WitusS

massey ferguson 5425 dyna4 - kalibracja sprzęgła

Polecane posty

WitusS    2

Witam, orientuje się ktoś może jak skalibrować sprzęgło w massey ferguson 5425 dyna4? Bo jak na tą chwilę, nie da się po prostu płynnie ruszyć bez szarpnięcia.. regulacja na pokrętle od biegów nic nie daje. Z góry dzięki za pomoc

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kolego możesz mieć podobny problem. Postaw ciagnik na równej powierzchni posadzka np. I Sprawdź czy na zimnym oleju po wrzuceniu biegu ciagnik nie ciągnie do przodu lub do tylu gdy rewers jest w pozycji neutralnej. Przyjrzyj się dobrze bo może być to minimalny ruch.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej podnieść jedno koło do góry i wtedy zobaczyć, sprawdzić na załączonym biegu najlepiej 1a i na Nn (oczywiście dźwignia przy kierownicy na N). Ale nie popadajmy w paranoje w większości przypadków pomaga kalibracja skrzyni i pedału sprzęgła. Jeżeli szarpie Ci tylko przy ruszaniu z pedału sprzęgła to jeżeli nie pomoże kalibracja, prawdopodobnie będzie do wymiany potencjometr, który trzeba też później skalibrować. Dobrze jest zrobić diagnostykę komputerową przed wymianą w ciemno bo później nikt nie przyjmie takiego czujnika.

Edytowano przez Variotechnic

a

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
statek    140
Kalibracja DYNA4.
1 krok:
żeby sklaibrować skrzynię i sprzęgło temperatura oleju w skrzyni
begów musi wynosić co najmniej 40 stopni celsj. (jak chcę zagrzać to
pełna szybkość przez 20 minut i wtedy najczęściej zagrzeje się tak
jak trzeba)
sprawdzenie temperatury:
1. wcisnąć sprzęgło
2.jednocześnie naciskać przez co najmniej 5 sekund przycisk z boku
dżwigni zmiany biegów i przycisk blokady
[xxxxx] świeci litera A na desce rozdzielczej to olej w skrzyni ma 10
stopni
jeśli świeci litera B na desce rozdzielczej to olej w skrzyni ma 20
stopni
jeśli świeci litera C na desce rozdzielczej to olej w skrzyni ma 30
stopni
jeśli świeci litera D na desce rozdzielczej to olej w skrzyni ma 40
stopni
jeśli miga np. D to jest OK.
reasumując:
muszą świecić  A B C D. D może mrugać.
jeśli tak jest wtedy można przystąpić do kalibracji skrzyni. Silnik
gasimy.
 
2 krok.
1. zapalić silnik
2.zaciągnąć ręczny hamulec i ustawić [xxxxx] obrotów silnika
3.wyłączyć wszelkie światła, radio, klimatyzację, wentylator,
opuścić ładowacz czołowy, opuścić podnośnik tylni i przedni.
4.jednocześnie podnieść do góry dźwignię POWER SHUTTLE
(wysprzęglić) w pozycji N i nacisnąć blokadę trzymać co najmniej 5
sekund aż zacznie migać na zmianę 1 i 4 na konsoli biegów. jeśli
migają wtedy przesuwamy dźwignię POWER SHUTTLE do jazdy w przód i
puszczamy.
od tego momentu zaczyna się właściwa kalibracja. trwa od 2 do 10
minut.
[xxxxx] 1 i 2 na konsoli znów na zmianę migają to koniec kalibracji i
wtedy przesuwamy dźwinię POWER sHUTTLE do pozycji neutralnej i
puszczamy.
6.wyłączyć silnik

Fendt 412 TUZ WOM TI TMS, MF 5435 z ładowaczem Stoll 15, NH T5060, JCB 527-58, Zetor 7211, wóz sano 10m3 agregat ares l/z siewnik famarol i gaspardo SP4, Joskin Modulo2 8400l, gruber Rolmako 3m, sieczkarnia Claas Jaguar 840 + kemper 3000, pług kverneland AB 100. 130ha i 200 krówek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
statek    140

gdy mruga 1 i 2 na konsoli na przemian tzn ze koniec, nie wiem po co te xxxx


Fendt 412 TUZ WOM TI TMS, MF 5435 z ładowaczem Stoll 15, NH T5060, JCB 527-58, Zetor 7211, wóz sano 10m3 agregat ares l/z siewnik famarol i gaspardo SP4, Joskin Modulo2 8400l, gruber Rolmako 3m, sieczkarnia Claas Jaguar 840 + kemper 3000, pług kverneland AB 100. 130ha i 200 krówek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
strzymek    28

