Skocz do zawartości
Rolnikc330782F

Alternator się grzeje

Polecane posty

WHATEVER
Wybrane dla Ciebie

Witam, założyłem nowy temat, ponieważ mój poprzedni o podobnej treści został zamknięty. Otóż mam problem z alternatorem, ładuje, wszystko jest dobrze ale jest jeden problem, w dość szybkim czasie mocno się nagrzewa, co może być nie tak ? Alternator Agtech 14V 45 A, z góry dziękuję za pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


Wiadomość z agroFakt.pl


seweryn20    582

Alternator słaby, za duży pobór w stosunku do jego mocy i cały czas pracuje z nominalną mocą, może uszkodzony lub coś nie tak z instalacją. 

Z drugiej strony jeśli alternator jest obciążony to i grzeje się. Wychłodnie dopiero jak naładuje akumulatory i nie będzie miał już co "robić".

Tak przynajmniej zachowywał się ruski, tak zachowywał się bosch jaki miałem w 4011, tak zachowuje się bosch jaki mam w swoim ciągniku i tak zachowuje się czeski w zetorze znajomego. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Witam, założyłem nowy temat, ponieważ mój poprzedni o podobnej treści został zamknięty. Otóż mam problem z alternatorem, ładuje, wszystko jest dobrze ale jest jeden problem, w dość szybkim czasie mocno się nagrzewa, co może być nie tak ? Alternator Agtech 14V 45 A, z góry dziękuję za pomoc.

I ten temat też zostanie zamknięty, dopóki nie podasz wyników pomiarów elektrycznych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kristoffer    4

Tak samo może się grzać jak akumulator jest nie doładowany czy uszkodzony ale najlepiej sprawdź pierwsze pomiarami alternator.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

zetores    15

Jak bedzie słaby akumulator (rozladowany to bedzie grzał. I jak na swiatlach caly czas to tez bedzie sie jezdzisz też bedzie grzał grzał. Najpierw podładuj prostownikem aku. Jak bardzo iskrzy przy podłączaniu to rozładowany lub pobiera gdzieś prąd. Jak alternator się grzeje to i kabel się powinien grzać. Chyba że dałeś dość gruby. Łożyska można sprawdzic dając mniejsze obroty. Aby nie było ładowania( swiecaca kontrolka

Edytowano przez zetores

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

KULAWA_KOZA    88

I ten temat też zostanie zamknięty, dopóki nie podasz wyników pomiarów elektrycznych.

 

Mod.

Nie każdy dysponuje miernikiem aby zmierzyć napięcie .

Być może kolega nie dysponuje takim miernikiem i dlatego zapytał by mu ktoś pomógł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kristoffer    4

Tylko nie proponujcie mu żeby sprawdzał akumulator np.przez iskrzenie po naładowaniu bo jeszcze może stracić wzrok i akumulator jak go rozsadzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

zetores    15

Jak dobrze kręci to powinno być dobrze. Najlepiej podladowac prostownikiem aku. I potem spawdzic czy grzejen sie alter.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Mod.

Nie każdy dysponuje miernikiem aby zmierzyć napięcie .

Być może kolega nie dysponuje takim miernikiem i dlatego zapytał by mu ktoś pomógł.

No to napisz mu co ma nie tak i zamknę temat. W elektryce sprawdzenie czegokolwiek bez pomiarów jest niemożliwe. Więc jak ktoś nie ma czym zrobić to niech wezwie odpowiedniego fachowca. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

STANK    11

witam

u mnie przy kombajnie jest problemik że kontrolka od ładowania świeci jak się zapali i nie gaśnie , trzeba prze gazować to wtedy najczęściej załapie i już ładuje lub trzeba kilka razy prze gazować lub czasami świeci na wysokich obrotach , alternator był u fachowca do sprawdzenia , stwierdził że ładuje nawet za bardzo założyłem do kombajnu a tu klapa :( zero ładowania  , przy kolejnym odpaleniu i prze gazówce załapał i tak jest do dziś zapalam nie ładuje po prze gazowaniu najczęściej załapie i wtedy na nominalnych obr też ładuje i wtedy już kontrolka nie zaświeci , i nie wiem czy to wina instalacji czy alternatora , gość co sprawdzał alternator twierdził że ładowanie powinno być bo regulator jest w alternatorze i poza nim w instalacji  to są tam już tylko kable , na plusie prąd przy alternatorze dochodzi , i nie wiem czy zlecić przegląd całej instalacji , czy jeszcze raz  alternator do sprawdzenia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jahooo    257

Prosty wskaźnik w markecie kosztuje 20-30zł. Jak ktoś ma minimum wiedzy o działaniu instalacji elektrycznej w ciągniku czy kombajnie, to za pomocą takiego wskaźnika jest w stanie zlokalizować i usunąć większość awarii. Jak nie masz sprzętu, to na forum ciężko ci będzie uzyskac odpowiedź, jak usunąć usterkę. Elektrotechnik ma rację - temat do zamknięcia, bo bez danych, to nic tu po nas.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


Kristoffer    4

witam

u mnie przy kombajnie jest problemik że kontrolka od ładowania świeci jak się zapali i nie gaśnie , trzeba prze gazować to wtedy najczęściej załapie i już ładuje lub trzeba kilka razy prze gazować lub czasami świeci na wysokich obrotach , alternator był u fachowca do sprawdzenia , stwierdził że ładuje nawet za bardzo założyłem do kombajnu a tu klapa :( zero ładowania , przy kolejnym odpaleniu i prze gazówce załapał i tak jest do dziś zapalam nie ładuje po prze gazowaniu najczęściej załapie i wtedy na nominalnych obr też ładuje i wtedy już kontrolka nie zaświeci , i nie wiem czy to wina instalacji czy alternatora , gość co sprawdzał alternator twierdził że ładowanie powinno być bo regulator jest w alternatorze i poza nim w instalacji to są tam już tylko kable , na plusie prąd przy alternatorze dochodzi , i nie wiem czy zlecić przegląd całej instalacji , czy jeszcze raz alternator do sprawdzenia

Takich alternatorów co czeba przegazować to jest dużo to nie problem a to że bardzo to może alternator ma za małe obroty ,za duże koło pasowe może być drugi powód że szczotki albo komutator jest wytarty ale wtedy na zgaszonym silniku by się nie święciła.

Witam, założyłem nowy temat, ponieważ mój poprzedni o podobnej treści został zamknięty. Otóż mam problem z alternatorem, ładuje, wszystko jest dobrze ale jest jeden problem, w dość szybkim czasie mocno się nagrzewa, co może być nie tak ? Alternator Agtech 14V 45 A, z góry dziękuję za pomoc.

A jak bardzo się nagrzewa to że się grzeje to normalne zazwyczaj wszystko jak pracuje to się grzeje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Akumulatory mam nowe, ciągnik pali z " dotyku " także nie ma potrzeby ich ładować, czy sprawdzać.

Alternator grzeje się bardzo jak przejadę się kawałek powiedzmy 10 minut jazdy na średnich obrotach to jak stanę i dotknę go to aż parzy. Wszystko jest z nim ok, tylko, że właśnie bardzo się nagrzewa i to w szybkim czasie.

Mod, o jakie pomiary ci chodzi ? Znajomy elektryk mierzył prąd ładowania, ładuje tak jak powinien, do 14V tak jak pisze na nim, nawet jak dam gaz do oporu to poza 14 V nie wychodzi także jest w porządku, patrzył też akumulatory i ładuje je, są naładowane.

Edytowano przez Rolnikc330782F

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

DarekD    56
 

"elektrotechnik " już tak ma ,że rzuci kilka haseł ,które nie wnoszą żadnej treści i zamiast pomóc ,doradzić to wysyła do fachowca , Nie taki sens tego forum !!!!!

Z tego co tu kolega pisze  nie jest to oryginał Magnetona a jakiś "noname" ,który może jeszcze w ostateczności doprowadzić do pożaru ciągnika jak dojdzie do zwarcia w diodach  . Skoro masz pewność ,że akumulatory trzymają napięcie to oddaj ten alternator w ramach reklamacji bo w najlepszym wypadku popali instalację elektryczną !!!

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

zetores    15

Daj nizsze obroty. Tak aby się nie wzbudził do ładowania ( ma świecic kontrolka ładowania) .coś ci pobiera prąd albo zwarcie w alternatorze, aku słaby albo po wciśnieciu stacyjki cos bierze prąd. Jak bez ładowania na niskich poxhodzi i nie bedzie sie grzal to łozyska powinny byc dobre

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

locke    291

@Zetores Takiemu elektrykowi jak ty to strach baterie 1,5V dać..

 

Trzeba wykonać pomiary a nawet bez pomiarów można określić że alternator ma zwarcie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

KULAWA_KOZA    88

No a popatrz klemy czy są gorace?Popatrz na kabel dochądzący od cewki do Alternatora , czy nie jest lużny.Daj fotkę tego alternatora.........co to za alternator masz?

Zdejmij pasek i zobacz czy swobodnie się kręci koło pasowe.W moich obydwuch ciapkach żaden sie nie grzeje altek, i w poprzednich też.......dziwna sprawa.


No to napisz mu co ma nie tak i zamknę temat. W elektryce sprawdzenie czegokolwiek bez pomiarów jest niemożliwe. Więc jak ktoś nie ma czym zrobić to niech wezwie odpowiedniego fachowca. 

 

Mod.

jak bym był koło ciapka to zaraz bym doszedł co jest nie tak........a tak na odległość to ciężko jest coś wywnioskować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

zetores    15

Można robic i bez pomiarow. Tylko trzeba znac tez zasade działania.. Pomiary też trzeba umieć robić. Prosiliście o napięcie a nikt nie napisał żeby zmierzyc prąd ładowania (ampery ) i to nie na klemie a na przewodzie od alternatora

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

jak bym był koło ciapka to zaraz bym doszedł co jest nie tak........a tak na odległość to ciężko jest coś wywnioskować.

No i wreszcie załapałeś. Nie da się na odległość tego naprawić, a Ty mnie wyzywasz, że nie powinienem zamykać tematu bo autor nie ma czym zmierzyć. Jak nie zmierzy to nie można pomóc. Dlatego takie tematy od razu powinny lecieć w kosmos.

 

Do autora: na wyjściu jest 14V przy jakim prądzie? 

 

@zetores: jeżeli piszę że ktoś ma zrobić pomiary to oczywiste jest, że chodzi o prąd i napięcie. Ktoś kto ma pojęcie będzie o tym wiedział, a tacy jak ten elektryk powinni pracować w kamieniołomach, bo widać, że nie ma zielonego pojęcia co robi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

STANK    11

kolega raz  w bizonie pomylił zaciski na akumulatorach i odpalać odpalał ale elektryka mu nie działała i spalił alternator tak się nagrzewał z miejsca

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez xoxpatrykxox
      Czy mogę używać swieteł do jazdy dziennej w ciągniku zamiast świateł mijania? Czy muszę mieć to oddzielnie podczpione pod instalację elektryczną?
    • Przez ursusmarcin
      Witam wszystkich.
      W jaki sposób mogę wymienić napęd licznika motogodzin w ursusie c328 i czy go jeszcze dokupię?
      Myślałem, że zakup nowej linki załatwi problem, poniewaz licznik motogodzin w moim ursusie nie funkcjonuje
      lecz niestety nie. W mechaniźmie napedu licznika była urwana linka i jej koniec został w nim.
      Udało mi się wyciagnąć ją po kawałku, lecz po zamontowaniu nowej licznik i tak nie.
      Jak mocno docisnę linkę to jakby trochę ją załapywało.Jak się dostać do mechanizmu i to sprawdzić.
      Dodatkowo proszę o informację, posiadam c330 z 1971r. i tak jest zarejestrowany czy możliwe jest, że skrzynia biegów
      wraz ze sprzęgłem jest od c328? Proszę i informację.
    • Przez marcin0b0
       zakupiłem alternator do ciągnika przy podłączano okazało ze zwarcie miedzy obudowa a zaciskiem gdzie podłącza się kontrolkę  lądowania co możne być przyczyna
    • Przez Piotrek1978
      jak podłączyć prostownik w c330 2x6v-PILNIE
    • Przez kurtz
      Czołem Panowie!!! Wczoraj wymieniłem tanim sposobem prądnicę na alternator w ciapku. Robota banalna, koszt minimalny.
      Co potrzeba:
      -Mocowanie fabryczne pod altka
      -Śruba + kawałek tulejki do zamontowania alternatora w mocowaniu (łatwo znaleźć w każdym garażu lub dotoczyć za kilka pln).
      -Alternator z samochodu rover 75 (ja akurat miałem z 2.0v6 bo rozbierałem taki na części, na allegro pełno takich po 30-50zl)
      -Kawałek oryginalnej instalacji z rovera do alternatora (chodzi tylko o jedną wtyczkę na 3 kabelki która idzie do alternatora).
      -Koło pasowe zdemontowane z naszej prądnicy którą usuwamy.
       
      Montaż:
      -Demontujemy koło pasowe z prądnicy i zakładamy zamiast koła pasowego z alternatora (wszystko pasuje bez przeróbek/toczenia itd.)
      -Montujemy alternator do silnika za pomocą fabrycznego mocowania i w/w śruby i tulejki.
      -Zakręcamy przewód prądowy (do jego podłączenia jest tylko jedna śruba więc nic nie pomylimy - ja podłączyłem krótkim przewodem na + cewki rozrusznika).
      -Usuwamy z ciągnika regulator od prądnicy.
      -Zapinamy do alternatora oryginalną wtyczkę (dlaczego warto założyć oryginalną od rovera? - bo jest wytrzymała, mocno zaciska, nie spadnie i ma w środku taką specjalną gumową uszczelkę dzięki czemu nie dojdzie nam tam żadna woda ani nic). We wtyczce mamy 3 piny: IG - Wzbudzenie, L - kontrolka, IR - nie wiem co:P
      Wzbudzenie czyli pin IG podpinamy pod +12 ze stacyjki/bezpieczników (ja podpiąłem bodajże pod pin 15 lub 54 stacyjki i w pozycji zero na wyciągniętym nie mam nic, a na wciśniętym kluczyku mam + 12), podpiąłem tak dlatego żeby mieć ładowanie cały czas po uruchomieniu silnika. Kontrolka ładowania (pin L) podłączamy normalnie tak jak fabrycznie w ursusie czyli idzie kabel z altka na żarówkę a z żarówki na +12.
       
      FINITO!!!
       
      Wad póki co nie zauważyłem, natomiast zalety: bardzo tanio!!! (mi wyszło 0,00zł, standardowo w granicach 50zł), napewno ogromna żywotność i dostępność takiego alternatora (wiadomo w takim aucie wytrzymują ok 300tys), hermetyczna wtyczka w tym altku przez co nie naleje nam się woda, a do tego umieszczona tak fajnie od dołu że nie urwiemy jej niechybnie.
       
      PS. Oznaczenie gdzie są poszczególne piny we wtyczce powinniście mieć na naklejce na altku (ja tak miałem), ale są też rysunki/zdjęcia w google.
×