kingquad

Kubota M9540- Mały udźwig TUZ

Polecane posty

kingquad    3

W mojej Kubotce mam taki preblem że ma słaby udźwig zarówno na tuz-ie jak i na wyjściach zewnętrznych, ledwie podnosi przyczepę ze zbożem (ok. 1 t) na wolnych obrotach nawet nie ruszy dopiero przy 1500 obr. co może być przyczyną? jest jakiś zawór do regulacji ciśnienia? pompa raczej sprawna bo przy podniesieniu podnośnika do "końca" słychać że silnik się przydusza. proszę o pomoc :) Ewentualnie może ktoś posiada instrukcję ? 

 

Edytowano przez kingquad

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4652

Nie ma co regulować na oko. trzeba zmierzyć ciśnienie na gniazdach hydrauliki. Miałeś tak od zawsze czy wcześniej było lepiej? Może ten typ tak ma?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kingquad    3

Kupiłem używkę mam ją od ponad roku i cały czas tak samo :/ dziwne jest to że jak podnoszę na pusto do końca podnośnik to aż przewody kurczy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kingquad    3

Nie wiem gdzie szukać tych zaworów może ktoś posiada większe doświadczenie z tym ciągnikiem ? lub ma instrukcję ?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Legat997    31

A sprawdzałeś stan oleju? Jaki ostatnio tam jest gatunek oleju?

Filtry hydrauliki? Kiedy były wymieniane?

 

Zawór powinien być przy rozdzielaczu zewnętrzym, tylko..

jakiekolwiek mamnipulacje bez zmierzenia ciśnienia na szybkozłączach mogą uszkodzić hydraulikę.

Zmierz ciśnienie, uzupełnij olej, wymień filtry i zobaczysz, czy będzie poprawa.

Edytowano przez Legat997

Kto ma Japońca, to jeżdzi do końca! :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kingquad    3

Połowa problemu rozwiązana mianowicie przy rozdzielaczu od hydrauliki zewnętrznej przycięty był zawór i teraz przyczepę normalnie wywraca :) pozostała kwestia podnośnika... Czy regulacja siłowa źle ustawiona może mieć jakiś wpływ na udźwig ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Legat997    31

Nie wiem jak jest w mniejszym modelu (M9540) ale u mnie nie ma żadnego wpływu na to.
Może masz źle wyregulowana dźwignię od regulacji siłowej. . Ta bliżej fotela, masz pod kabiną regulację na długiej nakrętce M6 z przeciwnakrętkami, lub zle wyregulowana dźwignia regulacji pozycyjnej, to takie moje odczucia, najlepiej być przy tym i naocznie sprawdzić jak podnośnik reaguje na zmianę położenia dźwigni.
Mam nawet num do serwisanta Kuboty.. Ale musialbym poszukać.


Kto ma Japońca, to jeżdzi do końca! :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kingquad    3

Serwisy zazwyczaj biorą dużą kasę za nic :P muszę się jeszcze pobawić regulacją dźwigni jak tak, może coś da a jak nie to będę przerabiał pługi obrotowe na zagonowe :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4652

Regulacja siłowa nie ma żadnego wpływu na udźwig podnośnika. Regulacja siłowa podnosi tuz, gdy maszyna na nim ciągniona natrafi na przeszkodę. Impuls uderzenia przekazywany jest na tuz a dalej powoduje załączenie hydrauliki i podniesienie narzędzia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Legat997    31

Bez pomiaru ciśnienia manometrem nie ma konkretnie odpowiedzi, co jest główną przyczyną słabego udźwigu podnośnika.


Kto ma Japońca, to jeżdzi do końca! :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Legat997    31

Przydusza Tobie ciągnik na max wysokości podnoszenia tylnych ramion?


Kto ma Japońca, to jeżdzi do końca! :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4652

Czytałeś w ogóle parę postów wyżej? Czy tylko tak napisałeś, aby napisać? Przecież człowiek napisał, że przycięty był zawór i teraz normalnie działa. Co chcesz tam mierzyć? W każdym ciągniku jest kilka punktów pomiarowych. Gdzie są różne ciśnienia. Bez wiedzy fachowej to taka zabawa na chybił trafił. Pozostaje serwis. Te ciągniki są wciąż mało znane wśród mechaników z poza serwisów i ciężko będzie uzyskać sensowne porady.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Legat997    31

Najpierw trzeba zmierzyć ciśnienie na tylnych szybkozłączach jak pisze kolega Kirk80 a później trzeba szukac dalej.
Nie widziałem na zywo budowy tylnego podnośnika w M9540, nie chce nikogo wprowadzać w błąd, ale czy zawór od ciśnienia podnośnika nie jest nad korpusem? Bo u siebie mam taka dość duza śrubę z przeciwnakretka, i oddzielną śrubkę przy zewnętrznym korpusie szybkozłączy.


Kto ma Japońca, to jeżdzi do końca! :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kingquad    3

Na szybko złączach wszystko ok bo był zaworek przycięty i teraz nie ma problemu z żadną przyczepą ;) zawór znalazłem i próbowałem dokręcić i się nie da tylko odkręcić można

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

może poprostu słaby podnosnik nie wzmacniany ,bo jak przydusza silnik to ciśnienie raczej jest może dołożyć siłownik lub dwa  jeżeli nie ma pod ramię tak tylko doradzam nie znam modelu ale w innych traktorach tak jest

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Legat997    31

Zmierzyć trzeba ciśnienie na szybkozłączach.
Przyczepę to i można wywrócić przy 80bar, wiec słaba to miara, jako wzorzec siły i ciśnienia panującym w układzie hydraulicznym.


Kto ma Japońca, to jeżdzi do końca! :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kingquad    3

może poprostu słaby podnosnik nie wzmacniany ,bo jak przydusza silnik to ciśnienie raczej jest może dołożyć siłownik lub dwa  jeżeli nie ma pod ramię tak tylko doradzam nie znam modelu ale w innych traktorach tak jest

 

Ma dwa siłowniki pod ramionami

Zmierzyć trzeba ciśnienie na szybkozłączach.

Przyczepę to i można wywrócić przy 80bar, wiec słaba to miara, jako wzorzec siły i ciśnienia panującym w układzie hydraulicznym.

 

Chyba jednak zmierzę te ciśnienie jak znajdę w okolicy jakiś miernik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4652

Co ci to da? To, że będzie ciśnienie na szybkozłączach w normie. To nie znaczy, że na podnośniku będzie ciśnienie ok. W zasadzie każdy układ ciągnika obsługiwany hydraulicznie ma jakieś miejsca pomiarowe. I dla każdego z tych układów norma ciśnienia może być inna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

więc tak jak ma siłowniki zewnętrzne to sprawa pomiaru automatycznie też okkręć węża od siłownika wkręć tam manometr i ful do góry podnośnik pujdzie bo druga strona zostanie i to dość łatwy sposób na pomiar

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez sniperghost
      Witam.
      Posiadam mini traktor kubota gl 320 . Ostatnio zauważyłem, że jakiś przewód wisi , jakby został zerwany, nie wiem gdzie on ma być podłączony. Jeżeli ktoś wie co to jest z góry dzięki za pomoc.


    • Przez strd
      Witojcie hej.
       Z racji zapchania się DPFa u ojca w Kubocie M7060 poszukuję gniazdka diagnostycznego. Wiem, że jest 4 pinowe i wisi gdzieś na wiązce nad chłodnicą, ale nic tam takiego nie widzę. Czy to jest to w którym jest wtyknięty rezystor 120 Ohm 1/2W?
      Z góry dzięki.
    • Przez kubaguzik
      co myslicie o marce kubota wasze wrazenia plusy i minusy tych ciagników
    • Przez jacek_83
      Mam problem z Kubotą l5040.
      Gdy jechałem z przemysłem, ciągnik zaczął tracić moc i mocno dymić na niebiesko, do tego stopnia, że byłem zmuszony redukować i nie wkręcał się w obroty. Pomyślałem, że może wtryski lub filtr paliwa. Wymieniłem filtr na nowy, do zbiornika wlałem preparat do czyszczenia wtrysków, ale to nie pomogło.
      Następnego dnia było już ok. Cały dzień i nawet małej chmurki. Kolejnego dnia problem powrócił. Dolałem paliwa i siuwaksu do czyszczenia wtrysków i pojeździłem. Było ok.
      Za jakiś czas pojechałem do majstra Kubotą, żeby poprawił elektrykę, było ok. Następnego dnia gdy wracałem znowu zaczął dymić na niebiesko.
      Nie zauważyłem, żadnej reguły, raz jest wszystko dobrze, a innym razem już nie. Nie zwróciłem uwagi czy bierze olej. Jak nie dymi nie ma siły, to wstawiam do garażu i nim nie jeżdżę.
      Problem pojawia się przy zagrzanym silniku. Nigdy przy odpalaniu. Paliwo z jednego źródła z Orlenu. Problem pojawił się na jesieni, po zakończonym sezonie zbiorów.
      Czy spotkaliście się z podobnym problemem? Gdzie najepierw szukać przyczyny?
    • Przez Nikt23489
      Witam. Mam problem z Kubotą M7040. Mianowicie traktor do tyłu jedzie płynie na każdym biegu lecz po przełączeniu rewersu do przodu ona ruszy kawałek i przestaje jechać. Jaki może być tego problem ?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj