JacekKliemann

Zetor Proxima 7441 dymi brakuje mocy dużo pali

Polecane posty

Witam posiadam w/w ciągnik rok 2005 od nowości u mnie w gospodarstwie do 2011r nie mogłem narzekać na ten traktor był to ciągnik główny poniewarz miał tura jeździł głownie z rozrzutnikiem kultywatorem kopaczką do cebuli w żniwa w transporcie i prasą kostkującą Polską. Zimą praca w transporcie i z turem praktycznie używanyt był codziennie. W roku 2011 doszliśmy do wniosku że powoli trzeba wymienić wtryski bo trochę dymił turbo do regeneracji i głowica. Na tamten czas miał ok 3000mtg gy przyszedł z naprawy chodził jeszcze gorzej niż przed naprawą jeszcze raz do mechanika wszystko sprrawdzane kilka razy. Potem oddaliśmy go do innego warsztatu by sprawdzili czy wszystko ok. Gdy wórcił było troszkę lepiej ale nadal niechodzil tak jak powinien ale traktor był ciagle potrzebny w żniwa w roku 2013 obruciła sie panewka na wale więc został zrobiony remont kapitalny nowe tłoki piescienie szlif wału długo by wymieniać. Po dotarciu dalej te samy objawy dymi i nie pracuje tak jak powinien zimą 2014r regeneracja turbiny i wtrysków oraz pompy wtryskowej i dalej nic. W kwietniu tego roku kupiliśmy nową orginalną turbinę zetora i ciągle to samo obecnie ponad 4000mtg zrobione a traktor kopci jak parowóz i dalej nie chodzi tak jak powinien nie mam już pomysłów co do tego ciągnika może ktos pomoże inaczej będę zmuszony go sprzedac i kupić coś innego ale już nie zetora.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kristoffer    4

Jak wszystko było robione to trudno coś do radzić no chyba że jakaś głupia sprawa może gdzieś w tłumniku się coś przytkało albo w dopływie powietrza .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ssanie albo jeszcze może być słabe sprężanie jaki kolor dymu z tłumika wylatuja   :ph34r:


Pomogłem wciśnij strzałkę obok   :rolleyes:

Mój kanał na YT

www.youtube.com/Rolniczy Team z Podlasia

Oglądaj Komentuj Subskrybuj aby być na bieżąco   B) 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
leszekd    110

Kolego kup nową pompę i będzie śmigał. Pompiarze to nie udacznicy a poza tym co masz na myśli regeneracja wtrysków Bo jeżeli to o czym ja myślę to zapomnij o pracy tym traktortem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

dymi na niebiesko spaliny są takie ciężkie wtryski były nowe pompa po regeneracji też stawiam na pompę bo tylko ona jeszcze może psocić chciałem kupić nową ale nie chcę wywalić kasy na częśc która może nyć dobra lub nic to nie da może ktoś ma taki ciągnik i mial podobny problem


traktor był testowany bez tłumika i flitra powietrza i też było to samo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kristoffer    4

A jak z tym podciśnieniem co pompa współpracuje z turbiną i z tą membraną na pompie a jak zapala a próbowałeś żeby silnik sam ciągnął powietrze czy wtedy będzie tak samo albo może lepiej albo gorzej tz. prosto do kolektora ,według tego co mówisz wygląda tak jakby turbo nie pracowało.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

turbo nowiutkie  napewno chodzi dobrze jakie podciśnienie to zwykła turbina bez zmiennej geometri


zapala nieźle zimą były większe problemy

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

sprężanie jest  a regeneracja wtrysków to pomyłka  :wacko:


Pomogłem wciśnij strzałkę obok   :rolleyes:

Mój kanał na YT

www.youtube.com/Rolniczy Team z Podlasia

Oglądaj Komentuj Subskrybuj aby być na bieżąco   B) 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kristoffer    4

Podciśnienie jest połączone z pompą wtryskową ja nie wiem czy ten silnik ma ale widzę że przy nowszych jest to ta część na pompie one występują przy zwykłych turbinach .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    70
 

mam pewne doświadczenie w naprawach silników serii 52XX 7211 i wiem na pewno ,że komplety naprawcze sygnowane jako PDC ORYGINAL PARTS ZETOR  to nie jest to samo co idzie na montaż fabryczny . Silnik ,szczególnie zimny, daje niebieskim dymem pomimo,że cała reszta osprzętu jest sprawna -wtryski ,prowadnice zaworów ,pompa wtryskowa ,a poza tym nie równo pracuje . Jak jest dość dużo niebieskiego dymu to bardzo możliwe ,że odwrotnie zamontowałeś środkowy pierścień na tłoku i zamiast zgarniać w dół tłoczy olej do komory spalania . Mogą być też już zużyte uszczelniacze na trzonkach zaworowych.

Skoro piszesz ,że masz wszystko porobione na tik top to jest  wina  jakości części

 

nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kristoffer    4

Spróbuj ściągnąć ten przewód co łączy turbinę z kolektorem i sprawdź jak wtedy pracuje bez doładowania czy gorzej czy może tak samo a może lepiej tyle nic cię nie kosztuje a może na kieruje cię jakoś, jak pali w miarę dobrze i równo pracuje to chyba pompa jest dobra no chyba że dawka za duża ale wtedy by kopcił i powinien mieć moc .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
miziun    7

Witam. Mam proximę 7441 i też mi dymiła i dawała odmą dym i gwizdało tak jak by turbina, zaprowadziłem i okazało się pierścionki olejowe poszły wymieniłem cały zestaw tuleje pierścionki tłok cały zestaw na 4 dziury i nową orginalną turbbine kupiłem, dymu nie ma w odmie i tylko na odpaleniu z tłumika a potem brak ale dalej coś gwiźdze turina nowa niby nie ona gwiżdze ale co to może być co za przyczyna przed popsuciem się ciągnikaa wcale jej nie było słychać tylko głos ciągnika. skąd ten gwizd jak turbo nowe i wydaje się że cicho chodzi a wydaje się tak jak by z strony tłumika ten gwizd był. proszę o pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mocne turbo powinno troche gwizdać


Pomogłem wciśnij strzałkę obok   :rolleyes:

Mój kanał na YT

www.youtube.com/Rolniczy Team z Podlasia

Oglądaj Komentuj Subskrybuj aby być na bieżąco   B) 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
miziun    7

gwiźdze tak samo jak była stara turbina a teraz nowa i to samo jest, na wolnych obrotach nic nie slychać gazu dodam i słychać czy może gdzieś mam jakąś dziure już wariuje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

gwiżdże bo turbo przyspiesza obroty u mnie od nowego w zetorze to słychać ale gdy stoje przy silniku i dam gazu  a w kabinie to nic nie słych 

 

 znam takiego co ciągnik przed kapitalką chodził lepiej  niż po  dobrze zrobić silnik to trzeba mieć wiedzę i doświadczenie a nie powkładać pierćcienie na tłoki  wsadzić i ogień nowe części nie są tak dokładne mówie o tłokach u nas do 7011 każdy tłok odzielnie dopasowywany to samo z pierścieniami 


Pomogłem wciśnij strzałkę obok   :rolleyes:

Mój kanał na YT

www.youtube.com/Rolniczy Team z Podlasia

Oglądaj Komentuj Subskrybuj aby być na bieżąco   B) 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

każdy pierścień jest odzielnie sprawdzany jak pasuje w tulei   tzn. patrzymy  jak zamyka się w zamku jeśli coś źle to poprawki  a tłoki  każdy mierzony  i pasowany do swojej tulei z kompletu jeśli  wymaga poprawki to lekko zwiększamy jego średnice dla lepszej szczelności   i po takiej naprawi silnik ciągnie jak rakieta

 


Pomogłem wciśnij strzałkę obok   :rolleyes:

Mój kanał na YT

www.youtube.com/Rolniczy Team z Podlasia

Oglądaj Komentuj Subskrybuj aby być na bieżąco   B) 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    70

coś bajerujesz ,chyba ? W jaki sposób zwiększysz średnicę tłoka -tylko stosując nadwymiar ! Dasz nadwymiar selekcyjny to się zatnie w tuleji .

Gotowe komplety naprawcze ( porządnej firmy ) powinny być spasowane wymiarowo jeśli chodzi o tłok i tuleję . Co do pierścieni to nie wiem -można pomierzyć luz zamka i powiększyć to wszystko !!


nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

no ale nie wszystkie firmy mają super wszystkie wymiary części  nawet niektóre tłoki założysz pierścień a on luźny i co to za remont silnika jak zużyte części są lepsze od nowych :D tłok w denku jak zwykle za luźny trzeba dobrze kombinować aby znaleść części o dobrych parametrach  :blink:  :wacko:  jeśli taka jakość była  włożona w  ten ciągnik  to nie dziwne że tak to działa tylko przedmuchy ma i słabe sprężanie

 

 


Pomogłem wciśnij strzałkę obok   :rolleyes:

Mój kanał na YT

www.youtube.com/Rolniczy Team z Podlasia

Oglądaj Komentuj Subskrybuj aby być na bieżąco   B) 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
masseyf12    54

A sprawdzał, ktoś czy dobrze jest zapłon ustawiony ? Nie wiem jak w twojej proximie jest wkładana pompa wtryskowa, ale u mnie jest na stożek i to bez klina. Jak sobie nie zaznaczyłeś dobrze lub nie ustawiłeś zapłonu według znaków to też możesz brać pod przyczynę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Właśnie  Moje pytanie do pompy czy po robocie pompy   pompa była  ustawiana  na specjalnym urządzeniu

 


Pomogłem wciśnij strzałkę obok   :rolleyes:

Mój kanał na YT

www.youtube.com/Rolniczy Team z Podlasia

Oglądaj Komentuj Subskrybuj aby być na bieżąco   B) 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mikruss    536

Jakby byla ustawiana na urządzeniu to byś miał blokadę na pompie.

Ja w swoim ciągniku jak robilem pompe (tez na stozku, valtra), zadnych znakow na rozrządzie itp, na kole zamachowym byl GMP, pompe wział na czuja początek wtrysku na 1 wszym garze  i po 30 min ciagnik chodził idealnie, no ale wiedział co i jak trzeba robić, mimo ze na pompie zadnej blokady ani cech.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez SPECO
      WITAM !
       
      Mozna powiedzieć że jesli chodzi o ciagniki to jestem "zielony" zakupiłem w ostatnich 5latach 2szt. pierwszy to zetor 5320 2002rok w tym roku zakupiłem model POKAZOWY od zetora z KALISZ-a jest to 2006 z przebigiem 5 Mth - a jeśli chodzi o jego obsługę to jestem ciemny ! Ale powoli sie uczę ! Będą mi słuzyć do odśnieżania zimą no i jakiś lekkich prac leśnych w innych porach - zwożenie dębiny itd. . .
       
       
      Zwracam się z prośbą o jakąś podpowiedz jakich oleji i płynów uzuwacie ?! Czy tylko te podane w książce serwisowej czy może jakiś inne ?? ?? ??
       
       
      Pozdrawiam Radek
    • Przez Marco007
      Witam, zwracam się z zapytaniem do znawców silnika jaki znajduje się w mojej Forterze 11441. Mianowicie postanowiłem zamontować zegar doładowania turbo (chciałem zobaczyć kiedy turbo wstaje bo na niskich obrotach ciężko się rusza - choć ten model tak ma,wiadomo) i mu mojemu zaskoczeniu podczas pracy w pełnym obciążeniu zegar wychyla się na 1,5 bar - co moim zdaniem jest za dużą wartością na ten silnik. I teraz pytanie do was czy to jest norma czy coś szukać A jeżeli tak to gdzie? Dodam że podczas pracy gruszka od zwrotu odpowiedzialnego za ograniczanie ciśnienia nie pracuje a gdy wydłużę sztange tego zaworu to turbo wstaje duuuzo później więc to rozwiązanie odpada. 


    • Przez pudło
      Bardzo wolno opadają ramiona podnośnika (z obciążeniem 500 kg.trwa to ok 20 sekund ) ,Czy jest możliwość jakoś to wyregulować , jeśli tak to podpowiedzcie jak to zrobić ? (przestawianie dźwigienki w kabinie od regulacji szybkości nic nie daje - żadnej reakcji) Gdzie szukać przyczyny?
       
    • Przez klocek1231
      Witam. Od jakiegoś czasu zauważyłem spadek mocy przy mojej forterra 11441. Widzę ze jak np siałem na dwójce na dwóch polbiegach i zawsze szedł sobie leciutko z dużym zapasem mocy, teraz czuję jakbym nie wiadomo jaki wielki siewnik ciągnął za sobą. Jadę na 1800obr i jak dodam gazu to praktycznie juz te obroty ledwo co sie wkręcają... Bardzo wolno... To samo w orce. Orałem zawsze na jedynce z jednym polbiegiem. Teraz w zasadzie musiałem albo z dwoma polbiegami albo na czwórce polowej....  Większość prac polowych wykonywałem zawsze w zakresie 1700-1800 obr Mam wrażenie ze do tych 1600 obr ciągnik  mniej więcej ma podobna moc co zawsze... Problem pojawia sie od 1700 wzwyz. 
       
       
      Ciągnik nie dymi ani nic 
       
       
      Z góry dziękuję za porady 
    • Przez Marcink10
      Witam. Potrzebuje pilnej pomocy z pacjentem zetor forterra 11441. A mianowicie problem polega na tym że podnośnik nie działa (jedynie czasami po odpaleniu chwile podnosi) oraz nie działa wgl wałek wom. Problem rozpoczął się po umyciu ciągnika. Sprawdzone kostki pod kabiną, wszystkie wyczyszczone i zapśikane contactem i nadal nic nie pomogło. Sprawdzone także kostki przy ehr. Proszę o pilną pomoc i z góry dziękuję.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj