Skocz do zawartości
flywin

MTZ 82 Pompa Wody

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Pompa
flywin    0

Witam,

Panowie otóż grzeje mi się MTZ82 przy obciążeniu temp dochodzi do 100 C wymieniony czujnik temp, wskaźnik, brak termostatu  dalej to samo , została tylko Pompa Wody\.

Panowie niech ktoś powie jak ja wymienić, przypatrzyłem się nie ma zbytnio tam miejsca by ja wyjąć

podobno jest jakiś patent na to.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotr0224    9

Jeżeli to problem pompy wodnej to możesz łatwo sprawdzić, upuść troche wody z chłodnicy (tak żeby było widać kanały) i włącz ciągnik. Jeżeli pompa przelewa wodę to znaczy że z nią wszystko wporządku. Twój MTZ chodzi na płyn czy wodę? Jeżeli na wodę i sprawdzileś termostat itp to prawdopodobnie masz zakamienioną chłodnicę i w tym leży caly problem.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

flywin    0

nie bo nawet przy 20 C taka temp osiąga.

po zatym w Ursusie 10014H nawet nie osiąga mi temp roboczej w orce, dlatego w MTZ musi być coś nie tak

 

co do układu to od nowości na Płynie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    289

A może nie jest zatkana wewnętrznie, tylko żeberka zabite kurzem ? Sąsiadowi pękła kiedyś rurka od chłodnicy oleju. Rurkę wymienił i nic więcej nie robił. Olej na chłodnicy nałapał tyle kurzu, że w końcu zagotował płyn. Chłodnica w 80% nie miała przelotu powietrza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    125

Możliwe, że masz przedmuch z komory spalania do chłodnicy...


KPK Kumurun Team
Olej Turdus SHPD do silnika, Lux 10 do hydrauliki
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki, kontakt na PW

Ważne sprawy GG: 33264431 t:724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
flywin    0

raczej nie mozliwe bo jak tak by było to nie zależnie od obciążenia by było 100C a tylko przy duzym łapie

Kupiłem Oryginalną Nową Pompe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    670

No właśnie. Pod obciążeniem spaliny mają większą temperaturę i ciśnienie. Może to być przedmuch do układu chłodzenia.

Sprawdź to i tyle.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
flywin    0

Nie na 100% w sobotę używałem agregatu RAU Rototilerr i trzymał max 90C wiec to nie spaliny a Za mało wydajna pompy przy większych temp otoczenia. 

mam pompe tylko ma ktoś pomysły jak to wymienić, mało miejsca jest, tak aby chłodnicy nie wyjmować. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    670

Da się wyjąc ale trzeba trochę pokręcić. Maskę otworzyć całkiem do przodu, wyjąć chłodnicę oleju, odkręcić obudowę wentylatora i wyjdzie.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    670

Bo nie idzie wykręcić chłodnicą wody. Musi być trochę więcej miejsca pomiędzy chłodnicą a serwomechanizmem.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
flywin    0

no tak ale jak wymieniam pompę wody to po co mam wyciągać chłodnice wody i oleju?

chce wymienić pompę bez wyciągania chłodnic

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    670

Kombinuj może ci się uda. Pompy z plastikowym wentylatorem nie ma szans wyciągnąć z chłodnicą.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
flywin    0

ja mam metalowy :) patrzyłem z boku chyba wystarczy obudowę wentylatora odkręcić i bd dobrze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    125

Ja zdejmałem blache  wentylatora i termostat i wychodziło bez problemu, a jak nie to płaska 12 i wentylator można odkręcić


KPK Kumurun Team
Olej Turdus SHPD do silnika, Lux 10 do hydrauliki
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki, kontakt na PW

Ważne sprawy GG: 33264431 t:724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawid3p    359

a tam ja wyciągłem pompę wody bez wywalania chłodnicy tylko osłonę tą na wentylatorze odkręciłem od chłodnicy, i tam na miejscu wywaliłem wentylator, przecież żeby dwie chłodnice wywalić to jest z 2 godziny roboty ;) 


najgorsze u mnie jest to że mi woda kapie z pod pompy wodnej, nowa uszczelka, i jeszcze na sylikon wysokotemperaturowy dałem, elegancko oczyściłem, odtłuściłem i mi leci, co proponujecie dać na sam sylikon bez uszczelki lepiej będzie trzymać>? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzeniek    5

Zobacz dokładnie czy leci z pod uszczelki czy z pompy bo nowa pompa czasami leci, z czasem się ułoży i przestanie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    61

Spróbuj pod ta śrubę dać podkładkę miedzianą tak jak do paliwa.

Edytowano przez mani51

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Marcin1987
      Mam pytanie skierowane do właścicieli Mtz-ów i nie tylko czy przy ujemnej temperaturze macie problemy z uruchomieniem silnika bo podobno ruskie ciężko odpalają zimą chyba że ktoś ma rozrusznik ''planetarny'' to jest dużo łatwiej ja swojego mam na tym fabrycznym i mam go dopiero od lutego czekam na wasze wypowiedzi Pozdrawiam
    • Przez rbit
      Wczoraj po powrocie z pracy zauważyłem na feldze prawego przedniego koła olej. Nie było go dużo a ten wyciek z tej szczeliny pomiędzy piastą a korpusem zwolnicy. Co może być przyczyną i czy to poważne? Ciągnik jest nowy ledwo co dotarty. Pytam bo jeszcze do maja następnego roku ma gwarancję tak że jakby co to na drugi przegląd podam usterki i niech robią serwisanci. A nie działający wskaźnik paliwa to może być skopany sam czujnik?
    • Przez Karwan91tdi
      Witam kupiłem ostatnio mtz 82 z 1984 r usterki w nim to nie działający przekaźnik wom oraz z hydraulika gdyż siłownik podnosi tylnie cięgła do góry a po powrocie dźwigni w pozycje 0 cięgła samoczynnie opadają . Czy ktoś może mi poradzić jakie mogą być przyczyny podanych usterek?
×