flywin

MTZ 82 Pompa Wody

Polecane posty

flywin    1

Witam,

Panowie otóż grzeje mi się MTZ82 przy obciążeniu temp dochodzi do 100 C wymieniony czujnik temp, wskaźnik, brak termostatu  dalej to samo , została tylko Pompa Wody\.

Panowie niech ktoś powie jak ja wymienić, przypatrzyłem się nie ma zbytnio tam miejsca by ja wyjąć

podobno jest jakiś patent na to.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotr0224    11

Jeżeli to problem pompy wodnej to możesz łatwo sprawdzić, upuść troche wody z chłodnicy (tak żeby było widać kanały) i włącz ciągnik. Jeżeli pompa przelewa wodę to znaczy że z nią wszystko wporządku. Twój MTZ chodzi na płyn czy wodę? Jeżeli na wodę i sprawdzileś termostat itp to prawdopodobnie masz zakamienioną chłodnicę i w tym leży caly problem.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
flywin    1

nie bo nawet przy 20 C taka temp osiąga.

po zatym w Ursusie 10014H nawet nie osiąga mi temp roboczej w orce, dlatego w MTZ musi być coś nie tak

 

co do układu to od nowości na Płynie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9205

A może nie jest zatkana wewnętrznie, tylko żeberka zabite kurzem ? Sąsiadowi pękła kiedyś rurka od chłodnicy oleju. Rurkę wymienił i nic więcej nie robił. Olej na chłodnicy nałapał tyle kurzu, że w końcu zagotował płyn. Chłodnica w 80% nie miała przelotu powietrza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Możliwe, że masz przedmuch z komory spalania do chłodnicy...


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
flywin    1

raczej nie mozliwe bo jak tak by było to nie zależnie od obciążenia by było 100C a tylko przy duzym łapie

Kupiłem Oryginalną Nową Pompe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

No właśnie. Pod obciążeniem spaliny mają większą temperaturę i ciśnienie. Może to być przedmuch do układu chłodzenia.

Sprawdź to i tyle.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
flywin    1

Nie na 100% w sobotę używałem agregatu RAU Rototilerr i trzymał max 90C wiec to nie spaliny a Za mało wydajna pompy przy większych temp otoczenia. 

mam pompe tylko ma ktoś pomysły jak to wymienić, mało miejsca jest, tak aby chłodnicy nie wyjmować. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Da się wyjąc ale trzeba trochę pokręcić. Maskę otworzyć całkiem do przodu, wyjąć chłodnicę oleju, odkręcić obudowę wentylatora i wyjdzie.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Bo nie idzie wykręcić chłodnicą wody. Musi być trochę więcej miejsca pomiędzy chłodnicą a serwomechanizmem.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
flywin    1

no tak ale jak wymieniam pompę wody to po co mam wyciągać chłodnice wody i oleju?

chce wymienić pompę bez wyciągania chłodnic

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Kombinuj może ci się uda. Pompy z plastikowym wentylatorem nie ma szans wyciągnąć z chłodnicą.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
flywin    1

ja mam metalowy :) patrzyłem z boku chyba wystarczy obudowę wentylatora odkręcić i bd dobrze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Ja zdejmałem blache  wentylatora i termostat i wychodziło bez problemu, a jak nie to płaska 12 i wentylator można odkręcić


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawid3p    364

a tam ja wyciągłem pompę wody bez wywalania chłodnicy tylko osłonę tą na wentylatorze odkręciłem od chłodnicy, i tam na miejscu wywaliłem wentylator, przecież żeby dwie chłodnice wywalić to jest z 2 godziny roboty ;) 


najgorsze u mnie jest to że mi woda kapie z pod pompy wodnej, nowa uszczelka, i jeszcze na sylikon wysokotemperaturowy dałem, elegancko oczyściłem, odtłuściłem i mi leci, co proponujecie dać na sam sylikon bez uszczelki lepiej będzie trzymać>? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzeniek    10

Zobacz dokładnie czy leci z pod uszczelki czy z pompy bo nowa pompa czasami leci, z czasem się ułoży i przestanie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Spróbuj pod ta śrubę dać podkładkę miedzianą tak jak do paliwa.

Edytowano przez mani51

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez salas89
      witam mam pytanie o rade w sprawie zakupu białoruski . Uzywana była by do ladowania obornika i wapna  , co rocznego odkopania rowu , wykopania fundamentow pod budowe domu i wielu prac porzadkowych w gospoarstwie . Znajomy chce mi sprzedac 2 białoruski rolnicze w kwadratowej budzie ze wszystkimi łyzkami , widłami , itp posiadaja papiery na jego babcie , chce za to 9500zł ale jedna ma uszkodzony silnik ( brak glowicy) a druga niby sprawna ale nie odpalana od 5 lat , opony troszke kiepskie z tyłu maja (chyba jeszcze orginalne od nowosci). Cena troszke przewyzsza cene złomu wiec duzej straty by nie bylo , tylko czy jest sens sie w to pakowac ? Czy taki jumz moze cos w polu porobic czy juz tylko zlomowisko go czeka ? 
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zapytać posiadaczy ciągników mtz Pronar 82 w wersji sa i tsa o opinie o tych ciągnikach i o tym co należy sprawdzić przy zakupie tych ciągników.
    • Przez iridium3000
      Witam. Chciałbym się dowiedzieć w jakim zakresie obrotów najlepiej się poruszać w celu ekonomicznego spalania 952.3 w czasie transportu i prac polowych.
      W orce trzymam 1800obr w transporcie 1600obr 
      Myślicie że można by zejść w pracach polowych do 1600obr a w transporcie 1400obr czy to za mało?
      Z tego co widziałem nowy  Fendt  120koni w orce latał na 1550obr. Dla tego jestem ciekawy czy w MTZ również można zejść z obrotów w celu redukcji spalania.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj