Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

szwagier ma od 14 lat sprowadzonego z Czech. zeszłym roku pierwszy remont silnika. założyli największy rozmiar ogumienia i turbo. super maszyna. pracuje na 25h i wystarcza.

Opublikowano

szwagier ma od 14 lat sprowadzonego z Czech. zeszłym roku pierwszy remont silnika. założyli największy rozmiar ogumienia i turbo. super maszyna. pracuje na 25h i wystarcza.

 

witam! Jaki rozmiar ogumienia powinien być w tych zetorach,żeby napędy się idealnie zgadzały? Bo ja mam z tyłu 18,4/34,a z przodu 12,4/24 i jest zle,jak załącze napęd to ciągnik hamuję przodem.

Opublikowano

Chciałbym poznać wasze opinie dotyczące zetora 8145, również chce poznać jego wady i zalety i czy warto go kupić?

 

Jest wiele kombinacji kół zębatych w przekładni więc trzeba policzyć zęby na trzech kołach i wtedy dowiesz się jakie opony powinny być. 

 

Tak-tylko katalogi podają z przekłamaniem(np.jak jest możliwe,w miejsce koła zębatego które ma 27 zębów,nie zmieniając innych założyć koło zębate które ma 28 zębów.To nie jest tokarka że zmieniając koła odsuwamy koło pośrednie .Chodzi mi oto że morze ktoś ten temat fizycznie przerabiał

Opublikowano

Załóż na przód nowe opony 14.9-24 i powinno być dobrze. Przerabiałem  to fizycznie w Zetorze 8045. Było 12.4-24 5%protektora i 16.9-34 10%. Założyliśmy na tył nowe 18.4-34 i przód hamował ciągnik. Po zmianie przodu na nowe 14.9-24 wszystko się unormowało. Do skrzyni i przystawki nie zaglądaliśmy.

Opublikowano

siema wszystkim, pisałem gdzieś indziej ale 0 odzewu więc tutaj spróbuje bo świeży temat, mam pytanie apropo szóstki, wybieram ciągnik do cięższych prac i mam na oku zts 12245 albo 16245 i U 1224 albo 1614, pytanie do użytkowników co lepsze, wiem że komfort lepszy w zts, ale jak to jest z częściami czy do nich pasują od ursusa. najważniejsza sprawa brać 6T czy bez turba, nigdy nie miałem do czynienia z turbem w traktorze, jak to jest czy ona ciągnie od samego dołu, czy trzeba mieć np te 1500obr i dopiero zaczyna rwać do przodu. Nwm czy to dobry temat ale próbować trzeba, ile łyknie taki ciągnik z pługiem 4x40 zagonowy na średnich ziemiach (lubie mieć zapas pod butem hahahaha)

Opublikowano

Turbo w tym ciągniku jest bez obsługowe dział i tyle. Jak to 6cyl ciągnie od dołu jednak by turbo było czuć potrzebne są obroty. Tym silnikiem możesz spalić od 6-7 litrów przewracając siano po 26l męcząc go w pługu czy innym gracowniku. Przy każdej pracy spali mniej jak zetor proxima 90. W mrozy lepiej zapala od w/w pomimo że niema żadnych podgrzewaczy. Jak kupować to tylko z turbodoładowaniem.

Opublikowano

Jeśli będziesz pilnował rozgrzewania sprężarki po odpaleniu ciągnika i wystudzania jej przed zgaszeniem to będzie ci długo służyła, a z pługa 4x40 to niewiele poczuje. 

Opublikowano

hahahah coś z tą proxą nie tak, że taki byczek mniej spali od niej? :lol: to ile po zapaleniu i przed zgaszeniem ciągnik powinien sobie pyrkać na wolnych? szybsze są chyba 12245 od 162 przez szkrzynie 4 czy może w tych z turbem też jes czasmi 4, nie wiecie? i jeszcze jedno różnica w cenie jest ale jak się ma 16145 do 16245 są w nich jakieś duże różnice?  :)

Opublikowano

No jak nie tak proxima ma zbiornik 180 litrów na pusto takiej ilości ropy nie wozi. Naprawdę o wiele taniej idzie siano przewracać 16tką jak proximą. Możesz kupić z szybką skrzynią 4 biegową lub wolną do wyboru. 3 biegowa jest raczej wolna bo by nie było biegu do pracy. My tam nic nie schładzamy ani nie rozgrzewany siadasz i jedziesz nic się nie dzieje. Owszem jak byś go gasił ciągle przy czerwonej turbosprężarce to pewnie coś by się usmażyło. To wielka prymitywna turbina nie teraźniejsze suszareczki jak się popsuje za tysiąca kupujesz nową i dalej niema się czym przejmować. 

Opublikowano

Załóż na przód nowe opony 14.9-24 i powinno być dobrze. Przerabiałem  to fizycznie w Zetorze 8045. Było 12.4-24 5%protektora i 16.9-34 10%. Założyliśmy na tył nowe 18.4-34 i przód hamował ciągnik. Po zmianie przodu na nowe 14.9-24 wszystko się unormowało. Do skrzyni i przystawki nie zaglądaliśmy.

 

Tak bym zrobił-,ale chodzi mi głównie oto żeby wyrównać ciągnik,żeby stał w poziomie,anie przód wyżej jak bym ciągle jechał pod górę.Ursus 1014 ma kombinacje12,4/24--18,4/34-i jest dobrze zgrany napęd,bo jezdziłem takim.

Opublikowano (edytowane)

<p>Ja mam taki układ kół w 8045. Jeśli chcesz żeby u Ciebie przy takim układzie wszystko było ok to musisz wymienić wszystkie trzy koła zębate w tylnym moście. Musisz mieć na wałek ataku 27 zębów, pośrednie 45 zębów i do przystawki 32 zęby. Innego wyjścia nie ma. Teraz masz pewnie na ataku 24 zęby, pośrednie 46 zębów a w przystawce 29 lub 31.</p>

Edytowane przez michal8011

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Rzepakowiec
      Czesc, przychodzę z pytaniem o wzmacniacz momentu w moim zetorze 8145. na zimnym wszystko wydaje sie być w porządku natomiast na rozgrzanym po wrzuceniu zająca ciągnik jakby lekko dostaje " kopa " ale nie dokońca i potem za chwilę sie załącza do końca. Czasem jak schodzę z obrotów to potrafi sam zrzucić na żółwia. Olej w skrzyni jest, śruba od regulacji pod schodkami rozkontrowana jakimś cudem. Mam plan ją lekko dokręcać o jakies pol obrotu i sprawdzać oczywiście na gorącym 
    • Przez Latashi
      Witam wszystkich, noszę się z zamiarem wymiany mojego Zetora 10045 na coś innego, zachodniego. Ale pojawiają się wątpliwości czy warto bo nie wiadomo co się kupi, a tu wiem co mam i co jest do naprawy ( trochę by się uzbierało, ale to w większości pierdoły, wyciek, elektryka, lakier, przedni napęd, hamulce i można by do skrzyni zajrzec bo jak się rozgrzeje to ślizga się na żołwiu) wszystko do ogarnięcia ale już trochę denerwuje że zawsze coś i nie wiadomo co jeszcze wyjdzie. Jeżeli doszło by do wymiany to na pewno byłby komfort, być może lepsze wykonanie części zamiennych i na pewno młodszy, ale tak jak mówię czy warto. Podpowiedzcie coś bo sam nie wiem co robić. Pracuje na 20 hektarach jako główny traktor z pługiem obrotowym, agregatem uprawowo siewnym i talerzowka.
    • Przez rolkam72
      Witam. 
      Posiada ktoś a może zna dobrze pod którym bezpiecznikiem co powinno być podłączone .
      Nie chodzi mi nawet o cały schemat lecz sam opis gdzie co ma być  
      Ciągnik to Zetor 10245 więc cała seria ..245 
      Zdjęcie bezpieczników poniżej .
      Tak dla pewności podkresle słowo ,,powinno'' być fabrycznie podłączone .
      Dziękuję za każdą odpowiedź 

    • Przez damianhaczynski
      Witam wszystkich
      Mam taki problem gdyż ponieważ jadą swoim zetorem 8011 normalnie na 4 biegu przy zerowym obciążeniu, to jadący taki sam ciągnik wyprzedza mnie bez żadnego problemu. I teraz jest taki w tym wszystkim problem, że nie wiem o co chodzi,  na początku myślałem, że może mam włączonego tak zwanego żółwia, ale był on wyłączony. Po pewnym czasie też przyszło mi na myśl że to może być wina kół ponieważ w moim mam koła balonowe, ale myśląc nad tym dłużej stwierdziłem że nie jest to też przyczyna mojego problemu. I teraz pytanie do was w czym może być ten problem że mój ciągnik tak wolno się porusza, bo patrząc tak poglądowo instrukcja mówi że dany ciągnik powinien poruszać się z max prędkością 28km/h no a mój w przybliżeniu porusza się tak max do 23km/h. Macie może jakiś pomysł co jest przyczyną? 
    • Przez Kilus25
      Witam, mam problem z podnośnikiem w zts Zetor 16245, problem jest taki że podnosi tylko do pewnego momentu i przestaje.Filtry pozmieniane olej nowy tłok cylinder rozdzielacz chodzi dobrze.Pomocy!!!
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v