z budowy w załączniku, dziękuje za pomoc:) 











    • Przez wojciechowski89
      Cześć Panowie potrzebuje dojarkę pod traktor i znalazłem taką pompę u siebie. Ktoś może kojarzy bo ja nie mogę znaleźć nic na jej temat po wpisaniu nazwy wyskakuje land niemiecki. Z tego co się orientuje brakuje tutaj zbiornika od oleju który smaruje łopatki które są metalowe nie z tworzywa. I tutaj też mam pytanie ten czarny wężyk po zamontowaniu w zbiorniku z olejem nie będzie podawal oleju na łopatki tylko wylot powietrza ta jakby ,,satelita" a powinien być jak się nie mylę obieg powietrza, że powietrze jest wpychane do zbiornika z olejem i przy wyjściu z niego zabiera olej na łopatki i tak w kółko. A przy tej rurce którą jest wypychane zassne powietrze jest korek jakby do dolewania oleju z tyłu pompy jest rurka wychodząca i wziernik jak w kompresorze żeby widzieć poziom oleju. Dodam że sam ją postawilem na podstawkę wom więc proszę się nią nie sugerować.




×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj