klausz

Dziwny problem z ciśnieniem mikropompki w c385

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
klausz    0

Witam.

Od dłuższego czasu mam problem z żółw zając w c385, tzn. zając działa normalnie (orka, uprawa) ale przy poluzowanej taśmie.

Jeżeli znowu ustawię taśme żółwia to żółw działa a po przełączeniu na zająca nawet potrafi zadusić silnik, bo siłownik nie niest wstanie poluzować taśmy ale tarczki wzmacniacza momentu ściska dobrze.

      W te żniwa pierwszy raz prasowałem słomę tym ciągnikiem i po 1 godz pracy zatrzymał mi się wał WOM.

Rozkręcięłm i obejrzałem sprzęgło WOM, wymieniłem uszczelnienia chociaż stare nie były złe, ale problem nie zniknął.

 

Wniosek za małe ciśnienie na mikropompce, zmierzone ciśnienie to ok 5 bar.

Wymieniłem zębatki w mikropompce i dekiel, chociaż stare były także OK i ciśnienie zwiększyło się może o 0,5 bara.

Podkręcilem ciśnienie na zaworze przelewowym w rozdzielaczu i ciśnienie zaczynało wzrastać i otrzymałem nawet 10 bar przy 1500 obr. i 13 bar przy 2000 obr, ale przy prawie całkowicie zaciśniętej sprężynie przelewu.

Kupiłem nowy rozdzielacz i ciśnienie znowu ok 6 bar.

 

Nie wiem już co robić

Proszę o jakieś podpowiedzi

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
klausz    0

tak, ale widocznie ciśnienie jest za małe by ją zluzować. Pytanie gdzie to ciśnienie się traci

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

vademecum    25

jeśli dobrze pamiętam to tam podczas pracy ma być 8 do 11 atm. Poniżej 8 na ciepłym oleju nie działa. Jest tam tyle pośredników do tej pompy, że ma gdzie cieknąć . Ustaw zawór na 11 atm na zimnym i spróbój działać.

Jak ma się sama luzować, sama to sie zaciska sprężyną. Ciśnienie ją luzuje. Podstawowy problem w pompach, za każdym zdjęciem pośredniej warto założyć nową mikropompke

Edytowano przez vademecum

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
klausz    0

Dzisiaj, na szczęście, problem się rozwiązał :)

więc tak,

Jak już pisałem, wymieniłem zębatki w pompie, cały rozdzielacz,dolałem oleju (teraz jest ok. 55l), w końcu zacząłem kręcić przy zaworze bezpieczeństwa i nic.

Dzisiaj kupiłem jeszcze jeden zegar,który podłączyłem do rurki zasilającej ( poprzedni był podłączony do rurki WOM) i ciśnienie ...13 bar.

Po nagrzaniu to tak 12-12,5 bara sie trzyma.. na zasilaniu, a na WOMie ok 6 bar.

Wniosek, ciśnienie na WOMie jest mniejsze niż na zasilaniu.

 

Czy mogę zostawić te 13 bar, czy lepiej zmniejszyć do np. 11 bar ?

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
klausz    0

z tyłu do tej górnej rurki co idzie do WOMu - zasilanie.

Też myślałem że ma być tak samo jak na zasilaniu i dlatego cały czas brałem to wskazanie jako prawdziwe.

Przed tym całym "naprawianiem" to Na WOMie przy zimnym 5 bar a ciepłym 2-3 bara i np. prasa się zatrzymywała.

teraz jest prawie 6 bar zimny i ok. 4,5-5 ciepły, ale WOM kręci dobrze i wogóle szybciej się włancza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vademecum    25

wsumie i jedna i druga powinna mieć to samo ciśnienie bo jedna załącza sprzęgło, a druga hamuje. Ciśnienie na przemian w zależności czy wałek jest włączony czy wyłączony. Mechanik który kiedyś mi robił przy ciągniku, a pracował w kombinacie rolnym przy ciężkich ursusach zawsze powtarzał i mierzył ciśnienie, ma być między 8-11 atm. wszędzie gdzie sie podepnie manometr pod kanał z mikropompki.

Również przedni napęd pracuje na tym ciśnieniu.

Edytowano przez vademecum

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
klausz    0

Może ten mój manometr źle pokazuje, chociaż był nowy?

Muszę to sprawdzić, bo również myślę, że wszędzie powinno być takie samo ciśnienie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez mateunia19
      założyłem ten temat kiedyś ale nie mogę go znaleźć więc powtórzę. Ciągnik gdy jest zimny podniesie wszystko idealnie gdy natomiast pochodził z godzinkę przy agregacie czy talerzówce i często używało sie podnośnika następowały problemy, gdyż znacznie wolniej podnosił lub wo gule nie chciał wtedy musiałem zgasić silnik na sekundkę to znowu zaczął podnosić ale bardzo powoli. czym to jest spowodowane? jak to naprawić. Pompka ta co jest w szkrzyni pośredniej jest po regeneracji. Z góry dziękuję za pomoc
    • Przez ZO-9
      Panowie nie jestem zwolennikiem przerabiania fabryki ale po kilkunastu awariach kilku remontach w pseudo warsztatach zajmujących się naprawami podnośników skończył mi się problem z awaryjnością podnośnika. Po kilku rozsądnych przemyśleniach ,podpatrzeniach, dokształceniach przerobiłem podnośnik w 1614 ,a mianowicie całkowicie odłączyłem stary rozdzielacz co jest pod korpusem, wymieniłem nowy siłownik główny,  wymieniłem siłowniki pomocnicze na grubsze, zamontowałem nowy zwykły rozdzielacz 4 sekcyjny 80l na błotnik zaraz przy siedzeniu. W rozdzielaczu zastosowałem dwie sekcje nurnikowe z zatrzaskiem na opuszczaniu i podnoszeniu  ( czyli jednostronnego działania) i dwie dwustronnego działania. Pierwsza nurnikowa jest do sterowania podnośnika, druga nurnikowa do pługa, agregatu (hydropaku), przyczepy, i dwa wyjścia zewnętrzne np. do talerzówki, tuza. W korpusie poodlączałem wszystko co niepotrzebne zostawiłem tylko zawór regulacji opuszczania co wychodzi pod siedzeniem. Nie zmieniła się zasada działania podnośnika, wszystko działa jak należy, żadnych zbędnych mechanizmów, reaguje na każdy nawet najmniejszy ruch dźwignią, żadnych zacięć, blokowania, opadania, pulsowania podnośnika podnosi i opuszcza bardzo płynnie nawet na wolnych obrotach ciężki agregat talerzowy który waży 2t. Koszt naprawy to około 1700zł i myślę że długo, długo nie będzie potrzeby zaglądania do niego. Dla chętnych. numer tel. 697408849 to mogę jeszcze coś dopowiedzieć. Polecam
    • Przez Lesiu19911
      Witam.Po regeneracji rozdzielacza podnosnika i tloka, chce wymienic filtry oleju skrzyni biegow i olej i nie wiem jakie sa oznaczenia tych filtrow.
      W miejscu nr 1 sa 2 metalowe wklady siatkowe. To sa filtry od oleju tloczonego na podnosnik?
      W miejscu nr 2 byl puszkowy filtr skrecony. Od czego on jest?? Rozkrecilem go i w srodu byl krązek magnesowy i parenascie sztuk takich malych krązkow z siatka. W katalogu czesci nie moge znalesc tych czesci. 




    • Przez rafal13113
      witam
      mam takie pytanie do czego służy mikropompa w dużym ursusie i jakie mogą być objawy jeśli będzie ona nie sprawna
    • Przez Olka7863
      Witam czemu jak olej sie rozgrzeje to nie chce unosic np. Talerzówki pługu itp. Belarus ?
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.