flywin

MTZ 82 Pompa Wody

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Pompa
flywin    0

Witam,

Panowie otóż grzeje mi się MTZ82 przy obciążeniu temp dochodzi do 100 C wymieniony czujnik temp, wskaźnik, brak termostatu  dalej to samo , została tylko Pompa Wody\.

Panowie niech ktoś powie jak ja wymienić, przypatrzyłem się nie ma zbytnio tam miejsca by ja wyjąć

podobno jest jakiś patent na to.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotr0224    11

Jeżeli to problem pompy wodnej to możesz łatwo sprawdzić, upuść troche wody z chłodnicy (tak żeby było widać kanały) i włącz ciągnik. Jeżeli pompa przelewa wodę to znaczy że z nią wszystko wporządku. Twój MTZ chodzi na płyn czy wodę? Jeżeli na wodę i sprawdzileś termostat itp to prawdopodobnie masz zakamienioną chłodnicę i w tym leży caly problem.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

flywin    0

nie bo nawet przy 20 C taka temp osiąga.

po zatym w Ursusie 10014H nawet nie osiąga mi temp roboczej w orce, dlatego w MTZ musi być coś nie tak

 

co do układu to od nowości na Płynie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    678

A może nie jest zatkana wewnętrznie, tylko żeberka zabite kurzem ? Sąsiadowi pękła kiedyś rurka od chłodnicy oleju. Rurkę wymienił i nic więcej nie robił. Olej na chłodnicy nałapał tyle kurzu, że w końcu zagotował płyn. Chłodnica w 80% nie miała przelotu powietrza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    220

Możliwe, że masz przedmuch z komory spalania do chłodnicy...


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
flywin    0

raczej nie mozliwe bo jak tak by było to nie zależnie od obciążenia by było 100C a tylko przy duzym łapie

Kupiłem Oryginalną Nową Pompe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    798

No właśnie. Pod obciążeniem spaliny mają większą temperaturę i ciśnienie. Może to być przedmuch do układu chłodzenia.

Sprawdź to i tyle.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
flywin    0

Nie na 100% w sobotę używałem agregatu RAU Rototilerr i trzymał max 90C wiec to nie spaliny a Za mało wydajna pompy przy większych temp otoczenia. 

mam pompe tylko ma ktoś pomysły jak to wymienić, mało miejsca jest, tak aby chłodnicy nie wyjmować. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    798

Da się wyjąc ale trzeba trochę pokręcić. Maskę otworzyć całkiem do przodu, wyjąć chłodnicę oleju, odkręcić obudowę wentylatora i wyjdzie.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    798

Bo nie idzie wykręcić chłodnicą wody. Musi być trochę więcej miejsca pomiędzy chłodnicą a serwomechanizmem.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
flywin    0

no tak ale jak wymieniam pompę wody to po co mam wyciągać chłodnice wody i oleju?

chce wymienić pompę bez wyciągania chłodnic

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    798

Kombinuj może ci się uda. Pompy z plastikowym wentylatorem nie ma szans wyciągnąć z chłodnicą.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
flywin    0

ja mam metalowy :) patrzyłem z boku chyba wystarczy obudowę wentylatora odkręcić i bd dobrze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    220

Ja zdejmałem blache  wentylatora i termostat i wychodziło bez problemu, a jak nie to płaska 12 i wentylator można odkręcić


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawid3p    362

a tam ja wyciągłem pompę wody bez wywalania chłodnicy tylko osłonę tą na wentylatorze odkręciłem od chłodnicy, i tam na miejscu wywaliłem wentylator, przecież żeby dwie chłodnice wywalić to jest z 2 godziny roboty ;) 


najgorsze u mnie jest to że mi woda kapie z pod pompy wodnej, nowa uszczelka, i jeszcze na sylikon wysokotemperaturowy dałem, elegancko oczyściłem, odtłuściłem i mi leci, co proponujecie dać na sam sylikon bez uszczelki lepiej będzie trzymać>? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzeniek    7

Zobacz dokładnie czy leci z pod uszczelki czy z pompy bo nowa pompa czasami leci, z czasem się ułoży i przestanie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    151

Spróbuj pod ta śrubę dać podkładkę miedzianą tak jak do paliwa.

Edytowano przez mani51

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Bartek12321
      Po remoncie silnika i głowicy słychać głuche stuki na pierwszym cylindrze tłok nie uderza w zawory Czy ktoś już może coś takiego przerabiał wtryskiwacze po regeneracji pompa również
    • Przez arek1326
      Koledzy pomóżcie! W silniku w jumzie coś puka cały czas i pojawił się olej w tumnikiu wcześniej rozbieralem ten silnik z tego samego powodu i wymieniłem dwa słupki bo jeden tłok był pekniety a w drugim sworzeń tłoka zaraz zrobiłem głowice pompę wtryskowa i jakieś czas było dobrze a ostatnio zaczęła dymic i stukać rozebralem i nic nie znalazłem wał jest jak nówka panewki też luzow żadnych nie znalazłem a i jak się zagrzeje to nie ma siły okrecic ale jak otworze odpreznik to pali i chodzi.będę wdzięczny za pomoc
    • Przez I_LOVE_MTZ
      witam co może być przyczyną słabo świecą lampy na wyjściu przy lampie ma 9v
    • Przez corejack
      Mój pierwszy post, zatem witam wszystkich serdecznie.
      Od niedawna jestem właścicielem mtz 82 z 1979r.
      Technicznie ok, ale dość mocno zaniedbany optycznie, elektrycznie.
      W wolnych chwilach doprowadzam go powoli "do ładu"
      Użytkowany będzie głównie jesienią i zimą, więc chcę opanować również ogrzewanie.
      I tu moje pytanie i prośba o pomoc:
      Gdzie przy silniku podłącza się nagrzewnicę - jedno wyjście jest od strony kabiny, wspominane nieraz tu na forum (pełni również rolę kranu), ale nie wiem, gdzie jest drugie.
      Podejrzewam korek 3/8 w pompie wody, ale nie jestem pewien, obdzwoniłem też kilka sklepów i nikt nie ma ewentualnie króćca w to miejsce, więc jestem w przysłowiowej kropce.
       
      Używałem szukajki, ale nie znalazłem taj informacji. Jeśli ktoś mógłby wrzucić fotkę z tym wyprowadzeniem, byłoby super.
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.