Skocz do zawartości
News
WitusS

massey ferguson 5425 dyna4 - kalibracja sprzęgła

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Ferguson
WitusS    1

Witam, orientuje się ktoś może jak skalibrować sprzęgło w massey ferguson 5425 dyna4? Bo jak na tą chwilę, nie da się po prostu płynnie ruszyć bez szarpnięcia.. regulacja na pokrętle od biegów nic nie daje. Z góry dzięki za pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kolego możesz mieć podobny problem. Postaw ciagnik na równej powierzchni posadzka np. I Sprawdź czy na zimnym oleju po wrzuceniu biegu ciagnik nie ciągnie do przodu lub do tylu gdy rewers jest w pozycji neutralnej. Przyjrzyj się dobrze bo może być to minimalny ruch.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej podnieść jedno koło do góry i wtedy zobaczyć, sprawdzić na załączonym biegu najlepiej 1a i na Nn (oczywiście dźwignia przy kierownicy na N). Ale nie popadajmy w paranoje w większości przypadków pomaga kalibracja skrzyni i pedału sprzęgła. Jeżeli szarpie Ci tylko przy ruszaniu z pedału sprzęgła to jeżeli nie pomoże kalibracja, prawdopodobnie będzie do wymiany potencjometr, który trzeba też później skalibrować. Dobrze jest zrobić diagnostykę komputerową przed wymianą w ciemno bo później nikt nie przyjmie takiego czujnika.

Edytowano przez Variotechnic

a

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

statek    137
Kalibracja DYNA4.
1 krok:
żeby sklaibrować skrzynię i sprzęgło temperatura oleju w skrzyni
begów musi wynosić co najmniej 40 stopni celsj. (jak chcę zagrzać to
pełna szybkość przez 20 minut i wtedy najczęściej zagrzeje się tak
jak trzeba)
sprawdzenie temperatury:
1. wcisnąć sprzęgło
2.jednocześnie naciskać przez co najmniej 5 sekund przycisk z boku
dżwigni zmiany biegów i przycisk blokady
[xxxxx] świeci litera A na desce rozdzielczej to olej w skrzyni ma 10
stopni
jeśli świeci litera B na desce rozdzielczej to olej w skrzyni ma 20
stopni
jeśli świeci litera C na desce rozdzielczej to olej w skrzyni ma 30
stopni
jeśli świeci litera D na desce rozdzielczej to olej w skrzyni ma 40
stopni
jeśli miga np. D to jest OK.
reasumując:
muszą świecić  A B C D. D może mrugać.
jeśli tak jest wtedy można przystąpić do kalibracji skrzyni. Silnik
gasimy.
 
2 krok.
1. zapalić silnik
2.zaciągnąć ręczny hamulec i ustawić [xxxxx] obrotów silnika
3.wyłączyć wszelkie światła, radio, klimatyzację, wentylator,
opuścić ładowacz czołowy, opuścić podnośnik tylni i przedni.
4.jednocześnie podnieść do góry dźwignię POWER SHUTTLE
(wysprzęglić) w pozycji N i nacisnąć blokadę trzymać co najmniej 5
sekund aż zacznie migać na zmianę 1 i 4 na konsoli biegów. jeśli
migają wtedy przesuwamy dźwignię POWER SHUTTLE do jazdy w przód i
puszczamy.
od tego momentu zaczyna się właściwa kalibracja. trwa od 2 do 10
minut.
[xxxxx] 1 i 2 na konsoli znów na zmianę migają to koniec kalibracji i
wtedy przesuwamy dźwinię POWER sHUTTLE do pozycji neutralnej i
puszczamy.
6.wyłączyć silnik

Fendt 412 TUZ WOM TI TMS, MF 5435 z ładowaczem Stoll 15, NH T5060, JCB 527-58, Zetor 7211, wóz sano 10m3 agregat ares l/z siewnik famarol i gaspardo SP4, Joskin Modulo2 8400l, gruber Rolmako 3m, sieczkarnia Claas Jaguar 840 + kemper 3000, pług kverneland AB 100. 130ha i 200 krówek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
statek    137

gdy mruga 1 i 2 na konsoli na przemian tzn ze koniec, nie wiem po co te xxxx


Fendt 412 TUZ WOM TI TMS, MF 5435 z ładowaczem Stoll 15, NH T5060, JCB 527-58, Zetor 7211, wóz sano 10m3 agregat ares l/z siewnik famarol i gaspardo SP4, Joskin Modulo2 8400l, gruber Rolmako 3m, sieczkarnia Claas Jaguar 840 + kemper 3000, pług kverneland AB 100. 130ha i 200 krówek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
strzymek    15

 

Kalibracja pedału sprzęgła 

 

zapalamy ciągnik 1-2 sekundy i gasimy , naciskamy sprzęgło nogą do końca i podnosimy dźwignię rewersu przekręcamy zapłon i trzymając sprzęgło i rewers czekamy aż usłyszymy sygnał wtedy powoli równomiernie puszczamy sprzęgło aż do następnego sygnału , puszczamy wszystko i wyłączamy zapłon czekamy kilkanaście sekund (tak robił mechanik od korbanków)

 

Edytowano przez strzymek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    135

W instrukcji do 54 jest nieco inna procedura:

 

Method:
NOTE: The user has a maximum 0.5 second delay
between each operation to enter this mode.
- move PowerShuttle lever to neutral position
- move gear lever to neutral position
- move PowerShuttle lever to forward or reverse position
- press the Hare / Tortoise control switch 10 times
- move PowerShuttle lever to neutral position
- press the clutch pedal fully in once, then release.
The pedal is calibrated.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adam8406    0

Witam mam MF 5455 2008r i mam problem a mianowicie czasami zdarza się jak nacisne pedał sprzęgła to ciągnik gaśnie i podobnie też jest jak nacisne do oporu pedał chamulca a jak lekko to nie. Tak się dzieje w czasie jazdy jak i na postoju. Ma ktoś jakiś pomysł co może być. Acha jak ciągnik zgaśnie to skrzynia sygnalizuje błąd 1 mignie wolno i cztery razy szybko

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Cytus
      witam potrzebuje schemat podnośnik A mf135 potrzebuje jakie części się tam znajdują dziekuje
    • Przez Cytus
      Witam mam pytanie w który miejscu znajduje się filtr pompy podnośnika do mf135 ?
    • Przez Plamson2
      Mam problem z przednim napędem w masseyu fergusonie kiedy chcę go załączyć  nie wyskakuje żadna kontrolka   napęd też się nie załącza niech ktoś mi podpowie co może być przyczyną
    • Przez trys
      pacjent mf 5430  rocznik 2013 podniósł ramiona podnośnika i nie opuszcza
      po odpaleniu  ehr się normalnie aktywuje
      przyciskając na cefce z tyłu  ciągnika do góry troszkę podnosi na drugiej cefce przyciskając trochę opuszcza
      przyciski na błotnikach podniosą trochę do góry i tyle samo opuszczają do dołu gdzie tkwi problem błagam pomocy bo to koń główny
    • Przez triwet
      Witam wszystkich jestem nowy i piszę tu bo mam problem. Posiadam MF 35 i 65:D wiem wiem stay ale lebszego nie potrzebuje.
      Ostatnio chiałem zabronowac lekkimi bronami takimi pod 35 a tu nici z tego bo nie chce mi tylni podnośnik ruszyć nie tyle co nie chce tylko srasznie wolno idzie jak by nie miał siły więdz odpiełem brony i to samo. ojciec mówił że też tak miał jak coś woził nabank za ciężkie nie było. Więdz przywiozłem ciągnik do pana dr. on rozkręcił siedzenie popatrzył i mówi że coś w pompie od podnośnika poszło najprdopodobniej tłok pękł chciałem poszukać na necie nowej ale w nii ciula nie ma nawet częśni więdz pytam czy ktoś z was posiada:
      POMPĘ DO PODNOŚNIKA TŁOCZKOWĄ DO MF 35 lub zajmuje się regeneracją i daje gwarke??
      piszcie
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.