 

Kalibracja pedału sprzęgła 

 

zapalamy ciągnik 1-2 sekundy i gasimy , naciskamy sprzęgło nogą do końca i podnosimy dźwignię rewersu przekręcamy zapłon i trzymając sprzęgło i rewers czekamy aż usłyszymy sygnał wtedy powoli równomiernie puszczamy sprzęgło aż do następnego sygnału , puszczamy wszystko i wyłączamy zapłon czekamy kilkanaście sekund (tak robił mechanik od korbanków)

 

Edytowano przez strzymek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    218

W instrukcji do 54 jest nieco inna procedura:

 

Method:
NOTE: The user has a maximum 0.5 second delay
between each operation to enter this mode.
- move PowerShuttle lever to neutral position
- move gear lever to neutral position
- move PowerShuttle lever to forward or reverse position
- press the Hare / Tortoise control switch 10 times
- move PowerShuttle lever to neutral position
- press the clutch pedal fully in once, then release.
The pedal is calibrated.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adam8406    0

Witam mam MF 5455 2008r i mam problem a mianowicie czasami zdarza się jak nacisne pedał sprzęgła to ciągnik gaśnie i podobnie też jest jak nacisne do oporu pedał chamulca a jak lekko to nie. Tak się dzieje w czasie jazdy jak i na postoju. Ma ktoś jakiś pomysł co może być. Acha jak ciągnik zgaśnie to skrzynia sygnalizuje błąd 1 mignie wolno i cztery razy szybko

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Robert452
      Witam, czy roztaczał ktoś kiedyś kule od cięgła i czy się da to zrobić, albo czy wiecie czy są może kule które mają  w środku 52mm od kat.4 a na zewnątrz 64mm od kat.3.
    • Przez Michalekk
      Witam mam taki problem ponieważ mój MF 255 ciągle się zakleszcza gdy pociągnę za lewarek do góry kupiłem już sprężynę do lewarka ale nie wiem czy do jej wymiany muszę odkręcić całą pokrywę czy tylko sam lewarek 
    • Przez calverdu
      Witam. Posiadam traktor MF 5435 od nowości z 2010 roku. Problem zaczął się na wiosnę 2020, podczas siewów kukurydzy. Ciągnik podczas zimnych poranków nie chcę jeździć/zmieniać kierunku jazdy/w trakcie jazdy rozłącza się układ jezdny. Występowało to tylko rankami po czym przestawało i ciągnik całe dnie pracował bezawaryjnie. W lato problem w ogóle nie występował z racji wysokich temperatur w ciągu całego dnia. Przyszła jesień, zimne noce i poranki - problem powrócił. Traktor potrafi ruszyć po czym po chwili przestaje jechać i trzeba czekać... Czasami moment, czasem 5-10 minut i tak w kółko. Jest to bardzo uciążliwe, ponieważ ciągnik pracuje z turem... Wyświetlają się komunikaty na skrzyni biegów ( migająca 1 i 4). Może ktoś miał podobny problem i wie jak go rozwiązać ? 
    • Przez BenQ
      Witam . Oryginalne wspomaganie w mf 255 
      Jest straszny luz na kierownicy mimo tego że jest wymieniony nowy wałek w kolumnie z nowymi kulkami….dalej jest luz dość duży 
      wspomaganie jest na jakimś serwomechanizmie i też późno siłowniki reagują na ruch kierownicą . Na zaworze jest jakaś regulacja ? 

    • Przez Kerson
      Witam mam MF 5430 dyna4 2011r i mam problem tego typu że odpalę wszystko git pochodzi wyskakuje błąd na skrzyni świeci 1 plus miga 4 lub śweci 3 miga 1 stan oleju jest aczkolwiek zauważyłem że czasem pokazuje za mało dolalem raz chodziło dobrze wszystko dzień potem pokazywało że oleju za dużo według miarki z tyłu ktoś miał podobnie ?
      Może przycina jakie zawór albo nie wiem czujnik poziomu oleju?
       
      Dodatkowo zauważyłem ostatnia po przekręceniu kluczyka w miejscu gdzie pokazuje prędkość wyświetla się R8 znika i pokazuje prędkość potem 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj