Skocz do zawartości
flywin

MTZ 82 Pompa Wody

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Pompa
flywin    0

Witam,

Panowie otóż grzeje mi się MTZ82 przy obciążeniu temp dochodzi do 100 C wymieniony czujnik temp, wskaźnik, brak termostatu  dalej to samo , została tylko Pompa Wody\.

Panowie niech ktoś powie jak ja wymienić, przypatrzyłem się nie ma zbytnio tam miejsca by ja wyjąć

podobno jest jakiś patent na to.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotr0224    6

Jeżeli to problem pompy wodnej to możesz łatwo sprawdzić, upuść troche wody z chłodnicy (tak żeby było widać kanały) i włącz ciągnik. Jeżeli pompa przelewa wodę to znaczy że z nią wszystko wporządku. Twój MTZ chodzi na płyn czy wodę? Jeżeli na wodę i sprawdzileś termostat itp to prawdopodobnie masz zakamienioną chłodnicę i w tym leży caly problem.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

flywin    0

nie bo nawet przy 20 C taka temp osiąga.

po zatym w Ursusie 10014H nawet nie osiąga mi temp roboczej w orce, dlatego w MTZ musi być coś nie tak

 

co do układu to od nowości na Płynie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    262

A może nie jest zatkana wewnętrznie, tylko żeberka zabite kurzem ? Sąsiadowi pękła kiedyś rurka od chłodnicy oleju. Rurkę wymienił i nic więcej nie robił. Olej na chłodnicy nałapał tyle kurzu, że w końcu zagotował płyn. Chłodnica w 80% nie miała przelotu powietrza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
flywin    0

raczej nie mozliwe bo jak tak by było to nie zależnie od obciążenia by było 100C a tylko przy duzym łapie

Kupiłem Oryginalną Nową Pompe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    582

No właśnie. Pod obciążeniem spaliny mają większą temperaturę i ciśnienie. Może to być przedmuch do układu chłodzenia.

Sprawdź to i tyle.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
flywin    0

Nie na 100% w sobotę używałem agregatu RAU Rototilerr i trzymał max 90C wiec to nie spaliny a Za mało wydajna pompy przy większych temp otoczenia. 

mam pompe tylko ma ktoś pomysły jak to wymienić, mało miejsca jest, tak aby chłodnicy nie wyjmować. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    582

Da się wyjąc ale trzeba trochę pokręcić. Maskę otworzyć całkiem do przodu, wyjąć chłodnicę oleju, odkręcić obudowę wentylatora i wyjdzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    582

Bo nie idzie wykręcić chłodnicą wody. Musi być trochę więcej miejsca pomiędzy chłodnicą a serwomechanizmem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
flywin    0

no tak ale jak wymieniam pompę wody to po co mam wyciągać chłodnice wody i oleju?

chce wymienić pompę bez wyciągania chłodnic

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    582

Kombinuj może ci się uda. Pompy z plastikowym wentylatorem nie ma szans wyciągnąć z chłodnicą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
flywin    0

ja mam metalowy :) patrzyłem z boku chyba wystarczy obudowę wentylatora odkręcić i bd dobrze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawid3p    359

a tam ja wyciągłem pompę wody bez wywalania chłodnicy tylko osłonę tą na wentylatorze odkręciłem od chłodnicy, i tam na miejscu wywaliłem wentylator, przecież żeby dwie chłodnice wywalić to jest z 2 godziny roboty ;) 


najgorsze u mnie jest to że mi woda kapie z pod pompy wodnej, nowa uszczelka, i jeszcze na sylikon wysokotemperaturowy dałem, elegancko oczyściłem, odtłuściłem i mi leci, co proponujecie dać na sam sylikon bez uszczelki lepiej będzie trzymać>? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzeniek    5

Zobacz dokładnie czy leci z pod uszczelki czy z pompy bo nowa pompa czasami leci, z czasem się ułoży i przestanie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    57

Spróbuj pod ta śrubę dać podkładkę miedzianą tak jak do paliwa.

Edytowano przez mani51

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez bekba
      Witam, belarus 1025, 2010r, rozdzielacz wschodni po sprawdzeniu we firmie zajmującej sie regeneracją rozdzielaczy został uznany za sprawny(wymieniłem też profilaktycznie zawór przelewowy) , pompa założona nowa, filtr w zbiorniku na olej hydrauliczny nowy, filtr siatkowy na dole ciągnika wyczyszczony, wirnik oleju ze skrzyni tez wyczyszczony. Stan oleju pełny. Sytuacja wygląda tak że ciśnienie na zegarze podłączonym pod obojętnie które złącze przy dużym gazowaniu wzrasta do 80 bar i spada mimo że ciśnienie jest cały czas podawane. Podnośnik też bardzo słaby. Prosił bym o dokładne wskazówki jak podnieść ciśnienie w tym rozdzielaczu bo chyba nie mam takiej klapki na dwie śruby jak jest w starszych wersjach. Pozdrawiam  

    • Przez Peron
      Witam
       
      Czy ktoś z Was wymieniał fotel w swoim MTZ 82 na bardziej komfortowy? Nie chcę kombinować z samochodowymi, chciałbym kupić coś dedykowane do ciągników. Najlepszy to byłby oczywiście jakiś Grammer pneumatyczny, no ale jakiś dobry mechaniczny też może być. 
       
      Zastanawiam się nad czymś takim:
       
      http://allegro.pl/agro-mar-fotel-siedzenie-komfortowe-mtz-pronar-mf-i6574126281.html
       
       
      http://allegro.pl/agro-mar-siedzenie-fotel-mtz-ursus-mf-pronar-i6574129397.html
       
       
      Jeśli ktoś ma, to byłbym wdzięczny za opinie.
    • Przez dzony9203
      Mam problem. Od niedawna nie mogę załączyć przedniego napędu w belarusie 920. Przedni napęd na krzyżakach, załączany dźwignią.
      Dźwigienka jest w jednej pozycji, jakby zablokowana i nie można jej przestawić. 
      Co może być przyczyną?
      Pozdrawiam.
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez marka
      Kilka wieczorów poświęciłem na przejrzenie forum dotyczące MTZ i Belarusa i stwierdziłem że każdy ciągnik jest z innej bajki więc postanowiłem otworzyć własny temat na którym będę opisywał własne kłopoty z belarusem 820.3 rocznik 2008 i rozwiązania problemów, zwłaszcza że dzięki forum rozwiązałem już dwie "awarie"patrz problem z WOM w MTZ - Agrofoto.pl Forum - strona 2 i mtz nie odpala - Agrofoto.pl Forum
      A na dzisiaj nowy problem czyli niedziałający wentylator nagrzewnicy oraz prawdopodobnie świeca żarowa .studiując schemat doszedłem do wniosku że za wentylator odpowiada przekaźnik pierwszy licząc od strony kierowcy i na kostce powinno być napięcie idące od bezpiecznika .Czy z tą awarią mogą mieć związek bezpieczniki zabezpieczające ładowanie i gdzie one są fizycznie w ciągniku ?
×