krystian46

Zetor 8145 opinie / wady \ zalety

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
MacStefi    2

szwagier ma od 14 lat sprowadzonego z Czech. zeszłym roku pierwszy remont silnika. założyli największy rozmiar ogumienia i turbo. super maszyna. pracuje na 25h i wystarcza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Nikita_Bennet    160

a ja powiem tak - było ze 100 tematów o tych ciągnikach.

Poszukać!


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
poderwa    5

szwagier ma od 14 lat sprowadzonego z Czech. zeszłym roku pierwszy remont silnika. założyli największy rozmiar ogumienia i turbo. super maszyna. pracuje na 25h i wystarcza.

 

witam! Jaki rozmiar ogumienia powinien być w tych zetorach,żeby napędy się idealnie zgadzały? Bo ja mam z tyłu 18,4/34,a z przodu 12,4/24 i jest zle,jak załącze napęd to ciągnik hamuję przodem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
leszekd    98

Jest wiele kombinacji kół zębatych w przekładni więc trzeba policzyć zęby na trzech kołach i wtedy dowiesz się jakie opony powinny być. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
poderwa    5

Chciałbym poznać wasze opinie dotyczące zetora 8145, również chce poznać jego wady i zalety i czy warto go kupić?

 

Jest wiele kombinacji kół zębatych w przekładni więc trzeba policzyć zęby na trzech kołach i wtedy dowiesz się jakie opony powinny być. 

 

Tak-tylko katalogi podają z przekłamaniem(np.jak jest możliwe,w miejsce koła zębatego które ma 27 zębów,nie zmieniając innych założyć koło zębate które ma 28 zębów.To nie jest tokarka że zmieniając koła odsuwamy koło pośrednie .Chodzi mi oto że morze ktoś ten temat fizycznie przerabiał

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal8011    7

Załóż na przód nowe opony 14.9-24 i powinno być dobrze. Przerabiałem  to fizycznie w Zetorze 8045. Było 12.4-24 5%protektora i 16.9-34 10%. Założyliśmy na tył nowe 18.4-34 i przód hamował ciągnik. Po zmianie przodu na nowe 14.9-24 wszystko się unormowało. Do skrzyni i przystawki nie zaglądaliśmy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

siema wszystkim, pisałem gdzieś indziej ale 0 odzewu więc tutaj spróbuje bo świeży temat, mam pytanie apropo szóstki, wybieram ciągnik do cięższych prac i mam na oku zts 12245 albo 16245 i U 1224 albo 1614, pytanie do użytkowników co lepsze, wiem że komfort lepszy w zts, ale jak to jest z częściami czy do nich pasują od ursusa. najważniejsza sprawa brać 6T czy bez turba, nigdy nie miałem do czynienia z turbem w traktorze, jak to jest czy ona ciągnie od samego dołu, czy trzeba mieć np te 1500obr i dopiero zaczyna rwać do przodu. Nwm czy to dobry temat ale próbować trzeba, ile łyknie taki ciągnik z pługiem 4x40 zagonowy na średnich ziemiach (lubie mieć zapas pod butem hahahaha)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
leszekd    98

Turbo w tym ciągniku jest bez obsługowe dział i tyle. Jak to 6cyl ciągnie od dołu jednak by turbo było czuć potrzebne są obroty. Tym silnikiem możesz spalić od 6-7 litrów przewracając siano po 26l męcząc go w pługu czy innym gracowniku. Przy każdej pracy spali mniej jak zetor proxima 90. W mrozy lepiej zapala od w/w pomimo że niema żadnych podgrzewaczy. Jak kupować to tylko z turbodoładowaniem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
niebieski    31

Jeśli będziesz pilnował rozgrzewania sprężarki po odpaleniu ciągnika i wystudzania jej przed zgaszeniem to będzie ci długo służyła, a z pługa 4x40 to niewiele poczuje. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

hahahah coś z tą proxą nie tak, że taki byczek mniej spali od niej? :lol: to ile po zapaleniu i przed zgaszeniem ciągnik powinien sobie pyrkać na wolnych? szybsze są chyba 12245 od 162 przez szkrzynie 4 czy może w tych z turbem też jes czasmi 4, nie wiecie? i jeszcze jedno różnica w cenie jest ale jak się ma 16145 do 16245 są w nich jakieś duże różnice?  :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
leszekd    98

