Extremis1522

MF255 mruganie kontrlki ciśnienia oleju.

Polecane posty

Witam serdecznie wszystkich forumowiczów były niedawno żniwa i po jeździe traktorem po belki zauważyłem że po nie dodawaniu gazu fm zaczyna mrugać kontrolka (nie ciągle tylko przez ułamki sekund ) bardzo mnie to zaniepokoiło i zmartwiło zgasiłem go i po ponownym odpaleniu problem ustał, postanowiłem sprawdzić poziom oleju stan oleju był na kresce minimum dolałem oleju to prawie maxa myślałem że problem z głowy, ale  widome od paru dni jest susza wieć postanowiłem nawodnić maliny. Nawadnianie polegało na naładowaniu dwóch baniaków 1000litrowych na rozrzutnik... wiec może zacznijmy do setna sprawy po pracy kilku godzinnej mojego mf255 oczywiście na biegu polowym żeby jak najwolniej jechać i wpadłem na pomysł żeby puścić go na 1 na polnym bez gazu. Traktor zaczął trochę inaczej pracować słuchać cicho postukiwania ale ignorowałem to bo uważałem że tak musi ale po chwili zauważyłem coś niepokojącego mruganiem  kontrolki ciśnienia oleju wciskam pedał gazu i zaczyna znikać po ponownym odpaleniu problem ustaje.

Zauważyłem że od paru dni od tamtej sytuacji i jeździe na trochę większych obrotach problemu nie ma wszystko jest w porządku może głównym  problemem jest moja jazda bez gazu.

Btw. Nie wiem czy to jest normalne w tych MF że na biegu jałowym bez gazu osiąga obroty 6.5 na tym zegarze... sąsiada mówił że trochę za wysokie ma..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hek    0

jeśli na wolnych obrotach kontrolka mruga to znaczy że silnik do d....,załóż manometr i zbadaj ciśnienie-pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Właśnie o to chodzi że na wolnych obrotach teraz nie świec zaczynają się cyrki tak jak wyżej opisywałem na biegu polowym bez gazu... Teraz na chwile obecną jest w porządku... Tylko martwi mnie ta sprawa bo nie cały rok był kapitalny remont przeprowadzony i mechanik mówi że daje rok na gwarancję bo jak to on powiedział jak do roku nic nie będzie się działo to będzie git a tu coś zaczyna być nie tak..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

Obroty wolne są za niskie. Powinny być chyba 850. Jak się silnik kreci na postoju to może być 650. Ale do jazdy może być za mało. Można sprawdzić też czujnik ciśnienia oleju. Może szwankuje. Ale jak były słyszalne postukiwania to może być problem ze smarowaniem. Przez net nikt nie zgadnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
master20002    228

A co dokładnie było robione? Bo kapitalka kapitalce nie równa. silnik na jałowym ma latać na ok 650-700 obrotów, tak jak kolega wyżej pisał, wkrec inny zegar mechaniczny I napisz jak to wyszło. Bedziemy myśleć dalej.


Jesteśmy różni, pochodzimy z różnych stron Polski, mamy różne zainteresowania, ale łączy nas jeden cel. Cel ten to Ojczyzna, dla której chcemy żyć i pracować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Teraz olej sprawdzam czy jest odpowiednia ilość, kurcze ja chciałem jeszcze  zmniejszyć obroty a tu się okazuje że jest dobrze i nawet za mało ;))) nie wiem zbytnio co jest nie tak ale chyba najlepiej zrobić pomiar ciśnienia oleju albo może od razu dzwonić do mechanika który naprawiał silnik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bazalt50    14

Wymień filtr oleju i olej na wysokiej klasy (CD przynajmniej) wymień czujnik, tylko kup dedykowany do tego silnika. Wolne obroty ten silnik MUSI  mieć 850 najmniej, bo ma 3 tłoki i na niższych obrotach zwyczajnie się męczy i go zażynasz. Jeśli nie będzie poprway wtedy się martw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
master20002    228

Sprawdzić zasówkę na czujniku, lubi się obluzować, sam czujnik tylko jak kupować to nie jakiś uniwersalny i kabel czy nie ma gdzieś przebicia.

Edytowano przez master20002

Jesteśmy różni, pochodzimy z różnych stron Polski, mamy różne zainteresowania, ale łączy nas jeden cel. Cel ten to Ojczyzna, dla której chcemy żyć i pracować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Silnik miał wymieniane można powiedzieć że wszystko wał miał 2 szlif,wymiana tłoków pierścienie itp nie znam się za bardzo ale mówił że wszystko było robione bo silnik był zarzniety solidnie... Jesteście pewni że obroty na luzie bez gazu powinny wynosić 850 ?? Bo jutro chciał bym to ustawić,tylko zasrawnwia mnie to czy może silnik powinien tak się zachować jak był pod obciążeniem i z biegiem i bez gazu i na niższych obrotach że zaczyna mrygać ale dzisiaj to sprawdzalem i kontorlka nawet ani razu nie za święciła

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
XMK13    411

W instrukcji jest podana prędkość 750+/-25 obr/min dla biegu jałowego. Nawet bez dodawania gazu podczas jazdy kontrolka nie powinna się zapalać. Może to zrobić dopiero przy zgaszeniu silnika. Pomiar ciśnienia jest konieczny, bo może jest za niskie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
master20002    228

Jeżeli coś nie gra to będzie żażyć na niskich obrotach. Nie pokoją mnie te styki o których pisałeś. Czy one występują tylko po odpaleniu czy cały czas?


Jesteśmy różni, pochodzimy z różnych stron Polski, mamy różne zainteresowania, ale łączy nas jeden cel. Cel ten to Ojczyzna, dla której chcemy żyć i pracować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    707

Co wy tu piszecie - "Możesz też sprawdzić zasówkę na czujniku, lubi się obluzować i nie łączyć chwilowo" - bzdura jakich mało. Czujnik działa na zasadzie rozłączania masy więc jeśli jest ciśnienie to nie ma mowy o palącej się kontrolce.

Za niskie obroty - nawet na 400 obr/min nie ma prawa mrugać .

Filtr oleju jak i sam olej nie wiele pomoże. To że mruga to normalne. Podstawa jest pomiar ciśnienia. Jeśli ono okaże się w normie to szuka się przyczyn na linii: czujnik, instalacja ( czasami takie objawy daje przetarty przewód ale tu nie mają znaczenia obroty). Wg. mnie masz coś nie tak z ciśnieniem oleju. Jedź do mechanika na pomiar ciśnienia i jak jest coś nie tak to upominaj się o gwarancję ( przynajmniej będzie musiał poszukać przyczyny).

Edytowano przez akmaly

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
iron    1037

może nie doczytałem ale pimpa oleju była wymieniana?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
emilchaja    24

Najlepiej zacząć od rzeczy prostych, czyli wymianą czujnika ciśnienia oleju koszt nie duży a może rozwiązać problem a jeśli nie pomoże to wtedy szukać dalej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W najbliższym czasie zrobię pomiar ciśnienia oleju,zobaczymy co powie na to mechanik i efekty pracy i diagnozy wystawie tutaj na forum.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam szukałem na rożnych forach i nie mogłem znaleśc inforacji na temat jaki olej dolewa sie do układu kierowniczego bo na dole nad kierownicą znajduję się czerowna śruba po odkreceniu znajduję się olej i jest go mało i chciałem go dolać ale nie wiem jak tam powinien być...nie wiem czemu ale mam luzy na kierownicy i też chciałbym ogranąć to. Z kontroką problem ustał nie mryga ale tenat z pomiarem muszę ogarąć w natenych tyg lepiej dmuchać na zimno. Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
XMK13    411

Co do kontrolki to może jeszcze być luźna lub dziurawa rurka ssąca pompy olejowej silnika. Podczas remontu mogła zostać skrzywiona lub została niedokręcona. Przy niskich obrotach łapie powietrze i czasem mrugnie. Do tego przeciwwaga może stukać o rurkę gdyby ta była skrzywiona. Jednak to tylko moje przypuszczenia...

W instrukcji pisze, że do przekładni kierowniczej leje się olej silnikowy :blink:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
XMK13    411

0,9 litra, do tego piszą, żeby utrzymywać poziom oleju 13 mm poniżej korka wlewowego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Oki dzięki i tak zrobię dzięki za pomoc, a do tej pompy olejowej jak mi się wydaje miskę olejowa trzeba od kręcać


A oleju w przekładni mam na samym dnie :/ dobrze że wpadlem na pomysł by tu zapisać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
XMK13    411

