Skocz do zawartości
Tukano320

Poważny problem Claas Tucano320

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Claas
Tukano320    6

hej kupiłem w tym roku Tucano 320 i po 5h wyskoczył problem czujnik Nox później Lim i kombajn stawał i przyjeżdżał serwis kasowal błąd i za godzinę znów to samo już nie wspomnę o stratach na wytrzasaczach; ( mieliście takie problemy..? nie polecam tego kombajnu z Ad blue po prostu masakra proszę o porady

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jle ma godzin przepracowane i ile ty nim przepracowałes że nie polecasz bo rozglądam się za claasem ale starego nie polecaja ty nowszego terz nie polecasz czy claas gorszy od bizona bo nie chce się wierzyć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
iron    398

straty na wytrząsaczach to albo wina operatora albo źle skalibrowany czujnik strat. a co do serwisu do .uj nie serwis bo trzeba znaleźć przyczynę a nie tylko błędy kasować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

withanight    282

Nie mowie, ze lepszy ale co miał zrobić to zrobił i będzie robił dalej. Dłużej, wolniej ale zrobi, żadne wyskakujące błędy go po 30 min nie zatrzymają.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tak czytam różne fora i trzeba stwierdzić po wszystkich wypowiedziach że bizon najleprzy najwięcej dobrych opinji a ja szukałem na siłę opinii o klaas.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtal24    173

niziny były dobre 20-30lat temu i może nie są źle tylko jakość nowych części zamiennych jest kiepska a co do Tucano to jak napisał kolega wyżej serwis kiepski ze nie mógł znaleźć usterki tylko kasowal błąd ogólnie w tych nowszych maszynach chyba jest za dużo elektroniki i stąd się biorą problemy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

i widzisz kolego stary zły a nowszy jeszcze gorszy bo serwis sobie nie radzi a  jak jest temat o serwisie i pojawia się czlowiek z serwisu to mówi że nie ma takiej opcji żeby serwis się nie znał. i znowu jest jedna odpowiedz bizon powoli ale żniwa skączy bo jak by nie bizony to do zimy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tukano320    6

servis był u mnie 9 razy i nic to czuje kieruję wniosek do sądu mam przepracowany 140godzin w tym sezonie i jak pszenica spała U mnie 9ton to prędkość 2km. I czujnik pełny to skandal 430tys netto i nosiłem dłużej niż rekordem za 50tys w tamtym roku Roltex Krasnystaw nie polecam
kupujecie ale bez ad Blue bo to masakra jest
i przepraszam za błędy pisze z tel:/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
withanight    282

Prawda jest taka, że napchaja tej elektroniki do tych kombajnów i ciągników a za 5 lat nie będzie miał tego kto naprawiać. Któryś temat już czytam ze autoryzowany serwis nie potrafi sobie poradzić z awaria lub usterka. Tylko kasowanie błędu, które oglupi komputer na ileś tam czasu a problemu nie rozwiązuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
iron    398

połowa sukcesu to zdiagnozować usterkę a jak to ma zrobić pajac co h*ja się zna? i umie tylko błędy wykasowac a nie wie co oznaczają kody albo parametry czujników odczytać podejrzewam że ci serwisanci nigdy na żadnym szkoleniu nie byli

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lolq1660    15

Mój znajomy kosi na tucano 440 już ten nowy, pierwszy sezon, dość dużo gospodarstwo i od początku same problemy, no i mówi że jakoś taki mało wydajny a wcześniej kosil bodjrze megą 204 i było dużo lepiej, właściciel gospodarstwa podobno ma się sądzić z claasem bo nie może sobie pozwolić na takie przestoje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a ja chciałem kupić starszy wszyscy się śmieją że staroć nowym jak słyszę nie da się pracować serwisy w gębach są bardzo dobrzy jak rozmawiam z serwisantami to oni wszystko robią najlepiej a to jak zwykle nie potrafią znaleść usterki elktronika to przecierz komfoft dla rolnika ,ad blue to to czyste środowisko własnie nowość.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tukano320    6

żałuję bardzo tego zakupu ... ja dzwoniłem do claas polska do poznania i dopiero oni mini diagiem zablokowali silnik ze błąd się włącza ale nie odcina mocny.. no ale to nie znalezienie usterki tylko zamykanie ryja rolników. Panowie Roltex krasnystaw omijać daleko i ten servis co Dębie nie wiedzą w którą stronę śrubę się odkreca albo gdzie jest czujnik Nox ci ja wiedziałem a on nie masakra

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zukasz    2

System ad blue to nowość w maszynach rolniczych więc nie ma co się dziwić, że serwis ma problem.

Polecałbym skorzystać z serwisu samochodów cieżarowych np. Mercedesa bo pewnie taki masz tam silnik, będą mieli większą wiedzę

 

Ogólnie claas to dobre maszyny i myślę, że będziesz zadowolony jak tylko usuniesz usterkę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MariuszE38    19

Nie jesteś sam... znam człowieka, co miał same Lexiony i jak to mówił "pokusiło go żeby to tucano kupić". Wszystkie Lexiony stare czy nowe młóciły a tucano tylko praktycznie co chwilę stało. Nie wiem czy do końca żniw się serwis uporał...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

będzie  zadowolony bo przez cały rok bedzie niepotrzebny a zniwa krótki sezon i znów sie popsuje lata lecą wartośc traci a maszyna nie tania powinna pracować a jak kosi 15h to muj dziadek tyle kosa kosił a pieniądze lepiej do banku wpłacić jest 2procent zysku a inwestycja w taka maszynę strata.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szopen    28

Mam od tego roku nowego Tucano i tylko raz wyskoczył błąd czujnika NO. Wystarczył jeden telefon do serwisanta ten powiedział co odkręcić i przepłukać i po sprawie. Jego zdaniem po zakupie Adblue od innego producenta (niż na początku) wystąpił problem. Jak kupiłem następną partię Adblue od pierwotnego producenta problem nie pojawił się do końca żniw. Serwis musi takie rzeczy mieć w małym palcu. Mnie uczulali nawet na sposób wlewania Adblue (osobny lejek, czystość itp) żeby nie było problemów. To nie wina producentów tylko zasranej unii, która wprowadza bzdurne normy. Miałem po gwarancji pozbyć się tego systemu (z przeprogramowaniem silnika) ale chodzą słuchy, że ITD dostanie uprawnienia do kontroli działania systemów katalitycznych. Od tego roku wszystkie silniki z Adblue muszą mieć specjalne wejście-gniazdo do kontroli działania systemu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
R1D2    0

Bez obrazy kolego ale czujniki to jedno a straty na polu to drugie... Większość osób obniża czułość czujnika na wytrząsaczach do 30% w pszenicy. Tak trudno jest wysłać kogoś albo samemu wyjsć i pogrzebać w słomie za kombajnem? Pewnie krotki sezon wiec wszystkiego nie wiesz co i jak ustawić, ustawienia szczeliny , prędkości napędów i otwarcia sit tez sobie trzeba wypracować aby dobrze szło i ładnie czyścił Tucan. A co do awari to pisz do claas Polska... Ale raczej kombajn jest prosty i cieżko cos popsuć bo szybciej Cię cebis poinformuje niż pas zacznie się jarać ;) Radzę zapoznać się z instrukcją zanim sie wyjeżdża w pole...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
R1D2    0

Wszelkie "tradycje" z bizona radzę odrzucić ;) na słuch to radio tylko polecam, bo niewiele słychac co sie dzieje na zewnątrz... Jak sie pilnuje regulacji łańcuchów itd to raczej nic sie nie wydarzy... Proponuje zapoznać sie z poślizgami pasów w cebisie, ciekawa funkcja... A co do czujnika na wytrząsaczach to dobra rada żeby zobaczyć straty przy tej samej prędkości i na tym samym polu z siekaczem i bez... Z siekaczem słomki odbijają się od czujnika i dlatego pokazuje większe wartości, dlatego się zmniejsza czułość wedle uznania... W instrukcji jest wiele ciekawostek przydatnych i wszelkie wymiany, nastawy dobrze opisane więc nawet serwis nie zarobi chyba, że ktoś chce płacić za proste czynności...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    113

Problemy z adblue bywały w pierwszej generacji z pneumatuycznym dawkowaniem noxa. Często też był wiinny sam płyn adblue, który stał kilka miesięcy i zmieniło się stężenie.

W 2 generacji adblue już jest inaczej wtryskiwane i nie ma z tym żadnego problemu. Zrobiłem 180godz i nie miałem żadnej awarii.

Co do wydajności to 320 to nie wiele większy kombajn od rekorda więc dużych wydajności nie można oczekiwać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Daro85
      mam pytanie ile kosztuje obecnie claas tucano 320 ? bo chce sobie takiego kupić lecz nie znam za bardzo ceny.
    • Przez zetor7341turbo
      jaki kombajn claas tucano 320 czy new holland tc 5070
    • Przez BaRtEk7710
      Kontynuując moje pytanie o medze . Cz lepszy silnik jest ten 200 konny czy prawie 230 konny na pompo wtrysku . Młucił ktoś koniczynę czerwoną jak zakłada się lub zaciąga blachy pod młocarnią ?
    • Przez BaRtEk7710
      Witam koledzy Planuję w tym roku zmienić rekorda na claasa mege 204 5.1 m heder .Zwracam się z prośbą o wypowiedź na temat tego kombajnu jak się sprawuje , ile jest w stanie skosić w godzinę , jak się ma z serwisem czy jest drogi  w utrzymaniu ?Poprostu wszystko co wiecie o nim 
    • Przez Libero
      Witam
       
      Prezentuję kombajn Claas Tucano drugiej generacji. Jak widać ma zaczepioną u góry rurę wyładowczą i elektronicznie otwierany zbiornik ziarna
       
       
      Zaczerpnięto z www.grostracteurspassion.com

×