No jak nie tak proxima ma zbiornik 180 litrów na pusto takiej ilości ropy nie wozi. Naprawdę o wiele taniej idzie siano przewracać 16tką jak proximą. Możesz kupić z szybką skrzynią 4 biegową lub wolną do wyboru. 3 biegowa jest raczej wolna bo by nie było biegu do pracy. My tam nic nie schładzamy ani nie rozgrzewany siadasz i jedziesz nic się nie dzieje. Owszem jak byś go gasił ciągle przy czerwonej turbosprężarce to pewnie coś by się usmażyło. To wielka prymitywna turbina nie teraźniejsze suszareczki jak się popsuje za tysiąca kupujesz nową i dalej niema się czym przejmować. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
poderwa    5

Załóż na przód nowe opony 14.9-24 i powinno być dobrze. Przerabiałem  to fizycznie w Zetorze 8045. Było 12.4-24 5%protektora i 16.9-34 10%. Założyliśmy na tył nowe 18.4-34 i przód hamował ciągnik. Po zmianie przodu na nowe 14.9-24 wszystko się unormowało. Do skrzyni i przystawki nie zaglądaliśmy.

 

Tak bym zrobił-,ale chodzi mi głównie oto żeby wyrównać ciągnik,żeby stał w poziomie,anie przód wyżej jak bym ciągle jechał pod górę.Ursus 1014 ma kombinacje12,4/24--18,4/34-i jest dobrze zgrany napęd,bo jezdziłem takim.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal8011    7

<p>Ja mam taki układ kół w 8045. Jeśli chcesz żeby u Ciebie przy takim układzie wszystko było ok to musisz wymienić wszystkie trzy koła zębate w tylnym moście. Musisz mieć na wałek ataku 27 zębów, pośrednie 45 zębów i do przystawki 32 zęby. Innego wyjścia nie ma. Teraz masz pewnie na ataku 24 zęby, pośrednie 46 zębów a w przystawce 29 lub 31.</p>

Edytowano przez michal8011

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.
Uwaga: Twój wpis będzie wymagał zatwierdzenia moderatora, zanim będzie widoczny.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


  • Podobna zawartość

    • Przez Przemas97
      Witam robiłem w styczniu remat skrzyni pośredniej A dokładnie żółwia i zająca bo się rosypalo. Mechanik rozegrał włożył nowe części złożył i troszkę sie poprawiło ale jeszcze to nie jest to na wolnych obrotach ciężko jest wyrzucić z biegu. A na wyższych już jest ok. I jeszcze na zimnym oleju słychać cały czas pompe od podnośnika. Co to może być. Pomóżcie mi w końcu z tym dojść?
    • Przez Jacek3p
      Witam mam okazje kupić fajnego zetora z drogownictwa niestety lub stety właściciel nie ma zielonego pojęcia o traktorach a ja o ciężkiej serii też i nigdy nie miałem znimi styczności i nie uruchomiliśmy podnośnika wom uruchomiłem ale podnośnik ani drgnol i teraz pytanie jak to się robi??? 😊
    • Przez Jacek3p
      Witam mam okazje kupić fajnego zetora z drogownictwa niestety lub stety właściciel nie ma zielonego pojęcia o traktorach a ja o ciężkiej serii też i nigdy nie miałem znimi styczności i nie uruchomiliśmy podnośnika wom uruchomiłem ale podnośnik ani drgnol i teraz pytanie jak to się robi??? 😊
    • Przez luk7530
      Witam,
      chce się upewnić czy pokrętło na 1 zdjęciu to załączanie napędu? pokrętło ma 2 położenia 
      od czego służy pokrętło na 2 zdjęciu ? ma 5 położeń 
      oraz dźwignie na 3 zdjęciu ? wiem że 1 i 2 to regulacja podnośnika ale dokładnie co i jak np. do pługa, bo napisy są  wytarte a instrukcji nie mam i nie chce czegoś zepsuć i od czego jest dźwignia 3 i 4 ?
      PS. Posiada ktoś instrukcje pdf do ZTS albo wie gdzie można kupić ?
       



    • Przez Marmar
      Witam 
      Mam pytanie wie ktoś od czego jest ta kontrolka w zts 18345

×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.