Skocz do zawartości
WitusS

massey ferguson 5425 dyna4 - kalibracja sprzęgła

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Massey
WitusS    1

Witam, orientuje się ktoś może jak skalibrować sprzęgło w massey ferguson 5425 dyna4? Bo jak na tą chwilę, nie da się po prostu płynnie ruszyć bez szarpnięcia.. regulacja na pokrętle od biegów nic nie daje. Z góry dzięki za pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kolego możesz mieć podobny problem. Postaw ciagnik na równej powierzchni posadzka np. I Sprawdź czy na zimnym oleju po wrzuceniu biegu ciagnik nie ciągnie do przodu lub do tylu gdy rewers jest w pozycji neutralnej. Przyjrzyj się dobrze bo może być to minimalny ruch.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej podnieść jedno koło do góry i wtedy zobaczyć, sprawdzić na załączonym biegu najlepiej 1a i na Nn (oczywiście dźwignia przy kierownicy na N). Ale nie popadajmy w paranoje w większości przypadków pomaga kalibracja skrzyni i pedału sprzęgła. Jeżeli szarpie Ci tylko przy ruszaniu z pedału sprzęgła to jeżeli nie pomoże kalibracja, prawdopodobnie będzie do wymiany potencjometr, który trzeba też później skalibrować. Dobrze jest zrobić diagnostykę komputerową przed wymianą w ciemno bo później nikt nie przyjmie takiego czujnika.

Edytowano przez Variotechnic

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

statek    137
Kalibracja DYNA4.
1 krok:
żeby sklaibrować skrzynię i sprzęgło temperatura oleju w skrzyni
begów musi wynosić co najmniej 40 stopni celsj. (jak chcę zagrzać to
pełna szybkość przez 20 minut i wtedy najczęściej zagrzeje się tak
jak trzeba)
sprawdzenie temperatury:
1. wcisnąć sprzęgło
2.jednocześnie naciskać przez co najmniej 5 sekund przycisk z boku
dżwigni zmiany biegów i przycisk blokady
[xxxxx] świeci litera A na desce rozdzielczej to olej w skrzyni ma 10
stopni
jeśli świeci litera B na desce rozdzielczej to olej w skrzyni ma 20
stopni
jeśli świeci litera C na desce rozdzielczej to olej w skrzyni ma 30
stopni
jeśli świeci litera D na desce rozdzielczej to olej w skrzyni ma 40
stopni
jeśli miga np. D to jest OK.
reasumując:
muszą świecić  A B C D. D może mrugać.
jeśli tak jest wtedy można przystąpić do kalibracji skrzyni. Silnik
gasimy.
 
2 krok.
1. zapalić silnik
2.zaciągnąć ręczny hamulec i ustawić [xxxxx] obrotów silnika
3.wyłączyć wszelkie światła, radio, klimatyzację, wentylator,
opuścić ładowacz czołowy, opuścić podnośnik tylni i przedni.
4.jednocześnie podnieść do góry dźwignię POWER SHUTTLE
(wysprzęglić) w pozycji N i nacisnąć blokadę trzymać co najmniej 5
sekund aż zacznie migać na zmianę 1 i 4 na konsoli biegów. jeśli
migają wtedy przesuwamy dźwignię POWER SHUTTLE do jazdy w przód i
puszczamy.
od tego momentu zaczyna się właściwa kalibracja. trwa od 2 do 10
minut.
[xxxxx] 1 i 2 na konsoli znów na zmianę migają to koniec kalibracji i
wtedy przesuwamy dźwinię POWER sHUTTLE do pozycji neutralnej i
puszczamy.
6.wyłączyć silnik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
statek    137

gdy mruga 1 i 2 na konsoli na przemian tzn ze koniec, nie wiem po co te xxxx

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
strzymek    15

 

Kalibracja pedału sprzęgła 

 

zapalamy ciągnik 1-2 sekundy i gasimy , naciskamy sprzęgło nogą do końca i podnosimy dźwignię rewersu przekręcamy zapłon i trzymając sprzęgło i rewers czekamy aż usłyszymy sygnał wtedy powoli równomiernie puszczamy sprzęgło aż do następnego sygnału , puszczamy wszystko i wyłączamy zapłon czekamy kilkanaście sekund (tak robił mechanik od korbanków)

 

Edytowano przez strzymek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    113

W instrukcji do 54 jest nieco inna procedura:

 

Method:
NOTE: The user has a maximum 0.5 second delay
between each operation to enter this mode.
- move PowerShuttle lever to neutral position
- move gear lever to neutral position
- move PowerShuttle lever to forward or reverse position
- press the Hare / Tortoise control switch 10 times
- move PowerShuttle lever to neutral position
- press the clutch pedal fully in once, then release.
The pedal is calibrated.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×