Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam posiadam w/w ciągnik rok 2005 od nowości u mnie w gospodarstwie do 2011r nie mogłem narzekać na ten traktor był to ciągnik główny poniewarz miał tura jeździł głownie z rozrzutnikiem kultywatorem kopaczką do cebuli w żniwa w transporcie i prasą kostkującą Polską. Zimą praca w transporcie i z turem praktycznie używanyt był codziennie. W roku 2011 doszliśmy do wniosku że powoli trzeba wymienić wtryski bo trochę dymił turbo do regeneracji i głowica. Na tamten czas miał ok 3000mtg gy przyszedł z naprawy chodził jeszcze gorzej niż przed naprawą jeszcze raz do mechanika wszystko sprrawdzane kilka razy. Potem oddaliśmy go do innego warsztatu by sprawdzili czy wszystko ok. Gdy wórcił było troszkę lepiej ale nadal niechodzil tak jak powinien ale traktor był ciagle potrzebny w żniwa w roku 2013 obruciła sie panewka na wale więc został zrobiony remont kapitalny nowe tłoki piescienie szlif wału długo by wymieniać. Po dotarciu dalej te samy objawy dymi i nie pracuje tak jak powinien zimą 2014r regeneracja turbiny i wtrysków oraz pompy wtryskowej i dalej nic. W kwietniu tego roku kupiliśmy nową orginalną turbinę zetora i ciągle to samo obecnie ponad 4000mtg zrobione a traktor kopci jak parowóz i dalej nie chodzi tak jak powinien nie mam już pomysłów co do tego ciągnika może ktos pomoże inaczej będę zmuszony go sprzedac i kupić coś innego ale już nie zetora.

Opublikowano

Kolego kup nową pompę i będzie śmigał. Pompiarze to nie udacznicy a poza tym co masz na myśli regeneracja wtrysków Bo jeżeli to o czym ja myślę to zapomnij o pracy tym traktortem.

Opublikowano

dymi na niebiesko spaliny są takie ciężkie wtryski były nowe pompa po regeneracji też stawiam na pompę bo tylko ona jeszcze może psocić chciałem kupić nową ale nie chcę wywalić kasy na częśc która może nyć dobra lub nic to nie da może ktoś ma taki ciągnik i mial podobny problem


traktor był testowany bez tłumika i flitra powietrza i też było to samo

Opublikowano

A jak z tym podciśnieniem co pompa współpracuje z turbiną i z tą membraną na pompie a jak zapala a próbowałeś żeby silnik sam ciągnął powietrze czy wtedy będzie tak samo albo może lepiej albo gorzej tz. prosto do kolektora ,według tego co mówisz wygląda tak jakby turbo nie pracowało.

Opublikowano
 

mam pewne doświadczenie w naprawach silników serii 52XX 7211 i wiem na pewno ,że komplety naprawcze sygnowane jako PDC ORYGINAL PARTS ZETOR  to nie jest to samo co idzie na montaż fabryczny . Silnik ,szczególnie zimny, daje niebieskim dymem pomimo,że cała reszta osprzętu jest sprawna -wtryski ,prowadnice zaworów ,pompa wtryskowa ,a poza tym nie równo pracuje . Jak jest dość dużo niebieskiego dymu to bardzo możliwe ,że odwrotnie zamontowałeś środkowy pierścień na tłoku i zamiast zgarniać w dół tłoczy olej do komory spalania . Mogą być też już zużyte uszczelniacze na trzonkach zaworowych.

Skoro piszesz ,że masz wszystko porobione na tik top to jest  wina  jakości części

 
Opublikowano

Spróbuj ściągnąć ten przewód co łączy turbinę z kolektorem i sprawdź jak wtedy pracuje bez doładowania czy gorzej czy może tak samo a może lepiej tyle nic cię nie kosztuje a może na kieruje cię jakoś, jak pali w miarę dobrze i równo pracuje to chyba pompa jest dobra no chyba że dawka za duża ale wtedy by kopcił i powinien mieć moc .

Opublikowano

Witam. Mam proximę 7441 i też mi dymiła i dawała odmą dym i gwizdało tak jak by turbina, zaprowadziłem i okazało się pierścionki olejowe poszły wymieniłem cały zestaw tuleje pierścionki tłok cały zestaw na 4 dziury i nową orginalną turbbine kupiłem, dymu nie ma w odmie i tylko na odpaleniu z tłumika a potem brak ale dalej coś gwiźdze turina nowa niby nie ona gwiżdze ale co to może być co za przyczyna przed popsuciem się ciągnikaa wcale jej nie było słychać tylko głos ciągnika. skąd ten gwizd jak turbo nowe i wydaje się że cicho chodzi a wydaje się tak jak by z strony tłumika ten gwizd był. proszę o pomoc

Opublikowano

gwiźdze tak samo jak była stara turbina a teraz nowa i to samo jest, na wolnych obrotach nic nie slychać gazu dodam i słychać czy może gdzieś mam jakąś dziure już wariuje

Opublikowano

gwiżdże bo turbo przyspiesza obroty u mnie od nowego w zetorze to słychać ale gdy stoje przy silniku i dam gazu  a w kabinie to nic nie słych 

 

 znam takiego co ciągnik przed kapitalką chodził lepiej  niż po  dobrze zrobić silnik to trzeba mieć wiedzę i doświadczenie a nie powkładać pierćcienie na tłoki  wsadzić i ogień nowe części nie są tak dokładne mówie o tłokach u nas do 7011 każdy tłok odzielnie dopasowywany to samo z pierścieniami 

Opublikowano

każdy pierścień jest odzielnie sprawdzany jak pasuje w tulei   tzn. patrzymy  jak zamyka się w zamku jeśli coś źle to poprawki  a tłoki  każdy mierzony  i pasowany do swojej tulei z kompletu jeśli  wymaga poprawki to lekko zwiększamy jego średnice dla lepszej szczelności   i po takiej naprawi silnik ciągnie jak rakieta

 

Opublikowano

coś bajerujesz ,chyba ? W jaki sposób zwiększysz średnicę tłoka -tylko stosując nadwymiar ! Dasz nadwymiar selekcyjny to się zatnie w tuleji .

Gotowe komplety naprawcze ( porządnej firmy ) powinny być spasowane wymiarowo jeśli chodzi o tłok i tuleję . Co do pierścieni to nie wiem -można pomierzyć luz zamka i powiększyć to wszystko !!

Opublikowano

no ale nie wszystkie firmy mają super wszystkie wymiary części  nawet niektóre tłoki założysz pierścień a on luźny i co to za remont silnika jak zużyte części są lepsze od nowych :D tłok w denku jak zwykle za luźny trzeba dobrze kombinować aby znaleść części o dobrych parametrach  :blink:  :wacko:  jeśli taka jakość była  włożona w  ten ciągnik  to nie dziwne że tak to działa tylko przedmuchy ma i słabe sprężanie

 

 

Opublikowano

A sprawdzał, ktoś czy dobrze jest zapłon ustawiony ? Nie wiem jak w twojej proximie jest wkładana pompa wtryskowa, ale u mnie jest na stożek i to bez klina. Jak sobie nie zaznaczyłeś dobrze lub nie ustawiłeś zapłonu według znaków to też możesz brać pod przyczynę.

Opublikowano

Jakby byla ustawiana na urządzeniu to byś miał blokadę na pompie.

Ja w swoim ciągniku jak robilem pompe (tez na stozku, valtra), zadnych znakow na rozrządzie itp, na kole zamachowym byl GMP, pompe wział na czuja początek wtrysku na 1 wszym garze  i po 30 min ciagnik chodził idealnie, no ale wiedział co i jak trzeba robić, mimo ze na pompie zadnej blokady ani cech.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez matixtex
      Witam, posiadam Zetora 9540. Przeciekał mi siłownik pomocniczy, wymieniłem uszczelniacze, ale dalej cieknie. Chcę go wymienić na nowy ale pan w sklepie powiedział mi że są 2 rodzaje jedne o skoku 300 drugi o skoku 280.  mówił że zakładają teraz te krótsze bo są lepsze . Wymieniał ktoś u siebie? Jak założę 280( bo mój miał 300)wszystko będzie grało czy coś się upierniczy?
    • Przez wesley
      Witam, mam problem z mocowaniem dźwigni rewersu. Tulejka w której osadzona jest dźwignia była trzykrotnie spawana i znów się urwała. Myślę żeby wymieniać całe obramowanie na nowe bo ciężko będzie to pospawać ale nie wiem czy można to kupić nie znam numeru w katalogu. Może ktoś miał z tym do czynienia i mógł mi pomóc byłbym wdzięczny. 


    • Przez Kuba1302
      Witam, potrzebuję założyć lampy ostrzegawcze w Zetorze Forterra 11741. Tak więc przychodzę z zapytaniem jak macie je zamontowane bo ja kupiłem go bez lamp i niewiem jak je założyć żeby niedziurawic kabiny.
      Ps. Będę wdzięczny za zdjęcia i porady 
    • Przez Tikuś
      Witam, 
      Poszukuję schematu do tego ciągnika jak skalibrować tą skrzynie i sprzęgła, podczas szukania dowiedziałem się, że istotny jest sterownik pod kierownicą jeśli chodzi o własnie kalibrację, numery tego sterownika to SW: 1.5.1.
      Liczę na pomoc, z góry dziękuję!
      Pozdrawiam, Tikuś
    • Przez ZF9641
      Chciałbym zamontować zestaw klimatyzacji https://inter-instal.com/zestawy-klimatyzacji/93-9502201-zestaw-klimatyzacji-klimatyzacja-do-ciagnika-traktora-zetor-proxima-forterra-major.html.Pytsnie czy ktoś taki zestaw montował,numer katalogowy podstawy pod sprężarkę i numer paska klinowego. Proszę o zdjęcia gdzie fabrycznie jest zamontowana sprężarka.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v