Niestety tak. Co gorsze miska łączy przodek z silnikiem więc trzeba cały przód odjechać. Pod panewkami są uszczelki korkowe i jak się źle je założy, to będą puszczać olej. Pomiar ciśnienia trzeba zrobić na początek, bo to łatwiej zrobić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam byłem na sprawdzeniu ciśnienia oleju w Ferdku i okazało się że miał za niskie na zimnym miał na wolnych obrotach miał mniej niż 2 bary a przy rozgrzanej jednostce miał do 1.5, mechanik kazał natychmiast pojechałem do gościa co robił traktor i tak zrobiłem. Diagnoza XMK13 była w 100% trafiona okazało się że pompa jest popsuta dobrze że był jeszcze na tej gwarancji bo zapłaciłem aby za pompę. Kazał wymienić olej i dzisiaj to zrobiłem razem z filtrem olejowym i powiedział że wszystko jest w porządku jak się nie mylę powiedział że ma 5.5 bara na wolnym na zimnym, jutro podjadę do znajomego i sprawdzimy. Mechanik wspominał ze te nowe pompy oleju potrafią sie nawet do roku posypać prawda to bo nie chciałbym po roku rozbierać silnik.

Dzięki wszystkim za chęci i pomoc jutro dam znać jak z pomiarem,

Edytowano przez Extremis1522

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj sprawdziłem cisnienie i na lekko ciepłym silniku miał cisnienie od 4.5 do 5 na buegu jałowym i przy obrotach 750. Wszystko jest w porządku teraz mechanik mi tak powiedział.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
XMK13    411

Super, że silnik jest cały. Ciśnienie ładne i miejmy nadzieję, że na długo tak zostanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez slavo666
      Witam
      Od jakiś dwóch lat sporadycznie pojawiają się głuche stuki z okolic silnika przy pracy pod duzym obciazeniem  ponad 2000 obr.  Czasami ustaną same po chwili jak zmniejszę obroty a czasami muszę zagasić silnik. Obstawiałem na początku panewke ale po takim czasie to już by waliło cały czas poza tym nie widzę spadku cianienia oleju. A poza stukami nie ma żadnych innych objawów. Jakieś propozycje?
      Uprzedzam stuki zależne są od obrotow a nie od predkosci jazdy. Zawsze swój początek mają od przeciążenia ( np podjazd pod górkę z ładunkiem) 
    • Przez luki08
      Witam zastanawiam się nad zakupem agregatu do mojego ferdka i tu pytanie czy użytkuje ktoś podobny agregat i mógłby się podzielić opinią.  Pole i tak uprawiałbym wstępnie  agregatem na wąskim zębie z podwojnym wałkiem strunowym a ten byłby do ostatniego przejazdu z siewnikiem 

       Ten agregat nie ma hydropaka ale jest lekki około 250 kg i "krótki " myślę że jak z przodu dorzuce 100kg powinno się dać tym pracować.  
      Będę wdzięczny za każdą poradę.
    • Przez Dabek321
      Witam ostatnio często Massey nie chcę wogule ruszyć ni nic wchodzą dwa biegi, 1 i 3 wtedy rewers ani nic nie reaguje massey nie chce ruszyć trzeba odczekać jakiś czas żeby to minęło dość długo. Czy ktoś miał podobny problem?
    • Przez Piotrpiotrek89
      Cześć,
      Gdzie znajdę dane dot. Dmc przyczepy z hamulcem? Niestety wymagają tego przy rejestracji, a nigdzie nie mogę znaleźć takiej informacji. Z góry dziękuję.
    • Przez 35bogus
      Witam, 
      Potrzebuje ustawić pompę wtryskową w MF690 1983r. Odebrałem pompę i wtryski od fachowca. Chcę ustawić prawidłowo pompę wtryskową ale nie mam pewności czy dobrze się do tego zabieram. Zaraz po świętach chce to zrobić. 
      Od początku. Kręcę kołem zamachowym, pojawiają mi się dwa znaki jeden po drugim, wnioskuję że to moment wtrysku, dalej kręcę mam jedną kreskę podejrzewam GMP 1 tłoka. Cofam do tych pierwszych dwóch znaków ale nie wiem na który ustawić. Bo jak ustawiam na drugim to w pompie nie mogę ustawić znaku C na koniec segera. Pompa była u dobrego fachowca. Może ja na zły znak ustawiam. Proszę o poradę czy ustawiać na tym pierwszym z tych dwóch czy na dym drugim z tych dwóch. Będę wdzięczny za podpowiedź jak ustawić koło zamachowe żeby potem ustawić pompę.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj